PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Ybr 125 ön fren sorunu



aksoyy
15 Eylül 2012, 23:10
Merhaba arkadaşlar sabah motoru temizlerken motorumun ön tekerinin sanki zor döndüğünü farkettim ön frenler sanki diskte sıkılı kalmış gibi yani maneti bıraktığımda sanki birazcık frenliyormuş gibi zaten bi kaç haftadır motorun yakıt performansıda değişti, fazla yakmaya başladı acaba nasıl gevşetebilirim balataları bilgisi olan varsa bi yardım eli uzatabilir mi ?

rapidhacker5
15 Eylül 2012, 23:11
dısk frenlerde az da olsa bı surtunme payı vardır

ogzcngdk
15 Eylül 2012, 23:17
eğer motor yeniyse bırak kendi haline zamanla sürte sürte eriyecektir

aksoyy
15 Eylül 2012, 23:18
sürtünme payı olurda ne biliyim sanki tutuyor gibi motoru geldi oyüzden telaşlandırdı beni motor 2006 model 34000 km

sedat_57
15 Eylül 2012, 23:22
sürtünme payı olurda ne biliyim sanki tutuyor gibi motoru geldi oyüzden telaşlandırdı beni motor 2006 model 34000 km
ön lastiğin havası inmiş bence :wiinkk: 28 bar yap

aksoyy
15 Eylül 2012, 23:26
havasını geçenlerde tazeledim ondan olacağını sanmam :)

yasin_942
15 Eylül 2012, 23:30
fren hidroliğin en son ne zamn değişti vizikositesini kaybetmiş ise en son sıktığın kuvvet tam olarak desarj olmuyor olabilir. bu sebetden de sıkılı kalıyordur yada diskin eğrilmiştir ani sıcaklık değişimine mağruz kalmıştır vs.

---------- Post added at 22:30 ---------- Previous post was at 22:27 ----------


ön lastiğin havası inmiş bence :wiinkk: 28 bar yap yanlış bilgi olmasın 1 bar 14 psı dır:)

aksoyy
15 Eylül 2012, 23:37
fren hidroliği aldığımdan beri (6000 km) hiç değiştirmedim. Bahsettiğin hidrolik fren manetinin ordaki küçük kutu şeklindeki zımbırtımı eğer oysa o dolu

varan22
15 Eylül 2012, 23:41
Yakın zamanda ön teker milini söktüysen büyük ihtimal mili tam olarak sıkmasığından veya tam tersi fazla sıktığından balataların ayarı bozulmuş olabilir. Sürtünme her disk frende az da olsa vardır ama aşırısı yakıt sarfiyatını illaki arttıracaktır. Yapman gerekn motoru orta sehpaya alıp ön teker milini hafif sıkarak veya gevşeterek sürtünmeyi en az seviyeye düşürebilirsin. Tabi gevşetme derken nasıl bir sıklıkta gevşetme dememe gerek yok. İkinci yöntem ise dis freni tutan iki tane alyan bazılarında vida bu iki vidadan da hafif sıkarak ve ya duruma göre gevşeterek çok rahat ayarlıyabilirsin. Bu sıkıp gevşetmedeki tek amaç iki balatanında disk silndirini tam olarak ortalamaktır. Zaten sürtünme olan diskte sadece tek balata sürter yani ikisi birden sıkmaz.

yasin_942
15 Eylül 2012, 23:43
o dolu olabilir ama fren hidroliğini ömrü sanırım 4 yıldı(?). siz sanırım 2. el adınız ilk sahibide değiştirmedi ise sistemde 6 yıldır aynı hidrolik var demektir. bi ihtimal bu sebebten frenin sıkı olabilir

varan22
15 Eylül 2012, 23:45
Disk fren sürtünmesinin teker basıncıyla hiç bir alakası yoktur. Lastik havası düşük olan bir motosiklet sadece sağa sola çeker. Böyle şeyler yazarken acaba bilerekmi yazılıyor.

aksoyy
15 Eylül 2012, 23:48
Yakın zamanlarda hiç ön teker sökülmedi yasin_942 arkadaşın dediği mantıklı hidroliği sanmıyorum ki benden önceki değiştirmiş olsun geldi varan22 arkadaşın dediği vida ayarlarıyla bi oynayacam bakalım olmazsa hidroliği deneyecem oda olmazsa motorcuya götürürüm artık.

sakinseytan
15 Eylül 2012, 23:52
ön lastiğin havası inmiş bence :wiinkk: 28 bar yap
havayla balatanın ne alakası var :D vala fena güldürdün beni knk saol ya :D
ya benim ön frende cok sertti tutmuyodu üst manyetigi söküp temizledim biraz zorladı ama şimdi zımba gibi tekerin rahat dönmesi lazım balatamı yeni acaba bi fren hidrolik vidasını ac bak aşşayı hiç söküp dagıtmadım vala bilmem ki

varan22
15 Eylül 2012, 23:57
Ön tekeri hiç sökmemen mildeki vidanın gevşemiyeceği anlamına gelmez. Dediğim gibi orta sehpaya al önce tekeri bir çevir daha sonra mildeki somunu sıkıp tekrar çevirdiğinde ilk çevirdiğinle aynı olmadığını ve benim ne demek istediğimi anlıyacaksın ve bir tavsiye ön veya arka mil fark etmez fiberli somun kullanman daha güvenilir olacaktır

aksoyy
16 Eylül 2012, 00:04
teşekkür ederim arkadaşlar yarın bununla uğraşacağım bi sonuca varırsam burda paylaşacağım.

aksoyy
16 Eylül 2012, 15:23
Bugün ustaya gösterdim motoru ön frenlerin sıkışmış olduğunu söyledi tornavidayla düzeltti fakat başıma başka bi olay geldi garip komik bi olay motorun yağını değiştirecektim kendim shell'in 10w 40 helix diye yağını aldım yağ koyma yerini açtım sonrada tapayı açmaya çaşıştım fakat alttaki tapayı bi türlü açamadım sinirlendim dedim ustaya açtırır orda değiştiririm dedim at atladım motora sonra giderken birden vizöre birşeyler sıçramaya başladı sonra aynı şeyler göstergelerede sıçradığını gördüm nerden geliyo diye sağa sola etrafa bakarken bide ne göreyim motor şapur şupur yağ koyma tapasından ya atıyo hemen çektim sağa gülermisin ağlarmısın halime öyle bön bön baktım kendime üstüm başım perişan oldu sonra sıktım tapayı devam ettim yoluma çok şükür kazasız belasız bugünü de atlatık :D

yasin_942
16 Eylül 2012, 16:24
geçmiş olsun olur ara sıra öyle unutkanlıkar. motoru kitlemeden varmışsınız ya önemli olan bu

imza
16 Eylül 2012, 16:42
120.000 km'deki ybr'min on fren balatasi 4 defa degisti bunun disinda sorun yasamadim. ki zaten bu da sorun degil.

sedat_57
16 Eylül 2012, 16:47
120.000 km'deki ybr'min on fren balatasi 4 defa degisti bunun disinda sorun yasamadim. ki zaten bu da sorun degil.
Kaç model ybr niz resim varmı..başka neler değişti yada şu an değişmesi gerekiyor..Hiç yolda kaldınız mı..motoru ticari amaçlımı kullanıyorsunuz yoksa bunlar bi çelişkimi bu 5inin cevabini istiyorum :P

aksoyy
16 Eylül 2012, 22:06
Merhaba arkadaşlar aynı topic üzerinden bi sorunuma daha çare ön frenleri kontrol ettirirken arka balataları da değiştireyim dedim aldığımdan beri hiç değiştirmemiştim zaten fiyatı da ucuz 20 lira gibi bişe değiştir gitsin dedim fakat şimdi de ön fren sağlam bu seferde arkalar sıkıyor ustaya söledim o normal açılır o dedi arka fren ayar yerine baktım sonunda zaten en sona getirmiş yani en boş olması gereken ayarda fakat pedalda bile çok az basılacak boşluk var tekerlek sıkıla sıkıla gidiyor gercekten bu normal mi yani zamanla mı açılacak bana baya bi garip geldi 20 km felan yaptım açılsın diye öyle açılma felan yok hala aynı boşa aldığımda motorun kendi hızıyla cok hafif meyilde gitmesi hatta hızlanması lazımken yavaşlayıp duruyor motor bi fikrinizi söylerseniz sevinirim :(

imza
16 Eylül 2012, 22:21
Kaç model ybr niz resim varmı..başka neler değişti yada şu an değişmesi gerekiyor..Hiç yolda kaldınız mı..motoru ticari amaçlımı kullanıyorsunuz yoksa bunlar bi çelişkimi bu 5inin cevabini istiyorum :P
fren balatasi ön 4 arka 3 defa degisti, ön lastik 2 arka 3 defa, debriyaj balatasi 1 defa, krank bilyesi 1 defa, zincir su an 3. sü yeni takildi, ön far ampul 3.sü üzerinde. arka stop lamba 4. üzerinde, arka teker bilyesi 1 defa degisti, lasatik takozlar 2 defa, zaten ön tarafta fren balatasi ve lastik disinda masrafim olmadi, arka tarafta da zaten rutin degisimler. yani ekstra sorun cikip masrafim hic olmadi cok sükür. sadece 1 defa krank bilyesi degisti 50.000 de, o da garantiden :) yolda 1 defa kaldim, sebebi benzin bitti:). bu benim 3. ybr 125 daha öncekilerle 200.000 km cevirdim ve sonra cok düsük fiyattan sattim ve ikiside tas gibiydi, bu seferde niyetim ayni, ama bundan sonra ybr 125 alirmiyim bilemem.tek sorunum uzun yolda cok kasiyor ve yoruyor. ara hizlanmalari ve seriligi konusunda zayif, tork zayif, ps-hp-bg zayif. tekrar ybr almazsam sebebi bunlar olacak. ki ybr almazsam cbf 150 ya da cb 125 ya da apache de almam. bu sinifta ybr 125 disinda makina tanimiyorum. ybr 125 hakkinda doktora yaptim:):):)

aksoyy
17 Eylül 2012, 13:05
Arkadaşlar yokmu fikri olan ?