PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Abilerim Ustalarım Acemiyim Tavsiyeye ve Biraz Bilgiye İhtiyacım Var.



Gogur
11 Ağustos 2012, 04:35
Öncelikle selamın aleyküm diyorum ve nasıl giriş yapacağımı bilmediğimden direk konuya giriyorum.Yaklaşık bir ay önce kangda 125 KT Scooter ımı yağ yakma sebebi ile kaybettim.Ağzına kadar doldurduğum yağ deposunun bir haftada biteceğini tahmin etmemiştim ve motoru kitledim :pale: Geçen hafta motorsuzluk canıma tak ettiğinden birazda vitesli motor hevesim yüzünden motor almaya karar verdim.İlk vitesli motorum olduğuna fazla pahalı bişi almak istemedim ve sitede gezinirken MH 125 Drift i gördüm.(http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/82147-mondial-125-mh-drift-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html) Heves ettim aldım.Eski motorumu kaybettiğimde çok üzülmüştüm bu yüzden yeni motoruma gözüm gibi bakmak istiyorum.Fakat yaşadığım ilçede motorun servisi en uyuz en dandik tamirciye verilmiş.1-2 gün sorunsuz kullandım motorumu üzerindeki demo benzin ile sonrasında bi depoyu fulleteyim dedim.İşte hikaye burada başlıyor.Totalden aldım benzinimi.Ertesi gün motor tekte çalışmamaya başladı.Herneyse dedim ben çalıştıramıyorumdur diye gitmedim servise o gün bu gündür tekte çalışmıyor.Tam çalışmamasına alışmışken arka tekerden tak tuk sesler gelmeye başladı korktum götürdüm servisine adam motora daha bakmadan parçalar daha oturmamıştır dedi ve geri yolladı.Öyle biraz idare ettim sonra motor stop etmeye başladı çalıştırıyorum gaz veriyorum hiç bi tekleme falan olmadan duruyor bir iki denemeden sonra kalkıyorum gidiyorum 10-15 km yolu aştıktan sonra arada bir yürür halde stop ediyor.Tekrar gittim tamirciye aynen size dediğimi dedim çalıştır dedi çalıştırdım onun yanında durmadı :sunny: Adam yok bunun bişiyi diyip tekrar postaladı beni.Biraz araştırdım teknik bir iki müdahale haricinde yağla veya benzinle ilgili sorun olabileceğini yazmışlar.Hemen motorun yağına baktım yağ sonda 3-4 milim bişi kalmış.Yağ numarasını falan bilmediğime gene servise gittim adam bu daha bu yağ ile gider bişi olmaz dedi o kadarcık yağla 400km daha yol yapıp bakımında gelmemi istedi.İyice kafam bozuldu teknik bilgim yok, eski motorumu kaybettiğimde elimi ayağımı kaybetmiş gibi olmuştum buna daha özen göstereyim derken başıma gelenlere bakın :salut: Yeni motorumun rodaj dönemini en iyi şekilde geçirmek istiyorum bilen birilerinden bilgi almak istiyorum diye arandım durdum ama sonuç nafile. Bende soluğu burada aldım belki yardımı dokunacak sesimi duyura bileceğim kaliteli motor ustaları vardır dedim, ilginiz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...

ferdinandd
11 Ağustos 2012, 05:18
İlk vitesli motorumu aldım. Yeni motoruma gözüm gibi bakmak istiyorum.

Öncelikle hayırlı olsun, inşallah herşey dilediğiniz gibi olur.

Totalden aldım benzinimi. Ertesi gün motor tekte çalışmamaya başladı. O gün bu gündür tekte çalışmıyor.

0 km bi motosikletin ilk anlarda tekte çalışmaması çok karşılaşılan birşey,

Arka tekerden tak tuk sesler gelmeye başladı, servis parçalar daha oturmamıştır dedi.

Arka tekerlekten gelen tak tuk ses fren sıkarken geliyor ise ve arka fren kampana ise bu durumuda çok fazla duydum hiçbir sorun yaratmıyormuş sadece ses geliyormuş.
He kampana dan değil ise alışmamış parça ile alakalı olabileceğini sanmıyorum.

Sonra motor stop etmeye başladı, çalıştırıyorum, gaz veriyorum, hiç bi tekleme falan olmadan stop ediyor.

Kullanım kılavuzunuzdan jigle kullanımı ile detayları okuyup tekrar deneyin, rolanti ayarınız düşük olabilir!

Motosikletiniz ısınanan kadar 3-5 dk rolantide bekleyin, sonra sadece 1 mm gaz açın ve biraz bekleyin milim milim gazı açarak iyice ısıtın. Bende bu durum ilk 200-300 km işe yaramıştı !

10-15 km yolu aştıktan sonra arada bir yürür halde stop ediyor. Biraz araştırdım teknik bir iki müdahale haricinde yağla veya benzinle ilgili sorun olabileceğini yazmışlar.

Bu konuda hiçbir bilgim yok :/

Hemen motorun yağına baktım yağ sonda 3-4 milim bişi kalmış. Yağ numarasını falan bilmediğimden gene servise gittim adam daha bu yağ ile gider dedi. 3-4 mm yağ ile 400km yol yapmamı istedi.

Bence saçmalamış, motor yağınızı kullanım kılavuzundaki adımlara tek tek uyarak tekrar kontrol ediniz ( şukadar dakika çalıştırınız, düz alana çekiniz, şukadar dakika dinlendirip yağ aksın... ... gibi ) en ufak detay fazla yada eksik gösterebiliyor.

Eğer halen eksik görünüyor ise bence tamamlamadan asla kullanmayın, anladığım kadarıyla halen rodajdasınız bu durumda yağın önemi kat kat daha fazla.

Yeni motorumun rodaj dönemini en iyi şekilde geçirmek istiyorum bilen birilerinden bilgi almak istiyorum diye arandım durdum ama sonuç nafile.

Kullanım kılavuzunuz verilmedi ise aldığınız bayiden talep edin bence acilen. Aradığınız birçok sorunun cevabını bulabilirsiniz !!! 125 MH Drift için en doğru yağ standartları, ilk marş motor soğuksa/ sıcaksa /şukadar yattı ise/ nasıl çalıştırılır / motor yağı MH drift için ne şekilde net olarak ölçülebilir / MH Drift için önerilen en doğru rodaj süreci / bunların hepsine çözüm bulabilirsiniz.

Fakat arka tekerlekteki ses, ve 10-15 km de seyir halinde stop etmesi durumunu başlıkta da bir sorunuz bence, ilk aşamalarda olağan şeyler mi yoksa sizin motosikletinizde olan bir sorun mu ???

Pek bir yardımım dokunamıyor malesef ama Kullanım Kılavuzunu zaten bir nefeste okuyacaksınız ve emin olun motosikletinizin birçok detayına çok hakim olacaksınız, bu tür şeyler belkide başınıza hiç gelmeyecek.

Pendikty61
11 Ağustos 2012, 05:28
Bu mesajla bende faydalanmış oldum teşekkürler ferdinandd

Gogur
11 Ağustos 2012, 05:51
ferdinandd öncelikle cevabın için çok teşekkür ederim arka fren kampana ve büyük ihtimalle ses ondan geliyor dediğin gibi 10-15km gidip durmasında da debriyaj kullanımımın hatası olabilir siz nasıl kullanıyorsunuz bilmiyorum ama iyi araba kullanan bi arkadaşım fazla debriyaja bastığımı ve bunun zararlı olabileceğini söyledi bana.Örn: 100M bi yol var önümde ilk 50M yi 1-2-3. Viteste gittim hızımın yeterli olduğunu düşündüğümde debriyaja basıyorum gazı kapıyorum ve kalan 50m yi o şekilde gidiyorum siz nasıl yapıyorsunuz anlattığım şekilde yapmadığımda motor freni devreye giriyor ve 10 m bile ilerlemeden stop edicek kadar yavaşlıyor.

ferdinandd
11 Ağustos 2012, 06:33
Evet bu durumda motorun kasılması, yani motor freni, özellikle rodaj aşamasında aksine faydalı bir durum ( gaz açıp kapama ile oluşan motor freni! )

Debriyaja basılı halde yüksek süratlerde veya devirlerde gitmek çok ciddi hasarlara yol açabilir, ki güvenlik açısından da çok tehlikeli bi durum motosikleti bir boşluğa salıyorsunuz !

Bu durumu birçok eğitmenden veya kitaplardan şöyle duydum " Motosikletiniz ile güvenli ve konforlu bir sürüş için, motor gücünün tamamıyla ve her an sizin kontrolünüzde olduğundan emin olun ! "

Hızınız yeterli ise, gazı daha fazla açmayın yeterli ( gazı kapamayın ), zaten süratiniz artmaz!

Atıyorum benim motosikletimin kullanım kılavuzunda, duracağınız yere yaklaşırken özellikle rodaj aşamasında motor frenini kullanmaya özen gösteriniz,

adım adım vites düşürerek hızınızı düşürünüz, gerekli görülürse arka ve ön fren ile destekleyiniz yazıyordu ! Bu sizin motosikletiniz için geçerlimidir bilemiyorum, Drift kılavuzuna bi bakmak şart!!!

Bahsettiğiniz durum yokuş inerken ise bende gazı kapatıp, 1 vites arttırarak, hafif motor frenli arka+ön fren destekli iniyorum,

yokuş inerken hızlanacaksam da bulunduğum viteste deviri çok yüksek tutmaktansa, yine 1 vites arttırıp milim milim gaz yediriyorum.

Rodaj aşaması tamamlandığında ilk servis bakımı sonrası motor freni etkisinde azalmalar olacak zaten rahat olun!

He tabi 3. viteste gaz kapattığınızda 10m değil 20-25 m yine durduracakmışçasına bir motor freni olacak. Motor freni motosikletin en güven verici yönü bence :)

Fakat 15 km yol yapıp debriyajı sıktınız diye motor neden stop eder işte o konuda hiçbir bilgim yok :/