PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Ninja 250r Egzoz



atilla_hakan
16 Ağustos 2012, 23:26
Merhaba

Yaklaşık 1 ay önce bir arkadaşın tavsiyesi üzerine el yapımı bir egzoz taktırdım. Bugün gruptan bir abimizin sözü içime kuşku düşürdü. Bu açık egzozlar motorun ömrünü azaltır. Pistonlarda sıkışma olmadığı için boşa vurur ve zarar görür gibi.

Sizce orijinal egzozu tekrar takmalı mıyım. Tecrübeli abilerimin tavsiyelerini bekliyorum.

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/422201_10151075190775798_999480726_n.jpg

viper17
16 Ağustos 2012, 23:54
Öyle bir şey yok :)

Frank Lucas
17 Ağustos 2012, 00:42
yok öyle bişey motorun ömrü nasıl biter hemde ninjanın ömrü :)

Aykut009
17 Ağustos 2012, 00:45
benim bildiğim kadarıyla emisyon değerleri teknik şeylerin değişeceği için bir tek benzin tüketimi artar.
daha tecrübeli arkadaşlar kesin bir açıklama yapacaktır.

atilla_hakan
17 Ağustos 2012, 00:50
Tşkler arkadaşlar cevaplar için Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

viper17
17 Ağustos 2012, 00:55
Tşkler arkadaşlar cevaplar için Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

Orjinal egzoz motora back pressure (geri basınç uygular). Alt devirlerde tork daha fazladır. Ancak üst devirlerde egzoz gazı rahat çıkamaz.
Siz motora açık egzoz takınca motor rahatlar, üst devirlerde daha iyi gider. Arkadaş basınçla motoru karıştırmış.

Yok öyle bişey demek yetmedi sanırım :)

http://www.cdxetextbook.com/images/backpressure.jpg

Zippo's
17 Ağustos 2012, 02:08
Ayni soru benimde kafamda var takipteyim.

Alper Kaya
17 Ağustos 2012, 03:55
ozaman egzosu kökten sökelim nie koymuşlar zaten egzos ne gerek var rahat rahat motordan gazlar cıksın allahım ya rabbim NİNJA250yi allah yaratmadı ne motorların ömrü bitiyor ninja neki ilahlaştırmayın

viper17
17 Ağustos 2012, 04:03
ozaman egzosu kökten sökelim nie koymuşlar zaten egzos ne gerek var rahat rahat motordan gazlar cıksın allahım ya rabbim NİNJA250yi allah yaratmadı ne motorların ömrü bitiyor ninja neki ilahlaştırmayın

http://www.fturka.com/teknik-bilgiler/37579-egzost-sistemi-neden-beygir-ve-tork-getirir.html

Boş kap, dolu fıçıdan çok ses çıkarır :cat:

Alper Kaya
17 Ağustos 2012, 04:07
http://www.fturka.com/teknik-bilgiler/37579-egzost-sistemi-neden-beygir-ve-tork-getirir.html

Boş kap, dolu fıçıdan çok ses çıkarır :cat:sök gitsin ozaman egzosu tiger a falan boşa para vericeğimize mis gibi açık egzosla dolanırsınız enayi hyosungta 1000tl istiyor egzosa nie alıyımki aleti boğuyor böle devam:cat: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/56438-egzost-actirmanin-yararlari-and-zararlari.html

viper17
17 Ağustos 2012, 04:13
sök gitsin ozaman egzosu tiger a falan boşa para vericeğimize mis gibi açık egzosla dolanırsınız enayi hyosungta 1000tl istiyor egzosa nie alıyımki aleti boğuyor böle devam:cat: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/56438-egzost-actirmanin-yararlari-and-zararlari.html

Gözlerinizde problem var sanırım. Ben sökün dediğimi hatırlamıyorum ?

Alper Kaya
17 Ağustos 2012, 04:29
Gözlerinizde problem var sanırım. Ben sökün dediğimi hatırlamıyorum ?ne yazdığınızın farkında değilsiniz sanırım yazdıklarınızı okuma zahmetinde bulunursanız ( Siz motora açık egzoz takınca motor rahatlar, üst devirlerde daha iyi gider ) lafından anlamam gereken nedir egzos motoru boğan bi parça eee motoru boğuyosa çıkarılması daha iyi bende çıkaralım gitsin diyorum fakat siz sarfettiğiniz cümlelerin doğurduğu veya doğurucağı anlamları farkedemediniz sanırım.Neyse ne diyosanız öle olsun tamam tamam diyip geçiyorum uzatmaya gerek yok

viper17
17 Ağustos 2012, 04:34
ne yazdığınızın farkında değilsiniz sanırım yazdıklarınızı okuma zahmetinde bulunursanız ( Siz motora açık egzoz takınca motor rahatlar, üst devirlerde daha iyi gider ) lafından anlamam gereken nedir egzos motoru boğan bi parça eee motoru boğuyosa çıkarılması daha iyi bende çıkaralım gitsin diyorum fakat siz sarfettiğiniz cümlelerin doğurduğu veya doğurucağı anlamları farkedemediniz sanırım.Neyse ne diyosanız öle olsun tamam tamam diyip geçiyorum uzatmaya gerek yok

Euro 3 diye bir şey duydunuz mu ? Yada katalizör ? Yada back pressure ? Orjinal egzoz motoru boğmuyorsa bu beygirleri leylekler mi getiriyor ?

646SlyL7M9s

Alper Kaya
17 Ağustos 2012, 04:39
Euro 3 diye bir şey duydunuz mu ? Yada katalizör ? Yada back pressure ? Orjinal egzoz motoru boğmuyorsa bu beygirleri leylekler mi getiriyor ?

646SlyL7M9sneler derimde uzamasın die hiç birşey dememeyi tercih ediyorum size iyi geceler iyi forumlar

viper17
17 Ağustos 2012, 05:05
neler derimde uzamasın die hiç birşey dememeyi tercih ediyorum size iyi geceler iyi forumlar

Açıklayında öğrenelim :)

Frank Lucas
17 Ağustos 2012, 05:06
alper motorun eksozu sökülmüş haldeyken bi kullanmaya çalış eksozun ne işe yaradığını ozaman görürsün

viper17
17 Ağustos 2012, 05:07
alper motorun eksozu sökülmüş haldeyken bi kullanmaya çalış eksozun ne işe yaradığını ozaman görürsün

+1 Çok güzel bir cevap :mrgreen:

Emix
17 Ağustos 2012, 11:23
egzostları değiştirirken.. takmadan bi marşa basın :) arkadaşın dediği gibi o zaman anlarsınız ne işe yaradığını..


traktörden beter oluyor yanında durulmuyor :)

Syanur
17 Ağustos 2012, 14:13
Egzoz boş olduğunda veya olmadığında motordaki basınç düşüşünü anlamıyorum ben. Çünkü patlama anında basınç oluşturmak için zaten motor bloğunun heryeri kapalı olmuyor mu? Tüm emme ve egzoz valfleri kapalı olmuyor mu? Bu şekilde basınç oluşturuluyor ve ateşleme ile patlama oluyor. Bu esnada egzoz olsa ne olmasa ne? Yani basıncı etkilememesi lazım...

Patlamadan sonra yanan yakıtı boşaltmak için egzoz subapları açılıyor ve o sırada egzoz geri basınç uyguluyor motora. Bu geri basınç olmasa gaz daha kolay çıkacak ve krank dönme hareketini daha kolay devam ettirecek. Yanılıyor muyum? Yani ne kadar egzoz yok ise o kadar yanan gazın boşaltılması da o kadar kolaylaşacak. Yani motor yanmış yakıtı boşaltmak için güç harcamayacak. Bu durumda egzozun komple iptali en yüksek gücün elde edildiği durum olması gerekmiyor mu...?

Egzozun gürültü amaçlı takıldığını düşünüyorum bende. Katalizör varsa da zararlı maddeleri de arındırıyor.

Tsubasa
17 Ağustos 2012, 14:25
hiç yakıştıramadım sanayipovic egzosu bu motosiklete
bence biraz kesenin agzını acıp bişiler al..

bassturbin
17 Ağustos 2012, 17:33
ozaman egzosu kökten sökelim nie koymuşlar zaten egzos ne gerek var rahat rahat motordan gazlar cıksın allahım ya rabbim NİNJA250yi allah yaratmadı ne motorların ömrü bitiyor ninja neki ilahlaştırmayın

Allahtan başkası yaratılmıştır...Allah yaratmıştır...Bizim yaptıklarımızıda yaratan Allahtır...Kökten sökebilirsin egzostu yanmış yakıtın gürültürünü kısmak içindir egzost ve susturucu.

---------- Post added at 16:33 ---------- Previous post was at 16:24 ----------


Egzoz boş olduğunda veya olmadığında motordaki basınç düşüşünü anlamıyorum ben. Çünkü patlama anında basınç oluşturmak için zaten motor bloğunun heryeri kapalı olmuyor mu? Tüm emme ve egzoz valfleri kapalı olmuyor mu? Bu şekilde basınç oluşturuluyor ve ateşleme ile patlama oluyor. Bu esnada egzoz olsa ne olmasa ne? Yani basıncı etkilememesi lazım...

Patlamadan sonra yanan yakıtı boşaltmak için egzoz subapları açılıyor ve o sırada egzoz geri basınç uyguluyor motora. Bu geri basınç olmasa gaz daha kolay çıkacak ve krank dönme hareketini daha kolay devam ettirecek. Yanılıyor muyum? Yani ne kadar egzoz yok ise o kadar yanan gazın boşaltılması da o kadar kolaylaşacak. Yani motor yanmış yakıtı boşaltmak için güç harcamayacak. Bu durumda egzozun komple iptali en yüksek gücün elde edildiği durum olması gerekmiyor mu...?

Egzozun gürültü amaçlı takıldığını düşünüyorum bende. Katalizör varsa da zararlı maddeleri de arındırıyor.

Aynen yazdığın gibidir olay, egzost subabı açılınca geri basınç yapmaz silindire sadece piston aşağıdan yukarıya çıkarken sübap açılır yanmış yakıt geri çıkar BU ARADA ÇIKARKEN SEN EGZOSTUN SUSTURUCU TÜPÜNÜ VEYA BORUSUNU KISALTIRSAN HIZLI ÇIKAR UZATIRSAN GEÇ ÇIKAR ama bu çıkış anormal değişim yapmaz, işte şu egzost 3 beygir şu 5 beygir gibi güç verir sonucu çıkar ortaya...

Yani kuru gürültü.Yarışa katılınacaksa performans arayışları içinde olabilir egzost değiştirmek ama bizim gibi cadde kullanıcıları için tam bir kuru gürültü ve milleti rahatsız edip artislik yapmaktan başka birşey değil.

İki zamanlıların egzost değişikliklerindeki sonuçları sen iyi bilirsin Syanur anlatmaya gerek yok :P

Egzost borusu susturucusu boğazdan komple sökük kullabilen varsa kullansın gerçekten beygir gücü artar çok azda olsa.Tabiki kullanırken üzerine kasksız komple uzanılarak sürülecek motor :)

Sonra kontakla egzost patlatan bol küfür yemişler geliyor sırada...

avcrom egsoz
20 Haziran 2014, 11:08
orjinal egsozların iç sistemleri sıkışma ve odalıdır.sırfses amaçlı direk defli egsoz tercih ederseniz,ses alırsınız ama güç gider.hem ses hemde güç almak için amerikan süper trrap sistemli ve desibel killer sistemli egsoz tercih edeceksiniz.

kadango
20 Haziran 2014, 11:18
:queen:

Şu abiler beni öldürüyor, egsozun ağzına bant yapıştırıp gezelim madem... Performans egsozun zararı yakıt tüketiminin artması ve gürültülü çalışması olabilir ancak.

Carbondioxid
20 Haziran 2014, 12:23
Egzoz'dan çok çekmiş biri olarak, sürekli klingrit conta yenileyen biri olarak, kesinlkle geri basınc düştüğünde güç/tork/ kaybı hiss edilecek seviyede oluyor, sesin çirkinleşmesi'de cabası.

avcrom egsoz
20 Haziran 2014, 12:29
egsozdan çeken arkadaşım.o egsozu komple söküp silindire giren yerin seviye tespiti yap.ayrıca silindire giren eğer civataysa çok sorun yaşarsın saplama ve çift somun kontra yap.sorunun hallolur

Carbondioxid
20 Haziran 2014, 18:39
egsozdan çeken arkadaşım.o egsozu komple söküp silindire giren yerin seviye tespiti yap.ayrıca silindire giren eğer civataysa çok sorun yaşarsın saplama ve çift somun kontra yap.sorunun hallolur

Cevap için teşekkürler, benim sorunum egzoz 2 parça, biri silindirden gelen diğeri kuyruk kısmı, işte bu ikisini bağlayan yerde bulunan sızdırmaz olması gereken(bence ki öyle) yerde izolasyonun sürekli yanması.

Motor güçlü ve ısısı hayli yüksek su soğutma olmasına rağmen, bundan dolayı o bağlantı yerini sürekli klingrit conta ile besliyorum.

Özetle sorunum silindire giriş/çıkış yeri değil tam orta nokta bağlantı kısmı, son olarak dediğiniz şekilde çift kontra somunlu orada problem yok :)

Shrieker
20 Haziran 2014, 20:00
ama bizim gibi cadde kullanıcıları için tam bir kuru gürültü ve milleti rahatsız edip artislik yapmaktan başka birşey değil.


Altına imzamı atarım. Üstelik gidip dünyanın parasını veriyolar o soba borularına :) Bazı insanlarda hakikaten akıl yok. Gerçi bu malaklar bize has değil, gavur ellerde de çok var bunlardan. Para vereceksen adam gibi bi eğitime git, geberme yollarda da adımız kötüye çıkmasın bari.