PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ben ve sorun?



stubborn
21 Temmuz 2012, 16:02
Dün sabah işyerine giderken süratiim 80 km civarıyken vitesimi 4 ten 3 e çekeyim derken debriyaja basmamla birlikte motorum stop etti,tekrar çalıştırmak için marşa bastığımda motorda kompresörün çok dülştüğünü gördüm ve malesef motorda artık çalışmıyordu :( gelip bakan ustada motorun üst kapağının sökülüp bakılacağını ve ihtimaller arasında
1 - Sübaplardan birinin yanması.
2 - egzantrik zinciri kopması .
sizce 1 mi 2 mi , birde 2 gün evvel motor yağını yeni değiştirmiştim,bu işlemler sonrası yağ telef olacakmı ?:sunny:
Saygılar.

TATLIHIZ
21 Temmuz 2012, 16:05
15 tl ye acirsan brak yaptirma motoru

stubborn
21 Temmuz 2012, 16:19
15 tl derken ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

motorum 2000 model Pegaso .
15 tl derken yağ parasından dolayı ise gözümde olmadığı bir gerçek ve malesef 15 değil 105 tl verdim :)

vlknsyrn
21 Temmuz 2012, 16:21
motor yağınımı düşünüosun :queen:
allah kabul etsin olmussun sen :queen:

TATLIHIZ
21 Temmuz 2012, 16:25
Yeni aldm diyon yag 15 tl bosa gdck dmeye gtrion motor olduysa sorun yok

canerol
21 Temmuz 2012, 16:36
15 tl derken ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

motorum 2000 model Pegaso .
15 tl derken yağ parasından dolayı ise gözümde olmadığı bir gerçek ve malesef 15 değil 105 tl verdim :)

105 tl mi bundan sonra bende yağ değiştircem bende 100 tl :queen: bu usta milletinin istisnalar hariç adam yolmakta üstlerine yok...

stubborn
21 Temmuz 2012, 17:07
mesajları dikkatli ve tamamını okursak yağınparasını düzeltmemin sebebi sadece arkadaşın yazısını düzeltmek için olduğunu ve vermiş olduğum yağ parasında gözüm olmadığını
yazılarımda belirtmiştim :)
ayrıca değiştirme parası vermeden Castrol 15/50 3 lt si 3 x 35 = 105 tldir bilginize:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------

Yinede merak ettiklerim konusunda beni aydınlattığınız için teşekkürler...

babaduru
21 Temmuz 2012, 17:28
Sorun bence ne1 nede 2 Sorun silindir kapak contasının yanması bu durumda motor yağın telef olmaz.Kapak contasının yanık olduğunu anlamak için marş yapıp motoru dinlerseniz hava sesi gelir.Kolay gelsin

stubborn
21 Temmuz 2012, 17:53
hava sesimi? eğer sadaca contaysa bu süper olur:)

tr100a
21 Temmuz 2012, 18:07
ustaya diyeceksin -ben yağını tekrar kullanacam yağ yeni. yağın tamamını alacak temiz kap götür ondakiler kirlidir motora koyarken külotlu çorapla süzüp tekrar doldur para zor kazanılıyor niye heba olsun madem yeni

jackonbir
21 Temmuz 2012, 18:43
yağı tekrar kullanmak risktir hiç deneme
motorun yağ yakıyor ve tırtsa kullan...

stubborn
21 Temmuz 2012, 19:36
yağ tabiki önemli ama 2.sırada benim asıl mera ettiğim acaba sibopmu yoksa egzantrik yada arkadaşımızda dediği benimde çok beğendiğim gibi sadece contamı ? :)

stubborn
21 Temmuz 2012, 21:42
üst kapağı açtık ne zincir nede siboplarda bir sorun var fakat hava filtresinin kutusu alttan delinip açılmış acaba ordan pislik giripte karbüratörü tıkamış veya pistonu çizmiş olabilirmi ?

adem80
21 Temmuz 2012, 22:13
hava filtresinı ve kutusunu değiştir, motoruda rektefe ettir düzelir. Muhtemelen toz vs segmanları yemiştir.

babaçi
21 Temmuz 2012, 22:43
hava filtresinı ve kutusunu değiştir, motoruda rektefe ettir düzelir. Muhtemelen toz vs segmanları yemiştir.

gitti 1500 tl :)

sedat_57
21 Temmuz 2012, 23:05
hava filtresinı ve kutusunu değiştir, motoruda rektefe ettir düzelir. Muhtemelen toz vs segmanları yemiştir.
bu kadar kolaymı ya titan sandın galiba :queen::queen::queen:

adem80
21 Temmuz 2012, 23:08
bu kadar kolaymı ya titan sandın galiba :queen::queen::queen:

benim titan bu motordan 10 kat sağlamdır hacıı. Motoruma laf söyletmem. ::gazla::

sezer aykaç
21 Temmuz 2012, 23:16
anlattıklarına bakılırsa sıkıntı üst kapakla ilgilidir. yalnız motosikleti kısmında x8 yazıyor. scooterde vites ne alaka onu merak ettim.

adem80
21 Temmuz 2012, 23:21
birden olmuş bi olay. Segman kırmış, egzantrikte veya sübaplarda bi sıkıntısı var gibi gözüküyor. Üst takım, silindir, segman piston bi sökülüp bakılması lazım. Sökülmüşken rektefe ettirip takmak daha akıllıca olur.

sedat_57
21 Temmuz 2012, 23:28
birden olmuş bi olay. Segman kırmış, egzantrikte veya sübaplarda bi sıkıntısı var gibi gözüküyor. Üst takım, silindir, segman piston bi sökülüp bakılması lazım. Sökülmüşken rektefe ettirip takmak daha akıllıca olur.
kusura bakma hcı çok düz mantık ilerliyorsun her motorun parçaları senin titan kadar bol ve ucuz değil.. o yüzden ufak bir sorunda kime nerde rektefe yaptıracaksın kaç paraya mal olacak önce bunları araştır..adamın altındaki motor ne titan nede ybr sen ben 500 milyona yeni motor yaptırdıgımız için rahat rahat konuşuruz..ama burda durum farklı seni beni aşan mevzular biz krışmayalım..:rendeer:

adem80
21 Temmuz 2012, 23:36
tamam karışmıyom. Ben anlamam motor işinden zaten. Ben kendi motörüme bakarım. Ben ne anlarım moturdan zaten. Boşver gitsin. Masrafı bendenmi çıkıyo zaten. Aklıma geleni yazdım. :rendeer:

sedat_57
21 Temmuz 2012, 23:39
tamam karışmıyom. Ben anlamam motor işinden zaten. Ben kendi motörüme bakarım. Ben ne anlarım moturdan zaten. Boşver gitsin. Masrafı bendenmi çıkıyo zaten. Aklıma geleni yazdım. :rendeer:
:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:

Blackeagletr
22 Temmuz 2012, 01:45
Pes yani adam pegasom var diyor 1 lt mondial yağ koymayacak tabiki 15 tl değil, 105 tl yağ parası 650 cc motor için çok normal.

stubborn
23 Temmuz 2012, 18:33
anlattıklarına bakılırsa sıkıntı üst kapakla ilgilidir. yalnız motosikleti kısmında x8 yazıyor. scooterde vites ne alaka onu merak ettim.,
yazanı değiştirmeye vaktim olmadı motorum Pegaso 650:)

stubborn
23 Temmuz 2012, 21:51
motorun üst kapağı açıldı ve ne siboplarda nede zincirde bir sorun var , kafam iyice karıştı buarada piston sağlılı bir şekilde yukarı aşağı inip çıkıyor ..

stubborn
25 Temmuz 2012, 20:46
Gelinen son nokta motorun hareketlerinde kompresyon zayıflığı hariç bir sorun yok,aklıma sente atlaması sonucu subaplarda bir zamanlama sorunu var sanırım :( çünkü marşa basarken sanki agzostan vakjumlamak istercesine sesler geliyor:(

sedici
25 Temmuz 2012, 21:33
Dedigin gibi muhtemelen sente atlamis duzgun bir ustayla kolay cozulebilir su an marsa basinca calisiyor mu egsozdan vakum sesi geliyorsa elini tika eksoza, tikali lavabo gibi vakumla belki calisir ama performans vermez o zaman da sente atladigi kesinlesir tabi biz ne desek bos bunlar amator yorumlar saglam bir usta gormesi her halukarda sart, bu arada 15liraya acima da yagi da degistir.. :p saka tabiki
adamin motoru APRILIA beyler, dagilin :)

stubborn
25 Temmuz 2012, 21:43
motorun indirmedik halen üstünde bazen çalışıcak gibi yapıp bizi heyecanlandırıyor :)
ama dediğim gibi yyarın ustayla bakınca sanırım sorun kesinleşmiş olacak.

stubborn
07 Ağustos 2012, 19:52
evet arkadaşlar,dün motoru çatalcz merkeze çekmek için bir araba ayarlamiştim,fakat çekerken motor bir sürpriz yapip çalişti;)şimdi farkettimki jikle çekili tutma dimmi motor stop ediyor:(

mka19
07 Ağustos 2012, 20:01
ne ilginçtirki bir 4 zamanlı sevdası,çin motajı marka motorsikletler,insan üzülüyor motorsiklet tamircileri bunlarla kaynıyor vre onlara rant sağlıyor.kendi kendinize sorum kaç km benzini değil kaç km de ne kadar motor tamir parası verdim diye.bende hatalı olabilirim herkese saygılıyım benim düşüncem.