PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2004 ybr 125 xneon far



varan22
17 Eylül 2012, 00:31
slm arkadaşlar biraz araştırma yaptım fakat herkes başka şeyler ve önerilerde bulunmuş. Bilen arkadaşlardan ricam 2004 ybr malum kare far için xneon uzun kısa merceksiz takmam mümkünmü. Çünkü kendi ışığı yetersiz. Şu an üzerindeki ampül h4 civalı ve 3 tırnaklı sanırım en ucuzundan. Bazı sitelerde tüm motosikletler için xneon far diye ilanlar var. Tek korkum merceksiz olacağından ışığı karşıdan geleni rahatsız etmesi acaba uzun kısa olan xneonlardadamı bu geçerli veya şu an üzerinde takılı olan markasız h4 ampülü başka bir marka ile değiştirsem ışıkta iyleşme olurmu.

http://www.rialli.com/9732__xenon-far-kiti-uzunkisa-beyaz-isik/

http://d1209.hizliresim.com/11/j/d3xk7.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Böyle birşey almayı düşünüyorum. Fiyatı 63 tl veya tavsiye edeceğiniz başka bir ampül veya xneon

serkanADH13
17 Eylül 2012, 00:34
dostum xenon dırect karşıya far tası yardımı ile vuracağından ister istemez karşıdan gelenin gözlerini alacaktır,
Merceksiz xenon'lar TÜV (muayene istasyonu) tarafından kabul edilmediğinden muayeneden geçilemiyor,
bilgin olsun,

varan22
17 Eylül 2012, 00:43
Cevabın için teşekkürler eğer karşıdaki kişiyi rahatsız ediyorsa hiç benim tarzım değil. Mercek olayı ise çok meşagetli

SonpoL
17 Eylül 2012, 00:46
Ben merceksiz şekil de kullanmanızı kesinlikle önermem. Karşı tarafın gözünü alırsınız ve bu sebepten dolayı üstünüze kırmalar bile olabilir sürüş esnasın da. En iyi ihtimal bol bol atışabilirsiniz başkaları ile trafikte.

Şu ürünü tavsiye ederim. http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-aksesuari/340_aydinlatma-grubu/9711__far-komple-hid-6000k-ybr-125cc/

Kendim kullanıyorum. Gayet başarılı.

varan22
17 Eylül 2012, 00:50
Evet vermiş olduğun link dikkatimi çekmişti fakat bendeki kare far ve uzay kafa yuvarlak far takılırsa sinyal ve farı tutan aparatında değişmesi gerek hatta siperliğinde ki bu da çok masraf olur.

SonpoL
17 Eylül 2012, 00:56
Evet vermiş olduğun link dikkatimi çekmişti fakat bendeki kare far ve uzay kafa yuvarlak far takılırsa sinyal ve farı tutan aparatında değişmesi gerek hatta siperliğinde ki bu da çok masraf olur.

Hmm. Ben yuvarlak far sanmıştım. Ondan dolayı o şekil de bir öneri de bulunmuştum :). Fakat dediğiniz gibi işler biraz farklılaştı. Yapacak bir şey yok. En kötü ihtimal direk xenon bağlayın derim. Xenonu biraz aşağıya ayarlarsınız.

varan22
17 Eylül 2012, 01:12
Aslında aşağı bağlamama gerek yok diğer modellerde nasıl bilmiyorum ama 2004 ybr lerin far çerçeveleri içerden aşağı yukarı ayarlanabiliyor. Birde üstünde bulunan h4 35 watt yerine 55 watlıktan yani normal otomobillere takılandan uygulasak bir değişikli olurmu varmı hiç bu şekil deniyen veya bilgisi olan arkadaş

maxi97
17 Eylül 2012, 02:28
şuraya alayım seni;

http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/98284-motorlar-arasi-lamba-degisimi.html

_pLay_06
17 Eylül 2012, 05:22
Hmm. Ben yuvarlak far sanmıştım. Ondan dolayı o şekil de bir öneri de bulunmuştum :). Fakat dediğiniz gibi işler biraz farklılaştı. Yapacak bir şey yok. En kötü ihtimal direk xenon bağlayın derim. Xenonu biraz aşağıya ayarlarsınız.
bu uygulama sızın motorda nasıl duruyor cok merak ettım elınızde gece cekılmıs veya gundz cekımıs resmı vrmıdır acaba ?

SonpoL
17 Eylül 2012, 05:39
bu uygulama sızın motorda nasıl duruyor cok merak ettım elınızde gece cekılmıs veya gundz cekımıs resmı vrmıdır acaba ?

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/104951-motoran-mt-150-cruiser-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-2.html

Belirttiğim linkten bilgi alabilirsiniz. Zaten bir tek ben paylaşım yapıyorum :P. Birinci sayfa da ise diğer resimlere ulaşmanızın yanın da, göreceksiniz ki vidyo çekimlerim de mevcut. Gece çekimime bakabilirsiniz.

Saygılar.

TheAzReaL07
17 Eylül 2012, 09:10
bence üzerindeki ampulü değiştirin ilk olarak memnun kalırsanız öyle devam edersiniz olmazsa xenon mecbur :) bi elektrikçiye de yaptırabilirsiniz neyde sorun olduğunu bilir zaten :) hadi kolay gelsin

varan22
21 Eylül 2012, 22:22
arkadaşlar motorsiklet için sipariş verdiğim düşük amperli xenon elime ulaştı herşey çok basit gözüküyor anlamadığım kit takımında sadece iki tane kablo açıkta kalıyor beyaz mavi almış olduğum h4 uzun kısa burada anlamadığım sadece kalan mavi ve beyaz kablo kontağamı yoksa far açıp kapama düğmesinemi bağlanacak hadi bağlandı diyelim bu uzun kısa olayı nasıl gerçekleşecek takımın motorlu olduğu belli selektör için ama dediğim gibi sadece iki kablo açıkta var diğerleri hep birbiri ile dişili erkekli resimdede belli oluyor

http://d1209.hizliresim.com/11/p/d89gz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://d1209.hizliresim.com/11/p/d89hw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Mz etz 251
21 Eylül 2012, 22:55
arkadaşlar motorsiklet için sipariş verdiğim düşük amperli xenon elime ulaştı herşey çok basit gözüküyor anlamadığım kit takımında sadece iki tane kablo açıkta kalıyor beyaz mavi almış olduğum h4 uzun kısa burada anlamadığım sadece kalan mavi ve beyaz kablo kontağamı yoksa far açıp kapama düğmesinemi bağlanacak hadi bağlandı diyelim bu uzun kısa olayı nasıl gerçekleşecek takımın motorlu olduğu belli selektör için ama dediğim gibi sadece iki kablo açıkta var diğerleri hep birbiri ile dişili erkekli resimdede belli oluyor

http://d1209.hizliresim.com/11/p/d89gz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://d1209.hizliresim.com/11/p/d89hw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
aküden + alıp anahtara anahterdan kırmızı kabloya bağla yada kontağa bağlıyacaksanda role kullanacaksın rolenin 4 ucu olacak 85 ucu şasi 86 tetik giriş yani kontak 30 12 volt 87 ise çıkış x-enon a siyaha şase yani - bağla mavi ve beyaz kabloyada uzun kısa anahtarının uzundan gelen kabloya birini diğerinide şase - ye bağlayacaksın kolay gelsin :)

varan22
21 Eylül 2012, 23:12
aküden + alıp anahtara anahterdan kırmızı kabloya bağla yada kontağa bağlıyacaksanda role kullanacaksın rolenin 4 ucu olacak 85 ucu şasi 86 tetik giriş yani kontak 30 12 volt 87 ise çıkış x-enon a siyaha şase yani - bağla mavi ve beyaz kabloyada uzun kısa anahtarının uzundan gelen kabloya birini diğerinide şase - ye bağlayacaksın kolay gelsin :)
Hocam hızlı cevabın için teşekkürler anahtar olayı kolayda kontak olayı biraz karışık sadece açıp kapatmak için anahtar bağlasak yeterlimi. Yani anahtar kapalıyken aküye bir zararı olurmu

viper17
21 Eylül 2012, 23:59
Mavi beyaz olan kablo uzun kısayı kabloları. Motorun uzun kısa kablolarını kesip xenon un uzun kısalarını bağlayacaksın.

On/off lu anahtar taksan yeterli gelir. Motor kapalıyken zararı olmaz.

varan22
22 Eylül 2012, 00:30
Mavi beyaz olan kablo uzun kısayı kabloları. Motorun uzun kısa kablolarını kesip xenon un uzun kısalarını bağlayacaksın.

On/off lu anahtar taksan yeterli gelir. Motor kapalıyken zararı olmaz.
Evet bende aslında sadece anahtar takmayı düşünüyorum. Aslında formu araştırırken bir arkadaşın motorsikletlere için alınan kitlere ayriyetten kontak bağlantısına gerek olmadığını okumuştum artık uzun kısa bağlantısındanmı algılıyor bunuda deniyerek göreceğiz. Çünkü aldığım xenonda sadece sizinde dediğiniz gibi uzun kısa kabloları haricinde açıkta kablo yok bağlantı ises direk aküden açıklamada ise motoronuzun herhangibi bir kablosunu kesmeden monte edebilirsiniz yazıyordu. Tabi bu on off anahtarı için geçerli değil.

canerol
22 Eylül 2012, 00:48
2004 ybr yi bilmiyorum fakat xenonu açmak için normal genelde sağ kütükte olan kapalı-park-farlar dan açıp genelde sol elde olan uzun kısa ilede değiştiriyorsun
bendede xenon takılı aynen dediğim gibi ayriyetten on/off a gerek yok beyaz ile mavi kabloyuda arkadaşların dediği gibi eski ampulun uzun ve kısa için olan kbloları kesip onları eklersen tamamlamış olursun
birde ilk yorumlardaki gibi xenon muayene sırasında sorun teşkil etmiyor arabalarda sonradan takılan xenon farlarda muayeneden geçemiyorsun.

viper17
22 Eylül 2012, 00:53
Evet bende aslında sadece anahtar takmayı düşünüyorum. Aslında formu araştırırken bir arkadaşın motorsikletlere için alınan kitlere ayriyetten kontak bağlantısına gerek olmadığını okumuştum artık uzun kısa bağlantısındanmı algılıyor bunuda deniyerek göreceğiz. Çünkü aldığım xenonda sadece sizinde dediğiniz gibi uzun kısa kabloları haricinde açıkta kablo yok bağlantı ises direk aküden açıklamada ise motoronuzun herhangibi bir kablosunu kesmeden monte edebilirsiniz yazıyordu. Tabi bu on off anahtarı için geçerli değil.

Eğer sol elcikte, farlar için |kapalı-sadece parklar-normal farlar| butonu varsa ekstra buton takmanıza gerek yok.

varan22
22 Eylül 2012, 01:07
tamam arkadaşlar elcikte on off butonu var zaten anahtar diyerek onu kasdetmiştim fakat aküden ayrı bir hat çektiğimiz için bu anahtarada ayrıca hat çekmemiz gerkmiyormu tek öğrenmek istediğim bu aslında yoksa anhtar eski takılı olan h4 ampülü açıp kapattığı gibi hiç bir ilaave yapmadan xenon farıda açıp kapatacakmı? kusura bakmayın biraz fazla oldum

viper17
22 Eylül 2012, 01:09
tamam arkadaşlar elcikte on off butonu var zaten anahtar diyerek onu kasdetmiştim fakat aküden ayrı bir hat çektiğimiz için bu anahtarada ayrıca hat çekmemiz gerkmiyormu tek öğrenmek istediğim bu aslında yoksa anhtar eski takılı olan h4 ampülü açıp kapattığı gibi hiç bir ilaave yapmadan xenon farıda açıp kapatacakmı? kusura bakmayın biraz fazla oldum

Evet aynı anahtardan xenon u açıp kapatabilceksiniz fazladan anahtar takmanıza gerek yok :)

varan22
22 Eylül 2012, 01:15
Çok teşekürler arkadaşlar yardımlarınız için :rendeer:

Mz etz 251
22 Eylül 2012, 17:13
tamam arkadaşlar elcikte on off butonu var zaten anahtar diyerek onu kasdetmiştim fakat aküden ayrı bir hat çektiğimiz için bu anahtarada ayrıca hat çekmemiz gerkmiyormu tek öğrenmek istediğim bu aslında yoksa anhtar eski takılı olan h4 ampülü açıp kapattığı gibi hiç bir ilaave yapmadan xenon farıda açıp kapatacakmı? kusura bakmayın biraz fazla oldum
bence o anahtara gelen kablonun kalınlığı yeterli olmayabilir kablo kalınlığı yeterse direk oradan bağlayabilirsin

---------- Post added at 16:13 ---------- Previous post was at 16:08 ----------


Hocam hızlı cevabın için teşekkürler anahtar olayı kolayda kontak olayı biraz karışık sadece açıp kapatmak için anahtar bağlasak yeterlimi. Yani anahtar kapalıyken aküye bir zararı olurmu
hayır herhangi bir zaararı olmaz ama kabloları mümkün olduğunca kalın yap daha uzun ömürlü ve korkusuz kullanabilirsin :)

varan22
22 Eylül 2012, 21:01
Evet arkadaşlar bugün bir iki saat uğraş sonucu motorsiklete xenonu taktım montajı çok kolay montajından ziyade kabloları balastı saklamak daha meşakkatli.
Tam herşey hazır düğmeden açıp kapatmalı uzun kısa sorunsuz kablo kirliliği yok derken şöyle bir tur atayım dedim.
Daha bismillah deyip motoru 10 metre gitmemle yaya kaldırımındaki bir kişi bana işaret ederek farların çok göz alıyor hatta bunu söylerkende eliyle gözünü kapatıyordu ve ben tamamen mosmor bir renk ve tüm heves kursakta çünkü en kortuğum şey başkalarının rahatsızlığı ve bu olayın garip tarafı saat daha 17:30 yani bir karanlık söz konusu dahi değil.
Şimdi bazı arkadaşlar merceksiz takılmaz dedik taksanda laf yiyersin xeona gerek yok diye uyardık seni deseler yerden göğe kadar haklılar. Aslında benim amacım kesinlikle ilgi çekmek değil sadece daha iyi bir ışık ve görüş mesafesi.
Far ayarı en aşağıda olmasına rağmen çok dağınık ve uzun mesafeli bir ışık uzunları hiç söylememe gerek yok sanırım. Şu aralar işden dolayı mercek takmam söz konusu değil ve kiti komple söküp tekrar eski h4 olayınada bulaşmak istemiyorum ve ne yazıkki motoru daha çok akşamları işe giderken kullanıyorum.
Aklıma tek gelen en basit yol uzay kafa far önündeki cama reklamcılarda satılan yapışkanlı ve suya dayanıklı kağıt ile camın yukarısına ve aşağısını iki şer santim veya buna yakın bir kalınlıkla etiketlemek. Şayet daha basit ve iyi bir fikri olanıda merakla cevabını bekliyorum