PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Her şey anahtarımı kaybetmemle başladı yardım lütfen.



Ufuk İnkaya
25 Temmuz 2012, 04:04
Herkese merhabalar :) Direkt konuya giriş yapıyorum.

Bu gece işten çıktıkdan sonra motosikletimin anahtarını kaybettiğimin farkına vardım. Motorum Hyosung Gt 250R. Yedeği de olmadığı için düz kontak yapmaya çalışayım dedim :D. Aldım bi falçata kestim kontağa gelen kablonun makaronunu ve önüme biri kırmızı biri turuncu kablo çıktı. Gece olmuş 12 bakır tel bulamayacağım için bir demir teli buldum. Her neyse 2 kabloyu da sıyırdım elektrik geldi çalıştırdım motoru kabloları bantlamadan. Öyle böyle iyice saglamlaşsın diye demir teliyle uğraşırken kısa devre yaptı 3 5 kere motorun gidon çatallarına değerek tel. Sonra bi baktım elektrik gitti hepten. Dedim beyni mi karıştı , belki karışmıştır diye akünün ( - ) kutup başını söktüm tekrar taktım yine gelmedi. Acaba bobini mi yaktım bi akıl verebilirseniz ona göre hareket edeceğim sizce neden olmuş olabilir. Şimdiden teşekkürler. Hee bu arada akü koltuğun altında olduğu için bazı arkadaşlar anahtar olmadan koltuğu nasıl açtığımı soracak bende bilmiyorum çekeledim torna vida soktum çıktı yerinden :)

remzi_39
25 Temmuz 2012, 04:09
Birseyleri bozdugun kesin...
Keske motoru bu gecelik birakipta servisinden yeni anahtar cikarttirsaydin..
Daha ucuza gelebilirdi...

Ufuk İnkaya
25 Temmuz 2012, 04:10
Olan oldu ya ne yapalım çözümü bulalım da gerisi kolay :)

drsteel
25 Temmuz 2012, 04:27
kısa devre olduysa akunun yanında sigorta olması lazım ona bak acil durumlar için içinde yedek bir sigorta oluyor. onu değiştirince normale döner motorm.

Pain
25 Temmuz 2012, 04:46
Bu işlerden anlamıyorum ama hala 2 kablo kesip sürtünce çalışıyormu motorlar yahu,hırsızların işi çok kolay değilmi:S

UNdocab
25 Temmuz 2012, 04:48
Sigortalar arka selenin altinda

Ufuk İnkaya
25 Temmuz 2012, 05:05
sanırım sigortalar kullanılmış :S hiç dikkatimi çekmedi varmıydı yokmuydu bakmadım

audioslave
25 Temmuz 2012, 05:08
Sigorta atmış,değiştirince çalışacaktır.

Ufuk İnkaya
25 Temmuz 2012, 05:17
Sigorta atmış,değiştirince çalışacaktır.

Umarım öyledir :S

blackhhat
25 Temmuz 2012, 05:26
Biraz daha detaylı anlatsaydın kardeşim.Konu biraz hırsızlara yol gösterici nitelikte.

< iLk@yy >
25 Temmuz 2012, 05:30
Bu işlerden anlamıyorum ama hala 2 kablo kesip sürtünce çalışıyormu motorlar yahu,hırsızların işi çok kolay değilmi:S

çin malı veya basit motorlarda ( misal ybr 125 - cbf 150 vs vs ) bu motorda da immobilizer denen motor kilit sisteminden eser olmadığı için düz kontak yapılabiliyor ne yazıkki

Ufuk İnkaya
25 Temmuz 2012, 05:48
Biraz daha detaylı anlatsaydın kardeşim.Konu biraz hırsızlara yol gösterici nitelikte.

kardeş gayet detaylı bak :) diyorum ki kontağa gelen makaronlu izoleyi kestim. içinden çıkan 2 kabloyu birbirine kısa devre yaptım elektrik geldi. Zaten ateşleme için on-off düğmesini açık bırakmıştım direkt marşa bastım çalıştı :D

ozrace
25 Temmuz 2012, 10:05
peki direksiyon kilidi yokmu bu motorun???

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 10:57
peki direksiyon kilidi yokmu bu motorun???
direksiyon kilidini kullanmamış olsa gerek

c90
25 Temmuz 2012, 12:00
aspalya atmıştır

beyazit60
25 Temmuz 2012, 14:07
dostum sen baya panik olmuşsun biraz bekleyip mantıklı düşünseydin keşke. Büyük ihtimal sigortası atmıştır akünün etrafında biryerde olması lazım ama baya hasar vermişsin on dakkada.

Ufuk İnkaya
26 Temmuz 2012, 04:10
yaptık ya anahtarı da bulduk. sigorta atmış :)

Raphae1
26 Temmuz 2012, 04:14
aklında ublunsun Elektik aksamıyla ugrasırken (-) kutbu değil + kutbu sök.

MeHMeTK.
26 Temmuz 2012, 13:37
aklında ublunsun Elektik aksamıyla ugrasırken (-) kutbu değil + kutbu sök.

Görkem Bey, sanıyorum bir yanlışınız var. Anlayışınıza sığınarak düzeltmeye çalışayım.

Aküler araçlara bağlanırken önce (+) sonra (-) kutuplar bağlanır.

Sökerken ya da elektrik ile ilgili bir tamirat sırasında Aküyü araçtan ayırmak için önce (-) sonra da (+) kutuplar sökülür ki, (-)'yi ayırdıktan sonra akünün o kutup başı (-)'si aracın herhangi bir aksamına temas etse dahi sorun çıkmaz.

(+)'yı sökmüş olsaydık, boşta kalan kutup (+), aracın herhangi bir aksamına temas halinde bir kısa devreye sebep olacaktı.

Karlıyollar
26 Temmuz 2012, 15:34
Bence evde 2 tane yedek anahtar olmalı :)
Birde kendinde 3
Hatta evdeki 1 anahtarı motorun bir yerine sabitleyebilirsen orda dursun daha iyi olur .)

Raphae1
26 Temmuz 2012, 17:19
Görkem Bey, sanıyorum bir yanlışınız var. Anlayışınıza sığınarak düzeltmeye çalışayım.

Aküler araçlara bağlanırken önce (+) sonra (-) kutuplar bağlanır.

Sökerken ya da elektrik ile ilgili bir tamirat sırasında Aküyü araçtan ayırmak için önce (-) sonra da (+) kutuplar sökülür ki, (-)'yi ayırdıktan sonra akünün o kutup başı (-)'si aracın herhangi bir aksamına temas etse dahi sorun çıkmaz.

(+)'yı sökmüş olsaydık, boşta kalan kutup (+), aracın herhangi bir aksamına temas halinde bir kısa devreye sebep olacaktı.Hocam şöyle açıklayayım. + ucu söktüğümüzde tesisata gelen akımı direk kesmiş oluyoruz. Ve o sökülen + uc nereye temas ederse etsin hiç bir sorun çıkarmaz. Çünkü Elektrik akımı - den değil + dan gelır. Tabi bu arada + ucu akünün + sına değmemesi için bant vs yapışıtırırsak daha emnıyetlı olur. Ha eğer motorda kondansatör vs gibi birşey olsaydı ozaman kutup bası temas ettiğinde küçük bir cayırtı kopabılırdı. Bu yöntem sadece araçlarda değil hemen hemen heryerde yapılır. Misal bina tesısatında bile faz ı sökeriz nötr ü elle bile baglayıp çözebilirz.
Saygılar.

RunemagicK
26 Temmuz 2012, 17:30
benzeri başıma gelmişti ve sigorta atmıştı. hatta atmamış bildiğin yanmış erimişti. sigortaya bak derim.