PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Farlara voltaj nerden geliyor ?



burhant
12 Eylül 2012, 15:36
Motorlarda uzun ve kısa farlara elektrik nereden geliyor ?
Konjektör üzerindenmi yoksa altarnatörden direk olarakmı geliyor. Eğer altarnatörden geliyor ise altarnatör üzerindeki farklı bir bobinmi üretiyor bu elektriği yoksa konjektöre güç sağlayan bobin üzerinden paralel olarakmı çekiyor?
Motoru çalıştırmadan farlar yanmıyordu motorumda. Kumanda panallerini kontrol ettim bir sorun yok arızayı nerede aramam gerekiyor onu bilemiyorum sanki sigorta atmış gibi hiç elektrik gelmiyor farlara. Parklar , sinyaller ve arka stop lambası sorunsuz çalışmakta .
Motorum Yuki Cub 100-7 elektrik tesisatıyla ilgili bir döküman bulamadım internette.
Konu hakkında tecrübesi ve bilgisi olan birilerinden yardım bekliyorum. Numaranızı özelden bırakırsanız arayabilirimde şimdiden çok teşşekür ederim.

brssvs
12 Eylül 2012, 15:54
Farlar, parklar sinyaller gibi az akım çekmediğinden aküye bağlanmamıştır. Alternatör zaten AC akım üretir. O yüzden konjektör diyorum

burhant
13 Eylül 2012, 10:22
Far ampulleri ac akımda da çalışmazmı evimizdeki ampullerden ne farkı var ki .

ilkerabi
13 Eylül 2012, 10:53
Far anahtarı üzerinden aküye bağlıdır. Motor devirli çalışrken konjonktörden aküye doğru bir besleme vardır. Farlar yanarken gazı açarsanız ışığının arttığını görürsünüz..Bu esnada farlar hem alternatör hem de akü üzerinden beslenir. Far açma anahtarı olmayan bazı yeni modellerde direk alternatör ve konjonktör üzerinden çalışmaktadır. Bunlarda kontak açılınca far yanmaz, motor çalışınca yanar. Yine bazı modellerde motor devrinde değilse farları söndürüp motor devrinde açan elektronik tertibat vardır..

karaisa
14 Eylül 2012, 03:01
Motorlarda uzun ve kısa farlara elektrik nereden geliyor ?
Konjektör üzerindenmi yoksa altarnatörden direk olarakmı geliyor. Eğer altarnatörden geliyor ise altarnatör üzerindeki farklı bir bobinmi üretiyor bu elektriği yoksa konjektöre güç sağlayan bobin üzerinden paralel olarakmı çekiyor?
Motoru çalıştırmadan farlar yanmıyordu motorumda. Kumanda panallerini kontrol ettim bir sorun yok arızayı nerede aramam gerekiyor onu bilemiyorum sanki sigorta atmış gibi hiç elektrik gelmiyor farlara. Parklar , sinyaller ve arka stop lambası sorunsuz çalışmakta .
Motorum Yuki Cub 100-7 elektrik tesisatıyla ilgili bir döküman bulamadım internette.
Konu hakkında tecrübesi ve bilgisi olan birilerinden yardım bekliyorum. Numaranızı özelden bırakırsanız arayabilirimde şimdiden çok teşşekür ederim.
far enerjisi bazı motorlarda kontaktan (yani aküden) gelir, bazı motorlarda manyetodan (alternatör, statör ya da jeneratör, ya da iç sargı diyenler var). bazı motorların far açma düğmesi iki kademelidir: önce parklar sonra far açılır, bazı motorlarda park düğmesi olmaz, çünkü önde park ampulü yoktur, bunlarda sadece far açma kapama düğmesi olur, arka park da fara paraleldir. bazılarında ise far veya park düğmesi yoktur: bunlarda kontağı çevirdiğin an parklar yanar, motor çalıştığı sürece de farlar yanar, sen sadece uzun-kısayı seçersin. bir de kontağı açtığın an farları direk yanan tipler var. gelelim senin motora.
eğer elektrik sistemin motor çalışmazken çalışmıyor, motor döndükçe çalışıyor olsaydı sigorta atmış derdik, ancak sen diyorsun ki sadece farlar motor döndükçe çalışıyor. demek ki iki seçenek var: ya sadece farlar için bir sigorta vardı o da yandı. ya da senin farlar manyetodan yanıyor, yani orijinali böyle. eğer ikinci yazdığımız geçerliyse elektrik jeneratör bobini ile konjektör arasından paralel alınmıştır. geçmişte söktüğüm bir yamahada sistem böyleydi, şu an kullandığım modenasta da öyle. manyetoda farlara özel bir bobin yok benim gördüklerimde. ama bazı motorlarda da jeneratör kısmında farklı omajda iki bobin bulunuyor, belki de bu tiplerde bobinin biri far için tasarlanmıştır, anlayacağın çeşit çok bilgi az. klasik bir laf vardır ya: söküp bakmak lazım :)

burhant
14 Eylül 2012, 19:04
far enerjisi bazı motorlarda kontaktan (yani aküden) gelir, bazı motorlarda manyetodan (alternatör, statör ya da jeneratör, ya da iç sargı diyenler var). bazı motorların far açma düğmesi iki kademelidir: önce parklar sonra far açılır, bazı motorlarda park düğmesi olmaz, çünkü önde park ampulü yoktur, bunlarda sadece far açma kapama düğmesi olur, arka park da fara paraleldir. bazılarında ise far veya park düğmesi yoktur: bunlarda kontağı çevirdiğin an parklar yanar, motor çalıştığı sürece de farlar yanar, sen sadece uzun-kısayı seçersin. bir de kontağı açtığın an farları direk yanan tipler var. gelelim senin motora.
eğer elektrik sistemin motor çalışmazken çalışmıyor, motor döndükçe çalışıyor olsaydı sigorta atmış derdik, ancak sen diyorsun ki sadece farlar motor döndükçe çalışıyor. demek ki iki seçenek var: ya sadece farlar için bir sigorta vardı o da yandı. ya da senin farlar manyetodan yanıyor, yani orijinali böyle. eğer ikinci yazdığımız geçerliyse elektrik jeneratör bobini ile konjektör arasından paralel alınmıştır. geçmişte söktüğüm bir yamahada sistem böyleydi, şu an kullandığım modenasta da öyle. manyetoda farlara özel bir bobin yok benim gördüklerimde. ama bazı motorlarda da jeneratör kısmında farklı omajda iki bobin bulunuyor, belki de bu tiplerde bobinin biri far için tasarlanmıştır, anlayacağın çeşit çok bilgi az. klasik bir laf vardır ya: söküp bakmak lazım :)

Öncelikle cevap için teşekkür ederim.
Dün Altarnatörü komple söktüm Bobinler arasındaki bağlantı lehimlerini tazeledim bobinleri ve kabloları tek tek kontrol ettim hepsi sağlam !
Motorda sadece birtane sigorta var oda akünün bulunduğu yerde onuda kontrol ettim oda sağlamdı.

Bu bela başıma nasıl geldi onuda anlatayım.
Motoru aldığımda uzun ve kısa farlar yanıyordu fakat aldığım kişi ki kendiside bir motorcudur motorun kısa farına elektriği parklardan almış pbu arada motorun park lambaları ve ön sinyal lambaları yuvalarıyla beraber yoktu. Ön tarafın elektrik tesisatını düzene sokayım sinyal ve parkların kablolarını hazır edeyimde parçaları altığımda uğraşmadan direk takıyım dedim.
Sağ kontrol panelini gösterge ve park lambaları konumuna aldığımda kısa far yanıyordu. yine sağ kumandayı farlar konumuna getirdiğimde kısa far sönüyordu bu şekilde sol kumandadan uzun lambarı açtığımda uzun yanıyor kısaya aldığımda yanmıyordu.
Biraz karışık oldu :D yani kısacası motorcu kardeşimiz kısa fara parklardan elektrik almıştı. Bende sol kumandayı komple söktüm uzun ve kısa far düğmesinde oksitlenme farketim ve bakır iletken biraz geri doğru düşmüş kısa far bu yüzden yanmıyormuş lehimle doldurdum o bölgeyi ve fardan parkları söktüm motoru çalıştırdım artık farlar olması gerektiği yerden kumanda ediliyordu sorunu çözmüştüm. Toparladım sağı solu çalışrdım motoru farlar yok :D tekrar eski sisteme döndüm bu sefer uzun farlarıda yitirdim. Hala çözmek için uğraşıyorum.

mterayes26
14 Eylül 2012, 19:29
burhant harikasın

burhant
14 Eylül 2012, 19:49
burhant harikasın Eywallah

Sorunu buldum lehimlediğim düğme yerin takılınca kasıyor ve temas etmiyor. Anahtarı yerinden sökünce herşey çalıştı. Yuvayı biraz eğeledimmi tamamdır I love you Ölçü Aleti :D
Abi motorda bişey olunca kurtlanıyorum ben :D

mterayes26
15 Eylül 2012, 13:46
ölçü aleti harika birşey
bu arada röle bağlamayı öğrendim