PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CC Büyütme hakkında yardımlarınızı bekliyorum...



*/ AHm3T /*
17 Temmuz 2012, 23:39
Yamaha BW's 100 isimli, küçük yakışıklı bir motora sahibim. İnternette gezinirken Honda CBR 125 R gördüm, ve bu büyük (KOCAMAN) makinelerin aslında küçükleri de olduğunu farkettim. (İlla gidipte 600, 1000 RR almaya gerek olmadığını yani. Çokta uçmak istemiyorum, zira hız yapmakta gözüm hiç yok, maksat motoru değiştirelim eğlence olsun)

Bu makinelerin 125'lik bir motora sahip olması beni cezbetti. Benim motordan sadece 125 cc büyük ve piyasadaki scooterların çoğundan küçük bile. Hemde görüntü tip olarak gayet hoş bir makine. Fiyat konusunda ise pek uçuk değil, 2. ellerini 5000 liradan bulabileceğimi düşünüyorum.

Şimdi ben bu motora geçmeye kalksam ne gibi zorluklar yaşarım? (Scooter > SS)
Motor ağır mıdır, hakimiyeti kolay sağlayabilir miyim?
Vitesli motor hiç kullanmadım ama, çok basit olduğunu söylüyorlar. (Yetenek var, ilk oturuşta halledeceğimi düşünüyorum)
Bir de önemli nokta benim BWS 100 km'de ortalama 5 litre yakıt tüketiyor. Bir scootera göre gayet fazla. CBR 125'in yakıt tüketimi de ortalama bu kadar mıdır?
Parçası pahalı mıdır? (örneğin bws'nin km paneli 145 lira, bununki ne kadardır gibi bi saçma karşılaştırma yapayım:) sanırım japon olduğu için bu da pahalıdır.
Tekrardan belirteyim, hız yapayım caddelere akayım ön kaldırayım gibi saçma sapan hedeflerim olmadı,asla olmiycak. Yaklaşık 5-6 senedir hep scooter'ların üstünde olduğumdan artık bu şirin makinelerden vitesliye geçmeyi düşünüyorum. Yani bu konuda yeterince tecrübelendim. (Hani yeni başlayacaklara diyoruzya, scooter'dan gir sonra büyütürsün diye, öyle yaptım bende :))

Tavsiyelerinizi bekliyorum... Saygılarımla...

http://img441.imageshack.us/img441/584/cbr.png

viper17
17 Temmuz 2012, 23:47
Dengen güzel ise devirmem diyorsan geçebilirsin grenajlı motora :) Yoksa cebin fazla yanar

adem80
17 Temmuz 2012, 23:47
ahmet ben yazınca kızıyon. Ben yazmıcam bakam gene kızacakmısın? :santa:

*/ AHm3T /*
17 Temmuz 2012, 23:49
Dengen güzel ise devirmem diyorsan geçebilirsin grenajlı motora :) Yoksa cebin fazla yanar

Denge de sıkıntı yok başkan. Sana bi istatistiğimden bahsedeyim; ben ömrümde hiç düşmedim motordan daha :) kısmetse CBR 125 ile :D


ahmet ben yazınca kızıyon. Ben yazmıcam bakam gene kızacakmısın? :santa:

başkan kusura bakma o gün biraz sıkıntıydı, sinirlendim biraz. idare et :) özür dilerim seni kırdıysam.

adem80
18 Temmuz 2012, 00:02
sana 2 ci el, temiz, 2010 model cbr 125 r eski kasa öneririm ahmet. Özelden mst attım onuda oku. Yanında tabi tam koruma önermeden olmaz. :cat:

*/ AHm3T /*
18 Temmuz 2012, 00:08
o zaman 2010 modellere göz atayım, zaten benim bws de bildiğim kadarıyla 90+ bir kiloya sahip. özelden cbr 125, 127 kilo yazmışsın pek bi fark yok yani. olmadı paramızı denkleştirip sıfır alırız. bi de aklımda daha büyük cc scooter'la devam etmek var, gilera runner 200 vs. ona ne dersiniz...

serseric
18 Temmuz 2012, 00:22
vay be ahmedim adaşım sen böyle konular açarmıydın :D sakin sakin kimselere kızmadan :D hahahah alışkın değiliz kusura bakma :) ,


neyse şaka bir yanada sana rahat mı batıyor dostum napcan vitesliyi scooter gibisi varmı yaa gaz fren gaz fren :D ohh miss

*/ AHm3T /*
18 Temmuz 2012, 00:23
vay be ahmedim adaşım sen böyle konular açarmıydın :D sakin sakin kimselere kızmadan :D hahahah alışkın değiliz kusura bakma :) ,


neyse şaka bir yanada sana rahat mı batıyor dostum napcan vitesliyi scooter gibisi varmı yaa gaz fren gaz fren :D ohh miss

Haklısın başkan, ama benim gavur aleti çok yakıyor yahu. CBR 125R kadar yaktığına eminim, hatta daha fazladır :D kimse yakıtından bahsetmemiş. bilen biri yakıtından bahsetsin şu aletin :D

serseric
18 Temmuz 2012, 00:26
Haklısın başkan, ama benim gavur aleti çok yakıyor yahu. CBR 125R kadar yaktığına eminim, hatta daha fazladır :D kimse yakıtından bahsetmemiş. bilen biri yakıtından bahsetsin şu aletin :D

ben arada gördüğümde normal diyorlardı daha dogrusu okudugumda ,yakıtı seninki gibi gavur değil yani rahat ol
birde benim fikrim ben scooter büyüterek gidicem valla 650 ye kadar yolu var en sonunda gözümde ya burgman var yada bmw scooter

maxi97
18 Temmuz 2012, 00:43
scooterla motosikletin trafikteki konumunu öğrendiğine inanıyorsan neden vitesli motosiklete geçmeyesin?

ben de böyle yaptım. mondial 150 zc ile 15.500-16.000 km yaptım sonra ybrmi aldım.

ybrden önce 2008 model bir cbr 125r 18 000 kmde bulmuştum ve 3400e anlaştım.

12 000 kmye kadar bir tanıdığımdaydı. ama o 6 000 km alacağım kişide sanayiden yapılmış bağıran egzozla aynasız halde "gazcı" olarak gezen bir elemanda kalmıştı.

bana orijinal egzozla ve aynalarıyla getirse de ben trafikte kaç kere rasgeldiğimden güvenemedim. bu motosikleti almamamı 3te bir oranda etkiledi.

üçte ikisi ise granajlı bir motosiklet olmasıydı.

yaz-kış(buz üstünde bile) motosiklet süren biriyim ve ybr ile 2 kere düştüm. birini geçen yazmıştım. kışın ise ayaklarım yerde gidiyorken bir otomobilin beni yandaki kar birikintisine sürüklemesi yüzünden 30 km hızla 20-30 metre sürüklendim. yerler buzdu çünkü.

eğer cbr ile 2 kere düşseydim sanırım bir memur maaşımı granajlara verirdim. geçi sanayide tamir yapan yerler de var gene masraf.

ben ise ybrmin koruma demirine 2 tekme atarak sorunumu çözüyorum.

tvs apache almanı öneririm. ybr 10 beygir 108 kg. apache 13.5 beygir 130 kg falan. genel olarak aynı ama bu motoru uzun süre değişme imkanın olmayacaksa 3.5 beygir fazlası seni bir süre daha idare eder.

vitesli motosikleti ise iki üç saatte öğrenirsin.

lütfen önce ehliyetini al.

ekleme: cbr 125 2.8 litre ile 3.5 litre arası yakar. bwsden en aşağı 1 litre az yakıp 130 km hızı görürsün. 100 kmdeki tüketim.

adem80
18 Temmuz 2012, 00:46
alacak söz verdi bana. Önümüzdeki ay yazılıyor. Tavsiyelerimiz işe yaradı :cat: keşke herkes ahmet gibi dinlese bizi :cat:

*/ AHm3T /*
18 Temmuz 2012, 00:48
@maxi97 tavsiyelerin için teşekkürler. (ehliyet işini yakın zamanda çözüyorum). grenaj yani parça mevzusundan dolayı bir düşmede bende yüksek maliyeti bulacağından mantıklı düşünerek ve seni dinleyerek bu hedefimden vazgeçebilirim. TVS Apache'nin yeni kasasını gördüm o da 10 numara bir motor. Peki Gilera Runner desem ona yorumun ne olur hocam?

maxi97
18 Temmuz 2012, 01:00
@maxi97 tavsiyelerin için teşekkürler. (ehliyet işini yakın zamanda çözüyorum). grenaj yani parça mevzusundan dolayı bir düşmede bende yüksek maliyeti bulacağından mantıklı düşünerek ve seni dinleyerek bu hedefimden vazgeçebilirim. TVS Apache'nin yeni kasasını gördüm o da 10 numara bir motor. Peki Gilera Runner desem ona yorumun ne olur hocam?

o da bws gibi 2 zamanlı ve 6-7 litre rahat yakar ama o da 140 km gibi hız yapar. bir de italyanların bakımı masraflı.

cbr için ise karenaj (türkçe yazılışı granaj değil ben de yanlış yazmışım) parçalarını söküp öğrenene kadar öyle kullanabilirsin.

*/ AHm3T /*
18 Temmuz 2012, 01:01
TVS Apache daha mantıklı gelmeye başladı. yeni kasası çok güzelmiş özellikle. bence fazla uçmaya gerek yok, bir tvs düşüneyim ben.

dusunurken
18 Temmuz 2012, 01:19
Karenajlarını sökünce olur mu ya:)) ilk defa duydum böle bişeyi var mı foto falan karenajsız cbr'ın.. Çok merak ettim bak şimdi..

Bir de şu karenaj koruma takozları var ya onlar iş görür mü.

maxi97
18 Temmuz 2012, 01:24
TVS Apache daha mantıklı gelmeye başladı. yeni kasası çok güzelmiş özellikle. bence fazla uçmaya gerek yok, bir tvs düşüneyim ben.

arka ve ön koruma demirini eksik etme. kask eldiven dizlik, hatta kask mont pantolon bot eldiven en güzeli.

geçenki kazada korumalı "gömleğim" kaskım ve dizliğim olmasaydı kafam patlamasa bile burnum, kolum, omzum ve bacağım kırılabilirdi. sol dizliğimin plastik kısmı ve korumalı gömleğimin suni deri kısmı remen traşlandı. kaskımın ise ön camı güzelce çizildi. korumalar önemli. birebir yaşanmış örneğim bak.

---------- Post added at 00:24 ---------- Previous post was at 00:22 ----------


Karenajlarını sökünce olur mu ya:)) ilk defa duydum böle bişeyi var mı foto falan karenajsız cbr'ın.. Çok merak ettim bak şimdi..

Bir de şu karenaj koruma takozları var ya onlar iş görür mü.,

sökülür, neden sökülmesin? hyosung 250 comet gibi duruyor ama ön farı da ybr farı yapmak gerekir. ya da kafa karenajı kalacak.

takozlar iyi hoş, alt taraflar kırılmıyor ama çiziliyor. üst farın oralar ve arka kuyruk kırılabiliyor.

hani ilanlarda "alt taraflarda çizikler mevcuttur" lafı buradan geliyor.

dusunurken
18 Temmuz 2012, 01:28
maxi97 teşekkürler:)

Khutuck
18 Temmuz 2012, 11:01
Al CBR125'i, çok güzel motor. 3lt civarı yakar. Karenaj koruma topuzu takarsan kırmazsın da. "Düşerim" diye korkarak motor kullanmaktan zevk alamazsın, düşsen 200 lira masraf açarsın hepi topu.

*/ AHm3T /*
18 Temmuz 2012, 23:21
Al CBR125'i, çok güzel motor. 3lt civarı yakar. Karenaj koruma topuzu takarsan kırmazsın da. "Düşerim" diye korkarak motor kullanmaktan zevk alamazsın, düşsen 200 lira masraf açarsın hepi topu.

sağol hocam eyvallah :)