PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorda öne atılma...



zenon
13 Ağustos 2012, 12:32
Yardımı olcak herkese selamlar,

2010 model 2011 trafik çıkışlı 9500 km civarında olan Haysung (s&t Kanuni ) gt250 comet motorum var ve 2. viteste 5000-5500 devirde en cok hisediyorum motor öne doğru atılma yada sanki bir anda gaz kesiyor a kompresöre biniyor gibi yapıyor. Sabit devirlerde yer yer yapıyor. Sürekli devir yükselttiğimde öyle bir sorunla karşılaşmıyorum stabil devirlerde özelikle düz yolda ve yokuş aşagı yapıyor bunu bilgisi fikri olan varsa sevinirim.

mterayes26
13 Ağustos 2012, 12:41
giderken kendini hiiirk diye sesle kasıp kasıp ileri atmada varmı

canerol
13 Ağustos 2012, 22:06
benzin filtrende veya karbüratörde pislik olabilir buji ve hava filterside kontrol edilmeli.

bassturbin
14 Ağustos 2012, 11:42
Enjeksiyon sistemindeki tepkimeden yapıyor diyebilirim benim ninja 250 de yapıyor.Yani gaz vermeyle vermeme arasında veya gaz vermişsin gibi zannedip halbuki gazı motor kısmış gibi...

Şöyle birşeymi anlattığın 2. viteste giderken gazı kıstığının veya açtığının tam farkında olmadan öne yığılma veya gaz vermişsin gibi geri çekilme gibimi?

zenon
14 Ağustos 2012, 17:09
Enjeksiyon sistemindeki tepkimeden yapıyor diyebilirim benim ninja 250 de yapıyor.Yani gaz vermeyle vermeme arasında veya gaz vermişsin gibi zannedip halbuki gazı motor kısmış gibi...

Şöyle birşeymi anlattığın 2. viteste giderken gazı kıstığının veya açtığının tam farkında olmadan öne yığılma veya gaz vermişsin gibi geri çekilme gibimi?

Aynen gitsem mi dursam mi modunda surekli devri yukseltirsen sorun yok ama yada 6000 devir uzerlerinde sürekli bir cekiş modunda çünkü.

bassturbin
14 Ağustos 2012, 19:19
Karbüratörlülerde pek bu tepkime-çalışma sistemi yok enjeksiyonların açılma kapanmasıyla çalışma sistemiyle alakalı gibi , hatta çıt çıt diye röle sesi gibi gaz açıp kapattıktan sonra seslerde gelir dikkatli dinlersen :)

Karbüratörlülerde yok dediğim yani gaz açılması ve motorun devirlenmesi veya devrinin düşmesi sabit oluyor gibi.Karbüratörlüler fazla yakar ama ona oranla daha iyi güç ve gaza cevap vermesi daha etkili olur.

Daha öncede karbüratörlü motor kullandıysanız enjeksiyona oranla daha hızlı tepki verdiğini görmüşsünüdür.

srcn1994
15 Ağustos 2012, 01:34
onun sorunu bence elektrik kesiyor sonra birden elektrik gelince öne atıyor bobindendendir gibi sanki bence :)

Mengu16
15 Ağustos 2012, 01:44
Bugünlerde herkesin motoru öne atılıyor kesin benzinimize bişey karıştırıyolar :mrgreen:

srcn1994
15 Ağustos 2012, 03:10
temiz sandığımız su bile pisse bence mantıklı :D

bassturbin
16 Ağustos 2012, 13:01
Aynen gitsem mi dursam mi modunda surekli devri yukseltirsen sorun yok ama yada 6000 devir uzerlerinde sürekli bir cekiş modunda çünkü.

Birde şunu belirteyim, benim motordada var dediğim çok bariz değil, yani gaz koluna alışınca tepkimesini kavrayınca sorun yok, yani isterseniz işten anlayan bir ustaya gösterebilirsiniz çok rahatsız ediciyse.

zenon
16 Ağustos 2012, 13:05
Sanırım sorunu çözdüm motoru Eski motorumdan gelen bir alışkanlıkla çok düşük devirde kullanıyorum ve buda motoru boğuyor gitmek istiyor ama ben iin vermeyince sacmalıyor kullanımımı bir vites düşürerek yaptım bir sorun olmuyor :D

bassturbin
16 Ağustos 2012, 13:08
Bugünlerde herkesin motoru öne atılıyor kesin benzinimize bişey karıştırıyolar :mrgreen:

Evet benzine fazla zam gelmedi bu aralar :thumleft: