PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 150 yağ yakıyor yok bunu yapıyor yok şu diyorlar sağım CBF solum CBF dolu???



Sayfa : [1] 2

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 00:48
Arkadaşlar bilindiği üzre Yamaha YBR 125 ve Honda CBF 150 genelde kuruye motorlarıdır bu nedenle çok sıklıkla görmek mümkündür buna tamam.Ama şöyle bir şey varki efendim CBF yağ yakıyor CBF o kadar iyi değil CBF kötü diyorlar diyelim ki CBF 150 ye çamur atanlar var tamam ama kullanana adama sordum oda yağ yakıyor dedi.Birileri bana bu konuda yardımcı olsun lütfen.Özellikle de CBF kullanıcılarından büyük yardım bekliyorum.Yağ yaktığı halde neden harıl harıl CBF 150 kullanılmakta?Yada bu sorun bi şekilde ortadan kaldırılıyormu nedir yani?
Şimdiden yardımcı olanlara teşekkür ederim...

babaduru
21 Temmuz 2012, 00:57
Ben 2009 dan beri bu forumu takip ediyorum yeni başlayanlar hep konu actılar ve hep cbf-ybr-tavsiye edildi taki 2011 model cbf ler sorun çıkarana kadar yüksek devirlerde tekleme sorunu vardı sonradan çözülmüştü ama itibarı düşmüştü o günden sonra açılan yeni başlıyorum ne almalıyım gibi konulardan cbf uzak kalmaya başladı yerine tvs apache tavsiye edildi daha sonra cb 125 çıktı ve oda yeni başlayanlara tavsiye listesine girdi.Cbf Yağ yakma olayına gelince ben bu motoru kullanmadım ama okuduğum çoğu cbf konusunda yağ yakma sıkıntısından bahsediliyordu.Karar sizin ama yerinizde olsam cbf almaz tvs apache alırdım.

adem80
21 Temmuz 2012, 00:58
atalarımız ateş olmayan yerden duman tütmez demiş. Boşuna dememiş. Bunca lafı havadan zembille indirmemişlerdir herhalde. Yakıyosa yakıyodur, arada kontrol edilerek duruma göre ilave yapılır. Bu cbf ve yağ konusu sıktı artık.

ERROR88
21 Temmuz 2012, 01:00
Parçası ucuz ve adı var benim motorun markasını soruyolar bir saat anlatmak zorunda kalıyorum keşke markalı bisi olsada yamaha. Honda diye kestirip atsam cbf iyidir iyi ama yavaş biraz yağda aslında sorundeil al çantaya fazladan atarsın 1lt iki zamanlı dersin sorana yağ kaçırma da vardı onda terleme de diyorlar ama sorun deil jantıda deis yamuk veriyorlardı bir ara aslında motoru satarsam bende yeni bi tvs alırdım hondada tıpte yok ama yahuu

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 01:09
Ben 2009 dan beri bu forumu takip ediyorum yeni başlayanlar hep konu actılar ve hep cbf-ybr-tavsiye edildi taki 2011 model cbf ler sorun çıkarana kadar yüksek devirlerde tekleme sorunu vardı sonradan çözülmüştü ama itibarı düşmüştü o günden sonra açılan yeni başlıyorum ne almalıyım gibi konulardan cbf uzak kalmaya başladı yerine tvs apache tavsiye edildi daha sonra cb 125 çıktı ve oda yeni başlayanlara tavsiye listesine girdi.Cbf Yağ yakma olayına gelince ben bu motoru kullanmadım ama okuduğum çoğu cbf konusunda yağ yakma sıkıntısından bahsediliyordu.Karar sizin ama yerinizde olsam cbf almaz tvs apache alırdım.
TVS Apache almak kafama yatmış dırımda fakat CBF 150 hem tasarım hem biraz daha yüksek CC olması ve markasının honda olması daha cazip bir hale getiriyor bana ama bu söylentiler gerçekse TVS Apache alacağım gibi duruyor

motodriftt
21 Temmuz 2012, 01:09
motor aynımotor bunu söyleyen bi segman piston silindir degiştrsn binsn benim kanunide yakıyor degiştiriyorum bi motor neolursaolsn çok bin kmlere gelince ister istemez aşınıyor hiç 0 mondial bile olsa yag yakan görmedm

egelim 43
21 Temmuz 2012, 01:10
Motorun özelliği gereği yağ yakmak zorunda dediydi geçen bi kullanıcısı bana cbf için

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 01:11
atalarımız ateş olmayan yerden duman tütmez demiş. Boşuna dememiş. Bunca lafı havadan zembille indirmemişlerdir herhalde. Yakıyosa yakıyodur, arada kontrol edilerek duruma göre ilave yapılır. Bu cbf ve yağ konusu sıktı artık.
Söylediklerin doğrudur fakat yağ yakması bir dezavantaj yani benzin+yağ yakımı bütçe bakımından diğer rakiplerine göre daha fazla para yakıyor demektir.

Garip
21 Temmuz 2012, 01:11
hocam en iyi motordur bence..her iyiyninde kusru vardır..ne yapmalı ? yağ mı yakıo..yaktıkca tamamlamalı ozaman.. :cat:

chemical
21 Temmuz 2012, 01:14
Ehliyetin var değilmi?
Nedenmi?
Sınavda kesin çıkan yada çalışırken bu soruya kesin rastlamışındır...
Yağ yakan motordan hangi renkte duman çıkmaktadır?
yada....
Mavi duman hangi durumda görülür?

Şimdi cbf kullanan bir arkadaşın motorundan mavi duman çıkıyorsa ( burada motorun modeli önemli değil) yağ YAKIYORDUR.

AMA herhangi bir terslik gözükmüyorsa mekanik sürtünmeden dolayı yağ eksiltir.
Yağ yakmak ve eksiltmeyi önce ayırt edin. Her mekanik araç belirli oranda yağ eksiltir. CBF150 hava soğutmalı bir motor olduğundan ve çoğu bilinçsiz kullanıcı commuter sınıfı motor olduğunu unutup motoru sıkıştırdığı için yağ eksiltiyor. Eğer biraz okursanız servis kitapçığına bakarsanız bunları zaten görürsünüz. Yani mesele biraz okumak araştırmak lütfen forumu okuyun istediğiniz cevapları bulacaksanız. Size biraz zahmet vericez ama kusurumuza bakmayın.

Hayırlı forumlar.

ethemm76
21 Temmuz 2012, 01:14
atalarımız ateş olmayan yerden duman tütmez demiş. Boşuna dememiş. Bunca lafı havadan zembille indirmemişlerdir herhalde. Yakıyosa yakıyodur, arada kontrol edilerek duruma göre ilave yapılır. Bu cbf ve yağ konusu sıktı artık.

Aynen öyle, fakat yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor. İkisini karıştırmamak lazım. Sanki mala kara çalmak istermiş gibi (yağ yakıyor) demek pek te hoş olmasa gerek. Yağ yakan motor ömrü bitmiş, çekişi düşmüş, mavi duman atan motordur. Bu motora yağ yakıyor denir. Cbf e ise yağ eksiltiyor denilir. Cbf in olayı farklı yani. Ben şimdiye kadar iki tane cbf sahibi oldum. İkiside bayiden çıktığı ilk gününden beri yağ eksiltiyorlardı. Gerekli ilavevlerini kontrollerimden sonra yapıp misler gibi bindim. Halende biniyorum. Uzun km ler kullandığım halde hiç sorun yaşamadım. Cbf in motorunu erken yeyip adını karalayan kullanıcılar, yak eksilten motorunun yağını takip etmeyip üstüne birde motorunu sıkıştıranlardır. Bu yüzden, böyle kullanıcıların varlığı yüzünden 20 binli 30, binli km ler gibi erken km lerde motor yenileme ihtiyacı oluşmuş bir çok cbf 150 mevcuttur. Yani bu seviyede motorların erken bitmesinin sebebi kullanıcı hatasıdır.

Cbf yağ eksiltir. Motorun yağ eksiltme eğilimine göre belirlediğin aralıklarla yağını kontrol edersin, gerekli ilaveyi yaparsın, paşa paşa binersin. O kadar tercih edildiğine göre vardır bi hikmeti elbette.

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 01:15
Motorun özelliği gereği yağ yakmak zorunda dediydi geçen bi kullanıcısı bana cbf için
Her motor yağ yakar tabi ki bu doğal bir şey fakat bu normalin üstünde bir yağ yakımı var sorunda burda zaten.

babaduru
21 Temmuz 2012, 01:16
TVS Apache almak kafama yatmış dırımda fakat CBF 150 hem tasarım hem biraz daha yüksek CC olması ve markasının honda olması daha cazip bir hale getiriyor bana ama bu söylentiler gerçekse TVS Apache alacağım gibi duruyor

Tvs apache 150 cc dir ve en güclü 150 commuterdir.Marka konusunda fazla takılmayın tvs çok yakında hak ettiği noktaya gelicek şimdilik kimse bilmesede zamanla tanınacaktır ve error88 dediği- kimseye marka nın geçmişini anlatmak zorunda değilsin kaskı sadece eve girdiğinde çıkartırsan kimse bişey sormuyo.

motodriftt
21 Temmuz 2012, 01:18
yag yakmak ayrı bişeydir yag eksiltmek ayrı bişeydir yagı her motor eksiltir bu yakması degildir

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 01:20
Aynen öyle, fakat yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor. İkisini karıştırmamak lazım. Sanki mala kara çalmak istermiş gibi (yağ yakıyor) demek pek te hoş olmasa gerek. Yağ yakan motor ömrü bitmiş, çekişi düşmüş, mavi duman atan motordur. Bu motora yağ yakıyor denir. Cbf e ise yağ eksiltiyor denilir. Cbf in olayı farklı yani. Ben şimdiye kadar iki tane cbf sahibi oldum. İkiside bayiden çıktığı ilk gününden beri yağ eksiltiyorlardı. Ama uzun km ler kullandığım halde hiç sorun yaşamadım.

Cbf yağ eksiltir. Motorun yağ eksiltme eğilimine göre belirlediğin aralıklarla yağını kontrol edersin, gerekli ilaveyi yaparsın, paşa paşa binersin. O kadar tercih edildiğine göre vardır bi hikmeti elbette.
Peki 100km de ne kadar yağ eksiltiyor ve bu yağın fiyatı nedir?

ethemm76
21 Temmuz 2012, 01:24
Peki 100km de ne kadar yağ eksiltiyor ve bu yağın fiyatı nedir?

Müdür ne 100 km si, 1000 km de 100 gram yağ eksiltiyor. Kendi motorum. Rutin yağ değişimleri haricinde 1 litre yağ 15 tl ve 10 bin km yetiyor. Bunu takip edip bu uygulamayı yapmak bile zor geliyor, bunu büyütülüyor ya, bir türlü anlayamıyorum.

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 01:33
Tvs apache 150 cc dir ve en güclü 150 commuterdir.Marka konusunda fazla takılmayın tvs çok yakında hak ettiği noktaya gelicek şimdilik kimse bilmesede zamanla tanınacaktır ve error88 dediği- kimseye marka nın geçmişini anlatmak zorunda değilsin kaskı sadece eve girdiğinde çıkartırsan kimse bişey sormuyo.
Pardon TVS Apache nin 150cc olduğunu bir an unuttum.Honda nın tasarımı çekici geliyor ben domuz kafa denilen yani gidona bağlı olmadan sabit duran kafa grenajlarını daha çok seviyorum racing sevdiğimden böyle olsa gerek racinge şimdilik para yetmediğinden bu tür bir şeyler bakınıyorum bu nedenle CBF çekici geldi fakat yağların fiyatını ve 100km nekadar yağ yaktığını bilmiyorum acaba 100km nekadar bir zararı vardır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------


Müdür ne 100 km si, 1000 km de 100 gram yağ eksiltiyor. Kendi motorum. Rutin yağ değişimleri haricinde 1 litre yağ 15 tl ve 10 bin km yetiyor. Bunu takip edip bu uygulamayı yapmak bile zor geliyor, bunu büyütülüyor ya, bir türlü anlayamıyorum.
peki kaç km hızla gidiyorsun genelde?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------


Müdür ne 100 km si, 1000 km de 100 gram yağ eksiltiyor. Kendi motorum. Rutin yağ değişimleri haricinde 1 litre yağ 15 tl ve 10 bin km yetiyor. Bunu takip edip bu uygulamayı yapmak bile zor geliyor, bunu büyütülüyor ya, bir türlü anlayamıyorum.
bi tanıdık genelde 120 km hızla gidiyorum ve 100 km yolda 500gr yağ eksiltiyor dedi sen nekedar hızla gidiyorsın genelde?

ethemm76
21 Temmuz 2012, 01:40
bi tanıdık genelde 120 km hızla gidiyorum ve 100 km yolda 500gr yağ eksiltiyor dedi sen nekedar hızla gidiyorsın genelde?

80-100 km-h arası takılırım ben, 100 ü nadir görürüm. 500 gram yağı kaç km de eksiltiyor ? 1000-2000 ? Doğru iklim de doğru yağı kullanıyor mu ? Cbf 150 zati düz yolda iyi hali bile 120 ye çıkmaz ki. Gaz kolunu hiç bırakmıyor diyelim. Genelde 120 ile giden birinden bahsetmişsin. O kullanıma göre 500 gram yine az bile yakıyor. O arkadaşına söyle, yağ ilavelerini düzenli yapmazsa, eksik yağ ile motoru o seviyede devamlı sıkıştırmaya devam ederse, ona motor sıfırlamak için servis yolu yakındır. O kişi motorunun 500 gram yağ eksilttiğini eklediği yağdan belirliyorsa yine iyi. Ama yağ değiştirirken (aa, 500 gram eksik çıktı. demek ki 500 gram yakmışız) posizyonu oluşuyorsa çok yazık.

chemical
21 Temmuz 2012, 01:50
cbf ile 120 km/h mi yapıyor arkadaşın? oldu biz kalkalım. sen kesinlikle tvs apaçi almalısın:cat:

F54
21 Temmuz 2012, 01:52
Peki 100km de ne kadar yağ eksiltiyor ve bu yağın fiyatı nedir?arkadaşım seni tebrik ediyorum çok güzel bi soru sormuşsun:pl:

kkorhann34
21 Temmuz 2012, 01:53
Arkadaşım 0 Cbf aldı daha yeni 450 km de 200 gram yağ eksiltti dedi hemde arkadaşım motorunu sadece eve gider gelirken kullanıyor çokta sakin bir kullanıcıdır.Böyle bir sorunun neden olduğunu anlayabilmiş değilim.

MotorHstası
21 Temmuz 2012, 02:06
80-100 km-h arası takılırım ben, 100 ü nadir görürüm. 500 gram yağı kaç km de eksiltiyor ? 1000-2000 ? Doğru iklim de doğru yağı kullanıyor mu ? Cbf 150 zati düz yolda iyi hali bile 120 ye çıkmaz ki. Gaz kolunu hiç bırakmıyor diyelim. Genelde 120 ile giden birinden bahsetmişsin. O kullanıma göre 500 gram yine az bile yakıyor. O arkadaşına söyle, yağ ilavelerini düzenli yapmazsa, eksik yağ ile motoru o seviyede devamlı sıkıştırmaya devam ederse, ona motor sıfırlamak için servis yolu yakındır. O kişi motorunun 500 gram yağ eksilttiğini eklediği yağdan belirliyorsa yine iyi. Ama yağ değiştirirken (aa, 500 gram eksik çıktı. demek ki 500 gram yakmışız) posizyonu oluşuyorsa çok yazık.
140 km/h görenlerde var? http://www.youtube.com/watch?v=5MtuRL4tle0&feature=related

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------


cbf ile 120 km/h mi yapıyor arkadaşın? oldu biz kalkalım. sen kesinlikle tvs apaçi almalısın:cat:
aladığım kadarıyla sakin yavaş kullanım CBF 150 asi ve hızlı kullanım için TVS Apache doğrumudur?

babaçi
21 Temmuz 2012, 02:55
140 km/h görenlerde var? http://www.youtube.com/watch?v=5MtuRL4tle0&feature=related

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------


aladığım kadarıyla sakin yavaş kullanım CBF 150 asi ve hızlı kullanım için TVS Apache doğrumudur?

100 km hız üstüne çıktığında cbf normalin 2 katı yağ eksiltir,şehir içi sakin kullanımda 2000 km lik yağ değişiminde 240 gram yağ eksilttiğini bir kaç kez test ettim.Fakat dip gaz kullandığım şehirler arası yolculuklarda 500 grama kadar eksilttiğinede şahit oldum.2007 modeller en fazla yağ eksilten modellerdi,2008-2009 modeller en sorunsuz olanlar diye hatırlıyorum.yeni kasalarda ise çok farklı şikayetler var kullanmadığım için yorum yapayacağım.şikayetlerin çoğu motoru kullanan kişinin kullanımı ile alakalı diye düşünüyorum

TATLIHIZ
21 Temmuz 2012, 08:04
Sen makineye 4.800 Tl ver :)

150 cc olsun ..

100-110 U gecmesin..

Gecince Yag yaksın..

Siz niye bunları düşüyorsunuz o yag kapagının üstünde 1000 Ml yazmıyormu.. Niye bosaltırken 700-800 Lerde cıkıyor ...Hemde Honda +4800 Tl verilen motora..

Cok sıkıtırmaya gelmesin..


Her güzelin bir kusuru vardır denmiş ...Yoktur efendim niye olsun japon alıyoruz..Bozulmasın diye.. Ybr 10 Hp 4290 Tl + olarak Cbf 150 lik olmasına ragmen yanına bile yaklasamıyor Cünkü 10 Hp motor 110-115 İ cok rahat görüyor 1000 Ml yag koyan gene 1000 Ml alıyor...


Kendinizi avutmayın...:farao:

Ramazan Can
21 Temmuz 2012, 08:37
evet cbf 150 yağ yakıyor.. aksini kimse bana göre idda edemez... neyse konu bu değil.. çok aşırı bir tüketim olmadığından dikkatli bakılmadıkça mavi duman attığı görülmez... en fazla yağ yakma olayı motor ilk çalıştığında olur... ama ben yağ eksilmesine bakmam ilave ederim çok zor bişey değil.. zorlamaya bağlı olarak 1000 km de 400 grm eksilten arkadaşlar var.. bende bunlara dahilim....

ethemm76
21 Temmuz 2012, 09:04
Kendinizi avutmayın...:farao:

iyi bakarsan, fazla sıkıştırmazsan emsal olan modlelerin hepsinden çok konforlu bi motor. Onca para verdik, aldık, kullanıyoruz. Kendimizi avutmayalım da, ne yapalım, lanet mi edelim ? Abi şikayeti olan satsın, araştırıpta edindiği bilgileri keidisini tatmin etmeyen almasın. Bu kadar basit. Mal bu, fiyatı bu, ürün bu. Daha adam motoru almamış, kullanmamış, sayıp sövüyor, inanılacak gibi değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:57 ----------


140 km/h görenlerde var? http://www.youtube.com/watch?v=5MtuRL4tle0&feature=related[COLOR="Silver"]

Cbf, kullanıcı çok hafif değilse, arkadan deli gibi rüzgar esmiyorsa, orjinal zincir dişleri ile, ayrıca farklı bi modifikasyonda yoksa, düz yolda 120 yapmaz. 110, bilemedin belki 115 i görürsün. Zaman zaman motorunun 100-105 i geçmediği de olur. Canı istemedimi gitmez. 150 cc 11 beygir, 140 kg (yanlış hatırlamıyorsam motor 140 kg) bi motorun da gideri budur zaten.

O bahsettiğin video % 100 bayır aşağı sallamış. ve dişlileri ile oynamış. 140-150 km ha gibi son hızlar 250 cc grubu motorlara aittir. Bu hızı cbf düz yolda yapabilecek kabiliyette olsaydı gelecekte bi 250 cc motor sahibi olma isteği içine zaten hiç bir cbf 150 sahibi girmezdi.

ucanteneke5
21 Temmuz 2012, 10:28
bu konudan sıkılıp usanmadınız dimi kimseyi yanlış yönlendirmeyin en iyisi arkadaş gidip bu üç motoruda test etsin bi şekil ve kendisi karar versin cbf çok kötüleniyo ama okadarda kötü değil yağı yakıyo yaksın ama ondaki rahatlık ve görsellik hiç birinde yok ybr sağalam deniyo tamam olabilir ama az bi sıkıştırmada debryaj geberiyo değişmesi lazım ve çok küçük dürüyo.apaçi iyi kaçar ama vibrasyon var ve şase biraz kısa gibime geldi bana rahat edemedim. tüm bunları göz önüne aldım ve ben yinede cbf150 aldım ve çok memnunum günde 200-250km yapıyom 90-100 le gidiyom yağını 2000km.değiştiriyom ve anca 200gr.eksik çıkıyo üstelik kalite yağı da kulanmıyo yani 35 liraya 10w40 sentetik otomobil yağı alıyom hemde 4 litre böylece hiçte pahalıya gelmiyo.
demek istediğim o böyleydi şu şöyleydi birakın bunları herkes kendine göre deneimlerle uygun motoru bulur.

Okurt
21 Temmuz 2012, 11:00
Bazı motorlar yağ eksiltir, dizaynları gereği diyelim geçelim. 2000 öncesi 2000-2500 cc.'lik BMW arabalarda da vardı bu durum, millet bir bidon yağı bagaja koyar öyle dolaşırdı ne oldu hiçbirşey o arabalar hala vızır vızır dolaşıyor. Hiç yağ eksiltmeyen motor zaten yoktur, eğer bir motor hiç yağ eksiltmiyorsa demekki karterde başka birşeyleri topluyor demektir (yakıt mesela) Bu yüzden yağ eksiltmeyen motorun çok daha hızlı yağı bozduğu durum bile yaşanabilir. Sarfiyatta artış, güç düşüklüğü ve duman yoksa varsın biraz yağ yaksın.

CİHAN
21 Temmuz 2012, 11:22
2007 de ilk cikan cbf lerden aldim 30 bin km 2 sene kullandim.
Cc yukseltmek icin sattim
yil 2012 fazer motorumu sattim kucuk cc almak icin hiç tereddutsüz cbf 150 aldim
is yerinde 9 tane araba var isuzu man mercedes. hepsi yag eksiltiyor.
Yag yakmiyor bir arkadasin dedigi gibi yakma ve eksiltmeyi ayirt etmeniz gerek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------


iyi bakarsan, fazla sıkıştırmazsan emsal olan modlelerin hepsinden çok konforlu bi motor. Onca para verdik, aldık, kullanıyoruz. Kendimizi avutmayalım da, ne yapalım, lanet mi edelim ? Abi şikayeti olan satsın, araştırıpta edindiği bilgileri keidisini tatmin etmeyen almasın. Bu kadar basit. Mal bu, fiyatı bu, ürün bu. Daha adam motoru almamış, kullanmamış, sayıp sövüyor, inanılacak gibi değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:57 ----------



Cbf, kullanıcı çok hafif değilse, arkadan deli gibi rüzgar esmiyorsa, orjinal zincir dişleri ile, ayrıca farklı bi modifikasyonda yoksa, düz yolda 120 yapmaz. 110, bilemedin belki 115 i görürsün. Zaman zaman motorunun 100-105 i geçmediği de olur. Canı istemedimi gitmez. 150 cc 11 beygir, 140 kg (yanlış hatırlamıyorsam motor 140 kg) bi motorun da gideri budur zaten.

O bahsettiğin video % 100 bayır aşağı sallamış. ve dişlileri ile oynamış. 140-150 km ha gibi son hızlar 250 cc grubu motorlara aittir. Bu hızı cbf düz yolda yapabilecek kabiliyette olsaydı gelecekte bi 250 cc motor sahibi olma isteği içine zaten hiç bir cbf 150 sahibi girmezdi.
bahsettiginiz video ben ve kuzenin
onden giden ben videoyu cekende benim kuzen
o yolda. dilovasi rampasi dimdik sayilmaz
arka disliler 38 lik disli baska bisey yok birde ben 70
kilo kuzen 65 kiloyduk o zaman
ama simdi ben 75 kiloyum 2011 cbf var 1200 km de herseyi
orjinal duzde 120 yi rahat goruyor en fazla125 km hizi gordum zaten
oda halice baglanirken
baska gitmiyor.

motorcu48
21 Temmuz 2012, 12:06
burdaki herkez akıllı prof diyerleri gerize.....

bunun açıklaması bu fazla takılma:wiinkk:

htmetin
21 Temmuz 2012, 12:11
Ama rahat motor. :)

İHTİYAR
21 Temmuz 2012, 12:43
İster yağ eksiltmesi deyin ister yağ yakması, motorun sadece iki deliği var hava ve yakıt giren emiş ve eksoz gazının çıktığı manifoldlar.

Bu kadar yağ yanmıyorsa ya eksozdan akmalıydı yada hava filtresinden demekki yanıyor yakıyor.

Ayrıca 1 LT yağ alan bir makinanın 8-10 saat çalışma sonrası yağın %20-30 unu kaybetmesi akıl almaz birşey.Kesinlikle bir mühendislik hatası var bu işte.

Yağ pompa basıncı çok yüksek veya yüksek kapasiteli debili seçilmiş olabilir. Bu külbütör kapağının içinde aşırı yağ birikmesine ve sibop saplarından içeri sızmasına sebep olur.

Veya karterde yeterli dalga kıran yani çalkalanma ve sıçramayı önleyen engeller yoktur.Bunun sonucunda piston eteklerine çok yağ sıçrar ve yağ sekmanları bunu yeterince sıyıramaz ve kopresör sekmanlarına çok yağ bırakır.

Çözüm:

Yağ basıncının veya debisinin düşürülmesi, yukarıdan süzülme kanallarının dönen krank ve biyelden uzaklaştırılması, çalkalanmayı önlemek için ilave engeller konulması.

Motoru hiç görmeden yazıyorum. Sibop sap ve yaylarını çevreleyen federler yüksek yapılmış olabilir, alçaltılması gerekebilir.

sezginkalkan
21 Temmuz 2012, 13:12
ya ne konuymuş bu yağ eksiltme :) ben 20bin km kullandım cbf150 2007 model, 2000km yolu bikerede yaptım, hiç yağ eksiltme problemi yaşamadım..ozaman bende bi sorun vardı heralde :) garip :silent:

piranha dört
21 Temmuz 2012, 13:27
İHTİYAR
Orhan

Üyelik tarihi: 29-03-06
Şehir: İZMİR
Motosikleti: SUZUKİ GS 500 E
İster yağ eksiltmesi deyin ister yağ yakması, motorun sadece iki deliği var hava ve yakıt giren emiş ve eksoz gazının çıktığı manifoldlar.

Bu kadar yağ yanmıyorsa ya eksozdan akmalıydı yada hava filtresinden demekki yanıyor yakıyor.

Ayrıca 1 LT yağ alan bir makinanın 8-10 saat çalışma sonrası yağın %20-30 unu kaybetmesi akıl almaz birşey.Kesinlikle bir mühendislik hatası var bu işte.

Yağ pompa basıncı çok yüksek veya yüksek kapasiteli debili seçilmiş olabilir. Bu külbütör kapağının içinde aşırı yağ birikmesine ve sibop saplarından içeri sızmasına sebep olur.

Veya karterde yeterli dalga kıran yani çalkalanma ve sıçramayı önleyen engeller yoktur.Bunun sonucunda piston eteklerine çok yağ sıçrar ve yağ sekmanları bunu yeterince sıyıramaz ve kopresör sekmanlarına çok yağ bırakır.

Çözüm:

Yağ basıncının veya debisinin düşürülmesi, yukarıdan süzülme kanallarının dönen krank ve biyelden uzaklaştırılması, çalkalanmayı önlemek için ilave engeller konulması.

Motoru hiç görmeden yazıyorum. Sibop sap ve yaylarını çevreleyen federler yüksek yapılmış olabilir, alçaltılması gerekebilir.
Yani sorun çüzülmemiş olsada çözüm için yol bulabilmek önemli olan.Teknolojinin amacı mevcut malzeme ile en yüksek verimi almak ise eğer fazladan sarfiyat başarısızlıktır.Petrol rezevlerinin bitişi haricinde içten patlamalı motorların geleceğini neredeyse çevre kriterleri belirliyor.Böyle bir ortamda iki servis aralığında yağ haznesindeki yağı yakıp atmosfere savurması,makineyi tehlikeye sokarak vakit kaybına ve maddi gidere sebep olması teknolojinin yanına yaklaşamaz.Tek açıklama üçüncü dünya ülkeleri sınıfına giren ülkeme hondanın üçkagıdıdır.En iyi servis ağına sahip olacaksın,garanti şartların neredeyse sorunsuz olacak fakat piyasaya hakim modelin muadillerinde hiç olmadığı kadar yağ yakacak ülkemin atmosferini kirletecek,hammadde vakit ve nakit kaybına sebep olacak lakin ülkede hiçbir kurum veya topluluk bunun bir hata olduğunu ve düzeltilmesi gerektiğini anlatamayacak sorun çözülmeyecek.Markacılık bir din gibi önce itikat ediyoruz sonra iman ediyoruz sanki.Honda hayat onda..........İnanmayan bizden değildir amin......Her güzelin bir kusuru vardır deyip cbf ide böyle kabul edecez artık başka yolu yok.

Tsubasa
21 Temmuz 2012, 13:31
ya ne konuymuş bu yağ eksiltme :) ben 20bin km kullandım cbf150 2007 model, 2000km yolu bikerede yaptım, hiç yağ eksiltme problemi yaşamadım..ozaman bende bi sorun vardı heralde :) garip :silent:

2009 cbf aldım 2 yıl kullandım 9 binde aldım 23 24 binde sattım
en fazla 125 gördüm
standart bakımlarını yaptırdım 1 gram eksiltmedi
fakat 2011 kasaları sorunlu dedikleri gibi
ybr nin yeni kasaları cok güzel özellikle grisi ama cok para
cbf saglam motor derim sadece ama düzgün kullanırsan

jr.
21 Temmuz 2012, 13:48
hayır millet de saydırıyor motora.

İnternet imkanı olan burayı okur, araştırır, işine gelmiyorsa almaz.

Ben okudum, 40 bin kmlerde sorunsuz gezenler gördüm, hız denemesi yapanların 450 lira işçilik dahil motor yenilediğini gördüm, Metehan'ın pistonunun ne hale geldiğini gördüğümde bu motorun yumuşak kullanılması gerektiği kanaatine vardım. Gittim üzerine oturdum, kullanım şeklimin bu narin motora uygun olup olmadığını göz önünde bulundurarak beğendim, aldım.

Evet eksiltmese iyi olurmuş, benimkinde yok ama çoğu kişide var.

Doğrudur japon motor aldık, narin mi kullanacağız?

Tekliyormuş da yenileri o da garip.

Ama yer gök cbf olmuş.

Honda'nın ayıbıdır, doğrudur. Saçmadır, tuhaftır, jiklesi, aynası, göstergesi, lastiği bir dolu garip yeri var.

Ama eşsiz bir ebat, duruş, pürüzsüz bir sürüş, acayip bir konfor sunulmuş.

Yeni alan adama kullanırken cbf 600 gibi geliyor.

Ama bence honda için en önemlisi; peşinden hemen çanta demirleri, çeşit çeşit koruma demirleri, yan çanta aparatları, tur camları gibi yan üretimler yapılıp bayilerinde satılıyor.

İşte bunlar bir araya gelince alıp imkanın varsa hiç satmıyorsun. mümkün değilse satıp diğerlerini de kullanıp sonra geri dönüyorsun.

Başlıkta hep demişimdir: "Çok acayip maturdur bizimkisi. :mrgreen:"

vlad1462
21 Temmuz 2012, 14:45
cbf yağ yakar. tek silindirli 150 cc hava soğutmalı 8-9000 d/d motor devri olan, 1 lt yağ alan kendisinden haddini aşan şeyler bekleyen bir kitleye sahip çin malı gariban bir motordur. cbf yağ yakmasında benmi yakayım. şimdi diyecekler ybr-tvs yakmıyor, onlar daha sorunsuz vs.vs. e gidin onlardan alın. cbf nin adı hıdır, elinden gelen budur. kaldıki 2000 km de bir yağı değişip yolda motor klitleyen bir cbf zaten çok çok hırpalanmış bir cbf dir. normal bir kullanıcı zaten yağ değişimlerinde motordan nekadar yağ çıktığını bilir, motorunu tanır ve o seviyelere kadar yağsız bırakmaz.

bizim arkadaş ikinci el döküntü bir cbf aldı. 26.000 km diye aldı ama eminimki km düşürülmüş, çok hor kullanılmıştı. bizim arkadaşta çok güzel kullanmadı açıkcası. acemiliğini attı,çok fazla hırpaladı, hergün 2 kişi çantalarıyla toplamda 200 kg ağırlıkla 60 km yokuşlu bayırlı ve hızlıda gitmeleri gereken yolda motorun canını aldılar. motor yükte tam gazda yokuş çıkmak zorunda kaldı. üstüne üstlük 2000 km de değişmesi gerekn yağıda atlayıp 3500 de değişmek durumunda kalınca sonunda motor iflas etti. motor iflas etti dediysem servise çalışarak gitti. motordan ses geliyordu. krak bilyası dağılmış. motordan çay bardağının yarısı kadar yağ çıktı. bu kadar hayvani kullanımda o kadar yağ ile motor genede çalışarak servise gitti. şimdi sorarım size bu durumda cbf nin suçu varmı. elinden geleni yaptı garibim. 500 tl masraflada komple yenilendi. bu yenilenmede komple krank, piston silindir ve diğer sarf malzemeler değişti. krank zaten masrafın büyük çoğunluğunu tuttu ve bu işlem yetkili serviste yapıldı. dışarda çok daha ucuzada çıkabilirdi. yağ yakma şikayeti varsa motor sökülüp segman seti değişerek çok ucuza halledilir. zaten bu motorların parça fiyatları motorları cazip kılıyor. yağ yakması çok kafaya takılmamalı.

ilk aldığım cbf 2008 modeldi ve 8.000 km kullanıp arkadaşıma sattım. o da sattığında 20.000 km de idi ve motorda en son hatırladığım 2000 km bakımda 250 gr kadar yağ eksik çıktığıydı. sonra ben er-5 aldım ve 2 sene kadar bndim. satmak durumunda kaldım ve tekrar cbf aldım. er-5 ten sonra tat vermiyor tabi ama ne ybr gibi bisiklet, nede tvs gibi ucube görüntüsü var. tvs motorun boyunu biraz uzatıp o kafa tarafına far niyetine taktığı cisimide değiştirirse ozaman cbf yerine tvs yi tercih ederim ama şimdilik durum benim için cbf den yana.

ygk
21 Temmuz 2012, 15:02
hiç kimsede söylememiş.

ne kaşına gözüne ne de görünüşüne alıyor bunu kuryeler; 4 ay kadar kullandım. ybr hiç kullanmadım itici gelir bana hep ancak arkadaşlardan turluk istedik. tvs şu anki motorum; 150 lik segmentlerde en rahat motor cbf 150. ybr kıç tvs boyn el ağrısı yapıyor. cbfde hiçbiri yok. selesi olsun oturuş pozisyonu olsun aşırı rahat öyle böyle değil. e sorunsuzda olunca kuryeler tercih ediyor. 100 kmde ölçemezsin 1000 kmde 250 400 gram arası yap eksiltir kullanıma göre. ama ben yağ eksiltmeyen motor duymadım şu ana kadar çünkü motor içindeki yağı kullandıkça yağ yanar ve yanıcı özellik kazanır. bu durumda yanma odasında azda olsa yakacaktır. bu miktar önemsenmeyecek kadar az olduğundan bahsedilmez; şayet bir yapı hiç değiştirmeden 10000 km kullanın azaldığını fark edeceksiniz sağlıklı motorlarda bile.

eğer yap haznesi genişse araba mesala; 25 50 bin km kullanınca eksildiği görülür. tabi cbfde bu durum diğer motorlara göre biraz daha fazla ama haketmiyor mu hakediyor

viper17
21 Temmuz 2012, 15:11
İster yağ eksiltmesi deyin ister yağ yakması, motorun sadece iki deliği var hava ve yakıt giren emiş ve eksoz gazının çıktığı manifoldlar.

Bu kadar yağ yanmıyorsa ya eksozdan akmalıydı yada hava filtresinden demekki yanıyor yakıyor.

Ayrıca 1 LT yağ alan bir makinanın 8-10 saat çalışma sonrası yağın %20-30 unu kaybetmesi akıl almaz birşey.Kesinlikle bir mühendislik hatası var bu işte.

Yağ pompa basıncı çok yüksek veya yüksek kapasiteli debili seçilmiş olabilir. Bu külbütör kapağının içinde aşırı yağ birikmesine ve sibop saplarından içeri sızmasına sebep olur.

Veya karterde yeterli dalga kıran yani çalkalanma ve sıçramayı önleyen engeller yoktur.Bunun sonucunda piston eteklerine çok yağ sıçrar ve yağ sekmanları bunu yeterince sıyıramaz ve kopresör sekmanlarına çok yağ bırakır.

Çözüm:

Yağ basıncının veya debisinin düşürülmesi, yukarıdan süzülme kanallarının dönen krank ve biyelden uzaklaştırılması, çalkalanmayı önlemek için ilave engeller konulması.

Motoru hiç görmeden yazıyorum. Sibop sap ve yaylarını çevreleyen federler yüksek yapılmış olabilir, alçaltılması gerekebilir.

Bundan daha iyi bir anlatım olamaz.:cat: Konu kapanabilir.

@vlad1462
Ybr ve tvs gerçekten çok çirkin motorlar:wiinkk:

http://a.imageshack.us/img706/2885/img2046b.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/9060/img0103me.jpg
http://www.tvsturkiye.com/download/galeri2.jpg

@ygk
500 ml yağ önemsenmiyorsa bişey diyemem. Konforlu olması onun yağ yakması gerektiği anlamına gelmez.
25 bin km boyunca o yağ çorba olur zaten :)

vlad1462
21 Temmuz 2012, 15:25
apache o kafa zımbırtısı yönünden kaybediyor benim için yoksa yandan görüntüsü en güzel motor o sınıf için o. ama öncedende dediğim gibi biraz daha uzun ve ön farı değişik olması lazım.

Arjantinli69
21 Temmuz 2012, 16:50
Arkadaşlar bilindiği üzre Yamaha YBR 125 ve Honda CBF 150 genelde kuruye motorlarıdır bu nedenle çok sıklıkla görmek mümkündür buna tamam.Ama şöyle bir şey varki efendim CBF yağ yakıyor CBF o kadar iyi değil CBF kötü diyorlar diyelim ki CBF 150 ye çamur atanlar var tamam ama kullanana adama sordum oda yağ yakıyor dedi.Birileri bana bu konuda yardımcı olsun lütfen.Özellikle de CBF kullanıcılarından büyük yardım bekliyorum.Yağ yaktığı halde neden harıl harıl CBF 150 kullanılmakta?Yada bu sorun bi şekilde ortadan kaldırılıyormu nedir yani?
Şimdiden yardımcı olanlara teşekkür ederim...

cbf'lar artık Türk insanı ile ahenk içinde yaşamaya alıştı,ister yağ yaksın ister arka teker lamba'da yapsın kimin umurunda

bizler degilmiyiz peynir tenekesi dediğimiz halde senelerdir adi tofaş arabalarına binen,her gün yolda kalsak bile yeni modeli çıktıgında hemen almaya koşan yine bizlerdik.

belki biraz fikir vermiş olabilir
bu gün bile O kadar harika otolar 10 bin tl ye satılırken kıçı kırık tofaş ( kuş grubu ) otolara 5.000 tl para isteyen'ler var
köfteci motoru derler,gitmez derler ama hayla nonda alırlar,arada bir bağlam oldugu kesin genler'le alakalı bir durum ..

ethemm76
21 Temmuz 2012, 18:54
bahsettiginiz video ben ve kuzenin
onden giden ben videoyu cekende benim kuzen
o yolda. dilovasi rampasi dimdik sayilmaz
arka disliler 38 lik disli baska bisey yok birde ben 70
kilo kuzen 65 kiloyduk o zaman
ama simdi ben 75 kiloyum 2011 cbf var 1200 km de herseyi
orjinal duzde 120 yi rahat goruyor en fazla125 km hizi gordum zaten
oda halice baglanirken
baska gitmiyor.

Valla Dilovası rampasını biliyorum, dimdik olmasada tam motoru sallamalık bi rampa, 38 t diş ile o seviyuede bi rampadan motoru sallanılarak 140 km-h göstermek mümkün olabilir.

Senin motorun genelin dışında iyi gidiyor. Ben 2011 model motorumun 43 t dişini sadece 42 t yaptım. Çünki daha ufağı yemiyor, benim ağırlığıma, yolculu kullanımıma, kullandığım istikametlerdeki yokuşların varlığına falan bakınca, olmuyor. Neyse ben de 88 kiloyum, tek kişi arkadan rüzgar essede düzde motorun gördüğü son hız, oda her zaman olmamak kaydıyla 115 km-h. 120-125 i ben düzde anca rüyamda görebiliyorum :) Neyse daha önceki sahibi motoru çok güzel açmış olabilir. Veya motorun üzerinde durolar varsa durolar sert hamurları sayerinde sürtünmenin az olmasından dolayı bir michalen e pirelliye nazaran motora güzel hızlar yaptırabiliyor. Michalen biraz motoru ve sürüşü hantallaştırıyor. Ben şimdiye kadar 42 t ile en fazla 125 i bayır aşağı gördüm. Hepsi bu :)

Müdür işin diğer bi boyutu 2011 de 43 t diş varsa 120-125 km-h hızlar inanılmaz tehlikeli motor için. En korktuğum bu konuda 500 tl dedikleri krankın hasar görmesi. Devir kesici yok eski kasalar gibi, bilgin olsun. Ki biliyor olmalısın. 43 t varsa en azından arkayı 42 t yap bence. Kimbilir belki sen çoktan bu işi halletmişsindir, ama yazmak istedim.

İHTİYAR
21 Temmuz 2012, 19:10
İster yağ eksiltmesi deyin ister yağ yakması, motorun sadece iki deliği var hava ve yakıt giren emiş ve eksoz gazının çıktığı manifoldlar.

Bu kadar yağ yanmıyorsa ya eksozdan akmalıydı yada hava filtresinden demekki yanıyor yakıyor.

Ayrıca 1 LT yağ alan bir makinanın 8-10 saat çalışma sonrası yağın %20-30 unu kaybetmesi akıl almaz birşey.Kesinlikle bir mühendislik hatası var bu işte.

Yağ pompa basıncı çok yüksek veya yüksek kapasiteli debili seçilmiş olabilir. Bu külbütör kapağının içinde aşırı yağ birikmesine ve sibop saplarından içeri sızmasına sebep olur.

Veya karterde yeterli dalga kıran yani çalkalanma ve sıçramayı önleyen engeller yoktur.Bunun sonucunda piston eteklerine çok yağ sıçrar ve yağ sekmanları bunu yeterince sıyıramaz ve kopresör sekmanlarına çok yağ bırakır.

Çözüm:

Yağ basıncının veya debisinin düşürülmesi, yukarıdan süzülme kanallarının dönen krank ve biyelden uzaklaştırılması, çalkalanmayı önlemek için ilave engeller konulması.

Motoru hiç görmeden yazıyorum. Sibop sap ve yaylarını çevreleyen federler yüksek yapılmış olabilir, alçaltılması gerekebilir.


Şimdiiii,

Arkadaşlarımızın anlattığından yola çıkarak, yağın yarısını kaybetmesine rağmen ve 200- 250 ml yağ kalana kadar yağlama devam edebiliyorsa karterde çalkalanmayı eleyebiliriz.
Sadece süzülme kanallarının yeri, pozisyonu ile biyel ve yatakların çok yağlanması kaldı alt tarafta.Üst tarafa geçmeden bilenlerden ricam yardımcı olurlar mı? Yanma odasının altındaki bu yağlama yağ pompasıyla mı yoksa sıçratmayla mı olmakta? Yani biyel alt ölü noktada iken yağ haznesinin en alt yerinde yağa batıp çıkıyorsa sıçratmadır. Yağ kanallarına ulaşan delikler mevcutsa püskürtmedir.

Veee sıçratma yöntemi ile yağlıyorsa dişli grubu yağ haznesi ile motor yağ haznesi arasındaki feder yüksek veya yağ seviye dengeleme delikleri-kanalları küçük olabilir.

Yahu uğraştırmayın beni fotolar varsa paylaşın development yapalım şurada.:P

Konuyu bunca irdelememin sebebi, tek ortak nokta olan yağ pompası basınç ve debisi yani pompa seçimidir ve Honda bunu biliyor çözüyor olmalıydı.

Tersi ise tasarım hatası ve çözümü modifikasyon demektir.

viper17
21 Temmuz 2012, 19:47
http://desmond.imageshack.us/Himg4/scaled.php?server=4&filename=binarar.jpg&res=landing

selçuk sezer
21 Temmuz 2012, 19:57
Peki 100km de ne kadar yağ eksiltiyor ve bu yağın fiyatı nedir?
diğer motorların 100 km ne kadar benzin yaktığı sorulur cbf de ise yaktığı yağı merak ediliyor hayret :P

vlad1462
21 Temmuz 2012, 20:03
Şimdiiii,

Arkadaşlarımızın anlattığından yola çıkarak, yağın yarısını kaybetmesine rağmen ve 200- 250 ml yağ kalana kadar yağlama devam edebiliyorsa karterde çalkalanmayı eleyebiliriz.
Sadece süzülme kanallarının yeri, pozisyonu ile biyel ve yatakların çok yağlanması kaldı alt tarafta.Üst tarafa geçmeden bilenlerden ricam yardımcı olurlar mı? Yanma odasının altındaki bu yağlama yağ pompasıyla mı yoksa sıçratmayla mı olmakta? Yani biyel alt ölü noktada iken yağ haznesinin en alt yerinde yağa batıp çıkıyorsa sıçratmadır. Yağ kanallarına ulaşan delikler mevcutsa püskürtmedir.

Veee sıçratma yöntemi ile yağlıyorsa dişli grubu yağ haznesi ile motor yağ haznesi arasındaki feder yüksek veya yağ seviye dengeleme delikleri-kanalları küçük olabilir.

Yahu uğraştırmayın beni fotolar varsa paylaşın development yapalım şurada.:P

Konuyu bunca irdelememin sebebi, tek ortak nokta olan yağ pompası basınç ve debisi yani pompa seçimidir ve Honda bunu biliyor çözüyor olmalıydı.

Tersi ise tasarım hatası ve çözümü modifikasyon demektir.

olayı yağ pompası basıncına kadar dayandırmaya gerek yok bence. sonuçta bu motoru üreten adam basıncını saptamıştır. sonuçta honda dan bahsediyoruz, motorun fiyatını düşürmek için malzeme kalitesinden fedakarlık yapsalarda tasarım açısından fedakarlık durumu söz konusu olamaz. olay malzeme kalitesinde oluşan yetersizlikte diye düşünüyorum. egzoz emisyonlarına uydurma çabasıylada birleşince motorun kurum bağlayıp segman sıkışması ve hava soğutmalı olması sebebiylede ısınıp sıkıştığı zaman silindirde meydana gelen genişleme sayesinde yağ segmanının tam işlev görememesinden ötürü yağ eksiltme olmakta bence. gördüğüm bir iki cbf silindirinde segman kaynatma mevcuttu. zaten 4 tl lik segman:)
subap keçelerinden direk silindir tepesine inecek yağın daha gözle görünür şekilde yanacağı ve kendini belli edeceğini düşünüyorum.

mücahit_89
21 Temmuz 2012, 20:07
bide yağ eksiltmeseydi kimse başka motor almazdı birde bunu düşünün:)zaten fazlasıyla cbf var bence bu sorunu çözmeye çalışmayın,başka markaların ekmeğine kan doğramayın:)

cbf çok rahat motordur kendisi:)

vlad1462
22 Temmuz 2012, 02:16
bu mal bizmi oluyoruz şimdi:silent:

ERROR88
22 Temmuz 2012, 02:22
Metehan nerde yahuu bir ara üstünü basını yırtıyodu cbf diye okuması lazım konuyu ben yorum yapmıyorum saygılar

CİHAN
22 Temmuz 2012, 02:31
Valla Dilovası rampasını biliyorum, dimdik olmasada tam motoru sallamalık bi rampa, 38 t diş ile o seviyuede bi rampadan motoru sallanılarak 140 km-h göstermek mümkün olabilir.

Senin motorun genelin dışında iyi gidiyor. Ben 2011 model motorumun 43 t dişini sadece 42 t yaptım. Çünki daha ufağı yemiyor, benim ağırlığıma, yolculu kullanımıma, kullandığım istikametlerdeki yokuşların varlığına falan bakınca, olmuyor. Neyse ben de 88 kiloyum, tek kişi arkadan rüzgar essede düzde motorun gördüğü son hız, oda her zaman olmamak kaydıyla 115 km-h. 120-125 i ben düzde anca rüyamda görebiliyorum :) Neyse daha önceki sahibi motoru çok güzel açmış olabilir. Veya motorun üzerinde durolar varsa durolar sert hamurları sayerinde sürtünmenin az olmasından dolayı bir michalen e pirelliye nazaran motora güzel hızlar yaptırabiliyor. Michalen biraz motoru ve sürüşü hantallaştırıyor. Ben şimdiye kadar 42 t ile en fazla 125 i bayır aşağı gördüm. Hepsi bu :)

Müdür işin diğer bi boyutu 2011 de 43 t diş varsa 120-125 km-h hızlar inanılmaz tehlikeli motor için. En korktuğum bu konuda 500 tl dedikleri krankın hasar görmesi. Devir kesici yok eski kasalar gibi, bilgin olsun. Ki biliyor olmalısın. 43 t varsa en azından arkayı 42 t yap bence. Kimbilir belki sen çoktan bu işi halletmişsindir, ama yazmak istedim.
ethem dişli işine el atmadım,
ama sanırım bunu da 38 lik yapacagım
fazerden inip 150 cc bir motoru dişli ile hızlandırmak akıl işi değil tabi ama yapmadan duramayacağım dedigin gibi.
rampalarda yokuşlarda işim olmuyor olsa bile gitsin yeter, bakalım 43 lük dişliyi 38 yapınca kaç görebileceğim
dedigim gibi düzde 120 görüyor haliç rampasında 125 i gördüm başka gitmiyor.
38 lik takınca paylaşırım,
dişli ile birlikte jantları da siyah yapacağım ardında kırmızı fosfor çektik mi motor işi bitiyor,
daha iğne bile takmam...
çünkü bişey kalmıyor,
bundan sonra binerim...