PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratörde Bir Arıza mı Var Acaba?



ferhatkars
20 Eylül 2012, 22:33
Selamlar arkadaşlar...
3 haftadır motorumda sebebini çözemediğim bir fazla yakıt sarfiyatı sorunu var...
bayram tatilinde 1 haftalıgına ankaraya gidip geldim...
motorda 1 hafta yattı...
gelir gelmez motorla gezmeye çıktıgımda fazla yakıt harcadıgı dikkatimi çekti...
motorda hiç bir değişiklik yapmadım...
bugünde karbüratörü söküp birde ona bakayım dedim...
bakım yaptıkdan sonra işaretli yerden bir miktar benzin geldiğini gördüm...
motor çalışmaz iken ordan benzin gelmesi normal midir...
motorum kinroad xt250 chooper mı cruseir mı nedir ben de bilemedim...:cherry:

http://imagezilla.net/thumbs/55866DSC00741_tn.jpg (http://imagezilla.net/show/55866DSC00741.jpg)

airhead
20 Eylül 2012, 22:42
Kalbüratörün temizlenmesi lazım.Bulabilirsen diyaframlarıda değiştir.Deponu da temizleyip yakıt filtresi takmanda fayda var.

ferhatkars
20 Eylül 2012, 22:49
Kalbüratörün temizlenmesi lazım.Bulabilirsen diyaframlarıda değiştir.Deponu da temizleyip yakıt filtresi takmanda fayda var.
karbüratörü temizledim...
bakım yaptım diye yukarda yazmıştım...
depoda karbüratörde pislik vs yok...tertemizdi...
genede basınçlı hava ile memelerini felan hep temizledim...
temizledikten sonra karbüratörü motora takmadan önce şamandıralarda sorun olup olmadıgını görmek için benzin hortumunu takıp benzini açtıgımda bahsettiğim yerden damla damla benzin gelmeye başladı..sonra durdu...
ayrıca bu motordaki diyaframlar ne işe yarıyorki...
bu karbüratöre benzin direk geliyor...o resimdeki siyah hortumun diğer ucu da motoru aldıgımdan beri boşta duruyor...takılacak bır yer bulamadım...

airhead
20 Eylül 2012, 22:59
benzinini geldigi delik,cikle teşkilatıyla alakalı.ilk anda şamandıra kapatmamıştır ve benzin taşmııştır,sürekli taşırmıyosa sıkıntı yok.Diyaframlar ise,kalbüratörün üstündeki sac kapakları açınca ortaya çıkan parça.Gaz pistonuyla beraber çıkar.Yanlız DİKKAT;diyaframların yanisini temin etmeden eskisini sökmeyin,çünkü muhtemelen lastigin genleşmesinden dolayı yerine takılmayacaktır.Zamanla deforme olan parça oldugundan çok yakmaya sebebiyet verebilir.

ferhatkars
20 Eylül 2012, 23:11
benzinini geldigi delik,cikle teşkilatıyla alakalı.ilk anda şamandıra kapatmamıştır ve benzin taşmııştır,sürekli taşırmıyosa sıkıntı yok.Diyaframlar ise,kalbüratörün üstündeki sac kapakları açınca ortaya çıkan parça.Gaz pistonuyla beraber çıkar.Yanlız DİKKAT;diyaframların yanisini temin etmeden eskisini sökmeyin,çünkü muhtemelen lastigin genleşmesinden dolayı yerine takılmayacaktır.Zamanla deforme olan parça oldugundan çok yakmaya sebebiyet verebilir.
şamandıralarıda 2 defa söküp taktım...tam kapatmamışlardı...
diyaflarımları biliyorum da benim motorda ne işe yarıyor onu anlamış değilim...
bu diyaframlar depoya hava pompalar ve o basınç ile karbüratöre benzin gelir de...
benimkinde öyle bir sistem yok...depodan benzin direk geliyor...
önceden farklı bir karbüratör mü taktılar acaba...
karbüratör markası da mikuni...japan T/A yazıyor...

Nejat 78
20 Eylül 2012, 23:13
gaz pistonların resimde bitik gibi duruyo yenisini takmanı tavsiye ederim bide altını söktüğünde geçme kelebek tarzı bişey vardır tam kapatmayıp fazla benzin veriyo olabilir yine kesilmezse sibob ayarını kontrol ettir derim.

ferhatkars
20 Eylül 2012, 23:21
gaz pistonların resimde bitik gibi duruyo yenisini takmanı tavsiye ederim bide altını söktüğünde geçme kelebek tarzı bişey vardır tam kapatmayıp fazla benzin veriyo olabilir yine kesilmezse sibob ayarını kontrol ettir derim.
subap ayarlarında bir sıkıntı yok...1 hafta yattı dıye durdugu yerde bozulacak hali yokya...:silent:
hava ayarını 2 tur idi 2,5 tur yaptım...bir müddet böyle kullanayım da ...sonra tekrar çaresine bakacagım...

mterayes26
21 Eylül 2012, 10:55
arkadaş samandira iyi durumda diyorsun ama o delik samandira tahliye deliği

ferhatkars
21 Eylül 2012, 19:20
arkadaş samandira iyi durumda diyorsun ama o delik samandira tahliye deliği
şamadıra görevini yapmadıgı zaman fazla benzin tasın altında akmıyor mu...
airhead abi de o deliğin jikle ile alakalı oldugunu söylemişti...
eee kime inanayım...:silent:

karaisa
22 Eylül 2012, 04:10
şamandıralarıda 2 defa söküp taktım...tam kapatmamışlardı...
diyaflarımları biliyorum da benim motorda ne işe yarıyor onu anlamış değilim...
bu diyaframlar depoya hava pompalar ve o basınç ile karbüratöre benzin gelir de...
benimkinde öyle bir sistem yok...depodan benzin direk geliyor...
önceden farklı bir karbüratör mü taktılar acaba...
karbüratör markası da mikuni...japan T/A yazıyor...
sadece diyaframlar ne işe yarıyor kısmını açıklıyacam:
karbüratörün üstündeki diyafram, dengeleme iğnesini çalıştırır. dengeleme de şudur, diyaframı tamamen eline aldığında görürsün ki en alt kısmı sona doğru sivrilen bir çubuktan ibarettir, işte o çubuk tam altına denk gelen ana memenin içine girer. sen gazı açtıkça diyafram öndeki pencereden hava alır (resimde de görünüyor, boğazın üst kenarındaki oval hava girişi) işte o pencereden giren hava senin gaz verdiğin oranda diyaframı şişirir, diyafram da altındaki pistonu yukarı çeker, piston da kendisine bağlı olan iğneyi yukarı kaldırır. iğne konik olduğu için, yani alt tarafları daha ince olduğu için, yukarı kalktıkça ana memeden daha fazla benzin geçmesine izin verir, çünkü iğne ana memenin içinde hareket eder, iğne yükseldikçe memenin çapı büyür, sen gaz kelebeğini açtıkça iğne de benzin geçiş deliğini açar, buna dengeleme denir. bazı uyanıklar motor son gazda memeyi tam açsın diye dengeleme iğnesinin ucunu keserler, ama işe yarar mı bilmem, hiç denemedim :)

ferhatkars
24 Eylül 2012, 00:45
sadece diyaframlar ne işe yarıyor kısmını açıklıyacam:
karbüratörün üstündeki diyafram, dengeleme iğnesini çalıştırır. dengeleme de şudur, diyaframı tamamen eline aldığında görürsün ki en alt kısmı sona doğru sivrilen bir çubuktan ibarettir, işte o çubuk tam altına denk gelen ana memenin içine girer. sen gazı açtıkça diyafram öndeki pencereden hava alır (resimde de görünüyor, boğazın üst kenarındaki oval hava girişi) işte o pencereden giren hava senin gaz verdiğin oranda diyaframı şişirir, diyafram da altındaki pistonu yukarı çeker, piston da kendisine bağlı olan iğneyi yukarı kaldırır. iğne konik olduğu için, yani alt tarafları daha ince olduğu için, yukarı kalktıkça ana memeden daha fazla benzin geçmesine izin verir, çünkü iğne ana memenin içinde hareket eder, iğne yükseldikçe memenin çapı büyür, sen gaz kelebeğini açtıkça iğne de benzin geçiş deliğini açar, buna dengeleme denir. bazı uyanıklar motor son gazda memeyi tam açsın diye dengeleme iğnesinin ucunu keserler, ama işe yarar mı bilmem, hiç denemedim :)

şimdi anladım abi...teşekkür ederim....
bu arada o dediğim yerden artık benzin gelmiyor...
o gördüğüm benzin şamandıra taşırdıgı için geliyormuş...
ama şuanda motorun hava ayarsızlıgı var...
bazen 3000 devire kadar mırın kırın ediyor...sonrasında tam güç uzayıp gidiyor...
bazen de 5000 devire kadar tam güç sonrasında mırın kırın ediyor...
yeni karbüratör bakacağım sanırım...

Ramazan Can
24 Eylül 2012, 00:49
toprağım fazla kurcalama motoru.............

ferhatkars
24 Eylül 2012, 00:52
toprağım fazla kurcalama motoru.............
geçti artık hacı...
geçenlerde karbüratörü temizledim...
hava ayar vidalarını da söktüm...sökmeden önce komple sıkıp kaç tur sıkıldıgına da baktım
ama geri topladıgımda eski düzeni kalmadı...
zaten karbüratör önceden de acılmıs...
benzin memesinin yanında daha küçük olan bir meme daha var zurna gibi delikli olan ...onların birisinin sonu kırık idi...

mterayes26
24 Eylül 2012, 15:37
geçmiş olsun . En önemli parça arızalı

ferhatkars
24 Eylül 2012, 21:09
geçmiş olsun . En önemli parça arızalı
sağolun...
şuan motor 3000 devire kadar mırın kırın ederek hızlanıyor...sonrasında tam güçte yardırıyor...

frantisec
24 Eylül 2012, 21:16
Yukarıda akıl verenlerden bir arkadaş kalburator yazıyor.Kalburator nedir ? Aç telefonu yenisini yollayım sana ferhat :queen:

ferhatkars
24 Eylül 2012, 22:46
Yukarıda akıl verenlerden bir arkadaş kalburator yazıyor.Kalburator nedir ? Aç telefonu yenisini yollayım sana ferhat :queen:
150 tl den ucuz ise telefona gerek yok abi...
adresi biliyorsun gönder gitsin :cat:

ferhatkars
26 Eylül 2012, 20:59
evet arkadaşlar...arızayı sonunda hallettim...
arıza karbüratörde felan değilmiş...
hava filitresini tutan vida düşmüş...zincir dönerken hava filitresine değdiği için 5-6 cm uzunlugunda bir kanal açılmış hava filitresinde...
buda motorun cok hava almasına neden olmuş...
yalnız garibime giden olay...hava filitresinde delik yer daha öncedende vardı...
motorun gitmesine engel olmadıgı için kapatmamıştım.... bugün kapatınca motor düzeldi...
üşenmeyip yardımcı olan herkese teşekkürler...

Burak_34
27 Eylül 2012, 18:41
geçmiş olsun.

anlayamadığım sen hava filtresindeki 5-6 cm boyutlu bir delikle bu zamana kadar neden yol yaptın? ilk gördüğünde halletmen gerekirdi.
deliği nasıl neyle kapattın, bence bir an önce hava filtreni değiştir.

ferhatkars
27 Eylül 2012, 19:50
geçmiş olsun.

anlayamadığım sen hava filtresindeki 5-6 cm boyutlu bir delikle bu zamana kadar neden yol yaptın? ilk gördüğünde halletmen gerekirdi.
deliği nasıl neyle kapattın, bence bir an önce hava filtreni değiştir.

sağolun...
o deliği daha önceden gördüm ve elektrik bantı ile kapattım...bu sefer motor tekleye tekleye gitmeye başladı...
sonra o deliği geri açtım...düzeldi...

buda demek oluyorki daha önceden karbüratör ayarını o delik oldugu zaman ayarlamışlar...
ben de karbüratörü komple elden geçirdikten sonra o deliği hesaba katmadan ayar yaptım...
kitabında yazdıgı gibi...oda hali ile mırın kırın etti...
şuan delik kapalı sorun yok...yine elektrik bantı ile kapattım...bir sorun yok hava filitresinde...değişme istemez...
işaret parmağı kadar bir delik...

ilkerabi
27 Eylül 2012, 20:50
evet arkadaşlar...arızayı sonunda hallettim...
arıza karbüratörde felan değilmiş...
hava filitresini tutan vida düşmüş...zincir dönerken hava filitresine değdiği için 5-6 cm uzunlugunda bir kanal açılmış hava filitresinde...
buda motorun cok hava almasına neden olmuş...
yalnız garibime giden olay...hava filitresinde delik yer daha öncedende vardı...
motorun gitmesine engel olmadıgı için kapatmamıştım.... bugün kapatınca motor düzeldi...
üşenmeyip yardımcı olan herkese teşekkürler...


Hava filtiresi hortumundaki çatlaklar motor vakumu ile bir miktar kapanır ve iyice açılmadan kullanıcı tarafından farkedilmeyebilir. Eğer rölanti kendiliğinden 3000lere fırlarsa veya düşürülemiyorsa ilk önce buraya bakın. Hava filtiresi hortumu yerinden iyice çıkmışsa motor sesi artar ama gitmez gaz yemez, boğulur!!!! Karburatör manifoldunu da motoru yıkadığınızda kontrol edin. Eğer çatlak varsa tozdan belli olmaz. Bir tarafı sürekli sıcak olduğu için çatlayıp ayrılırlar..

ferhatkars
27 Eylül 2012, 21:22
Hava filtiresi hortumundaki çatlaklar motor vakumu ile bir miktar kapanır ve iyice açılmadan kullanıcı tarafından farkedilmeyebilir. Eğer rölanti kendiliğinden 3000lere fırlarsa veya düşürülemiyorsa ilk önce buraya bakın. Hava filtiresi hortumu yerinden iyice çıkmışsa motor sesi artar ama gitmez gaz yemez, boğulur!!!! Karburatör manifoldunu da motoru yıkadığınızda kontrol edin. Eğer çatlak varsa tozdan belli olmaz. Bir tarafı sürekli sıcak olduğu için çatlayıp ayrılırlar..
şuan herşey tamamdır abi...
sorunum kalmadı... yardım için teşekkürler...