PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Köprü ve otoyollarda neden otomobillerle aynı parayı ödüyoruz?



Sayfa : [1] 2

FreeSoul
20 Haziran 2012, 01:37
Selam Arkadaşlar,
Belki daha önce açılmıştır bilmiyorum.Bir kaç ufak araştırma yaptım ama tam olarak bu konuyla ilgili bir başlık bulamadım.İstanbul'da yaşayanların bildiği üzere köprü geçiş ücretleri motosikletlerden kgs ile indirimli olarak 3.40 TL otomobillerden de ogs ile indirimli olarak 3.40 TL alınıyor.Benim anlayamadığım konu; tüm otoyollarda ve arabalı vapur, feribot gibi taşıma araçlarında otomobillere göre nispeten daha az olan bu ücret, neden köprülerde aynı para? 2 tekeriyle ortalama 150-200 kg en fazla 2 kişi taşıyan bir araçla, 4 teker ortalama 800-1800 kg 4-5 kişi taşıyan bir araçla aynı ücretin alınması neresinden bakarsanız adaletsiz ve saçma bir durum.3.40 TL belki çok yüksek bir rakam gibi görünmese de aylığa vurduğunuzda oldukça ciddi bir rakam çıkıyor.Belki de İstanbul'da yaşayıp iki yaka arasından her gün işine gidip gelen benim gibi bir sürü insan motosikletiyle gitmekten vazgeçip, tam da bu günlerde tam bir işkence halini alan trafiğe ve çok meşhur! toplu taşıma araçlarına binerek hem zaman kaybedip hem de çileli bir şekilde yol alıyor.Neden teşvik edecekleri halde motosikletlere köstek oluyorlar anlayabilmek gerçekten mümkün değil.Benim mantığımla bu ücret en fazla 1.5 TL olmalı.Ben bu konuyla ilgili federasyon ya da diğer dernek gibi kurumların yaptıysa ne yaptıklarını, yani hükümete ya da resmi kurumlara ne gibi başvuruda bulunduklarını merak ediyorum.TMF nin sitesinde de bununla ilgili herhangi bir şey göremedim.Hiç konusu açılmamış ya da kulis yapılmamışsa bireysel olarak ciddi anlamda bir dilekçeyi nereye yazabilirim? E-devlet, Emniyet müdürlüğü, Karayolları, Ulaştırma bakanlığı vs. artık neresiyse.Biliyorum İstanbul dışındaki arkadaşların bana ne diyebileceği bir konu ama konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yorumlarını alabilirsem çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

Aykut009
20 Haziran 2012, 01:52
bence önce sorulması gereken soru "biz köprüye niye hala para veriyoruz?" olmalı. önce bi bunu açıklasınlar.

Okur_tr
20 Haziran 2012, 02:18
devlet gözü doymaz bir yaratık olmuş.

FreeSoul
20 Haziran 2012, 02:23
bence önce sorulması gereken soru "biz köprüye niye hala para veriyoruz?" olmalı. önce bi bunu açıklasınlar.
bedava olmasını beklemek hayalden öte sanırım.tabi sonra plakayı kıvıranları ayıplıyoruz ama herşey bir neden sonuç ilişkisine dayanıyor sonuçta

motorcu48
20 Haziran 2012, 02:24
t.c de akla hizmet hareket yokki
geçende dolmuşlarda engelli basamağı yoksa yolcularada ceza kesileceğini okuyunca kopmuştum:D

F54
20 Haziran 2012, 02:33
devletin hiçbir işinde mantık yok ki köprü geçişinde mantık aramak saçma yani:farao:

Reşit
20 Haziran 2012, 02:39
Defalarca tartışıldı, hırsız diyen oldu vs vs. Kapat geç.. Hırsız mı diyorlar, bırak desinler. Baştakilerden fazla çalamayız ya. Gemiciğimiz yok bizim. Kıçı kırık bir motorumuz var. Ona da binmeyin diyorlarsa çal gitsin bee :joker:

FreeSoul
20 Haziran 2012, 02:55
devletin hiçbir işinde mantık yok ki köprü geçişinde mantık aramak saçma yani:farao:
Katılıyorum ama şöyle de bir durum var.2 sene öncesinde 250 cc ye kadar olan motosikletlere ötv indirimi yapıldı fiyatlar azımsanmayacak ölçüde düştü ve şu ana kadar da kalıcı olduğunu görüyoruz.Yani demek ki, sorunlar anlatıldığında, kulis yapıldığında ya da baskı kurulduğunda sonuca ulaşılabiliyor.Tabi bunu motosiklet satıcıları daha çok istediği için etkili olmuş olabilir.Ben köprü geçişiyle ilgili herhangi bir dernek, federasyon vs ya da bireysel olarak herhangi bir kişinin başvurusu oldu mu onu merak ediyorum.

---------- Post added at 01:55 ---------- Previous post was at 01:50 ----------


Defalarca tartışıldı, hırsız diyen oldu vs vs. Kapat geç.. Hırsız mı diyorlar, bırak desinler. Baştakilerden fazla çalamayız ya. Gemiciğimiz yok bizim. Kıçı kırık bir motorumuz var. Ona da binmeyin diyorlarsa çal gitsin bee :joker:
Yok.ben hırsız falan demem devleti haklı görmüyorum.saygı duyarım ama ben yapamam dostum.

MotorKafa
20 Haziran 2012, 02:56
Welcome to Asia
Welcome to Europe :)

Çoook konuşuldu. Bazılarının tabiriyle hemen sana hırsızlık yöntemini anlatıyorum.
Köprüde iki sira gişe var birinci sıra ön solda, ikinicisi ise arkada sağda kalıyor.
1. sıranın en sağındaki gişe kamyon otobüs vs. büyük araçlar içindir.
O gişeye otomobilin tekiyle aynı anda giriyorsun. Otomobildeki arkadaş kartını okutmak için sola yanaştığı için rahatça sağına yanaşıyorsun.
Bu arkadaş kartını okutuyor ve onunla beraber kalkıp gidiyorsun.
Böylece hiç bir ücret ödemeden geçmiş oluyorsun. Hakkınla "hırsızlık" yapıyorsun yani.
Yanındaki otomobile gelen tek zarar, kendi aracı için ödediği KGS ücreti oluyor ;)

Slayerrr
20 Haziran 2012, 02:56
Köprülerde neden otomobillerle aynı ücreti veriyoruz?

Protesto/eylem anlayışımız forumlarda alakalı mesajları onaylayan tek cümlelik mesajlar yazmak ve Facebook'taki alakalı gönderileri beğenmekten öteye geçmediği için. Oturduğu yerden memleketi kurtarmayı seven bir milletiz, İnternet olmasa kahvehanede okey oynarken.

FreeSoul
20 Haziran 2012, 03:20
Welcome to Asia
Welcome to Europe :)

Çoook konuşuldu. Bazılarının tabiriyle hemen sana hırsızlık yöntemini anlatıyorum.
Köprüde iki sira gişe var birinci sıra ön solda, ikinicisi ise arkada sağda kalıyor.
1. sıranın en sağındaki gişe kamyon otobüs vs. büyük araçlar içindir.
O gişeye otomobilin tekiyle aynı anda giriyorsun. Otomobildeki arkadaş kartını okutmak için sola yanaştığı için rahatça sağına yanaşıyorsun.
Bu arkadaş kartını okutuyor ve onunla beraber kalkıp gidiyorsun.
Böylece hiç bir ücret ödemeden geçmiş oluyorsun. Hakkınla "hırsızlık" yapıyorsun yani.
Yanındaki otomobile gelen tek zarar, kendi aracı için ödediği KGS ücreti oluyor ;)
Gerçekten müthiş.Türk'ün aklı bu işlere gerçekten de hayret verici bir şekilde çok iyi çalışıyor :) Demek bu yüzden herkes halinden memnunmuş da haberimiz yokmuş.Ben de niye bu durumu kimse dillendirmiyor diyorum.Nereden bileyim :)

Alper Kaya
20 Haziran 2012, 03:22
Selam Arkadaşlar,
Belki daha önce açılmıştır bilmiyorum.Bir kaç ufak araştırma yaptım ama tam olarak bu konuyla ilgili bir başlık bulamadım.İstanbul'da yaşayanların bildiği üzere köprü geçiş ücretleri motosikletlerden kgs ile indirimli olarak 3.40 TL otomobillerden de ogs ile indirimli olarak 3.40 TL alınıyor.Benim anlayamadığım konu; tüm otoyollarda ve arabalı vapur, feribot gibi taşıma araçlarında otomobillere göre nispeten daha az olan bu ücret, neden köprülerde aynı para? 2 tekeriyle ortalama 150-200 kg en fazla 2 kişi taşıyan bir araçla, 4 teker ortalama 800-1800 kg 4-5 kişi taşıyan bir araçla aynı ücretin alınması neresinden bakarsanız adaletsiz ve saçma bir durum.3.40 TL belki çok yüksek bir rakam gibi görünmese de aylığa vurduğunuzda oldukça ciddi bir rakam çıkıyor.Belki de İstanbul'da yaşayıp iki yaka arasından her gün işine gidip gelen benim gibi bir sürü insan motosikletiyle gitmekten vazgeçip, tam da bu günlerde tam bir işkence halini alan trafiğe ve çok meşhur! toplu taşıma araçlarına binerek hem zaman kaybedip hem de çileli bir şekilde yol alıyor.Neden teşvik edecekleri halde motosikletlere köstek oluyorlar anlayabilmek gerçekten mümkün değil.Benim mantığımla bu ücret en fazla 1.5 TL olmalı.Ben bu konuyla ilgili federasyon ya da diğer dernek gibi kurumların yaptıysa ne yaptıklarını, yani hükümete ya da resmi kurumlara ne gibi başvuruda bulunduklarını merak ediyorum.TMF nin sitesinde de bununla ilgili herhangi bir şey göremedim.Hiç konusu açılmamış ya da kulis yapılmamışsa bireysel olarak ciddi anlamda bir dilekçeyi nereye yazabilirim? E-devlet, Emniyet müdürlüğü, Karayolları, Ulaştırma bakanlığı vs. artık neresiyse.Biliyorum İstanbul dışındaki arkadaşların bana ne diyebileceği bir konu ama konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yorumlarını alabilirsem çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.TÜRKİYEDE HAK VE ADALET OLDUĞUNU KİM SÖLEDİ YOK ÖLE BİŞEY :D

FreeSoul
20 Haziran 2012, 03:23
Protesto/eylem anlayışımız forumlarda alakalı mesajları onaylayan tek cümlelik mesajlar yazmak ve Facebook'taki alakalı gönderileri beğenmekten öteye geçmediği için. Oturduğu yerden memleketi kurtarmayı seven bir milletiz, İnternet olmasa kahvehanede okey oynarken.
Katılıyorum.Ama ben ciddi anlamda dilekçe, mektup, şikayet vs esas mercii neresidir çözebilirsem yazmaya kararlıyım.Israrlı bir şekilde gönderirsem en azından bir cevap alırım diye düşünüyorum.

MotorKafa
20 Haziran 2012, 03:28
Gerçekten müthiş.Türk'ün aklı bu işlere gerçekten de hayret verici bir şekilde çok iyi çalışıyor :) Demek bu yüzden herkes halinden memnunmuş da haberimiz yokmuş.Ben de niye bu durumu kimse dillendirmiyor diyorum.Nereden bileyim :)

Bir zamanlar açtığım bir başlık vardı benzin fiyatlarıyla ilgili.
Okumanı tavsiye ederim :)

FreeSoul
20 Haziran 2012, 03:36
Bir zamanlar açtığım bir başlık vardı benzin fiyatlarıyla ilgili.
Okumanı tavsiye ederim :)
söz, yarın okuyacağım.gözlerim kapanıyor çünkü :) 4 saat sonra mecburen gene ayaktayım.halbuki motosikletle gidecek olsam 40 dk daha uyurdum :pale:

Shrieker
20 Haziran 2012, 04:15
Neden teşvik edecekleri halde motosikletlere köstek oluyorlar anlayabilmek gerçekten mümkün değil.

Otomobil lobisi.

Motosiklet teşvik edilirse Türkiye pazarına hakim otomobil üreticilerinin kaybedecek milyarlarca doları var. Bu meblağın yüzde birini gerekli mercilere rüşvet olarak yedirerek motosikletin teşvik edilmesini engellediler, hatta motosikletlere ötv zammıyla kösteklediler de. Geçmiş zaman yazıyorum çünkü bunlar ihtimaller değil, geçmişte olan şeyler. Millet başa kendi cebini dolduracak, halkını üç kuruşa satacak mahlukları değil de olması gerektiği gibi hizmet edecek adamları getirmeyi öğrendiği zaman motosiklet hakettiği teşviği görecek Türkiye'de.

Aykut009
20 Haziran 2012, 04:35
bedava olmasını beklemek hayalden öte sanırım.tabi sonra plakayı kıvıranları ayıplıyoruz ama herşey bir neden sonuç ilişkisine dayanıyor sonuçta

aslında bedava olması bir zorunluluktur. Ne de olsa Türkiye Cumhuriyeti bir sosyal devlettir. :D
köprü kendi parasını çıkarınca bedava geçiş yapılabilincek deniliyordu ama sonrasında paralı yollar ortaya çıktı.

polo34
20 Haziran 2012, 12:31
eşek-semer , ne ekersen onu biçersin vs vs... bir sürü atasözü var ... vergi vermeye gelince aynı vergiyi ödemiyoruz, köprüden geçmeye kalkınca neden aynı vergi oluyor, vergi demişken lpg için araçlarda ekstra avrupadaki gibi vergide indirimler olması lazım, ama gel gör ki cebe girenlerin miktarı azalsın istemiyorlar :)

FreeSoul
20 Haziran 2012, 13:39
Bir zamanlar açtığım bir başlık vardı benzin fiyatlarıyla ilgili.
Okumanı tavsiye ederim :)
az önce okudum ilginç gerçekten :) ama benim amacım toplu bir eylem yapalım tepki koyalım durumu değil onun gerçekleşmeyeceğini zaten biliyorum.Yoksa, fahiş benzin fiyatları gibi ülkenin genelini kapsayan bir durumda dahi toplum olarak tepkisiz kalıyorken, sadece İstanbul'da yaşayanın köprü geçiş ücreti için kılını kıpırdatması beklenemez zannımca.Ben sadece hangi kurumlara sorabilirim diye merak etmiştim onu da buldum sanırım.

---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 12:27 ----------

Bu arada sabahtan beri bir kaç araştırma yaptım.Bu işlerin merkezi Karayolları Genel Müdürlüğü görünüyor.Şikayet olarak gönderdim bakalım nasıl bir cevap gelecek esas onu çok merak ediyorum.Tabi gelirse :) Bir ilginç durum daha keşfettim.Otoyollarda nispeten daha az yazmıştım ama tamamen yanılıyormuşum.Meğerse otoyollarda da aynı parayı ödüyormuşuz.İşin özü bizim kgs lerimz 6. sınıf araç olarak geçiyor ama ücret tarifeleri 5 sınıfa kadar.6. sınıf olan motosikleti 1. sınıf otomobil kategorisinin içine ekleyivermişler.Yani tekerleği,vergisi,ağırlığı çok daha az olan 6. sınıf araç, kendi kategorisi olmadığından prosedüre kurban gitmiş gibi görünüyor.Neyse birazdan e-devlet üzerinden Cumhurbaşkanına da yazmayı düşünüyorum :) Yazabileceğim her yere gönderceğim gelecek cevabı gerçekten çok merak etmekteyim.Bir cevap gelirse burada sizlerle de paylaşacağım.

6.SINIF ARAÇLAR:

Motosikletler için özel sınıftır.









NOT:Araç sınıfları hakkında detaylı listeye OGS bölümünden bakılabilir.



KGS’ de İNDİRİM UYGULAMASI VAR MIDIR?



Motosiklet kullanıcılarına, KGS geçiş ücreti indirimi, %20 olarak uygulanmaktadır. KGS’de % 20 indirimden yararlanmak isteyen motosiklet kullanıcılarının 6. sınıf motosiklet KGS Kartını almaları gerekmektedir.


diyor KGM Fakaaaatttt bir de tabloya bakalım 6. sınıf var mı?

http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Otoyollar/OtoyolKopruUcret/KopruGecisUcret.aspx

ygk
20 Haziran 2012, 13:44
bir çok kişi sıcak olumlu bakmış ama bence tamamen haksızsınız.

köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
sonuç olarak ister 2 teker ister 4 teker istersen git travego ile gir kapladığın şerif aynı. o zaman otomobillere de içindekilere göre ücret kesilmesi lazım ; 1 kişi varsa 1 tl 2 kişi varsa 2 tl diye ısrar edemiyorlar.

ağırlığa değil, kapladığı alana bakılır. şimdi bir çok kişi sıkışık seyir halindeki trafikte motosikletin durması gereken konum iki araç ortasıdır kendine siper eder araçları der. ancak trafik kuralları böyle işlemiyor. sonuçta bir motor aşağı yukarı 2 metre ve tek başına bir şerit kapatması gerekir kurallara göre. önemli olanda bu

Chronix
20 Haziran 2012, 13:44
köprüden her geçtiğimde ödediğim ücret kadar köprüye zarar veriyorum çünkü motosiklet değil tank kullanıyorum sanırım. bir dakika köprü geçişine zaten para vermiyorum ki...zaten havalar ısındı, bineceksin feribota 10 15 dk istanbul gezisi yapacaksın.

raven71
20 Haziran 2012, 13:47
dünyanın çoğu ülkesinde "devlet millet için" vardır :cat: ; bizde ise "millet devlet için" var :farao:.

antilop_skul
20 Haziran 2012, 13:52
haha siz 3.40 mı oduyorsunuz :queen: ben gecende kgs mı evde unutunca 34 tl +3.40 tl odedım bee

MotorKafa
20 Haziran 2012, 14:24
bir çok kişi sıcak olumlu bakmış ama bence tamamen haksızsınız.

köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
sonuç olarak ister 2 teker ister 4 teker istersen git travego ile gir kapladığın şerif aynı. o zaman otomobillere de içindekilere göre ücret kesilmesi lazım ; 1 kişi varsa 1 tl 2 kişi varsa 2 tl diye ısrar edemiyorlar.

ağırlığa değil, kapladığı alana bakılır. şimdi bir çok kişi sıkışık seyir halindeki trafikte motosikletin durması gereken konum iki araç ortasıdır kendine siper eder araçları der. ancak trafik kuralları böyle işlemiyor. sonuçta bir motor aşağı yukarı 2 metre ve tek başına bir şerit kapatması gerekir kurallara göre. önemli olanda bu

Sen yolda kapladığın şerit kadar para ödemeyi kendine uygun görüyorsan, sokaktan sokağa geçerken de para öde hocam :)
Bense, benim paramla yapılan yoldan, para vermeden geçmeyi reva görüyorum kendime :)

FreeSoul
20 Haziran 2012, 14:57
bir çok kişi sıcak olumlu bakmış ama bence tamamen haksızsınız.

köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
sonuç olarak ister 2 teker ister 4 teker istersen git travego ile gir kapladığın şerif aynı. o zaman otomobillere de içindekilere göre ücret kesilmesi lazım ; 1 kişi varsa 1 tl 2 kişi varsa 2 tl diye ısrar edemiyorlar.

ağırlığa değil, kapladığı alana bakılır. şimdi bir çok kişi sıkışık seyir halindeki trafikte motosikletin durması gereken konum iki araç ortasıdır kendine siper eder araçları der. ancak trafik kuralları böyle işlemiyor. sonuçta bir motor aşağı yukarı 2 metre ve tek başına bir şerit kapatması gerekir kurallara göre. önemli olanda bu

Tamamen haksız olduğumu düşünmüyorum.Genel mantıkla köprü ve otoyollardan alınan ücret, araçların ağırlıklarından dolayı köprüye verdiği zararın tanzimi ve bakımıyla ilgili alınır.Bunların haricinde de ekstra bir gelir kapısıdır.Aslında hepimizden vergi alındığı için gene düz mantıkla ücret alınmaması gerekir ama bu yıllardır süren başka bir tartışma konusudur.Düşüncelerinize saygı duyuyorum ama ben yazdıklarınızdan sizin daha çok bir otomobil kullanıcısı olduğunuzu düşünüyorum.Bir motosikletlinin otomobile yol vermemek için elinden geleni yapması, en basitinden intihar etmek istediğini düşündürür çünkü.

aquarist4
20 Haziran 2012, 15:19
Hatırladığım kadarıyla 2 bisikletli ya da 2 motorsikletli aynı şeritte yan yana seyredebiliyordu. Fakat çoğu polisimiz bile bilmez bunu.

polo34
20 Haziran 2012, 16:07
köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?

yapmıyoruz, en azından ben haddimi biliyorum, yapmıyorum, araba ile motor hiç bir olur mu, hele ki burası türkiye iken ... ezerler, çarparlar valla ... acelesi olan için biraz sağa çekilmek lazım, sonuçta plakası olan bir araç bu da, yoldan buharlaşıp yok olamayız, uzun yolda hele arkada otobüs-kamyon vs kaptırmış rahatsız ediyorsa emniyet şeridine anlık olarak önceden girmek lazım, maksat defolup gitsinler, magandalardan kurtulalım, sürekli olarak emniyetten ya da şeridin sağından gidin demiyorum, sadece eceli gelen acelesi olan magandalarla uğraşmaya değmez diyorum, unutmayın motordayken kaportamız bedenimiz ...

herkes görüyor ki motorların çoğunluğu köprüde yolu ortalayarak değil, kenardan gidiyor, hele ki trafikte hiçbir motorlu arabaların arasına sıkışıp beklemiyor, zaten trafik olmadığı zaman sorun yok ki, ha motor şeridi işgal etmiş ha kenardan gitmiş ...

gv650i
20 Haziran 2012, 16:33
bu konu çok yazıldı çizildi ama sonuç yok ben yıllar önce köprü gişelerinde memurluk yaptım o yıllarda motor oto nunyarı fiatına gecerdi
bunu değiştirmenin tek yolu ulaştırma bakanlıgına dilekçe yazılacak e mail atılacak başbaknalıgıda bilgi için karayolları genel müdürlüğnede ve belediye başkanlıgınada duyarlı olan şikayet eden arkadaşlar bunu yapsın e devlet şifresi olanlar ordan girereek yapsınlar belki bir duyan olur netice alınır

jackal_64
20 Haziran 2012, 16:34
Lem 50 tane köprü parası çıkardılar hala para ne parası abi para falan alınmaması lazım

Alınsada çok cüzi bi meblağ almaları lazım nedir bu ya o kadar para almaya ne gerek var. Verelim kardeşim 10 tl yapın s...ke s...ke verecez ....:s

FreeSoul
20 Haziran 2012, 17:29
bu konu çok yazıldı çizildi ama sonuç yok ben yıllar önce köprü gişelerinde memurluk yaptım o yıllarda motor oto nunyarı fiatına gecerdi
bunu değiştirmenin tek yolu ulaştırma bakanlıgına dilekçe yazılacak e mail atılacak başbaknalıgıda bilgi için karayolları genel müdürlüğnede ve belediye başkanlıgınada duyarlı olan şikayet eden arkadaşlar bunu yapsın e devlet şifresi olanlar ordan girereek yapsınlar belki bir duyan olur netice alınır

Daha önce gişede çalıştığına göre o zaman sen daha iyi bilirsin dostum.e-devlet şifresi var.karayollarına gönderdim.ulaştırma bakanlığı ve belediye diyorsun.başbakanlığa da gönderirsem zaten o hızla Cumhurbaşkanına da yazarım :) resmi bir dilekçe yazmayı düşünüyorum.eğer başka göndermek isteyen de olursa taslağı burda yayınlayabilirim üzerinde eksik gedik düzeltmeler yapabiliriz tabi başka göndermek isteyen olursa.

dreamkiller
20 Haziran 2012, 17:58
Hocam taslagi burda paylasirsan bir cogumuz eminimki ustumuze duseni yapacagizdir.. Ben motosikletin otomobil ile ayni kefeye konmasini hazmedemiyorum.. İki yonden daha ustun olmali ; birinci olarak ekonomi ve zaman.. Su an trafikte sahsi isleri icin otomobil kullananlarin yarisi motor kullansa bakin trafik sorunu kalirmi memlekette? İkinci olarak bizler otomobil kullananlara gore cok daha savunmasiz durumdayiz. Asil olan insansa (?) motor kullananlar her daim oncelikli olmali.. Evet seriti ortaliyoruz neden? Egoist oldugumuzdan mi yoksa kendimizi okuzlere karsi guvene alabilmek icinmi?

250 cc deki otv indirimine gelince!! Kuralkan...vb gibi yerli firmalar asla 600 cc ve uzeri motorsikley uretecek teknolojiye haiz degiller ve onlarin bir sekilde motosiklet satmalari lazimdi.. Amac motor kullanimini tesvik etmek degil yerli ureticiye nefes aldirmaktir zannimca..

FreeSoul
21 Haziran 2012, 11:43
Selam Arkadaşlar,
Taslağı kafamda hazırladım ve birazdan tüm yetkili kurumlara göndereceğim.Eksik, gedik, dilbilgisi, noktalama hatası gördüğünüz ya da ekleme yapılması gereken bir yer varsa söyleyebilirsiniz.Bu arada, bu konu otoyollarda da aynı ücret olduğu için aslında Türkiye'nin genelini kapsamaktadır.Yani İstanbul dışındaki arkadaşları da ilgilendirdiğinden herkes gönderebilirse daha etkili olacağını düşünüyorum.Bakalım nasıl bir sonuç çıkacak hep birlikte göreceğiz.Umarım başarılı oluruz.

Sayın Yetkili,
Karayollarında 6. Sınıf araç olarak geçen motosikletlerle ilgili otoyol ve köprülerde ayrı bir ücretlendirme tablosu olmadığından, 1. Sınıf araçlarla aynı ücrete tabi tutulmaktadır.Ortaya çıkan bu durum, tüm motosiklet kullanıcıları olarak bizlerin haklı mağduriyetine yol açmaktadır.Takdir edersiniz ki; motosikletlerin, tekerlek, kişi sayısı, ağırlık ve kapladığı alan olarak 1. Sınıf araçlarla (otomobil-kamyonet-minübüs) aralarında çok büyük bir fark vardır.Motosikletler, gerek egsoz emisyon oranının çok düşük olması ve çevreyi kirletmemesi, gerek düşük yakıt tüketimiyle ithal petrol ürünlerinin kullanımında tasarruf sağlaması ve gerekse metropollerdeki kronik trafik sorununun çözülmesindeki en iyi alternatif olarak görüldüğü için, tüm dünyada devletler ve hükümetler tarafından teşvik edilmektedir.Bu adaletsiz durumun çözümü için, sizlerden ricamız; teşvik ve destek amaçlı motosikletlerden ücret alınmamasını ya da en azından karayolları köprü ve otoyol ücretlendirme tarifesine 6. Sınıf araçlar için hakkaniyetli ayrı bir bölüm eklenerek, ücretlerin daha makul seviyelere çekilmesini sağlamanızdır.Konuyla ilgili geri dönüşünüzü bekler, çalışmalarınızda başarılar dileriz.

vnc
21 Aralık 2012, 15:45
Bu konu ne oldu? Geri dönüş olmadı mı? Merak ettim.

Baltassar
21 Aralık 2012, 17:59
sayın VNC
konuyu güncellediğiniz iyi oldu sayenizde ben gördüm ve e-devlet üzerinden başvurularımı yaptım.
değerli arkadaşlar umarım sizlerde boş bir vaktinizde konuya ilgi gösterirsiniz.
bu hepimizin daha da önemlisi milletimizin faydasınadır.

35emre35
21 Aralık 2012, 20:27
https://www.change.org/tr/kampanyalar/k%C3%B6pr%C3%BC-otoyollarda-motosikletlerin-1-sinif-ara%C3%A7-olarak-%C3%BCcretlendirilmesine-kar%C5%9Fi-bir-imza#share

htmetin
21 Aralık 2012, 20:46
Konu ile ilgili yorum yazarsam forumdan uzaklaştırma alırım diye düşünüyorum.:sunny:

oguzcelik
21 Aralık 2012, 20:48
https://www.change.org/tr/kampanyalar/k%C3%B6pr%C3%BC-otoyollarda-motosikletlerin-1-sinif-ara%C3%A7-olarak-%C3%BCcretlendirilmesine-kar%C5%9Fi-bir-imza#share

Bende bu linki eklicektim şimdi.Hatta konu güncellenmeden önce merak edip bakmıştım.
İmza kampanyası linki ekleneli uzun süre oldu ama daha 1.300 lerde sayıklıyor. İnsanlar imzalıcazda ne olacak diye düşünüyor haklılarda ama yinede şaşırtıcı 1300de kalmış olması.

Ben her gün Ümraniye'den Sabiha Gökçene gidip geliyorum motorla, şehir içinde yola para vermek dokunduğu için 5KM fazla sürüp E-5 te minibüsçülerle taksicilerle servisçilerle cebelleşiyorum.

gv650i
21 Aralık 2012, 21:31
arkadaşlar ben her hafta bi dilekçe gönderiyorum sizde yazın sonuç alıncaya kadar bilgisayar başında oturuken bir kaç dakikanızı ayırıp tıklayın gitsin elbet birileri okuyacak ve neice alacagız

kefeeee
21 Aralık 2012, 21:33
Ben ödemiyorum, ödeyenlere kolay gelsin.

astral33
21 Aralık 2012, 22:45
çok güzel konuya deginmişssiniz ve bunun içinde çaba sarfediyorsunuz helal olsun bu bir cacık olmaz devlet cebine girecek para için medyayı ayaklandırır 1 kuruş olsa dahi benim fikrim bir medya kuruluşunda tanıdığı olan varsa ve eger gönderdiğiniz mail dilekçeler vs..herhangi bir cevap gelirse(100 de 100 olumsuz gelecektir)bunu haber yapın diyorum ve hatta simasına aşina olunmuş bir motorcu kardeşimiz e de rica edin olacak bu haberde bir röportaj yapsın belki ufakta olsa bir etkisi olabilir bu devlet memurluk sınavında eşekte kaç vites vardır diye soru sormuş bir devlet varın gerisini siz düşünün bizim hakkımızda ne düşündüklerini

bydede58
22 Aralık 2012, 00:57
Arkadaşlar öncelikle devletin köprülerden, otoyollardan, yada buna benzer hizmetlerden para alması ve bizlerin de (konuya hakim olmayanlar için söylüyorum) devlet bizi soyuyor deyip kestirip atması gayet kolaydır.
Gerçek şudur ki devlet gerçekleştireceği kamu hizmetleri için bir finansman kaynağına ihtiyaç duyar, bu hizmetlerin bazıları vergilerden bazıları harç, pul gibi şeylerle karşılanır.
Örneğin köprüler yapılırken bunun finansmanının vergiler ile gerçekleştirilmesi haksızlık olur çünkü mersinde yaşayan bir adamın İstanbula yapılacak bir köprü için vergi ödemesi, yada istanbulda yaşayanların tümünden bu köprü için vergi alınması vergide adalet ilkesine terstir , bu yüzdendir ki devlet önce bu köprüyü kendi kesesinden yaptırır sonrada bu masraflar için ise en mantıklı ve adaletli olanı bu köprüyü kullananlardan ücretler almaktır.Yani tutunki istanbuldaki bir köprünün bakım onarım çalışmaları için, aydınlatmada harcanan elektirik için, orada çalışan personel in masrafları TEEE Trabzon daki bir adamdan vergi almanın , yada tüm türkiyeden vergi almanın akla sığar bir tarafı yoktur.BU YÜZDEN TÜM DÜNYADA KABUL EDİLEN BİR SİSTEM OLAN KULLANANLARDAN ÜCRET AL mantığı kullanılır.

Slayerrr
22 Aralık 2012, 01:22
Yani tutunki istanbuldaki bir köprünün bakım onarım çalışmaları için, aydınlatmada harcanan elektirik için, orada çalışan personel in masrafları TEEE Trabzon daki bir adamdan vergi almanın , yada tüm türkiyeden vergi almanın akla sığar bir tarafı yoktur.BU YÜZDEN TÜM DÜNYADA KABUL EDİLEN BİR SİSTEM OLAN KULLANANLARDAN ÜCRET AL mantığı kullanılır.

O zaman bu mantıkla ben teee Trabzon'daki 4,2 milyar dolar maliyetli karadeniz sahil yolunun parasını neden verdim?

xawa
22 Aralık 2012, 01:46
Arkadaşlar öncelikle devletin köprülerden, otoyollardan, yada buna benzer hizmetlerden para alması ve bizlerin de (konuya hakim olmayanlar için söylüyorum) devlet bizi soyuyor deyip kestirip atması gayet kolaydır.
Gerçek şudur ki devlet gerçekleştireceği kamu hizmetleri için bir finansman kaynağına ihtiyaç duyar, bu hizmetlerin bazıları vergilerden bazıları harç, pul gibi şeylerle karşılanır.
Örneğin köprüler yapılırken bunun finansmanının vergiler ile gerçekleştirilmesi haksızlık olur çünkü mersinde yaşayan bir adamın İstanbula yapılacak bir köprü için vergi ödemesi, yada istanbulda yaşayanların tümünden bu köprü için vergi alınması vergide adalet ilkesine terstir , bu yüzdendir ki devlet önce bu köprüyü kendi kesesinden yaptırır sonrada bu masraflar için ise en mantıklı ve adaletli olanı bu köprüyü kullananlardan ücretler almaktır.Yani tutunki istanbuldaki bir köprünün bakım onarım çalışmaları için, aydınlatmada harcanan elektirik için, orada çalışan personel in masrafları TEEE Trabzon daki bir adamdan vergi almanın , yada tüm türkiyeden vergi almanın akla sığar bir tarafı yoktur.BU YÜZDEN TÜM DÜNYADA KABUL EDİLEN BİR SİSTEM OLAN KULLANANLARDAN ÜCRET AL mantığı kullanılır.

köprünün parası cıkalı yıllar oldu .mevzu soygun düzeni 1 liralık işi 10 liraya ihaleye cıkıp yandaşına vermektir verdikten sonra taşeron taşerona iş yaptırıyor arada 3 taşeron para kazanıyor madem bu iş daha ucuza yapılıyor neden daha fazla cebimizden cıkması gerekiyor

evin de tv arıza yapsa tamirci gelip yapsın parasını alsın ama giderken dizüstü bilgisayarı calıp gitsin kabul edermisin yapılan budur ülkemizde .

düzgünbaba
22 Aralık 2012, 01:49
e kerizlik numarası verdilerya kafa kağıtlarımıza,ondandır
kimisi motorcudur köprüye otoyolda kerizdir bunların gözünde kimisi elektik faturasında kaçak elektrik ücreti öder,kimisi son kuruşuna kadar vergisini öder birileeri çalarken böyle uzaaaaarrrrrrrrrrr gideeeeer

Deli Çerkes
22 Aralık 2012, 03:00
Sana kızsam açık açık söylerim merak etme

bydede58
22 Aralık 2012, 12:38
O zaman bu mantıkla ben teee Trabzon'daki 4,2 milyar dolar maliyetli karadeniz sahil yolunun parasını neden verdim?
Slayerr kardeşim biraz önce devlet birtakım hizmetleri gerçekleştiriken kendi kesesini kullanır dedim, yani mili bütçeden ayrılan ödeneklerle köprü, otoyol, gibi hizmetler önce yapılır, sonra bu yapılan harcamalar, yapılan hizmetler bittikten sonra bir gelir getirisi olacağı için, senin ödemiş olduğun karadeniz sahil yolunun parası, tamamlanan bu hizmetlerin gelir getirisi ile kendini amorti edecektir ve belli bir süreden sonra kara geçecektir.Bu kar ise ileride milli hasılayı arttıracaktır, yada buradan gelen gelirlerle Türkiye nin herhangi bir yerinde yeni yatırımlar yapılabilecektir buda ülkenin kısa vade veya uzun vadede gelişmesini, yeni yatırımların yapılmasına zemin hazırlayacaktır. Senin dediğin onun parasını ben neden veriyorum demek yanlış olur çünkü onun maliyeti tüm türkiyeden çıkartılır, burada 4,2 milyar dolarlık büyük bir yatırımdan bahsediyoruz bunun maliyetini karadeniz bölgesinden çıkarmak çok zordur ve bu yolun getirisi karadeniz bölgesini de ilgilendirmez tüm türkiyeyi ilgilendirecektir.

Karadeniz Sahil Yolu’nun ülke ekonomisine 2007 yılı vergisiz fiyatlarıyla yıllık toplam 552 milyon 299 bin 112 YTL katkı sağlanacağı bildirilmiştir.Şu AN BU YOLUN EKONOMİYE YAPTIĞI KATKIDAN VEYA ZARARDAN BİR BİLGİM YOK.
AYRICA BİR OTOYOL YAPMANIN FAYDALARI
- Bölge kalkınmasına katkıda bulunacak.
- Boyutları her geçen gün büyüyen göçü durduracak.
- Şu anda yetersiz olan yolun neden olduğu trafik anarşisine çözüm getirecek.
- Bölge ve ülke açısından önem taşıyan petrol geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Yayla turizmi, keşfedilmemiş tarihi ve doğal güzellikleri nedeniyle iç ve dış turizm canlanacak, döviz girdilerinde bölge olarak yükselme sağlanacak.
- Doğalgaz geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Taze meyve, sebze ve balık ürünlerinin süratle sevkini sağlayacak.
- Yatırımların bölgeye kaymasına katkıda bulunacak.
- Büyük ölçüde çay ve fındığa bağlı olan yöre kalkınmasına alternatif teşvik ve değerlendirme imkanları sağlayacak.
- Siyasi ve stratejik açıdan ülke kazançlı çıkabilecek.
Tabiki bazı projelerde başarısızlıkla sonuçlanabilir.
Ha bu arada belirteyim evet motosikletlerin köprü otoyol gibi ücretlerinin dört tekerlekli araçlara göre daha düşük olması gerekir, ama bunun bedava olmasını istemek yanlış olur diye düşünüyorum

astral33
22 Aralık 2012, 22:48
alternatifi olmayan bir yol bir vatandaş karşıya geçmek için illada para ödemeli yolu kesen kabadayılar gibi bunun adı ücret olama arkadaşlar buna haraç denir devlet yol yapmış ha bu yolu kullanmak istemedin daha hızlı ve konforlu gıtmek istedin otoban var yap 5 tl hiç sorun değil paran yokssa devlet kara yolları var ordan giderim ee peki hergün ödeyecek bir param yok işim karşıda nerden gidecem bence alternatifi olmalı 10 tane kopru yap kardeşim bana ne yeterki bi tanesinde yolu kesip haraç alma varsın geri kalanı kademili fiyat olsun parası olan geçsin çok saçma verdiğim her kuruş haksız yere giden için zehir zıkkım olsun

Slayerrr
22 Aralık 2012, 23:30
Slayerr kardeşim biraz önce devlet birtakım hizmetleri gerçekleştiriken kendi kesesini kullanır dedim, yani mili bütçeden ayrılan ödeneklerle köprü, otoyol, gibi hizmetler önce yapılır, sonra bu yapılan harcamalar, yapılan hizmetler bittikten sonra bir gelir getirisi olacağı için, senin ödemiş olduğun karadeniz sahil yolunun parası, tamamlanan bu hizmetlerin gelir getirisi ile kendini amorti edecektir ve belli bir süreden sonra kara geçecektir.Bu kar ise ileride milli hasılayı arttıracaktır, yada buradan gelen gelirlerle Türkiye nin herhangi bir yerinde yeni yatırımlar yapılabilecektir buda ülkenin kısa vade veya uzun vadede gelişmesini, yeni yatırımların yapılmasına zemin hazırlayacaktır. Senin dediğin onun parasını ben neden veriyorum demek yanlış olur çünkü onun maliyeti tüm türkiyeden çıkartılır, burada 4,2 milyar dolarlık büyük bir yatırımdan bahsediyoruz bunun maliyetini karadeniz bölgesinden çıkarmak çok zordur ve bu yolun getirisi karadeniz bölgesini de ilgilendirmez tüm türkiyeyi ilgilendirecektir.

Karadeniz Sahil Yolu’nun ülke ekonomisine 2007 yılı vergisiz fiyatlarıyla yıllık toplam 552 milyon 299 bin 112 YTL katkı sağlanacağı bildirilmiştir.Şu AN BU YOLUN EKONOMİYE YAPTIĞI KATKIDAN VEYA ZARARDAN BİR BİLGİM YOK.
AYRICA BİR OTOYOL YAPMANIN FAYDALARI
- Bölge kalkınmasına katkıda bulunacak.
- Boyutları her geçen gün büyüyen göçü durduracak.
- Şu anda yetersiz olan yolun neden olduğu trafik anarşisine çözüm getirecek.
- Bölge ve ülke açısından önem taşıyan petrol geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Yayla turizmi, keşfedilmemiş tarihi ve doğal güzellikleri nedeniyle iç ve dış turizm canlanacak, döviz girdilerinde bölge olarak yükselme sağlanacak.
- Doğalgaz geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Taze meyve, sebze ve balık ürünlerinin süratle sevkini sağlayacak.
- Yatırımların bölgeye kaymasına katkıda bulunacak.
- Büyük ölçüde çay ve fındığa bağlı olan yöre kalkınmasına alternatif teşvik ve değerlendirme imkanları sağlayacak.
- Siyasi ve stratejik açıdan ülke kazançlı çıkabilecek.
Tabiki bazı projelerde başarısızlıkla sonuçlanabilir.
Ha bu arada belirteyim evet motosikletlerin köprü otoyol gibi ücretlerinin dört tekerlekli araçlara göre daha düşük olması gerekir, ama bunun bedava olmasını istemek yanlış olur diye düşünüyorum

Öncelikle bu Karadeniz sahil yolu örneğinin bir özelliği yok, yani bunun yerine herhangi bir şehirler arası yolu da koyabilirsin. Sadece yakın geçmişte yüksek maliyetli bir yol örneği olarak söyledim.
Bu sahil yolunun ekonomiye katkıda bulunduğunu, maliyetinin kısa sürede çıkacağını söyleyip faydalarını sıralamışsın. Peki köprülerin ekonomiye katkısı nedir? Karadeniz sahil yoluyla karşılaştırılamayacak seviyede çok çok daha fazla. Değil köprüyle karşılaştırmak, İstanbul'da E-5'i işlevini kaybetmeden sadece 10 km kısaltmanın ekonomiye katkısı sadece harcanan fazla benzin yönünden bile yıllık yaklaşık 500.000.000 TL civarı olur. Yani bu açıdan bakarsak da köprünün ekonomiye katkısı karadeniz sahil yolundan çok daha fazla. Yatırım maliyeti olarak da daha ucuz bile. Ayrıca bu yolun bir alternatifi vardır elbet ama boğazdan karayolu ile geçmenin bir alternatifi de yok. Mesela karayollarının ücretli olmasını anlayabilirim, çünkü bu yolları kullanmak tercih edilebilir bir şeydir. Ücretli yol kullanmadan Ankara'ya ya da başka bir yere gidebilirim. Ama köprüden geçmeden bir kaç şehir hariç başka bir yere gidemem.

skyytr
22 Aralık 2012, 23:32
Benim esas gıcık olduğum mesele fi marka benzin firmasının reklamında motorsikletli bir karakter var ve anlatiyor 3 defa 100 tl lik benzin alın anında 40 TL benzin bedava :) yaaa bizim mtorlarımız 100 Tl benzin almıyorki en fazla 35 TL . Bizi neden yok sayıyorlar firmanın aimasyon karakteri motosiklet ama bize kampanya yok ! Fazla söze gerek yok :)

aytacaksel
23 Aralık 2012, 00:30
senin gibi dusunen 1000000 kisi meclise yurumedigi icin ayni parayi oduyoruz