PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mondial destro 250 lütfen ilgilenin arkadaşlar



selimpelek
22 Temmuz 2012, 12:50
selam arkadaşlar arkadsm mondial 250 destrosu var ve geçenlere kötü bi kaza yaptı motorla 110 la giderken birden bire motor kendini kitlemiş ve çok kötü bi şklde düşmüş bu nedir yaaa !!! bu hakknda bilgisi olan varmı

eren özer
22 Temmuz 2012, 13:16
Piston kitlemiş
Yağsız kalmış olabilir
yağı uzun süre değiştirmemiş olabilir
Düşük vitesde aşırı zorlamış olabilir
Ve bir kaç etken daha

ERROR88
22 Temmuz 2012, 13:24
Mondial bu her an hersey olabilir

TATLIHIZ
22 Temmuz 2012, 13:25
Mondial bu her an hersey olabilir


Aynn bu kadar sabah 15-20 Km hızla arka frene basmamla dagılması bir oldu kitledi direk tekeri o demir 2 defa dönmüş yamulmus artıkk..Mondial işte

selimpelek
22 Temmuz 2012, 13:27
diğer motosikletlerde olurmu böle bi durum ?

ERROR88
22 Temmuz 2012, 13:31
Olur tabii ama yüzde 0.7 ihtimal onuda ben şimdi salladım

selimpelek
22 Temmuz 2012, 13:32
o zaman mondialden uzak duralım yani

eren özer
22 Temmuz 2012, 13:41
Arkadaşım seni bilip bilmeden yorum yapanlardan uzak dur iç yüzünü bilmeden belki yağ değişmedi belki zorladı ki pistok kitlemiş
Honda cbf de yağ yaka yaka yağsız kalırda piston kitlerse ona lafınız olmuyo tabi mondial olunca vurun sırtına :jocolor:

Mengu16
22 Temmuz 2012, 13:44
Aynn bu kadar sabah 15-20 Km hızla arka frene basmamla dagılması bir oldu kitledi direk tekeri o demir 2 defa dönmüş yamulmus artıkk..Mondial işte
Ya arkadaşım sen arka frenin bakımı yapmazsan mondial ne yapsın ? zaten fren aksamı eskiyen bişey, özellikle kampana frenlerin mekanik parçaları aşınmaya eskimeye çok müsait. Honda olsa da böyle, eskiyen parçaları değiştireceksin.

makseli
22 Temmuz 2012, 13:47
adam motoruna bakmıyo veya düzgün kullanmıyo.

sonra biri geliyo buraya mondial kuba bilmemne kaza yaptı, cart oldu curt oldu diye bilip bilmeden mesaj atıyo.

ne oluyo;

çok bilmiş arkadaş çıkıyo daha sorunu bilmeden ahkam kesiyo.

sorsan sana derki; bu motorlar 10 km bile gitmez der.

Adaletini yediğimin forumları, delikanlıları...

selimpelek
22 Temmuz 2012, 13:59
aynen öle arkadaşlar benim dedemin 100 lük mondiali var 7 bin km yi geçti hala taş gibi bende o yüzden açtım knuyu yoksa ben mr250 destronun hastasym nasipse alcam ve hep ön yargılarla karşılaşyorm mondial bu alma çin malı değilmi hepsi böle nedir bu yaa anlamş değilim

serkan1987
22 Temmuz 2012, 14:13
bi ara bu modelden almayı düşünüyodum sağolsun satıcı mağaza 6bin tllik motora 2bin tl faiz koyunca vazgeçtim

makseli
22 Temmuz 2012, 14:17
İyi yapmışsın. 22 beygirlik çift silindir 250 cc olmaz olsun. motor şehir içinde hızlı şehir dışında yavaş kalıyordu, aldım, zararla sattım bende :)

selimpelek
22 Temmuz 2012, 14:18
ama şimdi mondial bayisine gttiğinde faiz falan yok kredi kartına taksit yaptrabiliosn

serkan1987
22 Temmuz 2012, 14:21
ama şimdi mondial bayisine gttiğinde faiz falan yok kredi kartına taksit yaptrabiliosn
ama kredi kartım yoksa? işte o zmn 2bin tl faiz alıyo senete mağaza

c90
22 Temmuz 2012, 14:22
yuh derim ben bu millete
benim ikinci mondialim daha ikside tık demedi adamlara bak
gene yardırıyor
kaç mondial kullandın
bir kere yedek parça montaj bu kadar geniş servis ağı honda dediğin firmada varmı bi bak bakalım
bi parça lazım olsa 3 gün en geç bir hafta da gelir
100 binlik şehir de bile iki tane yetkili servisi var birtane resmi yedek parça satıcısı 10 larca tali yedek parçacı parçalarını elinde bulundurur
bi hava filitre tasını 10 tl ye alırken mıçtımının c90 nının hava filitresi sadece hava filitresi 70 tl
oldu mu? canım bi bunları araştır
sonra şu cin lafını ortadan dillere pesenk olmaktan klişeden çıkarın
artık cinsiz ne beyaz ne kahverengi eşya ne otomobil
nedeeeeeeeee motorsiklet kalmadı
yok japon patenti ile üretiliyor yok cinde bu kalite sağlanıyor o halt işlemenin daniskası canım bir araştırın
2003 yılından beri adını yerlere düşüremediğiniz markalar dillere pesenk olanlar
cinli ama yinede kazzzık fiyatdan alıp üstüne oturyorsunuz sakın kimse yalnış anlamasın sadece yarası olanlar konuşsun
cin cıkarın artııııık cin çıkarın

selimpelek
22 Temmuz 2012, 14:29
eyw üstaad moral istiorm böle moral bnde alcam çünki tamam performans olarak honda kadar olamaz ama aracın bakımlarını yaptırdıktan sonra ne olursa olsun önemli değil heryere gider[COLOR="Silve

c90
22 Temmuz 2012, 14:31
bakın bir şunu mutlaka yapma şansınız var 1 tane 125 MH drift-1 tane 125CB e- 1 tane 125 YBR binin bunlara
inanın cin min kalmaz içiniz de hatta o fiyatları görünce ağız dolu kusasınız gelir
benden bu kadar adam olan cinciler minciler diline pesenk edenler yapar sonrada sesini kesip uslu dururlar

selimpelek
22 Temmuz 2012, 14:33
napcaz bunları dostum tam olarak açarmısın detaylı bi şekilde inceleyin mi diosun

c90
22 Temmuz 2012, 14:40
bincen bi test etcen fiyata ve performans a bakcan sonrada okadar para verdim
bu marka takıntım boşa imiş diyecen
arkadaşım ben mh alınca cinli mi aldın dedi gitti %40 pahalı 125cb e aldı
bir hafta sonra sattı
yediremedi 2006 gsr 600 aldı cinsiz olsun diye haftasına kuş adası yolunda 15bin tl verdiği motoru parçaladı
2011 ybr olan arkadaş gel senin cinli ile yarışak dedi ben de baktım yol ve hava uygun tamam dedim
o da arkada eksozun tozunu gözlerine kaçırdı
deneyin ön yargılı olmayın
BİRAZ SÖZLERİM AĞIR KAÇTI ÖZÜR DİLERİM ama şu cin kelimesi bu forumda ukalaca araştırmadan denksizce.....vs telafuz edilince insanın aspalyaları atıyor
saygı ve sevgilerim ile

selimpelek
22 Temmuz 2012, 14:43
saolasın dostum ön yargıyı bi kere atmamız lazm bi sorun varsa önce kndimizde aramak lazım sorunu neyi nerde yanlış yaptım die motor çin oldğndan herkes direk suçu motora atıo neyse artık

sessizsakin
22 Temmuz 2012, 15:27
Benim Abim Mondial'in bir cub'ını, babam scooter'ını kullanıyor. ikisi de nerden baksan 5 yıllık. ikisi de nerden baksan 40.000 km üstünde... her motorda olan ufak tefek sıkıntılar dışında bir sorun yaşamadılar...

Bence Malın iyisi ve kötüsü olduğu kadar, kullanıcının da iyisi ve kötüsü mutlaka oluyor...

Türk milleti malı bozulmadan servise gitmeyi bilmediği için, kendi bakımsızlığını mal'a mal etmeyi çok sever... :)

Motosikletlerin motorları zort! diye kilitlenmez. önce çekişten düşer. sesi değişir. motordaki keyifsizliği bariz hissedersin. arkasından kilitlenir... Arkadaşınız eğer bu süreci farkedememişse, bakımlarını ne kadar takip etmiştir bilemedim. Mondial çok iyidir demiyorum.

Ama şu çin malıdır kötüdür denmesinden, hiç çin malı kullanmadığım halde artık tiksinir oldum :)

selimpelek
22 Temmuz 2012, 16:05
Benim Abim Mondial'in bir cub'ını, babam scooter'ını kullanıyor. ikisi de nerden baksan 5 yıllık. ikisi de nerden baksan 40.000 km üstünde... her motorda olan ufak tefek sıkıntılar dışında bir sorun yaşamadılar...

Bence Malın iyisi ve kötüsü olduğu kadar, kullanıcının da iyisi ve kötüsü mutlaka oluyor...

Türk milleti malı bozulmadan servise gitmeyi bilmediği için, kendi bakımsızlığını mal'a mal etmeyi çok sever... :) açıklayıcı :)

Motosikletlerin motorları zort! diye kilitlenmez. önce çekişten düşer. sesi değişir. motordaki keyifsizliği bariz hissedersin. arkasından kilitlenir... Arkadaşınız eğer bu süreci farkedememişse, bakımlarını ne kadar takip etmiştir bilemedim. Mondial çok iyidir demiyorum.

Ama şu çin malıdır kötüdür denmesinden, hiç çin malı kullanmadığım halde artık tiksinir oldum :) açıklayıcı :)

myagdi
22 Temmuz 2012, 16:10
sanki bir kullanıcı hatası var.
ne marka, nere üretimi olursa olsun durduk yere bir motor böyle zırt diye kilitlenmez.

RmMuR
22 Temmuz 2012, 18:59
Bu mondial den uzak durun arkadaş. Ben bunu bilir bunu söylerim.
Aldım. Ben yandım siz yanmayın. Elimde patlarsa patlasın. İkinci elini iyi tutalım diye milletin
hakkın mı yiyelim. başımıza ne geldi ise söyleyelim de milletin başına da aynısı gelmesin.

Sana ne oluyor diyen varsa 1 aylık 0 aldığım MR 250 destrom var.

Size alım kararınızı gözden geçirmeniz için bir kaç neden:

* Öncelikle aldığınız motor fabrika tarafından herhangi bir işleme tabi tutulmadan (muhtemelen stoğa almak ve sevk etmek dışında) tamamen de monte olarak bayiye sevk ediliyor. Yani bayi stoğuna alıyor. Bunları bayi kendi servisinde (eğitimini her ne kadar aldı ise veya ustası ne kadar iyi ise) topluyor. Yaptığı testler kontroller ve montaj ile ilgili her türlü durum bayinin servisindeki ustanın bilgisi tecrübesi kadar. Motarun alım satım işlemlerini bitiriyorsunuz. Servise alınmış motor son ayarları yapılarak size teslim ediliyor. Sizde bir heves zaten yeni aldığınız için daha hiç bir şeyden anlamayarak, aleti alıp çıkıyorsunuz. Sonra ne oluyor biliyormusunuz eve bir varmışsınız (İstanbul şartlarında herhalde 20 - 40 Km olur. Benimki 45 Km idi) arka sağ sinyal kopmuş ama düşmemiş. Kablolar tutuyor. Ne yav buna diye bakınca anlıyorsunuz ki Somunlar sıkılmamış olmalı ki sökülmüş.
Yani arkadaş, sinyal lambası sıkılmadığından düşebiliyorsa o zaman başka hangi civatalar sıkılmadığı için yolda çıkabilir !!!!

* Servisleri hakkında söyleyecek bir kaç sözüm var.
Motoru teslim aldım. Bir kaç yüz Km. yaptım. Frenlerde bir sorun seziyorum. Biraderler var. Onlar da bir deneme yaptılar. İkisi de abi bunun ön frenleri sorunlu.
Bir baktır dediler. Neyse bir akşam eve dönerken (İst. Ataşehir) eve çok yakın bir mondial yetkili servis ve bayisi var. Oraya uğradım. Servis baktı bir sorun yok dedi.
Bu olay 3 kez oldu. 3 farklı zamanda. Sonra ne oldu. Frenler yapacağını yaptı. Aleti 60 - 70 ile giderken durduramadım.
Neredeyse durmak üzere iken yol bitti beraberce devrildik. Önemli birşey olmadı. Ayağım burkuldu, motorun bir iki aksamı hasar gördü. Çok ucuz atlattık yani.
Hemen servise gittik. Servis ne dese beğenirsiniz. Bizim bu makine incelemek için gerekli donanımımız yok (bilgisayarlıymış) felan servise götürün.
Arkadaş 3 kez getirdik. Sorun var. Sen sorun yok dedin. Bizde kendi kendimize sorun yok ulan uydurma telkinleri yaparak binmeye çalışıyoruz.
Şimdi benim donanımım buna bakmaya yetmez denir mi?
Fabrikaya yazdım.
Bir servise yönlendirdiler. Götürdük. İncelendi. Ön Fren diskleri değişti (Ben servisteki usta ile muhabbet kurduğumdan öğrendim. Bu hikayeleri bilmediğinden anlattı)
Sonra ne dediler biliyor musunuz?
Fabrikadan bir arkadaş:"Siz bunun arka fren disklerine gres yağı sürmüşsünüz! Acaba ses geldiği için mi sürdünüz yoksa? Ön frenlerinde de bir sorun yoktu. Ön frenler için bir işlem yapılmadı."
Yani bildiğiniz yalan söylediler.
Yani arkadaş, arka frenlerine ben kendi kendime gres yağı sürmediğime göre kim gress sürdü. Bu olay toplama sırasında olmadıysa ben sürdüm o zaman ( Ben de salağım ya frenlere gress sürerek yardımcı oluyorum.)
Yine yani arkadaş, bir sorumluluk altına girmemek adına yalan söyleyen fabrika yetkilileri başka hangi konularda da yalan söylüyor olabilir acaba?

Olaya yalan girdi mi işin rengi bozulur arkadaş.

*Serviste iken bir başka MR 250 Destro vardı. Sahibi de oralarda dolanıp duruyordu. Alete baktım 4500 Km civarına gelmiş. 2. nesil destro idi.
Ben sorun yaşadım ya iyi bir şeyler duymak ümidi ile arkadaşa yanaştım, tanıştık. "Nasıl alet? Memnumusun dedim?" Anlattıklarından size sadece 2 tanesini söyleyeyim.
ilki : 1 yıllık kullanımdan sonra radyatör fanı arızalanmış. Olabilir. Garantiden değişecek. Tam 3 ay sürmüş. Alet 3 ay yatmış tabiki.
ikincisi : Şu anda ise fren merkezi arızalıymış. Ön fren merkezi arızalı oluğundan makineyi kullanamıyormuş. Bundan dolayı da 4 haftadır parça bekliyor. ancak gelen giden yok ne zaman geleceği hakkında da artık ümitsizliğe kapılmış. Servis, parça, ucuz diyenlere anlatıyorum bunları. Ucuzluğun bedeli bu şekilde ödeniyor.

*Ön fren. Ön frenlere iki tane disk ve her diske 1'er kaliper takılmış. Ancak ön fren merkezi silindirleri yeterli çapta değil olamalı ki, ön frenleri sıkıyorsunuz, elcik ile birleştiriyorsunuz, tam olarak burası en iyi tuttuğu yer. Hidrolik olduğundan bir seviye ayarı yok. Bisiklet kullansanız bu durumda hemen frenlerin ayarını yükseltirsiniz. Ancak servise bunu bildirdiğinizde bu normal diyor.
Yani MR 250 destro da ön frenin normali en dipte neredeyse tutmayacak seviyesinde bir yerde tutan ön frenler.

Çin min bilmem ben arkadaş. Bu makine sorunlu.
Alın başınızı belaya sokun.
İlla alıcam diyenlere bir duyurum var.

1100 Km de 1 aylık Mr 250 Destro satılıktır.

Zippo's
22 Temmuz 2012, 19:17
Bu mondial den uzak durun arkadaş. Ben bunu bilir bunu söylerim.
Aldım. Ben yandım siz yanmayın. Elimde patlarsa patlasın. İkinci elini iyi tutalım diye milletin
hakkın mı yiyelim. başımıza ne geldi ise söyleyelim de milletin başına da aynısı gelmesin.

Sana ne oluyor diyen varsa 1 aylık 0 aldığım MR 250 destrom var.

Size alım kararınızı gözden geçirmeniz için bir kaç neden:

* Öncelikle aldığınız motor fabrika tarafından herhangi bir işleme tabi tutulmadan (muhtemelen stoğa almak ve sevk etmek dışında) tamamen de monte olarak bayiye sevk ediliyor. Yani bayi stoğuna alıyor. Bunları bayi kendi servisinde (eğitimini her ne kadar aldı ise veya ustası ne kadar iyi ise) topluyor. Yaptığı testler kontroller ve montaj ile ilgili her türlü durum bayinin servisindeki ustanın bilgisi tecrübesi kadar. Motarun alım satım işlemlerini bitiriyorsunuz. Servise alınmış motor son ayarları yapılarak size teslim ediliyor. Sizde bir heves zaten yeni aldığınız için daha hiç bir şeyden anlamayarak, aleti alıp çıkıyorsunuz. Sonra ne oluyor biliyormusunuz eve bir varmışsınız (İstanbul şartlarında herhalde 20 - 40 Km olur. Benimki 45 Km idi) arka sağ sinyal kopmuş ama düşmemiş. Kablolar tutuyor. Ne yav buna diye bakınca anlıyorsunuz ki Somunlar sıkılmamış olmalı ki sökülmüş.
Yani arkadaş, sinyal lambası sıkılmadığından düşebiliyorsa o zaman başka hangi civatalar sıkılmadığı için yolda çıkabilir !!!!

* Servisleri hakkında söyleyecek bir kaç sözüm var.
Motoru teslim aldım. Bir kaç yüz Km. yaptım. Frenlerde bir sorun seziyorum. Biraderler var. Onlar da bir deneme yaptılar. İkisi de abi bunun ön frenleri sorunlu.
Bir baktır dediler. Neyse bir akşam eve dönerken (İst. Ataşehir) eve çok yakın bir mondial yetkili servis ve bayisi var. Oraya uğradım. Servis baktı bir sorun yok dedi.
Bu olay 3 kez oldu. 3 farklı zamanda. Sonra ne oldu. Frenler yapacağını yaptı. Aleti 60 - 70 ile giderken durduramadım.
Neredeyse durmak üzere iken yol bitti beraberce devrildik. Önemli birşey olmadı. Ayağım burkuldu, motorun bir iki aksamı hasar gördü. Çok ucuz atlattık yani.
Hemen servise gittik. Servis ne dese beğenirsiniz. Bizim bu makine incelemek için gerekli donanımımız yok (bilgisayarlıymış) felan servise götürün.
Arkadaş 3 kez getirdik. Sorun var. Sen sorun yok dedin. Bizde kendi kendimize sorun yok ulan uydurma telkinleri yaparak binmeye çalışıyoruz.
Şimdi benim donanımım buna bakmaya yetmez denir mi?
Fabrikaya yazdım.
Bir servise yönlendirdiler. Götürdük. İncelendi. Ön Fren diskleri değişti (Ben servisteki usta ile muhabbet kurduğumdan öğrendim. Bu hikayeleri bilmediğinden anlattı)
Sonra ne dediler biliyor musunuz?
Fabrikadan bir arkadaş:"Siz bunun arka fren disklerine gres yağı sürmüşsünüz! Acaba ses geldiği için mi sürdünüz yoksa? Ön frenlerinde de bir sorun yoktu. Ön frenler için bir işlem yapılmadı."
Yani bildiğiniz yalan söylediler.
Yani arkadaş, arka frenlerine ben kendi kendime gres yağı sürmediğime göre kim gress sürdü. Bu olay toplama sırasında olmadıysa ben sürdüm o zaman ( Ben de salağım ya frenlere gress sürerek yardımcı oluyorum.)
Yine yani arkadaş, bir sorumluluk altına girmemek adına yalan söyleyen fabrika yetkilileri başka hangi konularda da yalan söylüyor olabilir acaba?

Olaya yalan girdi mi işin rengi bozulur arkadaş.

*Serviste iken bir başka MR 250 Destro vardı. Sahibi de oralarda dolanıp duruyordu. Alete baktım 4500 Km civarına gelmiş. 2. nesil destro idi.
Ben sorun yaşadım ya iyi bir şeyler duymak ümidi ile arkadaşa yanaştım, tanıştık. "Nasıl alet? Memnumusun dedim?" Anlattıklarından size sadece 2 tanesini söyleyeyim.
ilki : 1 yıllık kullanımdan sonra radyatör fanı arızalanmış. Olabilir. Garantiden değişecek. Tam 3 ay sürmüş. Alet 3 ay yatmış tabiki.
ikincisi : Şu anda ise fren merkezi arızalıymış. Ön fren merkezi arızalı oluğundan makineyi kullanamıyormuş. Bundan dolayı da 4 haftadır parça bekliyor. ancak gelen giden yok ne zaman geleceği hakkında da artık ümitsizliğe kapılmış. Servis, parça, ucuz diyenlere anlatıyorum bunları. Ucuzluğun bedeli bu şekilde ödeniyor.

*Ön fren. Ön frenlere iki tane disk ve her diske 1'er kaliper takılmış. Ancak ön fren merkezi silindirleri yeterli çapta değil olamalı ki, ön frenleri sıkıyorsunuz, elcik ile birleştiriyorsunuz, tam olarak burası en iyi tuttuğu yer. Hidrolik olduğundan bir seviye ayarı yok. Bisiklet kullansanız bu durumda hemen frenlerin ayarını yükseltirsiniz. Ancak servise bunu bildirdiğinizde bu normal diyor.
Yani MR 250 destro da ön frenin normali en dipte neredeyse tutmayacak seviyesinde bir yerde tutan ön frenler.

Çin min bilmem ben arkadaş. Bu makine sorunlu.
Alın başınızı belaya sokun.
İlla alıcam diyenlere bir duyurum var.

1100 Km de 1 aylık Mr 250 Destro satılıktır.

Öncelikle geçmiş olsun.Başınıza gelenler çok üzücü,baya şanssızmışsınız.Şimdi çin malları kötü demek istemiyorum.Çokta kötü değillerdir belki ama keşke herkes senin kadar objektif olabilse.Çin ile japon kıyaslayanlar var hala.Yahu benim bi alıp veremediğim yok çinlilerle ama,Allah aşkına 250cc diye şu motoru bu kadar para verilir mi ya ! Bizim milletin sadece hızına gücüne bakması çok komik gerçekten.Çinli motorlar alınmaz demiyorum,alınır ama düşük segmentte ve fiyatı ucuz olanlar alınmalı.Tamam 0 motor almak isteyebilirsiniz,paranız 2. el japona yetsede 0 km almak istersiniz olabilir anlarım.Haklı olarak çinlide olsa 0 almak istersiniz.Ne bileyim mondial in 125 mh drift mc 150 si filan alınır.Fiyat ve performans olarak makul.Arkadaşlar 6.050 lira ya dile kolay.Ben böyle sıkıntı çeken arkadaşları görünce yemin ederim üzülüyorum ya.Kendi motorum diye söylemiyorum ama örnek veriyorum.Kesinlikle sıkıntısız yeni kasa cbr 125 alırım 2. el tertemiz.125cc ama 140 km son hız, en azından aklınızda soru işareti bırakmaz.Yakıtıda mükemmel az.Veya ne bileyim,ybr 125 alınabilir 0 km.Ama bi çinliye bu kadar para vermek bana göre çok saçma.125-150cc neyse de,sırf 250cc diye mondial e bu parayı vermek akıl mantık işi değil bana göre.

Mengu16
22 Temmuz 2012, 19:23
Öncelikle geçmiş olsun.Başınıza gelenler çok üzücü,baya şanssızmışsınız.Şimdi çin malları kötü demek istemiyorum.Çokta kötü değillerdir belki ama keşke herkes senin kadar objektif olabilse.Çin ile japon kıyaslayanlar var hala.Yahu benim bi alıp veremediğim yok çinlilerle ama,Allah aşkına 250cc diye şu motoru bu kadar para verilir mi ya ! Bizim milletin sadece hızına gücüne bakması çok komik gerçekten.Çinli motorlar alınmaz demiyorum,alınır ama düşük segmentte ve fiyatı ucuz olanlar alınmalı.Tamam 0 motor almak isteyebilirsiniz,paranız 2. el japona yetsede 0 km almak istersiniz olabilir anlarım.Haklı olarak çinlide olsa 0 almak istersiniz.Ne bileyim mondial in 125 mh drift mc 150 si filan alınır.Fiyat ve performans olarak makul.Arkadaşlar 6.050 lira ya dile kolay.Ben böyle sıkıntı çeken arkadaşları görünce yemin ederim üzülüyorum ya.Kendi motorum diye söylemiyorum ama örnek veriyorum.Kesinlikle sıkıntısız yeni kasa cbr 125 alırım 2. el tertemiz.125cc ama 140 km son hız, en azından aklınızda soru işareti bırakmaz.Yakıtıda mükemmel az.Veya ne bileyim,ybr 125 alınabilir 0 km.Ama bi çinliye bu kadar para vermek bana göre çok saçma.125-150cc neyse de,sırf 250cc diye mondial e bu parayı vermek akıl mantık işi değil bana göre.
Herşeyden önce bu Destro 250 öyle güvenle 140-150 basılabilecek bi motor değil, Mc-x'ten Drift'ten malzeme kalitesi olarak hiç farkı yok. Mekanik ve elektronik olarak çok daha komplike bir motor ama küçük cc'li çinli motorlar kalitesinde. Motoru bayide görünce bile felaket kapıda dedirtiyor.

Zippo's
22 Temmuz 2012, 19:26
Herşeyden önce bu Destro 250 öyle güvenle 140-150 basılabilecek bi motor değil, Mc-x'ten Drift'ten malzeme kalitesi olarak hiç farkı yok. Mekanik ve elektronik olarak çok daha komplike bir motor ama küçük cc'li çinli motorlar kalitesinde. Motoru bayide görünce bile felaket kapıda dedirtiyor.

Yani haklısın.Diyorum ya,akıl mantık işi değil bana göre.Ne japon fanatiğiyim nede çin düşmanı.Ama bu para bu motora çok çok fazla..

Mengu16
22 Temmuz 2012, 19:28
Mondial 250 dolarlık moped'i 1500 liraya, 1500 dolarlık street bike'ı 6 bin liraya satıyor, bunlar çin çıkış FOB fiyatları tabi. Ona göre hesaplayın işte az paramı çok paramı.

adem80
22 Temmuz 2012, 20:20
çinliler şu çift silindir işini bi türlü beceremedi :farao: geriside kopyala,yapıştır tarzı zaten :farao:

viper17
22 Temmuz 2012, 20:58
Mondial 250 dolarlık moped'i 1500 liraya, 1500 dolarlık street bike'ı 6 bin liraya satıyor, bunlar çin çıkış FOB fiyatları tabi. Ona göre hesaplayın işte az paramı çok paramı.

Fob çıkışına göre fiyatları normal o zaman.

TATLIHIZ
22 Temmuz 2012, 21:06
Cinlide en fazla para vericegim aletler 2000 Tl dir gerisi yok..

ferad
22 Temmuz 2012, 21:33
Malzeme kalitesini gectim adamlar iscilikte bile fiyasko abi ya tamam parasina gore mal ama insan toplarken biraz dikkat eder bisiklet ustalari mi topluyor bu motorlari nedir bence burda suclu tamamen ugur mondial`in ta kendisidir 1 civatayi sikmak bu kadar mi zor abi yaa

viper17
22 Temmuz 2012, 22:15
Malzeme kalitesini gectim adamlar iscilikte bile fiyasko abi ya tamam parasina gore mal ama insan toplarken biraz dikkat eder bisiklet ustalari mi topluyor bu motorlari nedir bence burda suclu tamamen ugur mondial`in ta kendisidir 1 civatayi sikmak bu kadar mi zor abi yaa
Aynen öyle bisiklet "usta"ları topluyor.

Uğur
22 Temmuz 2012, 22:42
Öncelikle geçmiş olsun,fakat o motor kitlenene kadar illa ki belirti vermiştir,ya da bakımsız kalmış,yağ değişim zamanı çok uzatılmış veya farklı birçok sebeplerden ötürü böyle bir durum olmuş olabilir..
Hemen suçu mondiale atmak insafsızca bir davranış olur.
Enine boyuna araştırmak gerek,yargılamadan önce..

Ancak;
Mondialin servislerine işim düşmedikçe,yedek parça lazım olmadıkça uğramam.
Tanıdığım,ustalığı çok iyi,çinlilerin dilinden anlayan ustam var,gider ona yaptırırım.
5 sene öncesinin,berbat,kalitesiz diye adlandırılan Zc modelini kullanıyorum.
21.000 Km'de..
Çinliler tabi ki Japon kadar kaliteli değil,bu aşikar.
Fakat motorun haddini bilip,ona göre kullanırsanız,sorun çok az yaşarsınız.
Ben scooterın tüm bakımlarını eksiksiz yaparım,paraya acımam,ama 50-60 Km yolu da dipgaz sıkıştıra sıkıştıra giderim,zerre yağ eksiltmez..
Dağ bayır çıkarım,gerektiğinde anasını ağlatırım motorun tık demez...

Çinlileri yerin dibine sokanlar,zorla aldırmıyorlar bu motosikletleri.
Almazsınız olur biter..

RmMuR
22 Temmuz 2012, 23:48
Malzeme kalitesini gectim adamlar iscilikte bile fiyasko abi ya tamam parasina gore mal ama insan toplarken biraz dikkat eder bisiklet ustalari mi topluyor bu motorlari nedir bence burda suclu tamamen ugur mondial`in ta kendisidir 1 civatayi sikmak bu kadar mi zor abi yaa

Benim oradaki servis Buzdolapçıdan bozma.

ferad
23 Temmuz 2012, 00:10
Benim oradaki servis Buzdolapçıdan bozma.
Ben Kibris ta yasamama ragmen burda da durum farkli degil 2 sene once mondial 150 ut modeli cross kullaniyordum makinadan ses geldigi icin komple reftekiye yaptirmak istedim servisteki usta acarsam geri kapayamam bu motoru dedi

sezer aykaç
23 Temmuz 2012, 00:49
yeri gelmişken bende bişeler söyleyeyim. tecrübeyle sabittir.

2006 yılında sıfır km bir ramzey scooter aldım. herkes alıyor bende alayım dedim.

300 km sonra koltugu kaldırdıgımda kuyruk granajının koltugun altında kalan kısmı çatlamış. biraz inceledim ve bunun kullanımla alakalı olmadıgı kanaatine vardım. sonra servise gittim. serviste ne servis. evlere şenlik. söktüler parçayı gözümün önünde ve yakıt deposunun üzerinde bulunan şamandıra kablosu yanlış yerden geçirilmiş ve kaportayı kasmış. neyse bir form doldurdular. parça istek formu.

orada motoru incelerken birde baktım arka amatisörlerden birinin vidası yok. benim şarteller attı. bu motor nerde toplandı. servis burda degil istanbulda fabrikada. biz sadece aynaları vs takıyororuz. dedim tamam takın şu vidayı sipariş edilen parçalar ne zaman gelir diye sordugumda en geç 1 hafta içinde gelir cevabını aldım. ama bırakın 1 haftayı 3 ay bekledikten sonra umudumu kestim. her sormamda farklı bir yalan. garantiymiş servis miş hepsi hikaye.

henüz 1000 km olmamış motoru üstelik taksidini bile bitirmedigim motoru aldıgım fiyatın yarısına satılıga çıkardım 1 ayda kimse aramadı.

sonra kullanmaya devam ettim.

aldıgım güne çok kez lanet ettim.

en son motor silindir kitledi. tabi krankıda bozmuş. çalışır vaziyette satsam 500 lira anca edecek motora( kaportadada sıkıntılar vardı) 300 lira verip motor yaptırdım. aradan 1 ay geçti ve yine motor kitledi.

bende ilan verdim noter satışı alana bu halde bedava verecegim diye. öyle kurtuldum.

arkadaşlar yok yamahada hondada çinde yapılıyormuş. firma olabilmek ve sattıgı malın arkasında durabilmek ayrı bir olaydır.

asla kalitesiz bir ürüne para vermeyin. insanlar alırken fazla para verdigini düşünüyor ama sonunu hiç düşünmüyor.

birdaha çin malı bundanda önemlisi malının arkasında durmayan bir firmanın motorurunu biri bana bedava verse alıp binmem.

çin malı motosiklet kullanan arkadaşlar kızmasın. ama 2006 yılında 2250 lira para verip aldıgım motoru bir o kadar da masraf yaparak bedava sattım. bu nedenle bu fırsatçılara para kaptırmayın. ticari kaygılardan dolayıda insanları yanlış yönlendirmeyin. objektif olun.

motodriftt
23 Temmuz 2012, 01:23
yagsız kalmış olabilir yagı eskimiş olabilir yagı motosiklet yagı olmayabilir benzin yerine motorin koyulmuş olabilir kol çıkarmış olabilir çokk yüksek dewirde uzun süre gitmiş olabilir ama düşük vitesde aşırı zorlanmış makine kitlemez hantallaşır

RmMuR
02 Nisan 2015, 16:58
Bütün Destro 250 ler piyasadan çekildi galiba.
Burası 3 yıldır sessiz olduğuna göre...