PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yorumlarınız: vstrom 2012 vs varadero



Dunkerbeck
20 Temmuz 2012, 13:28
Merhabalar,
Foruma yeni üye oldum ve bu ilk mesajım, tecrübeli arkadaşların yorumlarını alabilirsem sevinirim. Yaklaşık 1 yıldır motor kullanıcısıyım, boyum 1.94, bu yüzden başlangıç motoru olarak boyutlarından dolayı Hyosung GT250 naked'ı seçtim. Güvenli sürüş 1-2 eğitimlerini tamamladım. Motoru genellikle İstanbul içinde işe giderken kullanıyorum ve max 80km/h hız yapıyorum. Yani şu an motorum benim ihtiyaçlarımı fazlasıyla karşılıyor. Oturuş pozisyonu biraz rahatsız, bacaklarım çok rahat değil, arka freni kullanırken zorlanıyorum ama uzun yol yapmadığımdan sorun etmedim.

Ancak yakın zamanda İzmir'e yerleşme durumum olacak ve motoru kullanım amacım tamamen değişecek. Daha çok şehir dışında, virajlı bozuk köy yollarında ve tabi otobanda, orta-uzun mesafede, ağır yük ve eşimle birlikte yol almamız gerekecek. Tabi bunun için Hyo pek uygun değil. Touring/Enduro modellerinde karar kıldım ancak şu iki model arasında karar veremiyorum: V-strom 650 (2012), Honda Varadero XL 1000. Biri 650 diğeri 1000 cc, direkt karşılaştırmak pek mümkün değil belki ama ülkemizde pek fazla seçenek de yok ayrıca fiyatları aynı.

DL'nin yeni modeli oldukça şık ve kendisini ispatlamış kullanımı keyifli, başarılı bir motor ancak nispeten hafif ve yüksek olduğundan sert rüzgarlarda zorlayan bir motor olduğu yorumları yapılıyor. Çeşme'nin sert rüzgarında otobanda yorar mı bilemedim. Ayrıca artçı ile birlikte onca yükle rahat eder miyiz kafamdaki soru işaretleri.

Varadero ise oldukça büyük ve ağır bir makine fakat kullanımı rahat diyorlar, tecrübeme fazla gelir mi? 2 kişi ve onca yükü rahatlıkla konforlu bir şekilde taşıyacağından sıcak bakıyorum. Otobanda daha rahat sürüşü olacaktır sanırım. Şehir içinde kullanmayacağımdan kıvrak olmaması sorun değil. Fiyatı da v-strom'la aynı, sanırım üretimden kalkacağı için fiyatını düşük tutuyor Honda, ya da Suzuki uçuyor bilemiyorum. Motor hacminden dolayı vergileri daha yüksek, ayrıca 100 km'de 1,5 L daha fazla yakması dezevantajları.

Sıfır almayı düşünüyorum, az km 2.el pek göremedim, olanlarda sıfır fiyatına yakın fiyat istiyorlar.
Kullanım amacıma en uygun hangisi olurdu tavsiyelerinizi alabilirsem çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.

yunosss
20 Temmuz 2012, 14:58
Şehir içinde kullanmayacaksan araba daha mantıklı olur diye düşünüyorum hem yük hem artçı falan için daha güvenli olur araba ihtimalini bir düşünün derim zaten motorun tercih edilme sebebi 1 az yakması 2 kıvrak olması yükle azda yakmaz kıvrakta olmaz fakat seçim sizin diyorum...

serseric
20 Temmuz 2012, 15:06
yukardaki arkadaşında söylediği bence düşünceye alınabilir.bir araba da işinizi daha iyi görebilir ama motorda ayrı bir macera tabiki ben olsam varaderoyu düşünürdüm

izmir3535
20 Temmuz 2012, 15:14
ikisede harika makinalar... endru touning makinalar için şehir içi veya dışı farketmez her ortamda kullanımı rahat makinalar. V-strom 650 un biraz beygiri düşük kalabilir. 2 kişi bineceksiniz .yinede harika gider ama bir Honda Varadero XL 1000 keyfini asla vermez. bana sorarsanız ben honda varadero derim . tdm900 kullanısıyım harika tork ve beygiri var. hondada aynı ölçüdedir sanırım. gücü hissedin bence.

erro
20 Temmuz 2012, 15:17
bir yerden bir yere gitmek için araba kullanılır
motor kullanmak için bir yerden bir yere gidilir...

yani motor keyif işi...amaca yönelik alma düşünceniz varsa araba daha iyi olabilir...

platipus
20 Temmuz 2012, 15:25
motor sitesinde adama araba tavsiye ediyorlar, ilginç olmuş biraz. motorun yeri ayrı arabanın yeri ayrıdır arkadaş. belki adamın arabası var ama motorla gezmek istiyor. çok ilginç çok.
ben olsam başka alternatiflere de bakardım, ikisi biraz uzak seçenekler araya başka seçenekler de sıkıştırılabilir. honda nc700 x de değerlendirilebilir bence

HELLAS
20 Temmuz 2012, 15:40
TABİİKİ VARADERO..........YADA TRANSALP DERIM BEN....
DL ENDURO DEGIL BU ARADA ...

Dunkerbeck
20 Temmuz 2012, 15:45
teşekkürler arkadaşlar cevaplarınız için. Araba önerisi geleceğini hiç düşünmemiştim açıkçası :) Amacımız bir yerden bir yere gitmek elbette ama bunu motorla keyifle yapmak istiyoruz. Bu zehri aldık bir kere arabaya binesim gelmiyor artık.

nc700x'i hem az yakmasından hem de ekonomik olmasından dolayı düşünmedim değil, şık da duruyor ancak daha çok naked tarzı bir motor gibi. nc700x'in 50bg motoru ve ufak boyutları 2 kişi toplam 200+ kg yükü kaldırır mı emin değilim.

izmir3535
20 Temmuz 2012, 15:49
50bg tat vermez... tabiki gider ama birde 90bg lik makinadaki gaza dokunmayla aynı olmuyor

NoMotorNoCry
20 Temmuz 2012, 15:54
Vstorma vereceğin o kadar parayla gider ikinci el iki tane transalp alırsın.Ben bir transalp kullanıcısı olarak vstromdan aşşağı kalacak bi motor olduğunu düşünmüyorum.Transalp kullanımı çok keyifli her yola gelebilen bir motor.Rüzgar alma konusunda her enduro gibi yüksek olmasından dolayı rüzgarlı havalarda etkilenirsiniz.Spor motor değil ki deponun üzerine yatıp rüzgarlığın arkasına saklanabilesiniz.Ama buna rağmen rüzgardan az etkilenmek için bi takım çözümler var.Touring cam gibi ya da ön camın üst kısmına takılabilen rüzgar kesiciler gibi çözümler var.Transalpin ikinci eline de güvenebilirsiniz.Yüzbinlerce kilometre devirebilen , sağlamlığını ispatlamış bi motordur.Gidip bi tane sıfır vstrom alacağınıza iki tane ikinci el transalp alın.Birini eşinize birini kendinize alın.Dünya turuna çıkın.

Dunkerbeck
20 Temmuz 2012, 16:05
Teşekkürler. Eşim sadece scooter kullanıyor, daha çok arkada oturmayı seviyor o yüzden 2 tane transalp biraz lüks bizim için :) Transalp'la 2 kişi yüklü bir şekilde yolculuk yaptınız mı, gücü yeterli midir? Sanırım 700cc ve 60 bg gücü var. Temizi 17-18.000 TL civarı. Sıfır vstrom gerçekten pahalı haklısın, abartmışlar. Varadero'ya sıcak bakıyorum hem güçlü hem kaslı. Sıfırını 27 küsüre bırakıyorlar, temiz ikinci eli 20-22 civarında. Bende de 20 vermişken biraz daha koy sıfırını al mantığı var. İlk benim olmalı :)

NoMotorNoCry
20 Temmuz 2012, 16:23
Teşekkürler. Eşim sadece scooter kullanıyor, daha çok arkada oturmayı seviyor o yüzden 2 tane transalp biraz lüks bizim için :) Transalp'la 2 kişi yüklü bir şekilde yolculuk yaptınız mı, gücü yeterli midir? Sanırım 700cc ve 60 bg gücü var. Temizi 17-18.000 TL civarı. Sıfır vstrom gerçekten pahalı haklısın, abartmışlar. Varadero'ya sıcak bakıyorum hem güçlü hem kaslı. Sıfırını 27 küsüre bırakıyorlar, temiz ikinci eli 20-22 civarında. Bende de 20 vermişken biraz daha koy sıfırını al mantığı var. İlk benim olmalı :)

Hocam bu transalp'le millet Çin'e gidiyo.Gücü yeterli mi ne demek.Eğer yükü yükleyip her türlü uzun yola vuracak bi motor arıyosanız transalpten iyisini bulamazsınız.180 km hızı rahat yapabilen bir motor.Sıfır alma takıntısından vazgeçin bence.İkinci el bir transalp size motor açısından arıza çıkarması mümkün değil.Çok sağlam motorlar bunlar.Belki zincir dişli takımı , lastik masrafı gibi masraflar açabilir.Onun dışında masraf açacak bi motor değil.100 bin km'leri rahatlıkla devirebilen motorlar bunlar.Bence siz ikinci el bi transalp alın.Artan paranızı kenara koyun.Üzerine biraz daha ekleyip seneye araba alın.İlerde çoluk çocuk olunca araba lazım olacak.Bu dediğimi yapın bana dua edeceksiniz.

Okurt
20 Temmuz 2012, 16:27
Her durumda v-strom....

ferdinandd
20 Temmuz 2012, 16:28
Hakikaten V-Stormun yanında çokta şık duruyor,http://www.latestbikesinfo.com/compare-honda-motorcycles-nc-700-x-vs-suzuki-dl650-v-strom-ready-for-the-x.html

fakat şıklar arasında olmadığından ben oyumu Honda Varadero XL 1000 den yana kullanıyorum :) 650 ve üstü makinaların artçı ve yüklerinizi taşımada en ufak bir sıkıntı yaşatacağını da düşünmüyorum.

Genellikle uzun yol ve max 80km/h demişsiniz ve 2 modele indirgemişsiniz tercihlerinizi , geriye değerlendirilebilir bikaç kriter kalıyor bunlardada bana en ters geleni 100 km deki yakıt sarfiyatı, aksi taktirde muhteşem bir makina şahsi fikrim.

Tercihler harici öneri bana hep ters gelmiştir fakat yakıt sarfiyatı özellikle motosiklette tadından yenmez bir artıdır,

2. el bir BMW F800GS uzun dönem bir motosiklet düşünüyorsanız sadece yakıt sarfiyatı ile farkı amorti edebilir :)

TAYFUNBORA
20 Temmuz 2012, 16:36
Ben V-Strom derim.Bütçeniz tam olarak nedir? İstedikleriniz çok mantıklı.Birazda hp fazla olsa fena olmaz.Bütçeye göre alternatif önerebilirim:)

izmir3535
20 Temmuz 2012, 16:42
honda translap varedaro tdm900 v stron bu tarz makinaların motor ömürleri 300.000km ile 400.000 km arasında değişir. 100.000km bugün çin üretimleri yapıyor. motosikletlerde bir görüş var halk arasında mtr olunca kilometre ömrü az gibi falan. buyrun yetkili servise sorun ömürlerini. bahsettiğimiz makinaların ömrünü yazdım doğru bildiğimi sanıyorum. bunlar 2 silindirli düşük devirli olduğu için yağ bakımlarını düzenli yaptırır 3000km ile 3500 arsında değiştirirseniz ki bu japonlar için geçerlidir bmw lerde 6000veya 6500 km de yağ değişimi yapılır bununda nedeni şanzıman yağının ayrı yerden konmasıdır. japonlarda ise koyduğunuz yağ hem sanzıman hem debriyaj hemde mtr bilümünde aynı yağı çevirir. makina 4 silindirli yüksek devirli olursa 2 silindirlilere göre biraz daha az ömürlü olur.saygılar

Dunkerbeck
20 Temmuz 2012, 16:56
Ben V-Strom derim.Bütçeniz tam olarak nedir? İstedikleriniz çok mantıklı.Birazda hp fazla olsa fena olmaz.Bütçeye göre alternatif önerebilirim:)

Bütçem 25-30 civarı. İkinci ele çok sıcak bakmıyorum çünkü gerçekten temiz motorlara yüksek fiyat istiyorlar, 3-5 daha koy sıfır al diyor şeytan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------


honda translap varedaro tdm900 v stron bu tarz makinaların motor ömürleri 300.000km ile 400.000 km arasında değişir. 100.000km bugün çin üretimleri yapıyor. motosikletlerde bir görüş var halk arasında mtr olunca kilometre ömrü az gibi falan. buyrun yetkili servise sorun ömürlerini. bahsettiğimiz makinaların ömrünü yazdım doğru bildiğimi sanıyorum. bunlar 2 silindirli düşük devirli olduğu için yağ bakımlarını düzenli yaptırır 3000km ile 3500 arsında değiştirirseniz ki bu japonlar için geçerlidir bmw lerde 6000veya 6500 km de yağ değişimi yapılır bununda nedeni şanzıman yağının ayrı yerden konmasıdır. japonlarda ise koyduğunuz yağ hem sanzıman hem debriyaj hemde mtr bilümünde aynı yağı çevirir. makina 4 silindirli yüksek devirli olursa 2 silindirlilere göre biraz daha az ömürlü olur.saygılar

300-400 bin km yapabildiklerini bilmiyordum, doğruysa çok etkileyici. teşekkürler bilgi için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------


Hakikaten V-Stormun yanında çokta şık duruyor,http://www.latestbikesinfo.com/compare-honda-motorcycles-nc-700-x-vs-suzuki-dl650-v-strom-ready-for-the-x.html

fakat şıklar arasında olmadığından ben oyumu Honda Varadero XL 1000 den yana kullanıyorum :) 650 ve üstü makinaların artçı ve yüklerinizi taşımada en ufak bir sıkıntı yaşatacağını da düşünmüyorum.

Genellikle uzun yol ve max 80km/h demişsiniz ve 2 modele indirgemişsiniz tercihlerinizi , geriye değerlendirilebilir bikaç kriter kalıyor bunlardada bana en ters geleni 100 km deki yakıt sarfiyatı, aksi taktirde muhteşem bir makina şahsi fikrim.

Tercihler harici öneri bana hep ters gelmiştir fakat yakıt sarfiyatı özellikle motosiklette tadından yenmez bir artıdır,

2. el bir BMW F800GS uzun dönem bir motosiklet düşünüyorsanız sadece yakıt sarfiyatı ile farkı amorti edebilir :)

ben de varadero'ya sıcak bakıyorum ama temiz ikinci el transalp'i de seçeneklere koymakta yarar var sanırım. Ancak o tam enduro sanırım, ben daha çok asfalt-bozuk asfaltta kullanacağım. Sanki enduro/touring melezi daha uygun gibi düşündüm hep. BMW ise gereksiz pahalı geliyor bana, 2.eline vereceğim parayla sıfır varadero alabiliyorum.

izmir3535
20 Temmuz 2012, 16:59
maddi durumunuz iyiyse sıfır alın derim onun hem ruhen hem fiziken tadı başka olur. ama sadece mtr alıcak param var derseniz ikinci el temiz bir şey bulun. sıfıra gerek yok. tdm900 2004 2005 modellerin fiyatı 13000tl ile 14000 tl arasında. bu mtr da incelemenizi şiddeetle tavsiye ediyorum. motorsiklet sürücülerinin gözden kaçırdıkları bir motosiklet. makinayı övmeyim şimdi :) kendim kullanıyorum diye yazar bazıları. kullanın görün

avciceyhan
20 Temmuz 2012, 17:09
varadero almalısın bence vstrom eyvallah güzel motorda japon yen'i vb durumlardan doalyı fiyatı aşırı derecede şişik bir motor varadero al keyfine bak 2 kişi yük mük abs cbs yıllardır hem polislerde hem dünyada kendini kanıtlamış bir motor daha ne olsun

lycantrophic
20 Temmuz 2012, 17:09
Şu motoru hobi aleti olarak düşünenler; araba tavsiye eden basmakalıp düşüncede insanlar enteresan geliyor. Yaz kış yollar buz olmadan biniyorum gayet hem bir yerden bir yere gitmek için kullanıyorum yeri geliyor motor kullanmak için de bir yerden bir yere gidiyorum. Sen hobi için kullanıyorsan herkese ne halt etmeye genelliyorsun hobi için kullanılır diye? Metal, rock konserlerinde "popçular dışarı" diye bağırıyordu; ben de buradan "arabacılar dışarı" diye yazıyorum. Gidin arabanızla mutlu mesut yaşayın; adam motosiklet sormuş araba al demek ne demek ya? Evin orada öküzler motoru kenara al da araba park edelim diyen öküzler de var mesela aynı mantık. Araba tavsiye edenlere sözüm hobi için bişeyler yapmak istiyorsanız gidin kağıt katlama sanatı; ahşap boyama gibi şeylerle uğraşın, milletin önünde de saçma sapan yorumlarla gölge etmeyin.

Dunkerbeck
20 Temmuz 2012, 17:23
maddi durumunuz iyiyse sıfır alın derim onun hem ruhen hem fiziken tadı başka olur. ama sadece mtr alıcak param var derseniz ikinci el temiz bir şey bulun. sıfıra gerek yok. tdm900 2004 2005 modellerin fiyatı 13000tl ile 14000 tl arasında. bu mtr da incelemenizi şiddeetle tavsiye ediyorum. motorsiklet sürücülerinin gözden kaçırdıkları bir motosiklet. makinayı övmeyim şimdi :) kendim kullanıyorum diye yazar bazıları. kullanın görün

evet tdm'de hoş alet. Ama 10 senelik değil de daha yeni istiyorum. 2-3 senelik bakınca fiyatlar yine 20+.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-sahibinden-cok-temiz-2010-model-59727919/detay
Kafa yine sıfır varaderoya gidiyor haliyle.

izmir3535
20 Temmuz 2012, 17:35
benim tdm 2004 model ama sıfır mı diye soran çok:))