PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : B yardım edermisiniz



fatalufo
29 Temmuz 2012, 00:23
mrb arkadaslar bı kac sorum olacaktı devir saatı ne ıse yarar ne ıcın kullanılı daha once 100 luk cub tarzı kullandıgım ıcın bılmıyorm yenı alıcam motorda acemılık yasamayayım 2.sı rölanti nedir göruslerını ve yorumlarını eksık etmeyen arkadaslara sımdıden tesekkurler

Pain
29 Temmuz 2012, 01:11
Devir motorundaki pistonun bir dakika içerisinde yaptığı hareket(devir sayısıdır.).8000rpm dakikada 8000 devir demektir.Rölanti motorun stop etmemesi için boşta ve ya debriyaja bastığında otomatik olarak verilen gazdır.Boş viteste motorun 2000rpm de ise hiç bir şey yapmasanda motor stop etmemek için pistona dakikada 2000 devir attırıyordur.

serkan1987
29 Temmuz 2012, 01:11
devir saati motorun içindeki pistonların dakikada kaç kez hareket ettiğini gösterir yani motorun bir nevi anlık güç çıkışıdır.rölanti ise aracın hareket etmediği ve herhangi bir gaz verme müdehalesi olmadan motorun kendi devrinde çalışmasıdır

sedat_57
29 Temmuz 2012, 01:16
motorun kendi halinde vites boştayken yaptığı ahenkli dansa rölenti denir..ybrde bu 1000-1300 devirdir..Ybr dans etmeyi bilmediğinden çoğu rölentide çalışmaz :queen:

COQ
29 Temmuz 2012, 01:18
mrb arkadaslar bı kac sorum olacaktı devir saatı ne ıse yarar ne ıcın kullanılı daha once 100 luk cub tarzı kullandıgım ıcın bılmıyorm yenı alıcam motorda acemılık yasamayayım 2.sı rölanti nedir göruslerını ve yorumlarını eksık etmeyen arkadaslara sımdıden tesekkurler

Motosikletinizde krank mili diye bir parça var.
Bu parça etrafinda bir tur attiginda bir devir çevirmis olur.
Devir saati bunu size gösteren bir alettir.
Atesleme sistemi ile ilgili ayrintilar için önemi bir kenara sizin için yani normal bir kullanici için önemi sudur.
Her motorun ekonomik kullanim için bir devir araligi vardir.
Bu aralik devir saatine bakarak vites degistirme zamaninizi da belirleyen bir unsurdur.
Ilginizi çektiyse devam edecegim.

Uğur
29 Temmuz 2012, 01:28
Motosikletinizde krank mili diye bir parça var.
Bu parça etrafinda bir tur attiginda bir devir çevirmis olur.
Devir saati bunu size gösteren bir alettir.
Atesleme sistemi ile ilgili ayrintilar için önemi bir kenara sizin için yani normal bir kullanici için önemi sudur.
Her motorun ekonomik kullanim için bir devir araligi vardir.
Bu aralik devir saatine bakarak vites degistirme zamaninizi da belirleyen bir unsurdur.
Ilginizi çektiyse devam edecegim.

Peki scooterlarda ekonomik kullanım için devir aralığını nasıl tespit etmeliyiz ?
Maksimum torku verdiği devir ekonomik kullanım için ideal olanı mıdır ?

Tsubasa
29 Temmuz 2012, 02:08
scooterlar cok yakıyor vitessiz oldugu için

selo9115
29 Temmuz 2012, 02:12
scooterlar cok yakıyor vitessiz oldugu için
evvet aynen katılıyorum bende bir scooter vardı 1.9 doblo ile aynı yakıyodu bıkmıştım artık

Uğur
29 Temmuz 2012, 02:15
Ben 150 cc çin malı scooter ile zaman zaman 12 kuruşa kadar düşürdüğümü bilirim yakıtın.
Tabi yol ve sürüş biçimleri de önemli.
Ama dediğiniz gibi yakıt konusunda, özellikle 150 cc çinli scooterlar,çok cömert davranıyorlar.

Tsubasa
29 Temmuz 2012, 02:16
evvet aynen katılıyorum bende bir scooter vardı 1.9 doblo ile aynı yakıyodu bıkmıştım artık
arkadaşımda mondial 150 zc var
100 km de 4 - 4,5 litre yakıyor :D
bizim motor 2.5 litre civarı yakıyor
o bile bazen cok geliyor
(cimrilikten artık su koycaz motora)
benzinde azdı kudurdu
benim pejo varken benzinin litresi 2.40 kuruştu :D
şimdi 5lira

COQ
29 Temmuz 2012, 02:18
Peki scooterlarda ekonomik kullanım için devir aralığını nasıl tespit etmeliyiz ?
Maksimum torku verdiği devir ekonomik kullanım için ideal olanı mıdır ?
Motosikletlerin canli devir araligi dedigimiz konu biraz enteresan.
Ben isin pist kullanimi kismina daha asinayim.
Normal kullanim için yazacak olursam ukalalik olur.
ama duayenlerden kaptigim bilgi sudur.
Motosikletin canli devir araligi, maksimum tork ile, maksimum devir rakamlari arasidir.
Bu benim kulagima çok hos geliyor.
Örnegin motosikletiniz maksimum torku 3500 devirde,
maksimum beygiri de 4200 devirde veriyor.
Iyi bir performans için motosikleti 3500-4200 arasi tutmak gayet mantikli.
Fakat otomatik ya da yari otomatik vitesli motosikletlerde bunu saglamak kolay degil.
Ekonomi olayi ise basli basina bir uzmanlik konusu.
Sanirim özellikle scooterlar için motor sesi bir referans olabilir.
Zor is.

Uğur
29 Temmuz 2012, 13:06
arkadaşımda mondial 150 zc var
100 km de 4 - 4,5 litre yakıyor :D
bizim motor 2.5 litre civarı yakıyor
o bile bazen cok geliyor
(cimrilikten artık su koycaz motora)
benzinde azdı kudurdu
benim pejo varken benzinin litresi 2.40 kuruştu :D
şimdi 5lira

Zc'nin yakacağı maksimum 3,5 litredir. O da dipgaz ve 8000-8500 devir aralığında.
O motorun bakımı gelmiş olmasın :)


Motosikletlerin canli devir araligi dedigimiz konu biraz enteresan.
Ben isin pist kullanimi kismina daha asinayim.
Normal kullanim için yazacak olursam ukalalik olur.
ama duayenlerden kaptigim bilgi sudur.
Motosikletin canli devir araligi, maksimum tork ile, maksimum devir rakamlari arasidir.
Bu benim kulagima çok hos geliyor.
Örnegin motosikletiniz maksimum torku 3500 devirde,
maksimum beygiri de 4200 devirde veriyor.
Iyi bir performans için motosikleti 3500-4200 arasi tutmak gayet mantikli.
Fakat otomatik ya da yari otomatik vitesli motosikletlerde bunu saglamak kolay degil.
Ekonomi olayi ise basli basina bir uzmanlik konusu.
Sanirim özellikle scooterlar için motor sesi bir referans olabilir.
Zor is.

Çok teşekkür ederim bilgiler için.
O halde max tork ve max beygiri verdiği devir aralarında iyi bir performans için kullanılmalı o zaman motosikletler..

Tsubasa
29 Temmuz 2012, 13:10
Valla bilmiyorm cok insan biliyorm motoru satıp vitesliye dönen .. scooter para verseler binmem ben