PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Servis Tamir Katalogları



karaisa
03 Eylül 2012, 06:52
arkadaşlar içinizde benim gibi teknik çalışmayı sevenler olabilir ya da bir gün birilerinin işine yarayabilir diye elimdeki servis tamir kataloglarını buradan yayınlayacağım. gereksiz ayrıntıları es geçip biz tamirciler için gerekli olan ölçüleri ve ipuçlarını özetleyerek yazacağım, çünkü bu namussuzlar hep ingilizce, ispanyolca falan, çevirmek uzun sürüyor. önce kendi motorumla başlayayım:


MODENAS 110


eksantrik mili kam yükseklikleri:
............................normal ölçü .......... minimum ölçü
emme kamı ...........29,00 mm ............ 28,90 mm
eksoz kamı ............29,10 mm............. 29,00 mm

sibop ayar boşluğu: iki sibop için de aynı 0,04 - 0,07 mm

piston - silindir arası boşluk: 0,015 - 0,039 mm

sekman ağız aralıkları:
..........................normal ölçü...................maksimum ölçü
en üst sekman .... 0,20 - 0,35 mm ..............0,60 mm
orta sekman ........0,30 - 0,50..................... 0,80
yağ sekmanı........ 0,10 - 0,60 ................... 0,90

motor kompresyonu:
tam gaz pozisyonunda elektrik marşı ile ölçersen......10,2 - 15,5 bar (145 - 220 psi)
tam gaz pozisyonunda ayak marşı ile ölçersen............8,8 - 12,5 bar (125 - 192 psi)

motor yağı : 4T shell 10w40 - 10w50 - 20w50
tam kuru makina için .......1,1 lt
yağ filtresi değiştirirken ....1,0 lt
sadece yağ değiştirirken....0,95 lt

biyel kolunun yan boşluğu: 0,10 - 0,20 mm

debriyaj balatası: ........ideal kalınlık 3,1 - 3,2 mm .......... minimum ölçü: 2,9 mm
yeni debriyaj balatası takarken balataları ve diskleri yağla
balata üzerindeki yivler (yarıklar) debriyajın dönüş yönüne göre debriyaj göbeğini gösterecek şekilde monte et (debriyaj saat yönünün tersine doğru döner)
en üstteki balatanın tırnaklarını, debriyaj tasındaki özel yuvasına gelecek şekilde diğer balatalara göre dönük tak

debriyaj baskı yayları: normal ölçü: 24mm .... 23 mm veya daha kısa ise değiştir

debriyaj göbek somunları : her iki debriyaj için de aynı 72 Nm

silindir kapak vidalarının sıkma torkları ve işlem sırası:
dörtlü somun ..... 22 Nm
ikili civata ..........12 Nm
1. dört somunu yarım torkla sık, 2. iki civatayı yarım torkla sık, 3. dört somunu tam torkla sık, 4. iki civatayı tam torkla sık

motorun şaseye montaj civataları : 34 Nm

buji: NGK C6HSA tırnak aralığı 0,6 - 0,7 mm

rotor (volan) göbek somunu: 42 Nm

ön amortisör keçesi: 26 . 37 . 10,5

karaisa
03 Eylül 2012, 15:39
HONDA CBF 150 (HİNDİSTAN MODELİ DİYE GEÇİYOR, ÇAP - STROK, KOMPRESYON GİBİ DEĞERLER BİZDEKİYLE AYNI)

motor yağı: api (amerikan standartı) SJ veya daha üst olacak, numara 20w40, tam kuru makinaya 1,2 lt; yağ değiştirirken 1,0lt

kompresyon: 11,8 bar (167 psi) @ 1000 rpm

rölanti devir: 1400 rpm

sibop ayar boşluğu: emme: 0,08 mm....... eksoz: 0,12 mm

sibop yayının minimum uzunluğu: iç yay: 37,89 mm ..... dış yay: 35,14 mm (bu boyda ya da daha kısa ise değiştir)

eksantrik kamlarının minimum ölçüleri: emme: 32,96 mm ..... eksoz: 32,85 mm (bu boyda ya da daha kısa ise değiştir)

silindir - piston arası boşluk: normal ölçü: 0,005 - 0,030 mm ..................... 0,09 veya daha büyükse değiştir

sekman ağız aralıkları: .üst sekman: 0,10 - 0,25 mm ..... maksimum değer: 0,40 mm
..........................................orta sekman: 0,10 - 0,25 mm ..... maksimum değer: 0,40 mm
..........................................yağ sekmanı: 0,20 - 0,70 mm ..... maksimum değer: 0,85 mm

debriyaj baskı yayları: normal ölçü: 40,5 mm ........... 39,6mm veya daha kısa ise değiştir

debriyaj balatası: normal kalınlık: 2,92 - 3,08 mm ....... 2,60mm veya daha ince ise değiştir

devam edeceğim