hayko5
18 Ağustos 2012, 04:16
Evet arkadaslar öncelikle merhaba, bu yola baş koyduğumda cebimde 400 Tl param vardı ve plakasız mobilet toplatmak icin bir usta ile anlaştım babam motor almak istemediği icin kendi birikimlerimle alacaktım ve mobiletle başlamaya karar vermistim fakat babamın gönlü el vermediği icin birazda elit oldugundan seni öyle motora bindirmem dedi ve bana 1000 TL'ye kadar motor bakmamı istedi ikinci ellere bakıyordum ve ardından breton icin biriyle anlaştım 1500 TL'ye ardından babam Honda bayisine git scooter bak dedi vitesli kullanmayı bilmediğim icin bende anlaştığım cocuğa benden haber beklemesini söyleyip yola koyuldum önce arkadasın ısrarı ile Asya Bayisine gittik ve bize direk Asya hero diye bir motor gösterdiler adam öyle bir anlatıyor ki motoru tanrılastırdı sanki cin mali değil ardından ilerideki dükkandaki bir çalışana motoru sorabilirsiniz çok memnun falan dedi bizde kullanana soralım diye adamın yanına gittik adam direk sakın almayın dedi yağmur yedikten sonra çalışmaz oldu aksaklıklar çıkarıyor 5 para etmez falan dedi hic bayiye uğramadan direk Honda bayisine gittik ve dışarıda Honda bayisinin kendisinin kullanipta sattığı ikinci el bir innova vardı ve arkadasim öve öve bitiremedi(kendisi 9 yasından beri motor kullanır ve motordan iyi anlar) neyse babama haber verdik tamam bekleyin geliyorum dedi babam motora baktı dedi birde içeri bakalım 3600 TL'ye bir scooter gördüm internette ona bakalım dedi neyse girdik adam motoru gösterdi ve ben direk bu tosbağayı almam dedim ( Honda fizy ) ben motorda çekiciliğe önem veririm ve orada dikkatimi çeken bir motor vardı fakat pahalıdır diye hic bulaşmadım ardından arkadasim bu motor ne kadar dedi adam plakasız 3600 dedi bizim ağzımız açık kaldı böyle bir motora bu fiyat ( Honda cb125) ben direk motora yapıştım tabi bunu alacaz baba diye sonra babam ve bayi çalışanı masaya oturdu korumayı kaskı bedavaya getirdik babam sıkı pazarlıkçıdır plakaya 3850'ye anlaştık iki gün sonra plaka çıktı babam alırken tereddüt etti vitesli motor kullanmayı bilmiyorum diye aslında bende öğrenimiyim falan diye düşünüp duruyordum arkadasim geldi beni aldı evden ve motor kullanmayı öğrenecen dedi direksiyonun basına geçirdi beni 1-2 tur derken olayı çözdüm motoru almaya gittiğimizde babam ayrıca birde çantayı bedavaya getirmiş. Motoru ilk aldığımızda eve kadar babam kullandı eve yetiştik ve ben direk alıp motorla tur atmaya başladım alışma maksadı ile alalı yaklaşık 1 buçuk ay olacak motor 1100 kilometrede tek seferde kaydettiğim en uzun seyr mesafesi 80 km. En yüksek hız ise 130 motorda ilk gördüğüm sorun titremeydi 1000 km bakımı ve yağ degisimi ile oda yok oldu bitti. Motor çok dikkat çekici babam ybr alalım demişti bende Cbr'dan kaynaklanan bir Honda hayranlığı var bunu istedim illa ama bunu almasaydım Apache alırdım çok şükür rnı pişman etmedi ve aranıza katıldım birde foto koyayım ;
http://i.imgur.com/meUa2.jpg
http://i.imgur.com/miKwo.jpg
İleride yapmayı planladığım makyajlar ise fari yuvarlak yapmak aklıma başka birsey gelmiyor motorun orjinalini bozmak İstemiyorum.
CB 125 E TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: hava soğutma 4 zamanlı OHC tek silindir
Motor Hacmi: 125
Silindir Çapı: 57.3x57.8mm
Sıkıştırma Oranı: 9.1:1
Yakıt Sistemi: Karbüratör
Maksimum Güç: 7.6/8000 (10.14 hp)
Maksimum Tork: 11/6000
Ateşleme: 4 zamanlı klasik ateşleme
Çalıştırma: Elektrikli
Şanzıman: 5 vites
Güç Aktarımı: Zincir
Boyutlar: 1945x735x1070 mm
Tekerlekler Arası Mesafe: 1286 mm
Sele Yüksekliği: 780 mm
Yerden Açıklık: 140 mm
Yakıt Kapasitesi: 13 LT ( 2.6 litre yedek dahil )
Tekerlekler Ön: U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Tekerlekler Arka: U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Süspansiyon Ön: 31mm'lik teleskobik çatal, 116.8mm esneme aralıklı
Süspansiyon Arka: Monoshock, 100.6mm esneme aralıklı
Fren Ön: Çift piston kaliperli 220mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balata
Fren Arka : 130mm'lik kampana
Ağırlık: 124kg
Teknoloji: Euro 3
*
Adım Berk Emre foruma Hatay/İskenderun'dan katılıyorum.
http://i.imgur.com/meUa2.jpg
http://i.imgur.com/miKwo.jpg
İleride yapmayı planladığım makyajlar ise fari yuvarlak yapmak aklıma başka birsey gelmiyor motorun orjinalini bozmak İstemiyorum.
CB 125 E TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: hava soğutma 4 zamanlı OHC tek silindir
Motor Hacmi: 125
Silindir Çapı: 57.3x57.8mm
Sıkıştırma Oranı: 9.1:1
Yakıt Sistemi: Karbüratör
Maksimum Güç: 7.6/8000 (10.14 hp)
Maksimum Tork: 11/6000
Ateşleme: 4 zamanlı klasik ateşleme
Çalıştırma: Elektrikli
Şanzıman: 5 vites
Güç Aktarımı: Zincir
Boyutlar: 1945x735x1070 mm
Tekerlekler Arası Mesafe: 1286 mm
Sele Yüksekliği: 780 mm
Yerden Açıklık: 140 mm
Yakıt Kapasitesi: 13 LT ( 2.6 litre yedek dahil )
Tekerlekler Ön: U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Tekerlekler Arka: U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Süspansiyon Ön: 31mm'lik teleskobik çatal, 116.8mm esneme aralıklı
Süspansiyon Arka: Monoshock, 100.6mm esneme aralıklı
Fren Ön: Çift piston kaliperli 220mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balata
Fren Arka : 130mm'lik kampana
Ağırlık: 124kg
Teknoloji: Euro 3
*
Adım Berk Emre foruma Hatay/İskenderun'dan katılıyorum.