PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Acil yardım honda cbr600rr hakkında



Ali Kurt
09 Ağustos 2012, 00:43
1 hafta önce yolda giderken motordan sesler gelerek kendi kendine istop etti. Usta çağırdım motoru hemen çektik ve ertesi gün eksantirik zincirin gergisinden dolayı motoru kitlemiş dedi usta. Subapların 2 sine zarar vermiş sanırım. 3. pistonda yamulmuş dedi. Aklıma bi soru işareti takıldı... Moturun eksantirik zincirini arızadan 1 ay önce değiştirmiştim, 1 ay içinde 2 defa yağ değişimi yaptım uzun yola gittiğim için. Yağ filtresini falan değiştirdim ve en kalitelisinden taktırdım . Motora kötü de binmedim ama bu sorunu yaşadım. Bunun sebebi nedir. Sorun kimde, eksantrik zinciri takan ustada mı bende mi anlayamadım. Bide motora şuan bakan usta 1 milyara yakın masraf çıkardı. Bu doğrumudur. Beni aydınlatırsanız sevinirim...

serkanADH13
09 Ağustos 2012, 02:24
o fıyat dogrudur ve artabılırde,
Motor büyüdükçe fiyatlarda büyüyor malesef,
Senın Sorunun sanıyorum kullanılan malzemenin kalitesiz veya sorunlu oluşu olmalı,
Çünki,
malzeme sorunsuz olsa hıcbır sıkıntı yasatmaksızın kullanılmaya devam ederdı,

babaduru
09 Ağustos 2012, 12:34
Eksantirik gergisinde dolayı motor nasıl kitlenir tamam gergi bozuk olabilir diyelimki zincir kitlendi kitlenince zincir kopar piston ve subaplar ile ne alakası var. Bilen abiler açıklar şimdi takipteyim...

delileoo
09 Ağustos 2012, 12:47
subaplar egzantrik zincirinın kontrolünden çıkacağı için pistonun kafasina kafasına vururlar

babaduru
09 Ağustos 2012, 18:27
subaplar egzantrik zincirinın kontrolünden çıkacağı için pistonun kafasina kafasına vururlar

Bu zincir kam milini cevirmiyomu kam mili dönmedikçe subaplar nasıl hareket edip kafasına kafasına vururlar diyelim kiltlendi eksantirik zinciri subapların bazıları açık kaldı yanma odası diye bişey var subap sürekli açık kalsa dahi pistona değmez.Mantıklı bi açıklama bekliyorum MTden.

Ali Kurt
09 Ağustos 2012, 18:33
Eksantirik gergisinde dolayı motor nasıl kitlenir tamam gergi bozuk olabilir diyelimki zincir kitlendi kitlenince zincir kopar piston ve subaplar ile ne alakası var. Bilen abiler açıklar şimdi takipteyim...

Motor kitlemez ama sarar ben orada yanlış söylemişim. Eksantrik zinciri gergi tam olarak germediği için dişliden atlamış zincir, pistona ve subaplara zarar vermiş. Sanırsam

babaduru
09 Ağustos 2012, 20:57
Motor kitlemez ama sarar ben orada yanlış söylemişim. Eksantrik zinciri gergi tam olarak germediği için dişliden atlamış zincir, pistona ve subaplara zarar vermiş. Sanırsam

Zinzirin muhakkak bi muhafazası vardır yok diyelim yada deldi diyelim ne subaplara nede pistona zarar verebilir bilidğim kadarı ile 600 rr sıralı dört silindir bu zincir ya sağ tarafta ya sol tarafta çalışır yani zincir hiçbir şekilde subaplara zarar veremez bi şekilde verebilir çok hızlı bi şekilde dişlicen sıyrıldı ise subap yayının pimini çıkartır ki çok düşük bir ihtimal çünkü o motor zaten 14000 devir ceviriyo ona göre üretilmiştir.Yokmu bu konuyu açıklıcak birisi?

Ali Kurt
09 Ağustos 2012, 21:17
vallaha birisi açıklasa iyi olur iyice canımı sıkmaya başladı bu arıza...

serkanADH13
10 Ağustos 2012, 02:02
Bu zincir kam milini cevirmiyomu kam mili dönmedikçe subaplar nasıl hareket edip kafasına kafasına vururlar diyelim kiltlendi eksantirik zinciri subapların bazıları açık kaldı yanma odası diye bişey var subap sürekli açık kalsa dahi pistona değmez.Mantıklı bi açıklama bekliyorum MTden.

Dostum Eksantrik Zinciri Subapların Zamanını Ayarlayan Bır parcadır,
Sıralı 4 sılındır motorda Arıza oldugundan,
Zıncır atarsa,,koparca,,Sıyırırsa eğer,
Hali ile subapların kimisi açık kimisi kapalı oldugundan açık subaplara pıston vuracak ve subapları eğecek veya dırect üstüne binerse belkide pistonu delecek darbeyi alabılır,
Böyle bir durumda subaplar arıza görür,
Piston Arıza görür yara alabılır,

Herzaman subap eğmenin sebebi zıncır atması olmaz,
Ayarı bılmeden Subapları Senteye Almaya çalışan bir kişi dahi ufak bır zamanlama hatası yaparak subap eğebilir,
Subap eğen motorda Kompresyon Kesilir ve o sebepten Motor Çalışmaz,

Varmı Başka Sorun Veya Anlatamadığım Veya Anlayamadığın Bir Yer Acaba???

__________________________________________________ __________________________________________________ _____________________________________________
600RR eksantrik zinciri 116 bakla olur,
Fıyatı 160 tl Sıfırıdır,
Hondada 275 Lira...

Samet Ağır
10 Ağustos 2012, 02:53
Serkan birde şunu demelisin....
yanma odası denilen yer açık kalan,hareketsiz kalan sübapların güvenle durabilecekleri ,pistona değmemeleri için yapılmış
sığınılacak boşluk demek değildir...

babaduru
10 Ağustos 2012, 11:43
Serkan abi Motor meslekl öğrencisiyim bize okulda sadece 4 tekerlekli araçların motoru gösteriliyo bizzat denedim silindir ü.ö.noktadayken subaplar rahatlıkla açılıp kapanıyor ama motosikletde durum farklı galiba.Teşekkürler bilgilendirdiği için.

forewer
10 Ağustos 2012, 11:57
1 ay önce motorunun arızasını yapan ustanın gözlerinden öpeceksin. Ne olursa olsun 1 ayda onu bu hale senin geitirebileceğini sanmıyorum tabi eğer değişmesi gereken herşey değiştirilmediyse yani ustan işini adam gibi yapmadıysa.

allpower
11 Ağustos 2012, 02:36
Arkadaşlar çok afedersiniz, konuyla birazcık alakasız bişey sormak istiyorum; hemen hemen iki hafta önce üst kapak contasını tamir ettiği sırada eksantrik zincirine elimle dokunmuştum, baya bi gergindi. esnemiyor bile diyebilirim. bu zincirin bu şekilde gergin mi olması gerekir?

serkanADH13
11 Ağustos 2012, 02:40
o zıncır düşündüğünden daha gergın olmalıdır kı ses yapmasın ve dişlilerden atmasın,
cbr 600F'lerde kronık sorundur zaten bu iş,
yani eksantrik gergısı adam akıllı germedıgınden ses yaparlar pek çoğu,

yanii gergin olması normaldir...

serdar60
11 Ağustos 2012, 02:51
o zıncır düşündüğünden daha gergın olmalıdır kı ses yapmasın ve dişlilerden atmasın,
cbr 600F'lerde kronık sorundur zaten bu iş,
yani eksantrik gergısı adam akıllı germedıgınden ses yaparlar pek çoğu,

yanii gergin olması normaldir...

hocam bende bu egzantiriğin çıkardığı sesi merak ediyorum. sürekli mi çıkarıyor belli devir ve hızlarda mı?

serkanADH13
11 Ağustos 2012, 02:54
ses zıncır 3 ila 6 bın devirler arasında gelıyor ve hafıf gaz açınca kesılen cınsten,
Belkı Sorun olabılecek bişiy değil fakat yınede ses can sıkıyor :)))

serdar60
11 Ağustos 2012, 03:00
ses zıncır 3 ila 6 bın devirler arasında gelıyor ve hafıf gaz açınca kesılen cınsten,
Belkı Sorun olabılecek bişiy değil fakat yınede ses can sıkıyor :)))

benim motordan da 3 - 4 bin devirler arasında zincir sesi gelyor. normal zincirden diyor ve yağlıyorum, ses gelmeye devam ediyor. sanıyorum benim motorunda egzantirik zincirinden ses geliyor. ne yapmamız lazım acaba bu durumda ?

yani örneğin egzantirik yağı vardır boşalmıştır falan. öyle birşey olmuş olabilir mi?

Ali Kurt
11 Ağustos 2012, 16:08
eksantirik zincirin ayrıca bir yağı yok bildiğim kadarıyla. Motora koyduğun yağ onun içinde dolaşıyor zaten ve motorun tekerini döndüren zincirinin gevşek olması da ses yapar. Giderken Çıkır çıkır sesler gelir arka taraftan. Motor dururken boşa alıp gaza bastığında ses geliyorsa eksantrik zincirdendir. "bildiğim kadarı ile"

serdar60
11 Ağustos 2012, 17:37
hmm. motor dururken gaz verdiğimde ses çıkartmıyor. öyleyse egsantirik zincirinden değil mi diyorsunuz?

Ali Kurt
12 Ağustos 2012, 15:37
motordan ses gelmiyorsa sorun yok demektir. Sen zincirini biraz daha gerdir. "ama bi ustaya da danışmanı tavsiye ederim"