PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : düşük devirde kullanma



yusuf69104
23 Eylül 2012, 19:23
slm arkadaşlar benim 100 cc cub motorum var. arada 100-200 km yolculuklarım oldu. hızlı gitmeyi sevmem 35-40 km hız la geziyorum hep 4 viteste durduğundan dolayı düşük devirde bi sorun orumu

TheAzReaL07
23 Eylül 2012, 20:22
düşük devir motorun ömrüne yüksek devirden bile daha fazla zarar verir yüksek devirde kullan yinede düşük devirde kullanma ...

satoyama
23 Eylül 2012, 20:28
düşük devir motorun ömrüne yüksek devirden bile daha fazla zarar verir yüksek devirde kullan yinede düşük devirde kullanma ...

neden ? ...............

TheAzReaL07
23 Eylül 2012, 21:09
neden ? ...............

örneğin motor 30 ile giderken 2. viteste gitmesi gerek demi sen tutarda 4 e atarsan motor o deviri çeviremiyecek kendini zorluyacak tabiki yüksek devirde zararlı ama düşük devir kadar değil motor yüksek devir çevirse nolur çok olsa biraz fazla yakar yaktığı kadar da enerjiyi harcar oysa düşük devirde yaktığı benzin yine artar ama o enerjiyi kullanamaz bu sefer motora zarar verir ... bildiğim kadar anlatmaya çalıştım ...

dogus2006
23 Eylül 2012, 21:15
30-40 km hızlarda gitmek çok zevklidir :)

canerol
23 Eylül 2012, 21:28
slm arkadaşlar benim 100 cc cub motorum var. arada 100-200 km yolculuklarım oldu. hızlı gitmeyi sevmem 35-40 km hız la geziyorum hep 4 viteste durduğundan dolayı düşük devirde bi sorun orumu
hocam sende 3 le 35 40 ile git 4.vites ile nasıl kullanıyorsun 35 40 o motor titremiyormu hiç ben gidemiyorum az gaz ver diye

ferdinandd
23 Eylül 2012, 21:57
Kahretsin bende çok keyif duyuyorum düşük devir kullanmaktan :mrgreen:

Ne racing saç kurutma makinesi, ne cruiser öksürüğü, ne cross ağaç budama... bildiğin "motosiklet böyle var oldu" sesine yakın bi lezzeti andırıyor düşük devir :mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=45sNcwqFRJ0

Videodaki sesin eko efektini kaldırsalar, gürültülü olmasa güzel gibi ::pala:: 10-15 km sonra gürültüye tahammülüm kalmıyor :cherry:

ygk
23 Eylül 2012, 21:59
örneğin motor 30 ile giderken 2. viteste gitmesi gerek demi sen tutarda 4 e atarsan motor o deviri çeviremiyecek kendini zorluyacak tabiki yüksek devirde zararlı ama düşük devir kadar değil motor yüksek devir çevirse nolur çok olsa biraz fazla yakar yaktığı kadar da enerjiyi harcar oysa düşük devirde yaktığı benzin yine artar ama o enerjiyi kullanamaz bu sefer motora zarar verir ... bildiğim kadar anlatmaya çalıştım ...


bilginiz doğru ancak anlatımınız yanlış, az yakar ama o enerjiyi kullanamaz değil, çok düşük devirde motor gidebilmek için daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar çünkü o hızlarda gidebilmesi için gerekli beygir gücünü üretmiyordur, bu durumda benzin gücüyle gitmeye çalışır ve benzini çiğ atar, işte motora zarar veren olayı benzinin tam olarak yanmadan çiğ kullanılmasıdır. o motor dizel olsaydı o şekilde 5 10 bin km kullanıldığında motor yerdi.

ancak nüanslar var, bir cup için 40 kmde 4cü vitesle gitmek motoru yıpratmaz çünkü zaten 100 cc olduğundan 2bin devir civarlarında seyredecektir. arkadaşın dikkat etmesi gereken nokta hızlanacağı zaman ya da rampaya denk geldiğinde vitesi 3e çekmek olur. hızlanmadığı sürece sorun yok, ne zaman düşük devirlerde gaz kolunu çevirip hızlanmayı beklerseniz o zaman sorunlar başlar.

kaan898
23 Eylül 2012, 22:59
diğer motorlarda olmaz ama cupda normal kardeş sen gitmeye devam et .çok da kavrayamacağı kadar devir düşürmezsen az da yakarsın ama arkadaşların da dediği gibi o sınırı kaçırırsan motor hızlanmak için yine fazla yakar.zaten 1-2 tır vitesi gibi 50 metre gidilmiyo ki kaçla gidesin.eğer 5.vites olsaydı bu ara açılırdı o zaman derdik ki o hızla 4 te değil 3 ile git diye ama maalesef 5.vites bu teknoloji harikası makinalarda yok:P

airhead
23 Eylül 2012, 23:11
Düşük devir iyidir.Binicinin de motorun da ömrünü uzun tutar.

UNdocab
23 Eylül 2012, 23:24
Kendinizi düşünün Bir bisiklette 22. Viteste kalkıp yavaş yavaş gitmek için bacaklarınız nekadar yoruluyorsa. Bir motorun da krank kolları ve krankı okadar yorulacaktır.
Halbuki bisiklette belirli hıza ulaştıktan sonra son viteste gitmek çok daha az güç gerektirip sizi daha az yorar değil mi?
Çok düşük devir şanzımana ve kranka çok yük bindirir.

umurcan
23 Eylül 2012, 23:44
OOcan hoca bir konu açmıştı bunu anlatan.

En ideal devir en fazla yaptığı devir sayısının yarısının 1000 devir yukarısıdır diyordu orada.
Bu devir aralığında gazı açına da kapatınca da en iyi tepkiyi veriyormuş motor. Ben de o konuyu okuduğumdan beri aynını uyguluyorum.
Faydasını görüyorum şahsen. Hatta keyfinin de arttığını düşünüyorum :cat:

ferdinandd
23 Eylül 2012, 23:50
Kendinizi düşünün Bir bisiklette 22. Viteste kalkıp yavaş yavaş gitmek için bacaklarınız nekadar yoruluyorsa. Bir motorun da krank kolları ve krankı okadar yorulacaktır. Çok düşük devir şanzımana ve kranka çok yük bindirir.

Tam öyle denemez aslında. Bisikletile 1.de kalktık2.3.4....22. viteste 60km sürate ulaştık dahada hızlanmak istemiyoruz, dümdüz yol ve dakikada 6 tur çeviriyoruz pedalları ve sabit hızda gidiyoruz hiç zorlanmadan :mrgreen:

Eğer hızlanmak istiyorsak dakikada daha fazla tur çevirmemiz lazım ise işte ozaman yük biner bence yoksa hiçbir problem yok.

Bu tür durumlardada bir vites düşürdüğümüze göre, devirli ve yormadan yokuş çıkıp viraj dönüldükten sonra keyfe kalındığı yerden devam edilebilir :cherry:

Yani şu çok doğru bi cümle : "Halbuki bisiklette belirli hıza ulaştıktan sonra son viteste gitmek çok daha az güç gerektirip sizi daha az yorar değil mi?"


OOcan hoca bir konu açmıştı bunu anlatan. En ideal devir en fazla yaptığı devir sayısının yarısının 1000 devir yukarısıdır diyordu orada. Bu devir aralığında gazı açına da kapatınca da en iyi tepkiyi veriyormuş motor.

Evet o aralıklar hemen hemen her motosiklet için en iyi verimin alındığı aralıktır. Olay verim ise bu tanım bencede doğru :cat:

ygk
24 Eylül 2012, 20:44
OOcan hoca bir konu açmıştı bunu anlatan.

En ideal devir en fazla yaptığı devir sayısının yarısının 1000 devir yukarısıdır diyordu orada.
Bu devir aralığında gazı açına da kapatınca da en iyi tepkiyi veriyormuş motor. Ben de o konuyu okuduğumdan beri aynını uyguluyorum.
Faydasını görüyorum şahsen. Hatta keyfinin de arttığını düşünüyorum :cat:


Okan abinin açtığı o konuyu bende okumuştum, bahsettiği konu tam olarak yakıtla ilgili değil. Okan abinin bahsettiği devir aralıkları motorun torkunun yani sıkıştırma oranının en yüksek olduğu devir aralığıdır. bu devir aralığında motor gaz verdiğinde tabiri caizse fırlar gider. ancak yakıtında en yüksek olduğu devir aralığı da budur.
motorun az yakması malesef güçten kayıpla oluyor...

allpower
27 Eylül 2012, 00:08
Bisiklet örneği çok doğru olmuş, motorunuzu uzun süre tork değerinin çok altında kullanırsanız dişliler birbirini kazır.

ygk
27 Eylül 2012, 18:16
ben öyle olduğunu düşünmüyorum, motorumuda aracımı da yeterli derece de düşük devir kullanıyorum. aracım 62000 de motorum 40000 de ikisininde motoru açılmamış. çin malının motorunu açtırdık oda farklı sebeplerden dolayıydı.

zaten düşük devir kullanmak dişliye ekstra bir yük bindirmez, biyel koluna kranka bindirir. dişlilerin üzerindeki güç miktarı her zaman aynıdır.
kısaca 60 km/h ile giden bir motor ister 3cü viteste gitsin ister 5ci viteste arka ve ön dişlilere, scooter ise arka ve ön varyatöre, zincire veya kayışa binen yük miktarı her zaman aynı olacaktır. değişen güç ise aktarma dişlisini çeviren kola yansır, dişliye değil.

________
27 Eylül 2012, 19:25
1- Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

2-Sürüş güvenliği için gazı verdiğinde hemen hızlanacak, gazı kestiğinde hemen yavaşlayacak canlı devir aralığında motoru baymadan kullanmak gerek.

alp_tunay
27 Eylül 2012, 19:42
1- Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

2-Sürüş güvenliği için gazı verdiğinde hemen hızlanacak, gazı kestiğinde hemen yavaşlayacak canlı devir aralığında motoru baymadan kullanmak gerek.

Hayırdır?... Kimden saklanıyorsun?...
Bu şekilde üyelik aldığına göre ya siteyi iplemiyor ya da saklanıyorsun....
Gerek yok arkadaşım...
Tanımak isteriz seni ;)

ygk
27 Eylül 2012, 19:55
1- Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

2-Sürüş güvenliği için gazı verdiğinde hemen hızlanacak, gazı kestiğinde hemen yavaşlayacak canlı devir aralığında motoru baymadan kullanmak gerek.

silindir sıkıştırma oranının düşüp yağ yakmaya başlması için devamlı olarak haddinden fazla düşük devide kullanmak gerek. zaten belirtmiştim motor çok düşük devirde kullanıldığında çiğ atar diye, bu yüzden çok düşük kullanmamak gerekir. ancak motor titreme yapmıyor, kaldırıryor ise vites ne olursa olsun 2bin devirde gitmenin sakıncası yoktur. yeterki motor kaldırsın. motosikletimi 2000 ve 3500 devir aralığında kullanırım yerine göre, ancak arkama birini aldığım zaman 3cü vites ve yukarısında asla 2bin devire düşmem. işin sırrı zaten burada.

sürüş güvenliği için kesinlikle motoru maximum tork verdiği değerin +-1500 aralığında kullannılması gerekir.bu konuda katılıyorum, zira öyle kullanıldığında gaz hem hızlanmak hem de yavaşlamak için kullanılabilir. buda freni motoru sadece durması gerektiğinde sabitlemek için kullanılır. yine de motoru boğmadan düşük devirlerde kullanmanın motora zararı olduğunu düşünmüyorum, ki dayalı bir sürü örneği var.100 cc cup un normal şartlarda son sürati 80 90 civarındadır ve 4cü viteste 40 gitmek o motora bir zarar vermez. bu her motor için geçerli değildir. motorunu tanıyan birisi hangi devir aralıklarının motora zararlı olduğu hangi devir aralığının yararlı olduğunu bilir.

zaten bir çok uzmanın ve bir çok kaynağında belirttiği gibi, devirli ve aşırı devirsiz kullanılan aracın motor ömrü, yeterli devirsiz kullanılanlardan daha azdır.