PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf150'den Gv250'ye geçiş ve ilk izlenimler



mali_181
18 Eylül 2012, 22:01
Evet arkadaşlar dün itivari ile Cbf den Gv 250 ye geçmiş bulunnmaktayım ve bugün ilk uzun yolumu yaptım Ankara-Emet arası(Kütahya) yaklaşık 400 km yi geçti.Forumdan mesaj çeken arkadaşlar oldu nasıl memnunmusun falan diye bende böyle bi başlık açma gereği duydum geçiş yapacak olanlara fikir verir diye.

GELELİM İZLENİMLERE:
Gv 250 de beğendiklerim:
--Gücü çok tatmin edici
--Kullanışı kalıbına göre çok rahat
--Dengeli
Gv 250 de beğenmediklerim(Belkide sadece benim aldığım motosiklette böyledir)
--Orjinal lastik berbat hiç his yok(Bşkada beğenmediğim bişi yok:))
--Yerdeki lakayı lukayı çok hissettim sele yere yakın olduğu için heralde

VEEEEEE GV250 İLE CBF150 KARŞILAŞTIRMASI (Cbf den Gv 250 ye geçecek arkadaşlar için)
--Cbf den rahat uzun yolda fakat şehir içinde cbf daha kıvrak
--Güç cbf ile karşılaştırılamaz bile
--Tarzları çok farklı
--Bakımları doğal olarak cbf den pahalı
--Virajlarda Cbf daha kararlıydı Gv de dengeli fakat cbf kadar değil gibi geldi bana(lastiklerinde bu konuda etkisi var)
--Kullanım rahat alışınca cbf kadar rahat

SONUCA GELİRSEK::::
Cbf 150:Şehir içinde çok avantajlı eğer ben uzun yol yapmam(cbf 150 yapmaz demiyorum 4 günde 1000km yapmıştım) bana kıvrak olsun yakıtı ve bakımı ucuz olsun diyenler cbfden vazgeççmesin(Gv 250 nin cbf 150 den biraz daha pahalı)

Gv250:Uzun yolda çok başarılı,ben 100 km hıza sabitledim ve istenildiği anda 120 km hıza çok rahat ulaşıyor,tork yerinde,yokuşlarda bayılma yok,çok gösterişli ve dikkat çekici.Eğer ben şehir içinde kullanırım fakat uzun yol benim için vazgeçilmez derseniz,yakıtı orta seviye olsun derseniz,e artık bakımınada biraz fazla ayırırz canım derseniz de gv 250 biçilmiş kaftan(ben böyle diyorum işte:))


Gelelim benim ''gv''eeeemmm:) ::
ÖNEMLİ:Arkadaşlar motosikleti 4.44 motora göstererek aldım Bora abi temiz motor çalışmasıda gayet düzgün km büyük ihtimal orjinal dedi şu anda kafama takılan tek birşey var motordan gelen çıtı çıtı sesi sübap boşluk galiba diyerek Kütahya da bi ustaya gösterdim önemli birşey yok bu sübap boşluğu yazın iyidir gönlün rahat etsin merak etme sıkıntı yok dedi ama ne yapacam bilemedim sübap ayarı yaptırsammı yaptırmasammı???
Birde benim zincir o-ring li değil(resimleri aşağıda) hem 4.44 de Bora abi zincir seni fazla idare etmez değiştir dedi bende Kütahya ya ordan Aydına gideceğim o zaman a kadar idare etmezmi dedim gazı çok ani açıp kapama birşey olmaz dedi,Kütahyada ki zincir gerginliği iyiyse ve gevşeme yoksa bişi olmaz dedi(eski sahibi zinciri yeni taktırmış) Ben bu şekilde Aydın'a artçılı gitsem bişi olurmu (400 km civarı))
Son olarak biraz fazla yaktı gibi geldi ortalama 17 kuruş yaktı sizce çokmu
İşte resimler:
http://imageshack.us/a/img684/7115/imag0596t.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/imag0596t.jpg/)

http://imageshack.us/a/img688/72/imag0598o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/688/imag0598o.jpg/)

http://imageshack.us/a/img39/8141/imag0599h.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/imag0599h.jpg/)

http://imageshack.us/a/img18/1347/imag0601yf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/imag0601yf.jpg/)

http://imageshack.us/a/img526/33/imag0603a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/526/imag0603a.jpg/)
Aynam yolda bi anda fırladı dönüm baktığımda ise yolda kalan sadece siyah çevresiydi onu kurtardım buda çakma ayna :))
http://imageshack.us/a/img842/4170/imag0602a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/imag0602a.jpg/)

http://imageshack.us/a/img708/4040/imag0604ny.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/imag0604ny.jpg/)
Ve zincir
http://imageshack.us/a/img52/8695/imag0607m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/imag0607m.jpg/)
Temizlik şart :) e uzun yol
http://imageshack.us/a/img207/2270/imag0609y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/207/imag0609y.jpg/)

mitmuallim
18 Eylül 2012, 22:29
Öncelikle hayırlı olsun,Allah kaza bela vermesin.Mutluluk içinde kullanasın.
Önce 17 krş gayet normal gv 250 için,dert etmene gerek yok.
sonra öncam orijinal değil ama güzel gözüküyür bora 125 im için alabilirm.
zincire gelince ben orijinalini 15.000 km dir kullanıyorum,bakımını dikkat edersen en adi zincir bile 10.000 km den aşağı yol yapmaz.
vesselam..

Emodog
18 Eylül 2012, 22:31
Hayırlı Olsun. Darısı benim başıma :)

Slayerrr
18 Eylül 2012, 22:39
Evet orjinal lastik pek kaliteli değil ama senin lastikler kötü ve virajlarda iyi değil demen sadece orjinal lastik olmasından değil, 5-6 yaşında orjinal lastikler olmasından kaynaklanıyor. Zaten pek kaliteli olmayan lastikler üzerinden 5-6 yıl geçince çok kötü oluyorlar, değiştirmeni tavsiye ederim. Yakıt olarak 17 kuruş dediğin 3,7 lt/100 km'ye tekabül ediyor. Şehir dışında çok rüzgar yediğini de hesap edersek gayet iyi. Zaten normali 3,5 civarı (3,2-3,7) diyebiliriz. Motoruna sübap ayarı yaptıramazsın çünkü motor üstten çift egzatrikli, ayar yapmak gerekirse sübap fincanlarının altındaki şimlerin değiştirilmesi gerekiyor. Ama zaten bu motorda sübap boşluğu olması ve ayar gerektirmesi ihtimali çok uzak, ayarlanabilir bir parça olmadığı için ayarı da kolay kolay bozulmuyor. Bozulması için şimlerin aşınması gerek, o da o kadar kolay olmuyor. 50.000'de sübap ayarı yapılmayan motor biliyorum mesela.

mali_181
18 Eylül 2012, 22:51
Evet orjinal lastik pek kaliteli değil ama senin lastikler kötü ve virajlarda iyi değil demen sadece orjinal lastik olmasından değil, 5-6 yaşında orjinal lastikler olmasından kaynaklanıyor. Zaten pek kaliteli olmayan lastikler üzerinden 5-6 yıl geçince çok kötü oluyorlar, değiştirmeni tavsiye ederim. Yakıt olarak 17 kuruş dediğin 3,7 lt/100 km'ye tekabül ediyor. Şehir dışında çok rüzgar yediğini de hesap edersek gayet iyi. Zaten normali 3,5 civarı (3,2-3,7) diyebiliriz. Motoruna sübap ayarı yaptıramazsın çünkü motor üstten çift egzatrikli, ayar yapmak gerekirse sübap fincanlarının altındaki şimlerin değiştirilmesi gerekiyor. Ama zaten bu motorda sübap boşluğu olması ve ayar gerektirmesi ihtimali çok uzak, ayarlanabilir bir parça olmadığı için ayarı da kolay kolay bozulmuyor. Bozulması için şimlerin aşınması gerek, o da o kadar kolay olmuyor. 50.000'de sübap ayarı yapılmayan motor biliyorum mesela.
E o ses ne sesi ki acep?? :/

Slayerrr
18 Eylül 2012, 22:58
E o ses ne sesi ki acep?? :/

Belki de normal bir sestir de sana öyle gelmiştir. :)
Bu arada zincirin o-ringsiz olması sorun olmaz. Sadece biraz daha sık yağlaman, daha sık germen gerekmesi ve belki jantının daha çok kirlenmesi demek olur. Ömrü biraz kısa olabilir ama zincir yeniyse bitene kadar kullanabilirsin.

zongoku
19 Eylül 2012, 00:04
Mehmet kardeş hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Valla cbf den gv ye geçiş güzel olmuş. 250 cc nin gücü bi ayrıdır bea :cherry: Hadi hayırlı olsun tekrar

egelim 43
19 Eylül 2012, 00:45
Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan kazasız belasız inş. :rendeer: Kütahyada kime gösterdin motoru :silent:

mali_181
19 Eylül 2012, 02:44
Mehmet kardeş hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Valla cbf den gv ye geçiş güzel olmuş. 250 cc nin gücü bi ayrıdır bea :cherry: Hadi hayırlı olsun tekrar
Eyvallah Bayram :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------


Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan kazasız belasız inş. :rendeer: Kütahyada kime gösterdin motoru :silent:
Abi emek motormuydu ne öyle birşey eski kasa bi goldwing vardı dükkanda

EverHarD*
19 Eylül 2012, 18:54
17 kuruş yakan scooterlarda var :)
Motorunuz hayırlı olsun :)
CBF'in yeri başka GV'ninde :) sizin söylediğiniz gibi.

isterseniz zinciri o-ring yapın. bide öyle deneyin.

dftuzlu
19 Eylül 2012, 19:51
hayırlısı olsun, kazasız belasız :)

beyazit60
19 Eylül 2012, 20:22
GV250 bildiğim kadarıyla kategorisinde en güçlü 250cc motor. Yani MCT den yada kanuniden daha performanslı ve sesi hepsinden güzel. Tarzım chopper olsaydı alacağım tek motor GV250 yada GV650 olurdu. Kazasız sürüşler dilerim. Saygılar...

mali_181
19 Eylül 2012, 20:42
GV250 bildiğim kadarıyla kategorisinde en güçlü 250cc motor. Yani MCT den yada kanuniden daha performanslı ve sesi hepsinden güzel. Tarzım chopper olsaydı alacağım tek motor GV250 yada GV650 olurdu. Kazasız sürüşler dilerim. Saygılar...
Çok teşekkürler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

İşte genel bir temizlik sonrası :) Yağ değişti,yağ filtresi değişti,zincir yağlandı ve çantalar süspansiyonlara çarpmasın die çantaları tutacak demir yapıldı...
http://imageshack.us/a/img802/6751/imag0619.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/802/imag0619.jpg/)
http://imageshack.us/a/img222/8608/imag0616m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/222/imag0616m.jpg/)
http://imageshack.us/a/img717/6051/imag0617d.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/imag0617d.jpg/)
http://imageshack.us/a/img17/3213/imag0618h.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/imag0618h.jpg/)
http://imageshack.us/a/img209/7034/imag0613l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/209/imag0613l.jpg/)
http://imageshack.us/a/img211/1355/imag0614o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/211/imag0614o.jpg/)

zongoku
19 Eylül 2012, 23:45
Mehmet motor parlamış be abi valla maşallah diyimde nazar değmesin kardeşim:cherry:

Sepetçioğlu
20 Eylül 2012, 00:02
Hayırlı olsun güle güle kullanın, gayet güzel görünüyor :cat:

mali_181
20 Eylül 2012, 00:09
Mehmet motor parlamış be abi valla maşallah diyimde nazar değmesin kardeşim:cherry:
Eyvallah kardeşim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------


Hayırlı olsun güle güle kullanın, gayet güzel görünüyor :cat:
Teşekkürler

Ramazan Can
20 Eylül 2012, 00:28
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin...