PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Radyatör suyunun seviyesi nasıl ölçülür!



allpower
16 Eylül 2012, 01:59
Herkese iyi akşamlar. 2011 aralık ayında, motoru aldığım arkadaşla beraber motorun radyatör suyunu değiştirmiştik fakat genleşme kavanozuna hiç antifriz koymamış, üzerinde max min çizgileri olan beyaz bidon bu. benim bu konuda pek bilgim yoktu servis kitapçığını incelerken farkettim. bidon şuan bomboş.
Motoru çalıştırıp, radyatördeki antifriz seviyesini gözle kontrol ettim, rölantide bişey gözükmüyor biraz gaz verince antifriz yukarıya doğru gelmeye başlıyor. anlamadığım doğru ölçüm nasıl yapılır, rölantide radyatörün içindeki antifrizi görmem mi gerekli yoksa biraz gaz verince mi görmeliyim yada bu beyaz bidona koysam antifrizi, ihtiyacı olduğu kadarını alır mı oradan.

Slayerrr
16 Eylül 2012, 04:04
Araç çalışmıyorken genleşme kabındaki min-max çizgileri arasında olmalı seviye.

bassturbin
17 Eylül 2012, 19:59
Motoru ayaklığından alıp üzerine oturup yani motoru yere dik, düz yolda sürüyormuşsun gibi tutup kontrol etmen gerekir.

Min max çizgilerinin arasında olacak arkadaşın dediği gibi.

Motoru çalıştır bir iki dakika stop et motor çok soğuk olmasın hararet çeyrekte gibi, radyatör kapağını aç kapağı açar açmaz su dökülmesi gerekir kendinden, kapağı kaldırdıktan sonra su ağzına kadar duruyorsa sorun yok eksikse su veya sulu antifiriz ekleyebilirsin.tekrar çalıştır 10 saniye biraz gaz ver, tekrar kapağı aç su aynı seviyedeyse sorun yok yani ağzına kadar dolu.

Sonra yine motor düz konumda iken radyatör rezervesi-ek deposu, min max ın ortasında olmalı su yoksa burayada su veya sulu antifiriz (%50-%50 yarı su yarı antifiriz) ekleyebilirsiniz.Araç çalışmazken seviye kontrol edilecek.

allpower
20 Eylül 2012, 09:22
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar, en kısa zamanda dediklerinizi uygulayacağım.

allpower
30 Aralık 2012, 23:00
arkadaşlar bugün km. telini değiştirmiştim. motoru dağıtmışken sağına soluna bi göz atayım dedim.
radyatör kapağını açtığımda içindeki suyun ağzına kadar dolu olduğunu gördüm. birde genleşme bidonuna bakayım dedim, max. çizgisinin üstüne kadar doldurduğum su, min. çizgisinin altına inmiş.
arkadaşlar radyatör suyunu ağzına kadar dolumu olması gerekir.

Samet Ağır
30 Aralık 2012, 23:20
max çizgisi motor sıcakken ,min çizgisi ise soğukken okunması gereken değerlerdir.yani motorun tamamen soğukken min seviyesine kadar doldur..ısındığında yükseldiğini göreceksin..gerçi ikisinin arasıda atla deve değildir..çok az bir miktara tekabül eder..

allpower
30 Aralık 2012, 23:38
max çizgisi motor sıcakken ,min çizgisi ise soğukken okunması gereken değerlerdir.yani motorun tamamen soğukken min seviyesine kadar doldur..ısındığında yükseldiğini göreceksin..gerçi ikisinin arasıda atla deve değildir..çok az bir miktara tekabül eder..
hocam şu an motor soğuk, bidondaki su min çizgisinin biraz altında, fakat radyatör ağzına kadar dolu.
yorumunuzdan anladığım kadarıyla, motor sıcakken bidondaki su seviyesi yükselirse sorun yok demektir.

otopsici
30 Aralık 2012, 23:42
arkadaşlar bugün km. telini değiştirmiştim. motoru dağıtmışken sağına soluna bi göz atayım dedim.
radyatör kapağını açtığımda içindeki suyun ağzına kadar dolu olduğunu gördüm. birde genleşme bidonuna bakayım dedim, max. çizgisinin üstüne kadar doldurduğum su, min. çizgisinin altına inmiş.
arkadaşlar radyatör suyunu ağzına kadar dolumu olması gerekir.

dostum olaya birde şu açıdan bak endişelerin tamamen yersiz
olayın çok basit bir çözümü var radyatörünü silme soğutma sıvısı ile doldur
(genel itibari ile sadece antifiriz kullan bence gerisi uzun hikaye gerek yok anlatmaya)
kapağını kapat motor fan açana kadar çalıştır fan açtıktan sonra genleşme kabındaki seviyeye bak
dikkat edersen genleşme kabında extradan bir tahliye vardır (benim gt 650 de öyleydi) fazla sıvıyı oradan dışarı tahliye eder
bundan dolayı fazla sıvı koydum endişesi olmaz
bu tamamen sıvı soğutma sisteminini aşırı genleşmede patlamasını önlemek içindir
tabi bunu yapmadan önce genleşme kabında tahliye var mı diye bir bak ben bi kaç motorda görmedim çünkü

Okan Sinan Ocan
30 Aralık 2012, 23:47
hocam şu an motor soğuk, bidondaki su min çizgisinin biraz altında, fakat radyatör ağzına kadar dolu.
yorumunuzdan anladığım kadarıyla, motor sıcakken bidondaki su seviyesi yükselirse sorun yok demektir.

Sevgili kardeşim ,

Radyatör kapağı açılmaz motoruna hava yaptırırsın . Sadece genleşme kabını kontrol et motor çalışmazken suyu max ile min arasında kalacak şekilde tamamlaman yeterlidir. İçinde bulunduğumuz kış günlerinde su eklemek yerine sadece seviyeyi tamamlayacak kadar antifriz eklersen motorunu donma riskindende uzak tutmuş olursun.

Sevgilerimle

allpower
31 Aralık 2012, 00:15
Sevgili kardeşim ,

Radyatör kapağı açılmaz motoruna hava yaptırırsın . Sadece genleşme kabını kontrol et motor çalışmazken suyu max ile min arasında kalacak şekilde tamamlaman yeterlidir. İçinde bulunduğumuz kış günlerinde su eklemek yerine sadece seviyeyi tamamlayacak kadar antifriz eklersen motorunu donma riskindende uzak tutmuş olursun.

Sevgilerimle
kapak açıldığında hava yapacağını hiç düşünmemiştim. daha öncesinde tahliye bidonunda antifiriz veyahut su hiç biri yoktu, uzun sürede olmamış. benden önceki sahibinin yada götürdüğü servisin bu bidondan haberi yokmuş galiba.
bilinçsiz kullanıyoruz, ondan sonra yandı gülüm keten helva diyoruz.

Samet Ağır
31 Aralık 2012, 01:11
Sevgili kardeşim ,

Radyatör kapağı açılmaz motoruna hava yaptırırsın . Sadece genleşme kabını kontrol et motor çalışmazken suyu max ile min arasında kalacak şekilde tamamlaman yeterlidir. İçinde bulunduğumuz kış günlerinde su eklemek yerine sadece seviyeyi tamamlayacak kadar antifriz eklersen motorunu donma riskindende uzak tutmuş olursun.

Sevgilerimle

Ama abi iki dakika ayrılmaya gelmiyor,hemen son sözü kapıveriyorsun..o benim lafımdı ama.sırasını bekliyordum...banane bananeee...:pr:
saygılarımla..:rendeer::rendeer: