PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otoparktan çıkışta istop etmek



traindevie
27 Temmuz 2012, 11:48
Merhaba arkadaşlar,

Geçen gün şirkete motorla geldim ve otoparka -4'e motoru bıraktım. inerken yavaş yavaş indik sıkıntı yok. Ancak çıkarken kaymayı engellemek için yapılan oluklar ve ortadaki su oluğu resmen kabus oldu ve nihayetinde motoru istop ettirdim. Yokuşta kaldık marşa basıyorum ayak arka frende gaz kavrama devam iki adım sonra dınk gene durduk :D böle böle 6-7 hamlede çıktım zannedersem, ayrıca çıkışa geldik /- eğimin bittiği yerde kart makinesi kartı okutup bariyeri açtıracaksın of tam kabustu :) . Siz böyle durumlarda neler yapıyosunuz?

pistolpitt
27 Temmuz 2012, 11:58
böyle böyle insan öğreniyor:) yokuşta motorun istop etmesi aslında bir tür sigorta. istop ettirmeyim dersiniz debriyajı çekersiniz bu sefer kavramayı kaybedersiniz. Eyvah şimdi geri geri gitcem arka fren neredeydi, dur önü sıkayım durayım! Önü sıkarsınız ama ön teker kayar geri geri gider belki de düşersiniz. Böyle durumlarda en iyisi istop etmesi

MotorKafa
27 Temmuz 2012, 12:07
Yani öğreniyorsan, yokuşta bi süre yarım debriyaj devam et. Biraz fazla bağırır motor ama olsun.
Kendini rahat hissettikten sonra çek elini debriyajdan. İlk zamanlar yokuşta vites değiştirme.
Böylelikle motoru istop DEĞİL, STOP ettirmemiş olursun.
Tamamen şahsi fikrimdir. Yanlış olabilir.
Zaten ben de böyle bir teknik uygulamadım.
Ama senin gibi bir sorun da yaşamadım hiç...

ygk
27 Temmuz 2012, 12:10
vallahi yokuşta hiç söndürmüyorum demekki ya gazı az verdin ya hızlı bıraktın debiryajı. yokuş olduğu için biraz daha fazla gaz veriyorum sadece. arka teker sudan dolayı kayıyorsa çok hızlı bırakıyorsun demektir, eğer çok yavaş verdiğin halde kayıyorsa lastiğin ölü ya da ön frene basıyorsun, böyle durumlarda da arka koltuğa getireceksiin totoyu pat diye çıkar.

ben istanbulda iken başıma gelen tek şey, çok dik bir yokuş var çağlayanda, arkamda babam oturuyordu ve babamın elinde 35 kglıkk bir valiz vardı. haliyle motor yüklü ve yokuşa bir hata yapıp 2ci viteste girdim devirsiz, sonradan 1e atıp devirlendirmeye çalıştım ama olmadı gücü yetmedi, hızımız git gide düştü. böyle durumlardada elektrikli bisiklet kullanmamdan oluşan tecrübenin verdiğini uyguladım; direksiyonu kırdım. yolun en sağından bir en soluna bir en sağına geçtim. o halde 4 5 bin devirlere ulaştı motor tekrar ve çıktı.
ancak orada bile söndürme durumu olmadı.

büyük konuşmak istemem ama eli tam anlamıyla alışmış biri motoru söndürüyorsa sıkıntı motordadır benzin felan bitmiştir yani sönmez öyle yokuşta inişte.

babaduru
27 Temmuz 2012, 13:07
Eğer deponda benzin az ise rampa çıkarken benzin bi tarafa toplanıp istop etmiş de olabilir.

eray_uluyazı
27 Temmuz 2012, 13:33
işte anahtar cümle gelmiş... :)

pistolpitt
27 Temmuz 2012, 13:42
Eğer deponda benzin az ise rampa çıkarken benzin bi tarafa toplanıp istop etmiş de olabilir.
bildiğim kadarıyla ve benim motorda da olan bu, benzin toplanması inişte sıkıntı yaratır, yokuş yukarı tüm benzin zaten vananın ağzında toplanır. İstisna durumlar olabilir tabi:)

egelim 43
27 Temmuz 2012, 13:46
vallahi yokuşta hiç söndürmüyorum demekki ya gazı az verdin ya hızlı bıraktın debiryajı. yokuş olduğu için biraz daha fazla gaz veriyorum sadece. arka teker sudan dolayı kayıyorsa çok hızlı bırakıyorsun demektir, eğer çok yavaş verdiğin halde kayıyorsa lastiğin ölü ya da ön frene basıyorsun, böyle durumlarda da arka koltuğa getireceksiin totoyu pat diye çıkar.

ben istanbulda iken başıma gelen tek şey, çok dik bir yokuş var çağlayanda, arkamda babam oturuyordu ve babamın elinde 35 kglıkk bir valiz vardı. haliyle motor yüklü ve yokuşa bir hata yapıp 2ci viteste girdim devirsiz, sonradan 1e atıp devirlendirmeye çalıştım ama olmadı gücü yetmedi, hızımız git gide düştü. böyle durumlardada elektrikli bisiklet kullanmamdan oluşan tecrübenin verdiğini uyguladım; direksiyonu kırdım. yolun en sağından bir en soluna bir en sağına geçtim. o halde 4 5 bin devirlere ulaştı motor tekrar ve çıktı.
ancak orada bile söndürme durumu olmadı.

büyük konuşmak istemem ama eli tam anlamıyla alışmış biri motoru söndürüyorsa sıkıntı motordadır benzin felan bitmiştir yani sönmez öyle yokuşta inişte.
Bence senin motor bitikmiş arkadaşım dik rampada 2- den 1 e çekince motoru güzel olan her motosiklet devirlenir arkada ne kadar yük olursa olsun düz duvara tırmanır 1 le :cat: hele birde debriyajı sert bırakırsan teker bile yapar :queen:

Levsy
27 Temmuz 2012, 14:51
Otoparkların o lanet olası desenli oluklu rampalarında bir gün neredeyse debriyaj balatalarını parçalıyordum :pr: Hatta motor mu yanacaktı neydi, düze çıktığımda leş gibi kokular geliyordu :)
Girişte bir görevli bulup "aabi motoru bu katta bi yere bırakayım bee, bi yardımcı oluver" demek lazım.

Ön teker inceyse düzenli bir seyir sorun oluyor.

possi
27 Temmuz 2012, 14:52
Daha yokuşta kaldırmada bu kadar eziyet çekiyosan oynamayalım

Tolga Can
27 Temmuz 2012, 17:29
Sürekli düzlükte kullanmanın zararları :P

babaduru
27 Temmuz 2012, 20:19
bildiğim kadarıyla ve benim motorda da olan bu, benzin toplanması inişte sıkıntı yaratır, yokuş yukarı tüm benzin zaten vananın ağzında toplanır. İstisna durumlar olabilir tabi:)

Vana deponun başlangıcında değil az ilerisinde oluyo depodan az benzin varsa sıkıntı olabilir ama o kadar az benzinlede gezilmez benimki sadece bir fikirdi..

sedici
27 Temmuz 2012, 21:55
Arkaya kayiyorsan dengeni de kaybetmek istemiyorsan en kolayi sag el ;) acil stop :)

serseric
28 Temmuz 2012, 03:21
Yani öğreniyorsan, yokuşta bi süre yarım debriyaj devam et. Biraz fazla bağırır motor ama olsun.
Kendini rahat hissettikten sonra çek elini debriyajdan. İlk zamanlar yokuşta vites değiştirme.
Böylelikle motoru istop DEĞİL, STOP ettirmemiş olursun.
Tamamen şahsi fikrimdir. Yanlış olabilir.
Zaten ben de böyle bir teknik uygulamadım.
Ama senin gibi bir sorun da yaşamadım hiç...

bu adamın yorumlarını seviyorum