PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü boşalıyor acil yardımm ..



casio055
17 Ağustos 2012, 02:42
Merhabalar arkadaşlar seyhan 150c motorum var yaklaşk 2 hafta önce elektrk tesisatm yandı sil baştn yeni tesisat yapıldı .. bulnğm yer amasyanın taşova ilçesi burda da motorsiklet ustası olmadğndan tokatın erbaa ilçesne gittim yaklaşk 24 km.. motoru sornsz 2 gün kullandm iki günün sonunda geceleri farları yaktğmda akü boşalıyo ama farları kapatınca akü geri doluyor motorcumu aradım konkjektördendir dedi bi kaç motorcuya daha sordm hepsi aynı cevbı vernce atladm motoruma doğru erbaaya gittim konjektörü değiiştirdm dün akşam sornsz yine akü boşalmadı bu akşam ise gezdk 4-5 kere çalştı ondan sonrasında akü boşaldı sizce sorun neyden kaynaklanır ? erbaaya birdha gitmek istemiyorm çok masraflı oluyor .s malum öğrenciyz biyerden sonrasını kaldıramıyorz .s kendim nasl hallederm sornu ?

Samet Ağır
17 Ağustos 2012, 02:47
kontağın açıkken ama hiçbir elektirkli cihaz çalışmazken akünün eksi kutubunu sök..eline bir 12 voltluk (ama düşük amper olsun park ampulü gibi mesela) bir ampul al..ampulun iki ucu olur ya biribi akünün eksi ucuna diğerinide saşende sağlam bi yere deydir...

ampulun yanıyor yada azda olsa kızarıyorsa sistemde kısa devre vardır...
bunu yap sonucu yaz..devam edelim.....

casio055
17 Ağustos 2012, 02:51
Farlar yine yanıyor sadece marş basmıyor farları yakacak kadar güç oluyor akümde

Samet Ağır
17 Ağustos 2012, 02:53
dediğim şeyi iyi oku..farlardan bahsetmedim..kaçak , kısa devre olup olmadığını anlayacağız..sonrada şarj olayına bakarız...

casio055
17 Ağustos 2012, 03:01
hm tm kardş k.bkma saol deniycm sabah ilk işm yazmk olckk

Samet Ağır
17 Ağustos 2012, 03:15
dene sonucu yaz..ama son mesajın gibi değil..güzelce..ok??

casio055
17 Ağustos 2012, 03:28
tm kardş merk etme :)

casio055
17 Ağustos 2012, 20:29
evet hocam dediğin gibi yaptım ampül yandı şimdi bu kısa devreyi nasıl bulabilirim

mterayes26
17 Ağustos 2012, 20:34
samet ağır yöntem için tsk ederim bunu bilmiyordum
kısa devre olan yeri bulmak çok zor

Samet Ağır
17 Ağustos 2012, 23:03
evet hocam dediğin gibi yaptım ampül yandı şimdi bu kısa devreyi nasıl bulabilirim
hemen acele etme..şimdiiii..motorunun kontağını açtığında farın yada park lambaların motor çalışmasa bile yanıyormu???
eğer yanıyorsa onları söndürmeden kısa devre olduğuna karar veremezsin..

şimdi birde kontağın kapalıyken dene aynı şeyi...devam edeceğiz...


samet ağır yöntem için tsk ederim bunu bilmiyordum
kısa devre olan yeri bulmak çok zor

rica ederim hemşerim..daha ne çözümler var ama yazıyla olmuyor bu işler..görmek arızayı çözmenin yarısı oluyor genelde...

mterayes26
17 Ağustos 2012, 23:08
takipteyim birde şasenin nerde olduğunu bulmayı öğrenirsem bu iş biter

Samet Ağır
17 Ağustos 2012, 23:14
genelde (istisnalar kaideyi bozmaz ama) akünün eksi kutubundan çıkan kalın bir kablo direk şaseye bağlanır..kabloyu takip ederek bulunabilir..ayrıca ayrı olarak elektrikli aletlerin şase kabloları farklı noktalarda motorun şasesine bağlanabilir..
motor çalışırken ,farlar yanarken yada marş basarken (en güzeli budur..) bu bağlantı kablosu elle dokunularak kontrol edilir..ısınma varsa şaseyi tam alamadığı ortadadır..sökülür temizleniz,zımparalanır,sıkıca bağlanır...

bu arada bende Bozüyüklüyüm...ama neredeyse tüm akrabalar Eskişehirde...

mterayes26
17 Ağustos 2012, 23:30
okuyarak anlaşılmıyor aslında çok basit ama öğrenene kadar

Samet Ağır
17 Ağustos 2012, 23:32
okuyarak anlaşılmıyor aslında çok basit ama öğrenene kadar
buradan 5 dakikada okuyarak anlamaya çalıştığın bir olay yanımda olsan 5 saniye sürer...o kadar yazı bunun içinmiydi dersin...
ama yazı böyle bişey işte...

mterayes26
17 Ağustos 2012, 23:50
haklısın abicim uygulama farklı olur
bu arada toprağm memnun oldum

casio055
18 Ağustos 2012, 01:57
Dediğini yaptm kardş akünün eksi kutubu sökükken kontk açıkkende kapalykende farlar fln yanmıyor sen bunlrıda eksi ktbu sökükken yapmam içn sölemştn demi inş doğru yapmşmdr :)

Samet Ağır
18 Ağustos 2012, 02:32
evet doğru yapmışsın ve tesisatında kısadevre var....
şimdi öncelikle şüphelendiğin yerleri motosiklet soğukken (mesela sabah) elle kontrol et...hafifte olsa ısınan yer bulursan oraya yoğunlaş...
ben olsam öncelikle akünün + kutupbaşından başlayarak kontrol edersim..atlamaman gereken bir yerde gidon altı ve far tasının içi...
gidon sağa sola dönüşte kablo sıkıştırıp kısa devre yaptırmış olabilir,far tasının içinde eriyen bir kablo şaseye deyiyor olabilir...rölelerden biri kaynamış olabilir..

şimdi yavaş yavaş çalış ma yan aksamlara öncelik vererek kontrol etmelisin...

voltmetre bulabilirsen kendin yada bulamam kullanamam dersen bi oto elektirkçiye gidip motosikletin şarj değerlerini ölçtürmeyi unutma...kısa devre başka elemanlara da zarar vermiş olabilir,motosikletin şarj etmiyor olabilir....

bi dakika şimdi kutup başı sökükken yanmaz tabi...ama normalde takılı iken kontağı açınca farların motorun çalışmasına gerek kalmadan yanıyormuydu?? motor ne marka ne model???

casio055
18 Ağustos 2012, 02:51
motor seyhan 150 elektrik tesisatı komple yeni yapıldı bütün tesisat elden geçti takılı iken kontağı açınca farlar fln yanıyor motor çalşmadan

Samet Ağır
18 Ağustos 2012, 03:53
tamam şimdi oldu..yaptığın şeyleri unut..far tasını aç..ampulü çıkar yanan hiçbir ampul kalmasın..sinyal dahil..ondan sonra dediğim testi yeniden yap...
baştanda yazmıştım bunu ama sanırım ya okumadın ya anlayamadın...10.mesaja bak..
bu testi yaparken hiçbir ampul hiçbir aksesuar yani elektrik çekecek hiçbişeyin çalışır durumda olmaması lazım ki...aküden buna rağmen güç çekildiğini anlayalım....

casio055
18 Ağustos 2012, 04:08
Sahur yapcağım için motoru topladm yarın anca bakarm yardımn için saol kardş kafaya taktım bunu kendim halletcem .d yarın dediğin şeyleri tekrardan yapcam herkese hayırlı geceler