PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Şarj Arıza akü şarj almıyor



İbrahimÇAKIR
30 Ağustos 2012, 21:21
arkadaşlar öncelikle herkeze merhaba
mondial 150 kn kullanıyorum benzin deposunda farkında olmadan su aldığından dolayı marşa sürekli basarak akü bitti şarjını tamamladım aküdeki elektrik bitti şimdi akü şarj almıyor motordaki hangi parçaya bakmam lazım ve yenisi ile değiştirmem lazım yardımlarınız için şimdiden teşekürler.

adem80
30 Ağustos 2012, 21:33
akü kaç aylık veya senelik? Ne zamandır kullanıyordun?

İbrahimÇAKIR
30 Ağustos 2012, 21:37
motoru yeni aldım benden önceki sahibi akü yeni değişti dedi muhtemelen 3 yada 5 aylık olabilir

adem80
30 Ağustos 2012, 21:44
akün eskiyse ömrü bitmiş olabilir. Sulu akü ise suyu eksikse ilave yaptır. 1 kereliğine mahsus akünü akü şarj cihazı ile doldurt. Sonra bi dene bakalım gene bitecekmi?

Tsubasa
30 Ağustos 2012, 21:48
akücüye bi götür söküp suyu bitmiştir belki

İbrahimÇAKIR
30 Ağustos 2012, 21:54
ya motorun şarj aleti bozuksa ne almalıyım sence ?

adem80
30 Ağustos 2012, 21:59
statör ve konjektör. Aküye gelen akımı ölç. Rolanti 12 voltun üstünde olacak. Gaza asılınca 13.5-14.5 volt arasında olacak. Bu değerler yoksa önce konjektör kontrolü yap veya yaptır, sonra statör.

İbrahimÇAKIR
30 Ağustos 2012, 22:02
teşekürler

Mengu16
30 Ağustos 2012, 22:22
Sigortası atmıştır bence, bi cam sigorta 50 kuruş, at tak.

mterayes26
31 Ağustos 2012, 01:09
Sigortası atmıştır bence, bi cam sigorta 50 kuruş, at tak.

kardeşim sigortAıle bu sorun ne alaka sigorta aküden elektrık beslemesı yapılan + kabloya takılır .

kardesım sen once akü işini hallet , sonra konjektorune baka sonra statöre sorunu bul basıt seyler

ero__
31 Ağustos 2012, 03:23
Akün öldüyse (ki şuan için düşük ihtimal) Akünü şarj ettir. Sonra Akünü motora bağla regülatöre (konjektöre) gelen 3 kabloyu ayır motor çalışmaya devam etsin. Çalışırken Avometre ile AC ölçüm modunda rölantide 17-19 v AC, gaza bastıkça artan (40-50 hatta 60 volt) AC voltaj görmen lazım. Ölçümü söktüğün 3 kablo arasında bir birleriyle ve sırayla yap. Eğer ölçümler dediğim gibi ise üretimde sıkıntı yoktur.

Stop edip motorun bağlantılarını tekrar tak. Akün boşta (kontak kapalı iken) sağlıklı ise 12.4-12.8 aralığında voltaj verecektir. Marşa bastıktan sonra değer artmalı muhakkak. Eğer 12.4 ten düşük ise çalıştırdığında ama yavaş yavaş artıyorsa akün yolcu olabilir.

maxi97
20 Şubat 2013, 22:39
Akün öldüyse (ki şuan için düşük ihtimal) Akünü şarj ettir. Sonra Akünü motora bağla regülatöre (konjektöre) gelen 3 kabloyu ayır motor çalışmaya devam etsin. Çalışırken Avometre ile AC ölçüm modunda rölantide 17-19 v AC, gaza bastıkça artan (40-50 hatta 60 volt) AC voltaj görmen lazım. Ölçümü söktüğün 3 kablo arasında bir birleriyle ve sırayla yap. Eğer ölçümler dediğim gibi ise üretimde sıkıntı yoktur.

Stop edip motorun bağlantılarını tekrar tak. Akün boşta (kontak kapalı iken) sağlıklı ise 12.4-12.8 aralığında voltaj verecektir. Marşa bastıktan sonra değer artmalı muhakkak. Eğer 12.4 ten düşük ise çalıştırdığında ama yavaş yavaş artıyorsa akün yolcu olabilir.

peki 3 kabloyu çekince motor stop ediyorsa? akünün bağlı olup olmaması stop etmeyi etkiler mi?

55w ön lamba yüzünden stop edebilir mi?

ero__
21 Şubat 2013, 02:31
3 kabloyu konjektörden ayırırsan ve akün ölü değilse motorsikletin çalşmaya devam eder bir müddet daha. Eğer akün kendini kaybetmeye başlamışsa 55 w ampul de yanıyorsa 1-2 sn içinde stop edebilir.

Şarjı kontrol etmeye üretimden başlamak lazım. Üretimde sıkıntı yoksa doğrultucuya (konjektör) bakmak lazım. En son da aküye. Bana göre sağlıklı ölçüm yolu budur.