PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF150'mdeki sorunlar. Yardımcı olurmusunuz ??



onuRRtas
27 Eylül 2012, 14:53
Merhabalar.

26000 km de 2009 model bir CBF150 sahibiyim.

Motorumda şuanda canımı sıkan 2 tane durum var.

1. si, ise şu; 1. vitese attım, debriyajı kavrama noktasına getirip orda tutup gaz verince bir ileri geri ileri geri durumu oluyor. yani motor ileri geri ileri geri yapıyor.
bunun başka bi yan etkisi ise şu sanırım, 3 le gidiyorum 2 ye attım, debriyajı yavaş yavaş bırakırken kavrama noktasında beklersem taktaktaktaktaktaktaktak diye bir ses geliyor motordan.

2.si ise şu, mesela yolda gidiyorum ellerimi bırakırsam gidon sağ sol yalpa yapmaya başlıyor. bu normal değil çünkü başka cbf150ler kullanıyorum onlarda yok.

Ön lastiğim pirelli mt65, havası 28 bar, ve jantta yamukluk yok..

yardımcı olabilirseniz çok sevinirim :rendeer:

ethemm76
27 Eylül 2012, 15:28
Bunların hiç biri sorun değil, hepsi benim motorumda da var. 3 ten ikiye attığında kavrama aşamasında tak tak sesini duyduğunda deb yine sık ve yavaştan bırak, dişler tam karşı karşıya geldiğinde bunu yapmayacaktır. Ki zaten her zaman bunu yapmaz.

Elleri bırakınca gidondaki titreşim bende de var. Ki ben bunu bi çok cbf te yaşadım. Zaten elleri bırakmadığımıza göre, bırakmamız gerektiğinden sorun yok. Çantayı söküp denedim, lastik hava basınçları ile oynadım. ortadan kalkmadı. Yani sorun değil.

Debriyaj bi ileri bi geri durumu da debriyajda çok ufak oranda dengesiz aşınma vardır. Senin bahsettiğin 1. viteste kalkarken kavrama anında bi ileri bi geri değil aslında, bi ileri yapar bi bırakırmış gibi yapar, yani geri yapmaz. Bunu da zaten genellikle motor ve debriyaj soğukken ilk kalkışta hissedersin. Motorun şanzımanından vuw vuw vuw kavrama anında ses duyarsın. Isınınca bi daha hissetmezsin. Eğer ısınıncada devamlı yapıyorsa, çok yüksek oranda rahatsızlık veriyorsa o zaman sorgulanabilir. Benim motorda da çok ufak oranda oluyor bu. Bahsettiklerin çok ufak şeyler aslında. Yani rahat ol, motorunda bişey yok :) Şimdiye kadar iki tane sıfır cbf sahibi oldum. İkisinde de yaşadım. Ama sorun mu asla değil, sürüş konforunu veya güvenliğini olumsuz etkileyecek bi sıkıntı yok.

Vitesli motorun böyle ufak tefek şeylerini görmeyeceksin. Yapar :)

Bende motorumu sıfır aldım. 2011 model 25 bindeyim. Bunlar ilk baştan beri vardı.

jackal_64
27 Eylül 2012, 15:36
yaa ethem bendede var gidon titremesi baya sağ sol yapıyor tutmasam takla atıcaz valla bende sana bunu soracaktım konusu açılmışken iyi oldu sordum sorun değil diyosun yanii ben baya bi kıllandım bi tanıdıkta kanuni kros var onda bile yok bu kadar sağ so yok cbf de neden var anlamadım :silent:

ethemm76
27 Eylül 2012, 15:40
yaa ethem bendede var gidon titremesi baya sağ sol yapıyor tutmasam takla atıcaz valla bende sana bunu soracaktım konusu açılmışken iyi oldu sordum sorun değil diyosun yanii ben baya bi kıllandım bi tanıdıkta kanuni kros var onda bile yok bu kadar sağ so yok cbf de neden var anlamadım :silent:

Ya rahat ol, gidon benimde böyle, bırakıyorum giderken, titremeye başlıyor, titreşim git gide artıyor, taki tutmazsam kesin düşürecek. Gidonunun tutmak için olduğu düşünülürse sorun zaten yok. Honda bunu bilerek yapmış olmasın. Güvenlik önlemi, kullanıcı gidonu hiç bırakmasın diye falan :) Sorun yok, rahat ol. Gidonu bırakmıcaz olcak bitcek :)

Tsubasa
27 Eylül 2012, 16:00
2. sorun gidondan da
ilk sorunda kavrama tam ayırmıyor mu , yada debriyaj kaçırıyor olabilir

drtayfun
27 Eylül 2012, 16:03
Bence sorun olabilir, neden öyle yapsın ki, bisiklet bile yapmaz bu dediğinizi.

Reşit
27 Eylül 2012, 16:05
Debriyajı bırakırken gelen ses zincirin bolluğundan kaynaklanıyor. Gerdirtirsen sorun çözülecektir. Gidonun o şekilde hareket etmesi normal değil. Ben de 30000 km CBF kullandım, hiç bir zaman böyle sorun yaşamadım. Servise göstermekte fayda var. :cat:

ygk
27 Eylül 2012, 18:22
üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.

1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.

motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...

gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.

adem80
27 Eylül 2012, 19:03
onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.

Ercument
27 Eylül 2012, 19:21
onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.
Yiğidi öldürelim hakkını verelim. 17.000 Km. kullandım tık demedi 15 gün çalıştırmadım ilk marşta aldı. 2 yılda ampül bile patlamadı. Sadece benimki değil bir çok tanıdığımın cbf150side aynı. 35 derecede 400 km yol yaptım ben gidebilsem cbf 150 bir okadar daha giderdi vs. cbf150 iyidir iyi.

babaçi
27 Eylül 2012, 19:54
onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.

Adem hakkını yeme çıkardığı sıkıntılar 3-5 kuruşluk şeyler,yolda bırakmadı mesala hiç.

kafa sallama olayı benim motorda da var,en ufak bi darbe,kaza yana yatma olmadığı halde ellerimi bırakınca motor sapıtıyor.

adem80
27 Eylül 2012, 20:29
tamam arkadaşlar doğru haklısınız ama ben ilk çıktığı günden itibaren hondaya bu modeli hiç yakıştıramadım. Cb çıktıktan sonra iyice soğudum. Cbf çok sıkıntılı bi model çıktı. Ateş olmayan yerden duman tütmez. Eğerki gene motor alacak olsam asla hondadan almam. 125, 150 cc için dediklerim. Tabiki hiç problemle karşılaşmayanlarda vardır. Ama ıstisnalar kaideyi bozmaz.

ERROR88
27 Eylül 2012, 20:41
topcase sallama yapar ozellıkle agır bısı varsa ıcınde delı gıbı sallar vıtes dusurme konsuuna gelınce yaka yaka motorda yag kalmamıs olabılır :rendeer:

farcob
27 Eylül 2012, 20:42
motofeste gittik yolda cenk yolun kenarın da video çekiyor
el sallayacam tek elimle, bırakamıyom gidonu o derece to-
katlıyor. daha sonra cenk baktı gidona boşluk yok bişi yok
motor daha evvel yattığından gidonun sağ tarafı azcık eğik-
ti onu düzelttik, titreme geçti sonra. anlamadım niye geçti
gidonu azcık düzeltmeyle geçtiğini de sanmıyorum. ön diskten
ses geliyordu cıyk cıyk diye, balata bir noktada diske deyiyor-
du, ondan olabilir diye düşünüyorum. bu cıyk sesini de hem
gaza basıp hem ön frene az basıp 1-2 km gittim ses kayboldu.

ethemm76
27 Eylül 2012, 21:06
Benim motorunda her hangi bi yan yatması , kazası olmadığı halde gidonda elleri bırakınca sallama var. Tutmamaya devam ederseniz git gide artıyor, kesin düşürecek, arka çantayı çıkartıp denediğimde oldu, aynı devam ediyor, kesmedi. Gidonu tutucaz demek, zaten doğru olanda bu :) Km telini ön tekar saplamasının oradaki yerinden kolayca çıkartıp denemek lazım aslında, km teli yapıyor olabilir diye düşünüyorum. Çünki o kalın kablonun içinde bi yöne doğru kare şeklinde bi tel seyir halinde devamlı dönüyor. Yağsız kaldıysa, bi yerde aykırı bi büküm oluştuysa vb bu sallamayı yapabilme ihtimali oluşturabilir. Çünki gidonun hareketini yön verebilecek yönde dönüyor, lastik balanssız olsa ber bundan kaynaklansa motorun kafası zıplar, sağ sol yapmaz. Lastik hava basınçları ile zaten bi ilgisi olamaz. Faruk kardeşim, belkide senin motorda gidonu düzeltmeye çalışırken, km kablosu, içindeki telin daha serbest dönebileceği şekilde oynamış olabilir ve titreşimin de bu yüzden düzelmiş olabilir. Sadece bi tez. Yarın unutmazsam deniyeyim bakalım. Aslında km kablosunu gresle falan yağlamak lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------


Debriyajı bırakırken gelen ses zincirin bolluğundan kaynaklanıyor. Gerdirtirsen sorun çözülecektir. Gidonun o şekilde hareket etmesi normal değil. Ben de 30000 km CBF kullandım, hiç bir zaman böyle sorun yaşamadım. Servise göstermekte fayda var. :cat:

Yok, yaw, arkadaşın tarif ettiği olay, debriyaj ve kavrama ile ilgili, zincir gerginliği ile veya dişliler ile hiç bir ilgisi yok. Debriyaj ve şanzıman kavrama olayı. Bu benim motorda mesela her zaman yapmıyor veya özellikle dikkat etmezsen anlamıyorsun bile. Ve motor sıcakken yapmaz. Soğukken, deb. ile motora ilk hareketi verdiğin an, kavramaya ilk başladığı anda hissediyorsun. Her cbf te yapmayabilir zaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------


üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.

1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.

motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...

gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.

Çok değerli bilgiler, teşekkürler.

Arda_Karaca
27 Eylül 2012, 21:11
Gidonda titreme bende de var. Ayrıca 5000-6000 devir arası bir de zırıltı sesim var :).

onuRRtas
27 Eylül 2012, 21:47
Yok beyler, bugün servis baktı gidonda cidden bi durum var, hafif çekme de var denildi bakılıcak bakalım yarın.

Ama debriyaj meselesınden eminim, patronumun da CBF150 si var, onda yok.

Ciddi ciddi ileri geri yapıyor kavramada.

Zincir bol değil tam gerginliğinde ve yağlı.

Ben debriyaj balatasının bitik veya debriyaj tasının çatlak olmasından şüpheleniyorum açıkçası.

delileoo
27 Eylül 2012, 22:12
motorun kafa sallaması ciddi ve tehlikeli bir sorundur, ön lastik, ön takım ve arka çantanın dengesiz ağırlığından yapar..debriyaja gelince tasın dibinde bi rulman var onu ve balatani değiştir ses kesilecektir..

onuRRtas
27 Eylül 2012, 22:54
üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.

1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.

motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...

gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.


Hocam jantı sağa sola salladım. Boşluk yok..

Hangi viteste yaparsam yapayım bu oldu.

Daha aydınlatıcı olur sanırım.

Orta ayağa aldım, 5 e attım mesela debriyajı sıkmadan gazladım, arka lastik gayet hızlı döndü, yavaşça debriyajı kavrama noktasında tutunca takatakaktaktaktakattktaka ses geliyor, sanırım debriyaj kapağı tarafından geliyor.

adem80
27 Eylül 2012, 23:08
onur o ses arka kampanadan geliyor olmasın? Yada ön dişli kutusunan. Ön dişli kutusunu sök bi bak. Zincir biyerlere sürtüyosa iz yapmıştır. Parlatmıştır veya aşındırmıştır orayı.

Ramazan Can
28 Eylül 2012, 08:05
cbf bu honda üretimi sorun etmeyin.... bişey olmaz... :cherry::cherry::cherry:

kemboo
28 Eylül 2012, 09:54
gidonun sağa sola gitmesi normal değil. bıraktığın zaman dengede gitmesi lazım. kafa sallamaya giriyorsa (tahmini olarak söylüyorum) süspansiyonlarda bi sıkıntı olabilir. tabi daha bilgili arkadaşlarımız abilerimiz daha iyi yardımcı olurlar :)

aberforthx
03 Aralık 2017, 02:40
konuyu upluyorum fakat 55binde 2008 model cbfme 1000 km önce yeni motor yaptırdım. konuda yazan sorunlar bende de baş gösterdi ve motorda titreşim arttı. peglere artık vuruyor az önce izmir manisa yaptım ayaklarım hafiften uyuştu sizce düzgün yapılmadığı için mi önceden 3ten 2 ye çekince vurma ve kalkışta silkme yapmıyordu gidon titriyordu ama hafif