PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cub konjektör



burhant
10 Eylül 2012, 17:36
Konjektör 4 kablolu

Kırmızı,sarı,beyaz ve yeşil. Motor aküyü şarj etmiyordu ve farlar ölü gibi yanıyordu aküyü söküp motoru çalıştırdım ölçü aletiyle gaza bastığımda gelen voltajı ölçtüm maximum 3.50 volt elektrik geliyordu. Konjektör arızalı heralde dedim motorcuya gittim aynı konjektörden takıp denedik sorun düzelmemişti hala motor 3,50 volt elektrik üretiyordu. Motorcu arkadaş yeşil kabloyu söktü hafif gaz verince motor canavar gibi elektrik üretmeye başladı farlar mükemmel yanıyordu. Eski konjektörü yeşil uç boşta olacak şekilde takıp biraz turladım motorla aküyüde şarj etti. Akü kutup başlarını söküp gelen voltajı ölçüm gaz verme durumuna göre 18 volta kadar çıktı son gazda 20 voltu rahat görürdü ama zorlamadım.
Motorcu arkadaş altarnatör eksik üretiyor o yüzden böyle yapıyor demişti eksik üreten bir altarnatör nasıl 20 volta kadar çıkabilir dedim kendi kendime. Ben kısa devre olmasından şüpheleniyorum.
Bir yazıda konjektörün açıklamasını okudum şöyle demiş !

Regülatör olayı aslında abartılacak bir sistem değildir konjektöre alternatif akım girer regüle olmuş doğru akım çıkar. Sarı kablolar alternatif akım kablolarıdır .kırmızı aküye gider şarz etmek için .yeşil yada siyah şase dir.

konjektörü söküp ölçü aletinin bir ucunu motorun şasesine deydirerek kabloları kontrol ettim kırmızı hariç diğer 3 kabloda kısa devre vardı motoru çalıştırıp kontrol ettim
Dc kontrol
Kırmızı - beyaz = 13 v
kırmızı - sarı = 13 v Akü takılı olduğu için akünün elektriği bu.
kırmızı - yeşil = 13 v

ac kontrol
sarı -beyaz = 0
sarı -yeşil = 0 ? sanırım ölçü aleti bozuk :)
beyaz - yeşil = 0

altarnatörden gelen akımı bulamadım yani bu konjektöre akım nerden gliyor :D hangi kablolar ?

Şu yeşil kablo olayını çözemezsem LM7812 transistörü bir soğutucu ile kırmızı kabloya yani aküye giden kabloya bağlayıp 12 volta sabitlemeyi düşünüyorum başarı sağlanabilirmi acaba ?

' Ferhat
19 Eylül 2012, 00:09
Kimse cevap vermemiş mecburen konuyu hortlatıcam :)

Arkadaşım Voltmetreyi Ac konumuna al. Motor çalışıyorken tüm soketler yerli yerindeyken voltmetrenin prob ucunu soketin içine sokarak ölç. 12 V AC den aşağıya göstermemesi lazım. Yeşil kablo büyük ihtimalle şaseydi ve soket içerisinde diğer kablolar ile temas ederek kısa devre yaptırarak konjektörü devre dışı bırakıyordu. Ama şase boşta kalacak şekilde konjektörün aküyü şarj etmeside bir garip.:sunny:

Bu arada konjektör çıkış voltları yetersiz. İnşallah rölenti ölçümüdür bu değerler. Çünkü max 14.5 V min 13.8 volt çıkış vermesi lazım. Bu değerler arasında değilse yeni bir konjektör ara. :)

Herşeyden önce statörü yani alternatörü ölç(Ac ile) 3 sarı kablo konjektöre gider genelde. Kablolardan biri boş vites müşür kablosu olabilir ve voltaj okuyamaya bilirsin. Panik yapma :)

mterayes26
19 Eylül 2012, 12:30
14 volt üzeri de aküyu köpürtür , yeşil muhtemelen şase ama şase olmadan devre nasıl tamamlanır

serkanADH13
19 Eylül 2012, 13:16
arkadaşım aküyü akü sökükken değil,
akü bağlıyken yapacaksın,
akünü bağla ve tekrar ölç,