PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Büyük resmin değerlendirilmesi.



Barış Şuşut
16 Temmuz 2012, 01:47
Bu yazıyı daha önce Yabancı forumlardan bulmuş tercüme edip Motoaktüel"in bir sayısında Güvenli sürüş için yayınlamıştım. Bir kaza videosuna yapılan yorumlardan sonra tekrar okunmasında büyük fayda gördüğüm için tekrar Alıntı yapıyorum.

Motor kullanmanın iki tekerin üstünde dengeli durabilmekten çok daha öte olduğunu anlamak, başımıza gelebilecek sorunlara çok daha önceden çözüm bulmanın mümkün olduğunu bilmek, İlerleyen motor tecrübemizde bizlere rehber olacaktır.

Biraz uzun bir yazı gibi görünsede lütfen okuyun ..


Resmi iyi değerlendirebilmek için çok iyi bir bakış açısı yakalayabilmemiz şarttır peki bunu nasıl yapacağız.
Beladan uzak durmanın en iyi yolu belanın gelişini önceden tahmin edebilmektir. İşte bizim usta sürücü dediğimiz binici bu tip binicidir. Motoru iyi kullanmak demek tek tekere kaldırmak, stopi dediğimiz ön tekerde motoru havaya dikmek..vb teknikler bu işin show kısmını oluşturmaktan öteye gidemez. En iyi binici motoruna en iyi hakim olan farklı hız ve satıhlarda motorunun vereceği tepkiyi bilen binicidir. Usta biniciler şehir içi kullanımda mümkün olduğu kadar uzağı kontrol edip gelişecek şartları önceden tahmin eder hızını ve pozisyonunu bu gelişmesi olası şartlara göre ayarlar. İleriye bakma durumu değerlendirme size ekstra bir zaman kazandıracak ve belanın içine girmeden savuşturmanızı sağlayacaktır. Usta bir binici olma yolunda dikkat etmeniz gereken maddeleri tek tek sıralarsak

* Olabildiğince ileri bakın.

* Sabit bir noktaya odaklanmadan çevreyi devamlı değerlendirin.(Bir noktaya birkaç saniyeden fazla bakarsanız başka bir yerden gelecek olan tehlikeyi atlayabilirsiniz)

* Yükseklik avantajını kullanıp, takip ettiğiniz araçların önüne bakın ileride sağa sola manevra yapacak biri var mı gözleyin.

* Gitmekte olduğunuz yol üzerinde ki giriş ve çıkışları takip edin. Bu yollardan girip çıkan bir araç var mı kollayın.

* Süratinizi yol ve trafiğin durumuna göre devamlı kontrol altında tutun.

* Gittiğiniz yol her gün kullandığınız ezbere bildiğiniz bir yol dahi olsa sürprizlere daima hazır olun.

Bazen önünüzdeki araçların veya yol şartlarının (köprü, Levha, Ağaç..vb) görüşünüzü sınırladığını fark edeceksiniz. İşte usta binici engellenen görüş açısında buradan ne çıkabilir sorusunu kendisine sorandır.Değişen yol sathı diğer araçlardan çok motor sürücülerini etkileyecektir.
Yola baktığınız süre içinde yolda çukur, düşük banket, asfaltta kırıklar, kamyon lastiklerinden kopan lastik parçaları, yola dökülmüş yağ veya mazot, araba lastiklerinden düşen jant kapakları gibi sizi zora sokacak etmenler var mı kontrol edin.
Özellikle kışın yolda gizli buzlanma olup olmadığına dikkat edin. Kış günleri sabah erken saatlerde geceden donan yolların çabucak çözülmeyeceğini göz önüne alarak sabah çok erken yola çıkmayın.
Yol üzerinde yolun kaygan, bozuk, tehlikeli olduğunu gösteren levhaları kesinlikle ciddiye alın.

Aynalar motorun üzerine yerleştirilmiş aksesuarlar değildir. Arkanızda seyretmekte olan trafik en az önünüzde ki kadar önemlidir. Usta biniciler birkaç saniyede bir arkasını da aynalar vasıtası ile kontrol eder. Özellikle sağa ve sola dönüşlerimizde, durmamız gerektiğinde şerit değiştirirken ve sollama yapmadan önce en çok dikkat etmemiz gereken arkadan gelmekte olan trafiktir.

Bir çok motorda geniş açılı aynalar vardır. Bu tip aynalar düz aynalara göre daha geniş bir alanı görmenize yardımcı olacaktır. Bu tip aynaların bir kötü yanı ise nesneleri olduğundan daha uzak göstermesidir. Çok önemli durumlarda kafayı çevirip uzaklığı gözle kontrol etmek en iyisidir. Aynı zamanda şerit değiştirirken de aynada bir ölü nokta olacaktır. Buna kör nokta diyoruz şerit değişimlerinde kafayı hafif çevirip arka trafiği çıplak gözle kontrol etmek emniyetiniz için en iyi çözümdür.

Buraya kadar okuduklarımızdan bir özet çıkartırsak, iyi bir binici olmak için her şeyden önce önümüzde ki ve arkamızda ki trafiği kollamak oluşacak sorunları önceden görebilmek lazım. Hızımızı ayarlamak, önlemler alabilmek zaman içinde kazandığımız deneyimler sayesinde daha da kolaylaşacaktır.
Motorla olan birçok kazayı irdelersek %80 gibi oranlarla kazanın alınacak basit önlemlerle engellenebileceği gerçeğini görürüz.

Önümüzde ki ay bir başka konuda görüşmek üzere Allah’a emanet olun. Farınız ve yolunuz daima açık olsun.

jeansatar
16 Temmuz 2012, 01:52
tesekkurler,
bellegimizde tazelenmesi gerekli onemli bilgiler icin......

COQ
16 Temmuz 2012, 02:51
Bu konu ile ilgili forumumuzda onlarca detayli ve degerli mevcut.
Bu bilgilere ilaveten yüzlerce yazi ve önerme var.
Ama okuma aliskanligimiz olmadigindan, orada öylece yatiyorlar.
Bizim motosiklet sürücüleri de kendilerini pilot zannediyor
Öyle ya
havada ençok kusa çarparsin.
Bu topige konu olan kaza ile ilgili iki resim paylasip yorum yapayim.

http://img225.imageshack.us/img225/4365/kaza1p.jpg

Yukaridaki görüntü kaza sonrasi genis alan görüntüsü.
Okla isaret ettigim minibuse dikkat!!!

Simdi bu resme dikkatlice bakin.
Motosikletinizle yolda yasal hiz sinirlarinda yani kurallara uygun bir sürüs gerçeklestiriyorsunuz.
Sagda kaldirim var.
O kaldirimda yürüyen insanlar var.
Hem yola, hem de kaldirimdaki olan bitene dikkat etmek zorundasiniz.
Sadece oraya degil, sizi hiç ilgilendirmiyor gibi görünen karsi yönde akan trafige de dikkat etmelisiniz.
Bunu nasil yapacagiz yahu? diyen arkadaslar herhangi bir araç kullanmayi hemen biraksinlar.
Biz ben bunu yapmaliyim diyen arkadaslarla devam edelim.

Motosiklet sürücüsü otomobillerden genelde yüksektedir.
Yani bu olayda motosiklet sürücüsü kaldirimda ne olup bittigini görebilir.
Tabi bakiyorsa.
Ama yukaridaki resimde gördügünuz, okla isaretledigim bir minibüs park etmis.
Minibüs motosikletten yüksektir.
Yani sürücünün, minibüsün arkasinda ne olup bittigini görmesi imkansiz.
Simdi bu durumda sürücülere bu kazayi sorsak; alacagimiz cevap su.
1. aaa!!! orda minübüsmü varmis???
2. Minibüs görüntüyü kapatiyordu memur bey görmedim.

Simdi 1 numarali seçenegi cevaplayan sürücüler için yapabilecegimiz bir sey yok.
Devlet, devlet olsa o adamin sürücü belgesine aninda el koyar ve bin tane testi geçmeden bir daha o belgeyi vermez.
2. numarali seçenegi isaretleyen sürücû ise bizim asil konumuz.
Yani,
Minibüs görüntüyü kapatiyordu memur bey görmedim.
Yani ortada görüs yok.
Ortada görüs yoksa gitmeyeceksin arkadas.
Yani frene asilacaksin.
Her sey olabilir çünkü bunu bileceksin.
Fakat yine de ikinci görüsü mantikli sayalim.
Sayalim da görüs var.
Yani kaza geliyorum diyor.
Videonun besinci saniyesi.
http://img694.imageshack.us/img694/86/kaza2c.jpg
Okla isaretledigim ayaklara dikkat.
Yolda adam var ulan.
Hadi minibüsü görmedin.
Bunu da mi görmedin?

Fakat bizim denyo sürücü bunu da görmüyor.
O yollar benim, belediye bu asfalti benim için yapti havasinda sürmeye devam ediyor.
Eh o yollar senin, sürmeye devam et.
Bugün çocuk çikti.
O çocugun sanssizligi ama senin sansin.
Yarin kamyon çikar, akillanirsin.
Tabi sag kalirsan.

Barış Şuşut
16 Temmuz 2012, 03:41
Tam ibretlik iki konu oldu.. konuya muhatap olan kaza görüntüleri bu linkte

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/105016-sen-boylelerinden-koru-ya-rab.html

Dikkatinizi çekerse %80-90 burada motorcuyu hatasız bulmuş..

ilerki yıllardada başvurulacak iki konu ve yorumlar.

Eğitime ne kadar sığ baktığımızın somut örneği .

Elinde teknoloji olan .. Burada yazan çizen üyelerin %90 ının ne durumda olduğunu gösteren ibretlik bir başlık..

sadece bu linkte ki konuları bir okusalar,

http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/

yarın sürüş alışkanlıkları değişecek.

kazadan uzak kalmak mümkün .. sadece biraz dikkat ve bilgi lazım .. Bilgi bolca mevcut isteyene .. geriye bunu uygulayacak irade ve dikkat kalıyor.

COQ
16 Temmuz 2012, 22:25
Basligin,
Angelina Joli'nin memeleri
olarak degistirilmesini talep ediyorum.

Lucas
16 Temmuz 2012, 22:40
Basligin,
Angelina Joli'nin memeleri
olarak degistirilmesini talep ediyorum.

O da yaşlandı be abi.

frantisec
16 Temmuz 2012, 22:43
Basligin,
Angelina Joli'nin memeleri
olarak degistirilmesini talep ediyorum.
milleti okumamakla suçluyorsun,ancelina coli nin memelerini görmeyen adam konuya girer bakar meme yok,geri çıkar.Gene okumaz.Herkesin aklı şeyinde ya.

sedat_57
16 Temmuz 2012, 22:50
Basligin,
Angelina Joli'nin memeleri
olarak degistirilmesini talep ediyorum.
coq abim orda yayaların motosikleti beklemeleri gerekmezmiydi..

COQ
16 Temmuz 2012, 23:02
coq abim orda yayaların motosikleti beklemeleri gerekmezmiydi..
Tabi ki beklemesi gerekirdi.
Hatta genis açida pek belli olmuyor ama bana göre oradan karsiya geçmeye bile kalkismamalari gerekirdi.
Fakat burasi bir yaya forumu degil.
Motosiklet net.
Yani bu videoyu yayalara ibret olsun diye yayinlayacaksak, evet amacina ulasir.
Hatta bizde hep araç üzerinde degiliz.
Yaya olarak da geziyoruz.
Yani bu videodan zaman zaman yaya olan bizlerinde ders almasi gerekir.

Fakat yine yazayim.
Burasi MT
Yani biz burada bir ders çikaracaksak, motosiklet sürücüsü olarak ders çikaracagiz.

Iyi bir motosiklet sürücüsü olabilmek için uzun yillar ve tecrübe gerekiyor.
Daha dogrusu gerekiyordu.
Simdi senin binlerce kmde edindigin tecrubeleri, bir tikla ve bir saat okumaya zaman ayirarak edinmek mümkün.

Bilgili motosiklet sürücüsü binlerce km yapmis, uzun yillar motosiklet kullanmis, ama hala cahil olandan her zaman iyidir.

Bakin basit bir örnek verecegim.
Otoyolda gidiyorsunuz.
Yasal hiz limiti 120 km/h
Bu limite uyarak, yolun uygun pozisyonunda ilerliyorsunuz.
Nelere dikkat edersiniz.
Hadi bana dikkat edeceginiz seyleri yazin.
Ben de size bu konuyu gelistireyim.
Sürüsünü gelistirmek isteyen bütün arkadaslardan az ya da çok katki bekliyorum.


Iyi anlasilmasi için açik yazayim.
Parali ya da parasiz, gelis ayri gidis ayri bir otobandasiniz.
Hiz limiti en az 70km/, en çok 120 km/h
Yolda belli belirsiz bir trafik var.
Yani zaman zaman sollama yapiyorsunuz, zaman zaman bazi araçlar sizi solluyor.
Sürüsünüzü gerçeklestirirken nelere dikkat edersiniz?
Hadi bakalim çalistirin saksiyi.:)

ZIPPIRMAN
16 Temmuz 2012, 23:08
lem de gedin haaaa
en aşşaya gadder indim konuda
Hani la meme???

Teşekkürler Barış,teşekkürler İlkay..

sedat_57
16 Temmuz 2012, 23:10
yoldaki çukurlara ölmüş hayvanlara g.tüme giren araçlara dikkat ederim..ara ara tali yoldan girenlere bakarım genelde öyle yerlerde sol şeritte olurum..aklıma fazla bişey gelmiyor..

COQ
16 Temmuz 2012, 23:18
Hani la meme???


Yaslanmis abicim adama meme begendiremiyoruz.:P

O da yaşlandı be abi.

Lucas
16 Temmuz 2012, 23:27
Bakin basit bir örnek verecegim.
Otoyolda gidiyorsunuz.
Yasal hiz limiti 120 km/h
Bu limite uyarak, yolun uygun pozisyonunda ilerliyorsunuz.
Nelere dikkat edersiniz.
Hadi bana dikkat edeceginiz seyleri yazin.
Ben de size bu konuyu gelistireyim.
Sürüsünü gelistirmek isteyen bütün arkadaslardan az ya da çok katki bekliyorum.


Iyi anlasilmasi için açik yazayim.
Parali ya da parasiz, gelis ayri gidis ayri bir otobandasiniz.
Hiz limiti en az 70km/, en çok 120 km/h
Yolda belli belirsiz bir trafik var.
Yani zaman zaman sollama yapiyorsunuz, zaman zaman bazi araçlar sizi solluyor.
Sürüsünüzü gerçeklestirirken nelere dikkat edersiniz?
Hadi bakalim çalistirin saksiyi.:)

120 Km hızla otobanda gitsem, yola çıkabilecek her türlü hayvana ve insana karşı tedbirli olur yolu geniş açıyla gözetler, yolun sağını solunu da gözlemlerdim. Aynalarımla da arkamı kontrol etmeyi de unutmam. Ayrıca Türkiye'de yaşadığımı bildiğimden, önüme kutup ayısı bile çıksa şaşırmam, otoban da motorumu sağa çeker, hiç bir önlem almadan ayının resmini çekmeye çalışırdım. Bana saldıracağını anlarsam, önce soluma sonra sağıma bakmadan 4 şeritli yolda ordan oraya koşturur motoru kendime siper eder etrafında 7 tur atardım. Bu durumlarda ölü taklidinin de işe yaradığını izlemiş olduğum belgesellerden bildiğimden, eğer bir kamyonun altında kalıp hala ölmediysem, ölü taklidi yapar ayının gitmesini beklerdim. Olay yerine polis çağırır, 2 saat bekledikten sonra kimsenin gelmeyeceğine iyice emin olduktan sonra yoluma devam ederdim.

audioslave
16 Temmuz 2012, 23:36
Yolda tapa gaz gitmek,yollar benim yayalar kaçılsın banane demek veya her durumda haklı olduğunu düşünmek özellikle motosiklet sürücüsüne uygun bir davranış değildir.Çünkü en ufak hatada kendimizi yerde bulabiliriz,arabadan farklı olarak.O yüzden,bildiğimiz yollarda dahi olsak sürekli işlemcisi çalışan bir bilgisayar gibi yolu okumalı ve değerlendirmeliyiz.Örneğin; bir araba ne ifade eder,park eden araba ne ifade eder,sağda duran otobüs ne derece tehlikeli,solumuzdan yaklaşan araç varmış görüşümüzde mi,trafik sıkıştı acaba aradan kaçarken önüme su satan adam çıkar mı? vs. bunları her an herşey olabilir olarak yaklaşmak ve çıkmasada ya çıkarsa diye düşünerek sürmeliyiz.
Birde sürüş kalitemizi ve güvenliğimizi etkileyen en önemli faktör bence stres ve yorgunluk.Özellikle kendimize en büyük hatayı birine kızıp hıncımızı motorla hız yaparak ve yolu okumayı bırakarak yaparız.Aynı şekilde yorgun olunca da beyin sürekli düşünme özelliğinden yoksun kalır ve geç tepki verir.
Kazasız belasız sürüşler dilerim tüm dikkatli sürücülere.

Barış Şuşut
16 Temmuz 2012, 23:53
Yukarıdada yazdığı gibi (ülem ne kopyacıyım bee)

Kör noktalara dikkat ederim. özellikle virajlarda mıcır veya kum olma ihtimalini göze alırım ..
yol kenarında yöreye ait satılan meyve,sebzelerden alabilmek için bu gibi yol kenarı tezgahları paso keserim
kamyoncuların durakladığı yerlerde illaki yemek yerim Kontrolsüz kavşaklarda arkamıda kolayıp mümkün olduğunca yavaşlarım ..
Altımdaki aletin limitlerini zorlamam. çinede illaki çay molası veririm :))

COQ
17 Temmuz 2012, 00:32
guzel gidiyor.
biri yakaladi detayi.
yakaladi ama neye bakacagini bilmiyor.:P

Felon
17 Temmuz 2012, 00:50
Yasal hiz limiti 120 km/h
Bu limite uyarak, yolun uygun pozisyonunda ilerliyorsunuz.
Nelere dikkat edersiniz.

Üstteki arkadaşların dediklerine ilaveten takip ettiğim aracın içindeki sürücünün nasıl biri olduğunu çıkartmaya çalışırım.Mümkün oldukça dikiz aynasından ve yan aynalarından ne yaptığını kontrol ederim,kendisini motosikletin takip ettiğini farkettiririm.Hızı bana uymayan,bayan sürücülü,20-25yaş arası genç sürücülü,sürekli frenaj yapan sürücülü aracı uzun yolda takip etmem.Yol çizgilerine ve virajlardaki uyarı tabelalarına güvenmem, net göremediğim viraja ortalama bir araçtan daha yavaş girerim.40derecelik bir virajda 2tane uyarıcı levha bulunurken neredeyse 70derecelik bir virajda 1tane levha olan yol gördüm.

muhozo
17 Temmuz 2012, 00:52
O kadar profosyonel değilim ama
1-Konteyner yüklü tırların konteynırı üzerime düşecek diye
2-Yine brandalı tırların brandası yanından geçerken halı çırpar gibi çırpacak diye

acaip tırsıyor ve epey uzaktan geçmeye çalışıyorum.



tom cruise & brad pitt miydi şu yatakta basılan
öyleyse o memelerinden bahsedilen bacı zor durumdadır bence

COQ
17 Temmuz 2012, 02:16
Arkadaslar,
çok iyi.
Bakin düsününce ne detaylar yakalaniyor.
Iste bu düsünme isini tüm sürüs boyunca yapmaniz gerekiyor.
Yoksa ölürsünüz!!!!
Bir motosiklet kullanicisinin kaportasi bedenidir.
Her seye dikkat etmek zorundasiniz.
Gittiginiz yolda hareket eden veya etmeyen her imgeye dikkat edeceksiniz.
Görüsü kisitlayan mahallerde güvenle durabileceginiz hizlara ineceksiniz.
Otoyolda bile onlarca tehlike var.
Lucas yazmis kutup ayisi bile çikabilir.
Nasil çikar?
Otoyolun kenarina bakacaksiniz.
Tel örgü varmi?
Eger yoksa,
tavsan, tilki ve kutup ayisi çikabilir.
Bunlar 120 km/h hizla çarptiginizda sizi öldürebilecek hayvanlar.
Bu isin sakasi yok.
Uçan kusa bile dikkat edeceksiniz.
Benim kaskima kerkenez çarpti.
artik gerisini siz hesap edin.
Yasamak ve yasatmak istiyorsaniz, bunlar sizin olmazsa olmaz kurallariniz.
Periferik görüsünüzü gelistireceksiniz.
Bunu nasil yapacaginiz, forumda anlatildi.
Okuyun uygulayin.
Biz o yola firlayan tilkilere çarparak, kutupayilarina muamele çekerek tecrube kazandik.
Bizim zamanimizda bilgiye ulasmak bu kadar kolay degildi.
Düse kalka ögrendik.
Oysa sizler sanslisiniz.
Tilkiye çarpmadan, öngörünüzü gelistirecek bilgiye aninda ulasiyorsunuz.
ihtiyaciniz olandan fazlasi da bu forumda var.
Yapamadiginiz seyleri yapilamaz zannediyorsunuz.
Oysa binlerce insan sizin yapamadiginiz seyleri yapiyor.
Bu ukalaligi bir an önce birakip kendinizi gelistirin.
Onlardan eksiginiz yok.
Tek eksiginiz tembellik.
Ben 35 senedir motosiklet kullaniyorum ve hala hergün yeni bir sey ögreniyorum.
Eger benim durumumdaki adam bile ögrenciyse, siz usta oldum diye havalara girmeyin.
Mezarliklar ustalarla dolu.
Iyi motorcu gidecegi yere sag salim varan motorcudur.
Gerisi, youtube da hava atmaya yarayan, bos islerdir.
Içinizdeki en usta motorcu,
seneler sonra evlatlarina bu satirlari okutan ve baslarinda olandir.

GorkeM
17 Temmuz 2012, 02:44
Bu tür konuların tamamını okuyup sonra yorum yapardım ama izmir çok sıcak hiç okuyamayacağım...
Videoyu izledim , ve yukarıdaki onca yorumun aksine diyorum ki motorcu %100 suçsuz.
Yolu okumak gerekli evet. Yayaları görünce yavaşlamak ta öyle. Fakat motorcunun hızı ne , 30 mu?
Orada yaya geçidi yok , durmak gibi bir zorunluluğu da yok. Ben de olsam ben de geçerim.
Çocuk intihar saldırısı gibi önce yürümüş , sonra üzerine koşmuş.
Belki tecrübeli bir motorcu , çocuk yürümeye devam ettiğinde aniden frenleyerek durabilir napıyorsun diyebilirdi.
Fakat herkesin iyi sürücü olma ihtimali yok. Bu da adamı suçlu yapmaz.

zeda3000
17 Temmuz 2012, 03:08
Motoru ileri kullanma teknikleri diye bin tane yazi var, ama trafik kurllari konusunda yazi ve bilgi limitli.

Biz halen yok kontra yapabiliyomusun?

Virajda dizin degiyormu?

200 gordunmu ?

1000km uzun yol yapabildinmi?

Bunlar ile motorcu oluyoruz. Trafik kurallarini oyun saniyoruz. Bu viraja 30 ile girin denilen yerde , 50 ile girdim bir bok olmadi o kadar yavas gidilirmi diyoruz.

Trafik kurallarini bilmedigimizden bu sitede sabaha kadar boyle kazalari tartisiriz. Cunku inatla ve yine inatla dile getiriyorum

Trafik kurali motorcuya ayri , kamyon soforune ayri degil. Ortada bir sistem ve mantik var. Uyarsaniz kimsenin cani yanmaz.

Malesefki bu kurallar California Bike School da bile ogretilmiyor. Aci ama gercek Turkiyede %99 trafik kuralarina hakim degil.

maxi97
17 Temmuz 2012, 04:11
aynı olay başıma geldi.

yaya geçidi yok. hızım 40. 15 metre önümde araba yol alıyor. xenon farım ve 12w power led sislerim açık. beni görmemesi imkansız.

yayayı gördüğümde gazı bıraktım ve yayanın hareketlerini izledim. hızım 30a falan düştü, bu arada yolun soluna iyice yanaştım ne olur ne olmaz diye.

adam ben kendisine yaklaşana kadar durmuş halde idi. aramızda 5 metre var yok. son kontrol için kornaya basıyorum.

adam üstüme koşmaya başlıyor. frene asılıyorum ama sadece asılıyorum. mesafe yok...

omuzumdan bana vurup ikimizi birden yere düşürüyor.

sola düşmeme rağmen sağ aynam kırılıyor.

bu kazanın benzeri.

benim ne suçum vardı, koruma demirim, sağ aynam ve ön camım kırıldı. ellerimin içi asfalt yanığı oldu. kaskımın camı kaldırım taşında çizimdi. ne suçum vardı arkadaş. eldivenimi çalan arkadaşa da buradan selam olsun.

hiç yoktan bir deli yüzünden 100 lira zarara girdim.

söyleyin ne suçum vardı?

ortadadogulu
17 Temmuz 2012, 09:39
-trafik ışıklarına yaklaşıyorsam yol bomboş bile olsa kesinlikle süratimi düşürürüm. bir sabırsız sap çıkabilir ve ışık ihlali yapabilir.
-eğer ışık kırmızıya dönmüşse kesinlikle en önde durmam. önüme araç geçme imkanı varsa ona yol veririm ve en sağa kaldırıma yanaşarak ışıkta beklerim. otobüsün kırmızı ışıkta bekleyen pizzacıyı ezdiği, kamyonun altına alıp bir de otomobile çarptığı kazaları hatırlarsınızı. onları izlediğim günden beri kırmızı ışıkta aha yeşil yandı aha yanacak diye hız düşürmeden gelen denyolardan korkuyorum.
-tali yoldan çıkan kamyonlara kesinlikle yol veririm.eğitim şart. arkalarında da seyretmem. kesik çizigi bitmiş sağ şeritten geçiş yapmam.(emniyet şeridi)
lan nasıl sürüyorum bu motoru anlamıyorum.

Tolga Can
17 Temmuz 2012, 11:40
O adam orda hızını düşürdü. Minibüsün arkasından fırlayacak olasılıkları yol boyunca düşündü. her minibüs her tehlikeli yolda bunları düşündü.
sizce bu adamın arkasından gelen araba ne düşünürdü. Kornaya sonuna kadar basıp motorcunun dikkatini 100 kere dağıtırdı.
dediğiniz gibi önde akan trafik kadar arkadan gelenlerde önemli, ben neresinden bakarsam bakayım hep yayayı suçlu görüyorum. Çocukta olsa, yetişkinde olsa yaya suçlu.
Kamera açısı denen bir şey var. Birde olayın motor güzergahından bakmak lazım. Bakalım görüş ve düşünce açısında ne gibi değişiklikler olacak.

Bizim burda yollar daha da dar. Yayalar için çizgiler de mevcut ancak onlar çizgi hariç her yerden geçiyorlar. Araba desen seni göre göre yola çıkıyor.
yaya desen 50 km yada 20 km hızla git, adam yine senin götünün dibine kadar gelip bekliyor geçmeni, nerdeyse enseme tokat çakacak.
yaw bi geri git allah aşkına geçiyim gideyim. Bazen yaya olarak bakıyorum. Eğitim, kültür, kendine ve başkasına saygı yerlerde sürünüyor.

Bu konu daha uzar gider. Ben çıkaracağım kadar günah çıkardım.
Umarım böyle bir kaza ne benim ne de sizin başınıza gelir.
Kalın sağlıcakla.

Smyrna35
13 Kasım 2013, 00:45
Başlık cidden çok önemli, ozellikle benim gibi trafige cikmaya calisan motorcular(soylerken bile heyecanlaniyorum :) ) icin hayati bilgiler bunlar.