PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangi Tarz? Neden tercih edilmeli?



Dr.MZÇ
18 Temmuz 2012, 01:39
Sevgili Dostlar.
Uzun zamandır takip ettiğim bu forumda motosiklet ile ilgili sanırım en önemli konumu açmış bulunmaktayım.
Gel zaman git zaman artık motosiklet alma vaktim iyice yaklaştı.
Eğer aksilik olmazsa 3-4 aya kadar bir şeyler alabilirim diye ümit ediyorum.
(25 senenin yanında ufak bir vakit:))
Fakat;
Hala karar veremediğim bir şey var;
Tekerlek üzerinde giden herşeyi çok seviyorum :queen:

Hangi tarz motor neden tercih edilmeli?

Hızı seviyorum ufağından bir SS almak sonra da büyütmek istiyorum.
Gezmeyi seviyorum enduro almak istiyorum.
Şehirde rahat dolaşmak istiyorum tamam benim tarzım naked diyorum
Sonra bir cruiser görüyorum özgürlük bu makinede diyorum.
Hatta scooter araştırdığım bile çok oldu.
Kısacası kafam karma karışık.

Test sürüşü diye bir şey de olmadığı için ancak sorarak bir şeyler öğrenebileceğim sanırım.

Daha önceden açılmış pek çok konuyu inceledim ama genelde makale tarzında çok didaktik yazılar vardı.
Kullanıcıların bu konuda ne düşündüğünü kendi tarzlarını neden seçtiklerini merak ediyorum.

Ayrıca bir sorum daha olacak yurt dışında büyük motorların gücünü 33hp'ye kadar düşüren sistemler var.
Onlar motora zarar verir mi?
Tekrar normal gücüne çıkarttığımızda sorun yaratır mı?
Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.

İyi akşamlar hepinize.

Dr.MZÇ
18 Temmuz 2012, 10:38
Veya şöyle bir soru sorayım. Günlük şehir içinde 20-30 km bazen trafikte motor kullanacak birisinin ss makine alması doğru mudur? Oturuş pozisyonu çok sorun olur mu?

Serdarrr
18 Temmuz 2012, 10:57
Ben de SS ya sporttouring diye çıkmıştım yola... Aldığım ileri sürüş teknikleri kursunda (Ankara/Atom karınca) bir kanuni seyhan kullandım (Cruiser) otruş şekli ve karakteri çok hoşuma gitti. Dedim hem çok zevkli hem yavaş kullanırken de keyif alıyorum, hız yapma ihtiyacı da duymuyorum. Böylece kararımı vererek bir cruiser aldım. O yüzden burdan ne desek boş, ya deneme yanılma yapacaksın (al-sat), ya da benimki gibi bir deneyimin ardından hoşuna gideni seçeceksin. Hayırlı olsun şimdiden.

2. sorunun cevabı da şöyle: başlangıç için SS olsa olsa 125 veya 250 olabilir. Bunların oturuş pozisyonları ve şehir içi kullanım özellikleri 600cc+ SSlerden daha konforludur (diktir). Şehir içi başlangıç motoru öyle bir ss, naked ya da commuter olabilir. Cruiser şehir içinde biraz zor oluyor, trafikte 250 lik scooterlara özenmiyor değilim. (Bunu da düşün derim trafik varsa)

canerol
18 Temmuz 2012, 11:05
önemli olsan senin hem ne için kullanacağın ve nelerden zevk aldığın bende cruiser kullanıcısıyım küçüklüğümden beri harley hastasıyım.buyüzden cruiser kullanıyorum.halen daha ss lere hiç merakım olmadı olsada binsem diye.

birisi konu açmıştı 1000rr a geçiş diye bu motorlarda tabi kimisinde alışmak için gücünü düşürebiliyormuşsun vede alıştıkça yavaş yavaş 4 5 kademe açabikliyormuşsun yani ilk defa bindiğin alışmadığın motorda en ufak gaz açmak kafa kaldırdığı için plakanı motorun giderken görme diye :) böyle bir sistem yapılmış

Dr.MZÇ
18 Temmuz 2012, 13:50
@ Serdarrr
İşin aslı al sat işlerini sevmiyorum. Biraz sıfır takıntım olduğu için alacağım motor büyük ihtimalle sıfır olacak ve uzun zaman kullanmam gerekecek. İleri sürüş teknikleri almayı ben de düşünüyorum o zaman sanırım ben de önümü daha çok görebilirim ;-)
Mesela zamanında bir abimin arkasında artçı olarak 160a çıktığımda aldığım zevk hayatımın en büyük zevklerinden birisiydi. 160 belki çok uç bir sürat değil ama kendimi ss oturuş pozisyonunda virajlarda bir açıyla yatarken gittiğimi hayal etmeyi seviyorum. Cruiser konusunda da o heybetli makineyle yola çıkmaktan çok onun bloğunu açmak ufak tamirlerini yapmak krom nikel kaplamalarını parlatmak ve biraz turlayıp geri garajına koymak gibi şeyler yapmayı ümit ediyorum. İşün özü her makine ile ilgili farklı hayallerim var ve gerçekten ne istediğimi bilmiyorum :-)

@ Canerol
Ben de ufaklıktan beri ss kullanmayı istedim ama her okuduğum konuda kendimden bir şeyler buldum ve kafam daha çok karıştı. Aslında güzel bir makine almak ona aşık olmak ve çok uzun yıllar boyunca onu kullanmak istiyorum. Yeni teknolojiye mağlup olsa bile satmayacağım çok gerekirse yanına başka bir makine alacağım bir şey istiyorum. SS olup da klasik olması zor derseniz eğer bakınız kawasaki gpz900r derim :-)

Serdarrr
18 Temmuz 2012, 14:35
O herşeyi aynı anda isteme olayı bende de var, onun için bir sport cruiser (GV 650) tercih ettim. Basınca gidiyor,virajlara güzel yatıyor, ağır giderken de tam bir cruiser.
Ha, hata mıydı? Evet. Çünkü çok güçlü bir motoru var ve ağır bir makine, başlangıç için fazla yani. Kaza vs yaşamadım ama uzun süre korkuttu beni bu güç, bazen istemeden power slide yaptım. Tabi makinayı ileri sürüş kursundan sonra aldığımı unutmamak lazım.

atiTheSun
18 Temmuz 2012, 17:10
Bende herşeyden istiyorum. Bi scooter alayım diyorum, bi choper, bi ss, sürekli değişiyor fikirlerim. Ama şunu biliyorum, bi commuterle bir-bir buçuk sezon bir gezeyim, sonra karar vereyim, kendimi mantıklı gelene doğru yönlendiriyorum..

erro
18 Temmuz 2012, 17:34
Veya şöyle bir soru sorayım. Günlük şehir içinde 20-30 km bazen trafikte motor kullanacak birisinin ss makine alması doğru mudur? Oturuş pozisyonu çok sorun olur mu?

yanlıştır..mesajını tam okuyamadım ama büyük ss lerden bahsediyosan çok yanlış..küçükleri için problem değil...türkiye şehir içi dışı karayolu köy yolu için enduro şart..diğer her modelde içinin acıdığı anlar olabilir...özellikle motora yeni başlayanlar hep şehir içi kullanacağını düşünür, şehir dışında işim olmaz der ama bu kadar gezi raporu da boşuna çıkmıyo :)

Blackeagletr
18 Temmuz 2012, 17:40
125 - 250 cc SS ler (Hyosung hariç.) zaten çok yormayacak şekilde bir oturuş pozisyonuna sahip. SS sevdan varsa küçük cc de şehir içinde sorun yaratmayacaktır senin için. Ama tabiki bir commuter kadar da rahat ettirmeyecektir.

Dr.MZÇ
19 Temmuz 2012, 15:35
Yorumlar için teşekkür ederim. Türkiyemin yolları gerçekten iyi sayılmaz bakalım neye niyet neye kısmet :-)
Peki ss seçen neden ss seçer endurocu neden o çirkin :-) makinelere aşık olur onu merak ediyorum. Tamam zevk meselesi ama o zevkin açıklaması nedir acaba?

Chronix
19 Temmuz 2012, 16:02
SS alırsan uzun yola çıksan o yolu yorulmadan çabuk bitirmek için hızlı gidersin (600 ve üstü). şehir içi trafiğinde sobaya oturmuş gibi gezer rezil olursun ve gidondan dolayı yorucudur benzin tüketimi fazladır.(Tehlikeli)

Enduro Alırsan boy oranına göre yorum yapmak lazım.. 2 ayağının yere deymediğini düşünürsek çok sıkışık trafikte stres yaratır. Türkiye'nin yol şartları için biçilmiş kaftandır ve çirkinliği görecelidir.

Cruiser alırsan çok rahattır ama gidon açısından dolayı da kıvrak değildir nikajlardan dolayı sürekli bakım ve titizlik ister..alacağın modele göre yaşadığın semtten kovulabilirsin =P

Naked alırsan çok söylenecek birşey yok iyi ki naked almışım dersin.. en azından ben öyle dedim :mrgreen:

Dr.MZÇ
20 Temmuz 2012, 21:26
@chronix
1200 gs'ye oturmuştum ayaklarım yere değiyordu endurolarda bmw g650gs ve f650 gs'nin motor gücünü 33hp'ye düşürme seçeneği varmış sanırım ama bu motorun ömrünü nasıl etkiler bilmiyorum.
Naked makineler çok tatlı gerçekten ben biraz daha klasik duruşlu olanlarını beğeniyorum motoguzzi'nin yaptıkları gibi naked makineler de gerçekten modaya meydan okuyabilecek makineler ölene kadar köşede dursa seyretsen sıkılmayacağın çok seçenek var aslında.
Cruiser makinelerin ekzos sesini ne kadar çok sevsem de onu gürültü olarak görenleri rahatsız etmemek için sanırım bir süre uzak duracağım ondan.
Peki mesela sizin naked seçme sebebiniz neydi?

CAGRRI
20 Temmuz 2012, 21:39
Herşeyin çıplağı makbuldür :wiinkk:

Chronix
20 Temmuz 2012, 22:24
@chronix
1200 gs'ye oturmuştum ayaklarım yere değiyordu endurolarda bmw g650gs ve f650 gs'nin motor gücünü 33hp'ye düşürme seçeneği varmış sanırım ama bu motorun ömrünü nasıl etkiler bilmiyorum.
Naked makineler çok tatlı gerçekten ben biraz daha klasik duruşlu olanlarını beğeniyorum motoguzzi'nin yaptıkları gibi naked makineler de gerçekten modaya meydan okuyabilecek makineler ölene kadar köşede dursa seyretsen sıkılmayacağın çok seçenek var aslında.
Cruiser makinelerin ekzos sesini ne kadar çok sevsem de onu gürültü olarak görenleri rahatsız etmemek için sanırım bir süre uzak duracağım ondan.
Peki mesela sizin naked seçme sebebiniz neydi?

spor tarzı veya granajlı motorlara ilgim hiç yoktur ve düştünmü bir ton masrafı vardır. normal de hızdan çok manevra kabiliyeti yüksek motorları severim. bunun en için en iyisi enduro ama boy 170 olunca enduro kullanmak biraz sıkıntılı.bu yüzden gerek yakıt tüketimi gerek sahip olduğu güç ve bir enduro kadar yerden yüksekliği nedeni ile gt250 comet aldım.. ayrıca elimden geldiğince motor arızası ilgili sorunlarımı kendim çözmeye çalışırım ve motorun çıplak olması gerçekten avantaj.

Naked Candır!!
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/549652_10151026444344223_92637317_n.jpg

Dr.MZÇ
20 Temmuz 2012, 22:36
Gerçekten çok güzel makine rengi ayrı bir yakışmış. Lasitikleri değiştirmişsin sanırım?

Chronix
20 Temmuz 2012, 22:47
Gerçekten çok güzel makine rengi ayrı bir yakışmış. Lasitikleri değiştirmişsin sanırım?

arka metzeller tourance ön sava m30.ve teşekkürler. tavsiyem aman aman gezen adam değilim günlük işe git gel hafta sonları arada ufak tefek geziler dışında pek bir sürüşüm olmaz derseniz size uygundur.. bi de seçeceğiniz motoru eğer sürekli beraber olduğunuz sürücü arkadaşlar var ise takıldığınız ortama göre motor seçmeniz daha iyi olacaktır.(CC bakımından söylüyorum).. örnek vermek gerekirse biz üç kişiyiz daha önce bir arkadaşımız cbf150 kullanıyordu ben ve diğer arkadaşım da gt250 var ve uzun yollar da sürekli arkamız da kalıyordu tabi bu hem onun hem bizim için biraz sıkıntıydı. o yüzden yakın zaman da arkadaşımız da gidip temiz 2. el bir comet aldı. şu an herkes halinden memnun.

Dr.MZÇ
20 Temmuz 2012, 23:50
Eğer Ankara'da kalırsam katılacağım grup 600cc ve üzeri; bakalım belki zorunlu hizmette daha farklı bir ortam olur... Bir ara bu motordan ben de almayı kafaya koydum fakat bankadan öğrenciye kredi çıkmayınca hevesimizle kaldık :-)

FatihKARAKAŞ
21 Temmuz 2012, 00:33
Benim size yazdıklarınız sonrası tavsiyem kesinlikle sport touring;

Naked , Chopper ve Sport Tourig kullandım. Hepsinin ayrı bir keyfi var... Hala Hyosung GV 650 ve Honda NT 700 deaville kullanıyorum.
ama her insan ;
Gazı açtığında fırlayacak, ivmelenmesi nefes kesecek bir RR
Yol yetmediğinde yol açacak Enduro
Açık havayı sesiyle çınlatacak, kasıla kasıla yol alacak bir Cruiser Chopper
Uzun yolları artçıyla keyfe çevirecek Touring
istiyor.

Sözün özü tecrübeniz varsa Sport Touring alın...

Öncelikle BMW K 1200 RT , Honda Europan 1300 veya NT 700 Deaville, Yamaha FJR

motodriftt
21 Temmuz 2012, 01:26
paran warsa bi fz6 fazer al hemsürat hem rahatlık hem basmassan ekonomik duydugumagöre 1kmye 20kuruş yakıyor

chemical
21 Temmuz 2012, 01:40
İlk motorun commuter olsun marka model farketmez biraz kullan zaten kendi seçeneğini bulcaksın.
Ama motorda kişilik meselesi kimisi ss vazgeçmez kimisi endurodan. Ama bir söz var herkes bir gün endurocu olacak diye bence kesinlikle çok doğru bir söz.

Ss makine ne şehir içine geliyor nede uzun yola gezmeyi hayal etme ancak gazlarsın okadar. Bence tam bir pist ve zevk makinesi yada hafta bir gün otoban için üretilmiş bir motor.

Gezeceksen keyfine düşkünsen endurodur.
Naked genelde şehir içi ve hız için iyidir.
chopper cruser bence ayrı bir dünya onlara motor diyemem:)

şahsen para sıkıntı olmasa
gsx-r 600 hafta sonu gaz açmak için
gv250 inazuma şehir içi kullanım kısa geziler olurdu büyük motorun yanına küçük motor şart bence özellikle küçük scooter yada commuter. Büyük makinanın büyük derdi var 100 km de litrelik bir motorla emin ol 10-12 litre arası rahat tüketimi vardır bir takım lastik 800 lira vs vs tamamen iş duygusal:cherry:

novablue
21 Temmuz 2012, 03:35
Bence karar vermeden önce hepsinin oturuş pozisyonlarını test et. Çok çok önemlidir. Benim hayalimde hep enduro vardı. Ama cruiser'a oturunca fikrim değişti. Tarzına bağlı bir karar bu. Cruiser'a karar verirsen hyosung gb250 yi övüyorlar çok. Ne alırsan ama içine sinsin.

inzell
21 Temmuz 2012, 03:57
Naked gibisi yok.

Naked ile cruiserı kıyaslayacak olursak:
Bir naked, sport cruiserdan daha rahat bence.
Ayrıca yapısı itibariyle frenlemesi de çok başarılı naked motorların. Cruiserlar frenlemede çok hantal.
Naked, çok daha kıvrak şehir içinde.
Asfalt dışında da naked daha başarılı.
Cruiser; görsel açıdan daha zengin, gösterişli, heybetli...
Cruiserın sesi tahrik edicidir.

ferad
21 Temmuz 2012, 18:03
1 zamanlar bende bu ikilemde kalmistim benim size tavsiyem kesinlikle enduro olacaktir istediginizde dag bayir istediginizde sehirler arasi yahut sıkısık trafikte sorun çıkarmayacak 1 motor ve hepsinden onemlisi enduro motorlarin surus zevki 1 baska kesinlikle tavsiye ederim

Dr.MZÇ
22 Temmuz 2012, 17:35
Yorumlar için teşekkür ederim :-)

SS gücü 33hp'ye düşürülse bile çok mantıklı değil anladığım kadarıyla.
Şahsen hep SS hayali kursam da mantıklı olan 3-4yıl beklemek gibi görünüyor.

Enduro makineler gerçekten her eve lazım gibi
Fakat eğer hayalini kurduğum yere girersem gerçekten en az 4 sene motorla şehir dışı yapma şansım olmayacak.
Bu sebeple enduro için de karar vermek henüz erken.

Cruiser makine ise günlük kullanmak istediğim ve belki de sık sık trafiğe çıkacağım için çok doğru bir seçim olmayacak gibi
Motosiklet deyince aklımda ilk ss ve cruiser canlansa da bu seçenek de mantıklı değil benim için.

Ben bastım mı beni kısa sürede 160a kavuşturacak şehir içi rahat olan bir araç tercih etmeliyim sanırım.
Bunun için de iki yol var
1)naked
2)topraktan çok asfalta yönelik yapılmış soft endurolar

Peki bunlar içinde ne önerirsiniz?

FatihKARAKAŞ
22 Temmuz 2012, 17:48
F 650 GS veya Aprilla Pegaso 650 iyi bir alternatif olabilir....

Yorumlar için teşekkür ederim :-)

SS gücü 33hp'ye düşürülse bile çok mantıklı değil anladığım kadarıyla.
Şahsen hep SS hayali kursam da mantıklı olan 3-4yıl beklemek gibi görünüyor.

Enduro makineler gerçekten her eve lazım gibi
Fakat eğer hayalini kurduğum yere girersem gerçekten en az 4 sene motorla şehir dışı yapma şansım olmayacak.
Bu sebeple enduro için de karar vermek henüz erken.

Cruiser makine ise günlük kullanmak istediğim ve belki de sık sık trafiğe çıkacağım için çok doğru bir seçim olmayacak gibi
Motosiklet deyince aklımda ilk ss ve cruiser canlansa da bu seçenek de mantıklı değil benim için.

Ben bastım mı beni kısa sürede 160a kavuşturacak şehir içi rahat olan bir araç tercih etmeliyim sanırım.
Bunun için de iki yol var
1)naked
2)topraktan çok asfalta yönelik yapılmış soft endurolar

Peki bunlar içinde ne önerirsiniz?

kanucan
22 Temmuz 2012, 17:50
Aslinda icten ice spor motosiklet sevsemde mantigim beni enduroya zorluyor.Cunku bu ulkede kullanilicak en mantikli motosiklet sahsen endurodur.

Asfaltimizin kalitesi ve her an cikabilicek surpriz cukurlara,tumseklere karsi yeterli amortisorlere sahip.

Spor motosikletlere gore yakit sarfiyati daha dusuk oldugu icin cebinizede faydalidir.

Rahat sele ve ekstradan canta takma yerleri sayesindede uzun yol icin birebir.

gugukk
22 Temmuz 2012, 17:59
hergün 25 km işe gidiş 25 km de geliş 50 km günlük yol yapıyorum istanbul trafiğinde debriyaja basmaktan kollarım çok fena ağrıyor şehir içi için bence iyisi scooter ver gazı gitsin ss oturuş pozisyonu ilede çok yoruyor uzun geziler için gönlündeki motoru al şehir içi içinde ucuzundan scooter al rahatla

c90
22 Temmuz 2012, 18:22
NAKED gibisi bulunmaz
naked candır
naked buluna bilecek tek dosttur
naked kontağı açınca muhabbetin en hasını yapar
naked iyidir
naked şehir içinde
naked şehirler arasında
naked püfür püfür rüzgar
naked kambur yapmaz
daha ne olsun NAKED işte
başka ne var ki...............................
ha buldum
NAKED var bide

tigermbz
22 Temmuz 2012, 21:03
tecrübe varsa
günlük kullanımda kawasaki er6n
uzun yol ağırlıklı tercih ise kawasaki versys

ama tecrübe yoksa 125 cc süpermoto alacaksın

pistolpitt
23 Temmuz 2012, 11:50
sıfır alacaksanız honda cbf600'ü eliyorum, sıfırı artık satılmıyor, geriye yamaha xj600 diversion kalıyor. ABS li bulursanız beklentilerinize en çok uyan motor olabilir.

eren özer
23 Temmuz 2012, 13:27
Az bi tecrübeniz varsa er6n Çift slindir 72 beygirlik abs seçenekli çok az yakan güzel bir motor hızı tatmin eder videolarında 230 görünüyor
Tecrüben varsa ve Z750R 4 silindir Naked lerin babası olarakda bilinir 106 Hp 10 numara motor
Tecrüben yoksa Suzuki nin yeni Commuter benzeri Nakedi 250cc yada gt250 olmadı sym 250 cc naked var onlara bakabilirsin
Naked senin için en doğru tercih olur Kanımca

skystar
23 Temmuz 2012, 13:47
her ne kadar communuter kullansamda ve ss makina hayalini kursamda bir tarafım cross sürmek istiyor ormanın içine dalmak tepelerden hoplayıp zıplamak trafik keşmekeşinden kurtulup ormanın içinde huzur bulmak ormanın sesini dinlemek istiyorum.Olurda ilerde maddi açıdan sıkıntım olmaz ise hem 600 f almak hemde 250 lik cross bi motosiklet alıp kullanmak isterim...

SessizGezgin
23 Temmuz 2012, 14:42
racing deneni genç olmam ilerleyen yaşlarımda hornet bir makina alacam 40 tan sonra ömrümüz olursa :)

Dr.MZÇ
27 Temmuz 2012, 18:48
Değerli dostlar
Bugün nc700x ve nc700s'e bakmak için ders çalışmaya ufak bir ara verip
Honda efe plazaya gittim.
Gittim ve gördüm ki hiç bir şey toz pembe değilmiş :-)
Motorlar bana tahmin ettiğimden daha ağır ve büyük hissettirdi :-)
Oradaki görevli arkadaş da ilk motosiklet için uygun bir tercih olmayacağını söyledi.
Kendini beğenmiş ukala yanım "boş ver çek altına bir büyük" dese de
Hem ilk iş hayatımda kendimi mali açıdan zora sokmamak
Hem de ölmemek veya sakat kalmamak için en ufağından az yakan bir motor almaya karar verdim.
CB 125E gördüğüm kadarıyla bir kaç aylığına benim için biçilmiş kaftan
Hatta hiç satmayıp elinde bekletip ufak tefek işlerde şehir içinde kullanmak için de ömürlük iyi bir seçenek
Bu arada sanırım honda cross tourer'a hayran kaldım enduro motorlar hiç de çirkin değilmiş :-)

Verdiğiniz fikirler için tekrar teşekkür ederim
Tekeriniz düz bassın...

mematmahlas
28 Nisan 2017, 16:09
https://copbidonu.blogspot.com.tr/2017/04/karakterlere-gore-motosiklet-tercihleri.html burada gayet iyi anlatılmış :D

Salurbey
28 Nisan 2017, 16:51
Bende r25 var,oturuş poz sport touring, ona rağmen uzun yolda rahatlık bakımından enduro veya cruiser la kıyaslanmaz. Naked rüzgar meselesi büyük sorun. Birde r6 veya zx636 düşünün oturuş uzun yolda ne hale getirir. 8000 km sadece uzun yolum var r25 le,dün 300 km yaptım kartepe greenpark git gel,omuz boyun biraz tutulmuş :) buna rağmen yinede bir sonraki motorum 600cc ss olacak ,bile bile lades. Ama bir mt09 tracer veya triumph tiger ve gs650 fln olsa ne rahat km çıkartirim :) misal dün ki yol eminim bu kdr yormazdi.

Siz inazuma alın grenajli modelini,çok harika motor ve cook rahat edersiniz.