PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125cc Motosiklet Performans Arttırma



mz125
28 Temmuz 2012, 09:15
İlk olarak tüm motosiklet ailesine saygılar;

Motosikletimizin marka ve modeli : MZ ETZ125
Gördüğü son hız (düz yolda tek kişi) : 100-105km (İstediğim mümkünse 120-130km)

Evet motosikletimin çekişi çok iyi ama hızı malesef yetersiz 100cc motosikletler bile 110km hıza rahat çıkabiliyor...

Sizden son hızı arttırmak için yardım istiyorum
Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar buji,bobin,buji kablosu,hava filtresi
Üstündeki buji tek tırnak champion (Çift Tırnak vs.. takmayı düşünüyorum)
Bobin kablosu kalitesiz bakır tel
bobinin sadece 12v olduğu yazıyor marka silinmiş
Hava filtresinin markası yok
Çekişi ve hızlanma süresini değiştirmeme şartıyla dişlileri de değiştirebilirim.

1-2 resim
http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gtb.jpg

http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gsv.jpg

http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gt0.jpg

Önerilerinize ve Fikirlerinize sonuna kadar açığım yardımlarınızı bekliyorum...

eko29
28 Temmuz 2012, 09:36
Sen motorunun bence bi civatasıyla dahi oynama 125 lik 2 zamanlı mz leri bulmak çok zor
ha illa oynıcam dersen bakımını yap bulursan dişlileri değiştir öne büyük arkaya küçük dişli ile hız artabilir
Motorunun Kıymetini Bil

mz125
28 Temmuz 2012, 10:15
EEd 125 lik 89 model bitek kendimde gördüm şimdiye kadar ama bu performansı gerçekten çok kötü (çekişlerde ve hızlanmada canavar gibi 1-2-3 viteslerde) ama son hızı arttırmak istiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

Bu motora uygun hava filtresi önerebilecek var mı?

eren özer
28 Temmuz 2012, 10:54
Aslında bu mottor yakıt konusundada Fazla yakıyor Sen bide parçalarını değiştirmek istiyrsun muhtemelen çok pahalıya mal olacak
En iyisi satıp ve üzerine az bişey ekleyip o hızlara ulaşacak motor almakda

mz125
28 Temmuz 2012, 11:16
Ya bu motor gibisini bulmak zor o yüzden motorumu değiştirmeyi düşünmüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------

Buna uygun iridyum buji ve hava filtresi önerecebilecek var mı?

sedat_57
28 Temmuz 2012, 12:00
bana kalırsa ön dişlinin orjinalinden 2 diş büyüğünü tak belki isteddiğin son hıza ulaşır..

Teo23
28 Temmuz 2012, 12:50
Dişlilerle oynarsan mutlaka çekiş düşecektir. Uzun yolda kullanmıyorsan bence gerek yok. Arka teker kaç inch mz125? Sanki 18 inch gibi geldi bana. Normali 16 inch olması lazım. Eğer 18'se bir de dişliler le oynarsan bence hiç çekmez motorun. Ama denemekte fayda var, sonuçları paylaşırsan faydalanırız biz de... ;)

tr100a
28 Temmuz 2012, 13:19
çok orjinal ve çok güzel motorun var kesinlikle ama kesinlikle oynama orjinal kalsın bulup takacağın parçalar çin malı veya yan sanayi türk malı senin motor alman malı motorunu bozma pasta cila yap krom yerlerini parlat böyle şeylerle uğraş millet imrensin ayrıca kesinlikle 100-125 cc motorlar 85-100 km hızı geçemiyor ama km saati fazla gösterdiğinden 120 yaptığına gerçekten inanıyor karşı tarafıda inandırıyor ben benim cub un sıkıştırma basıncını arttırdım şanzıman dişlisini bir diş farklı olarak yaptırdım ısıl işlem gördü arka kampanayı disk yaptım iridyum buji motorum parası kadar para harcadım gördüğüm 110 km millet orjinal motora yok 120-yok 130 görüyorum diyor dişli değiştirince son viteste (4yada 5)kaç vitesse motorun rüzgara karşı veya rampada çekiş düşecek hiç yürümeyecek 2 kişi hiç gitmeyecek

mz125
28 Temmuz 2012, 14:12
2 zamanlı 125cc motosiklet için açık hava filtresi önerirmisiniz?

tr100a
28 Temmuz 2012, 14:16
arka kampanayı diske ......... ne kadar uğraşmışımhttp://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/100986-cub-a-arka-kampana-freni-diske-cevirme.html?highlight=

mterayes26
28 Temmuz 2012, 16:56
hangi yüz cc motor yüzon km hız yapıyormuşkardeşim uçacakmi bu motor 130 yapınca ne olacak

BarisBurak
11 Eylül 2016, 21:13
s.a. kardes sana tavsiye mz i birak at onu.. ayrica hiz istiyorsan biriktir parani iatedigin hiz yqban 3 motordan birini al ( honda yamaha kawasaki ) motoru ce beyninizi cok fazla yormayin tecrubelerime dayanarak yorumdaym..

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

ben bizzat CBR 125r kullanicisiyim motoruma guveniyorum 6 vites ve 160 gördüm

MkD
11 Eylül 2016, 22:26
http://i.hizliresim.com/RQOv8Z.jpg (http://hizliresim.com/RQOv8Z)

İridyum buji +3 beygir, buji kablosu +1 beygir.
Konunun yılı -4 sene.

Ayıcık37
11 Eylül 2016, 23:26
s.a. kardes sana tavsiye mz i birak at onu.. ayrica hiz istiyorsan biriktir parani iatedigin hiz yqban 3 motordan birini al ( honda yamaha kawasaki ) motoru ce beyninizi cok fazla yormayin tecrubelerime dayanarak yorumdaym..

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

ben bizzat CBR 125r kullanicisiyim motoruma guveniyorum 6 vites ve 160 gördüm

Hocam cbr125r le nasıl 160 görüyosun ya 250 r lar senin gördüğünü zor görüyor

shooter1
12 Eylül 2016, 01:54
Hocam cbr125r le nasıl 160 görüyosun ya 250 r lar senin gördüğünü zor görüyor
katalizör sökülür +5 hp full açık egzoz takarsın +3 hp iridyum buji +3hp buji kablosu +1 hp aynayı çıkarınca +5hp toplam +17hp
zaten cbr 13.3 ps +17 ps de gelince her türlü 160-170 yaparlar yokuş aşağı 220 garanti
japonyaya bu konuda mesaj attım adamlar beni dinleyecek 2018de cbrlar dediğim şekilde çıkacak

arda4
21 Eylül 2016, 13:25
İlk olarak tüm motosiklet ailesine saygılar;

Motosikletimizin marka ve modeli : MZ ETZ125
Gördüğü son hız (düz yolda tek kişi) : 100-105km (İstediğim mümkünse 120-130km)

Evet motosikletimin çekişi çok iyi ama hızı malesef yetersiz 100cc motosikletler bile 110km hıza rahat çıkabiliyor...

Sizden son hızı arttırmak için yardım istiyorum
Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar buji,bobin,buji kablosu,hava filtresi
Üstündeki buji tek tırnak champion (Çift Tırnak vs.. takmayı düşünüyorum)
Bobin kablosu kalitesiz bakır tel
bobinin sadece 12v olduğu yazıyor marka silinmiş
Hava filtresinin markası yok
Çekişi ve hızlanma süresini değiştirmeme şartıyla dişlileri de değiştirebilirim.

1-2 resim
http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gtb.jpg

http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gsv.jpg

http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gt0.jpg

Önerilerinize ve Fikirlerinize sonuna kadar açığım yardımlarınızı bekliyorum...

Orjinali haricinde hava filtresi, karbüratör egzoz vs takarsan anca sorun yaratır. Zira 2 zamanlı motorlarda hava egzoz akışı çok çok önemli.

Çift tırnak buji motorun stabilitesini birazcık artırır, ateşleme hatalarını birazcık azaltır. Ha ne kadar hissedersin bilemem. Bujiyi takmadan tırnak aralığını orjinaline göre yapmalısın.

Belki bir de elektronik ateşleme modifiyesi olabilir.

Performans arttırmanın en ucuz yolu çıkma bir MZ motoru gibi görünüyor.

Arkadaşların dediğine ben de katılıyorum. Orjinalini mümkünse bozma.

125cc iki zamanlı motorun gücü yapacağı sürat ortada. Yapabileceğin en iyi şey bir çift kaliteli lastik, öne ve arkaya kaliteli balata. Amortisörler bitmiş ise öne arkaya yeni amortisörler vs. Hatta hyperpro marka özel yapım amortisör bile taktırabilirsin:

http://hyperpro.com/products/