PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motosikletim yanıyor ..



ozgur1087
17 Haziran 2012, 02:17
öncelikle herkese selamlar.forum da uzun zamandır araştırmama rağmen net bir çözüm yolu bulamadım.Havalarında ısınmasıyla motosikletim aşırı ısı yaymaya başladı :) (suzuki xf 650 hava+yağ soğutma) tamam yağ radyatörü var iyi güzel ama şehir içi ve arazi 1. vites cayır cayır yanıyor :( aklıma ilk gelen radyatörün önüne fan takmak oldu ama sıvı soğutmalılarda fan motorla radyatör arasında ısınann havayı sanırım uzaklaştırıyor.motosikletimi uzun süre sağlıklı kullanabilmem için soğutma sisteminde modifiye yapmak istyiyorum o yüzden sizlerden fikir almak istedim :)bi sitede görmüştüm cross motosikletler için üretilmiş kibrit kutusu kadar soğutucu resistant gibi bu buz dolaplarındakine benzer bi sistem yağ radyatörünün önüne takmışlar ama baya uçuktu fiyatı.buarada kullandığım yağda sanırım biraz ince sentetik 10-40 mobil koymustum biraz eksiltmiş hatta bu hafta 20-50 mineral ipone yada motul ile yağdeğişimi yapıcam oda kalın gelmez umarım :)sizce yağ radyatörüne manuel fan uygulaması az da olsa motoru şehir içi ve arazide soğutmaya yararmı yoksa hiç bir işe yaramassa boşuna uğraşmayayım :)

adem80
17 Haziran 2012, 02:21
bişeycik olmaz. Ben arada çakmak unuttuğum zaman sigara yakarım motorda :cat:

zeda3000
17 Haziran 2012, 02:46
Iyı gunler

Motorun kac derecelere cıktıgını belirlemek lazim.

Yari sentetik yaglarin kaynama noktasi 130 derece civari iken tam sentetikler 200 dereceye kadar dayanabiliyor.

Kalin 20/50 yaga gecmek iyi bir fikir. Ama sahsi onerim Yag degisimi esnasinda tum motora flush yapmaniz.

Yeni yag filtresi muhakak takin. Hatta yag radyatorunu sokun ve icini basincli hava ile temizleyin.

maxi97
17 Haziran 2012, 03:28
motosiklet yaşlı ise radyatörün kanalları tıkanmış olabiir.

sapo
17 Haziran 2012, 03:33
mineral yag kullanmayi aklindan bile gecirme .kullanacaksan yari sentetik yada tam sentetik yag kullan .basina daha buyuk bela acma.motulun tam sentetik double ester yaglari var .ben kullaniyorum cok kaliteli bir yag fiyati biraz tuzlu ama hakediyor o parayi..tavsiye ederim

cbf 150
17 Haziran 2012, 09:36
motorun çalışmasında acaba harareti arttıracak bir durum olabilirmi mesela sibop ayarı,hava ,yakıt karışım oranı,avans ayarı gibi. Kalitaeli bir yağ değişimi tam sentetik bütün filitrelerin değişimi, en önemlisi tabiki radyatörün temizliği boruların detaylı konrolü tıkanıklık olabilir. Şimdiden merak ettim bu saydıklarımı bir kontrel etseniz eksik olanaları yapsanız sonuç ne olacak acaba. :cat: unuttuklarım varsa devam edelim arkadaşlar.

tr100a
17 Haziran 2012, 11:44
eksoz subap aralığının değeri fabrika verisinden daha yüksekse ısınmasına yol açar benim eksoz subap aralığı 0.05 mm eksoz çok sıcak olmaya başladı kontrol ettiğimde subap ayarı kaçmış baya bi gevşekti ayarlayınca normale döndü

ozgur1087
17 Haziran 2012, 12:08
iyi pazarlar motorumun aşırı ısındığını geçen hafta sonu balığa gittiğimde çok iyi gözlemledim birçok keçeden sızdırma yapmıştı ve sa ayak bileğim temas olmasa bile yandı :) diğer gözlemlerimse şöyle : şehir içi dur kalşklarda boştayken bazen ümüğünü sıkmışlar gibi nefesi hıgg diye kesiliyor ama sonra tekrar kendi kendine topluyor bazende stop ediyor ondan sonra çok zor çalışıyor anca jigleyle çalışıyor :S ve tabi çıtıçıtıçıtıçıtı ses(sadece ısındığında) sanırım subap sesi,egzos zaten sürekli patlamakla meşkul :) pazartesi yağ+ filtre siparişi vercem daha sonrada subap we karbüratörlere baktırayım diyorum dediğiniz gibi sıkıntı oralardada olabilir.fan uygulaması hakkında da fikirlerinizi bekliyorum

cbf 150
17 Haziran 2012, 12:54
iyi pazarlar motorumun aşırı ısındığını geçen hafta sonu balığa gittiğimde çok iyi gözlemledim birçok keçeden sızdırma yapmıştı ve sa ayak bileğim temas olmasa bile yandı :) diğer gözlemlerimse şöyle : şehir içi dur kalşklarda boştayken bazen ümüğünü sıkmışlar gibi nefesi hıgg diye kesiliyor ama sonra tekrar kendi kendine topluyor bazende stop ediyor ondan sonra çok zor çalışıyor anca jigleyle çalışıyor :S ve tabi çıtıçıtıçıtıçıtı ses(sadece ısındığında) sanırım subap sesi,egzos zaten sürekli patlamakla meşkul :) pazartesi yağ+ filtre siparişi vercem daha sonrada subap we karbüratörlere baktırayım diyorum dediğiniz gibi sıkıntı oralardada olabilir.fan uygulaması hakkında da fikirlerinizi bekliyorum
büyük olasılıkla sibop ayarı istiyor ama siz genede bir genel kontrol yaptırın bence

Seko
17 Haziran 2012, 13:19
Bu motor en az 10 yıllık değil mi ? Bu saate kadar birşey olmadıysa bundan sonra da olmaz. Tabi yağ soğutucusunun sağlıklı çalışıyor olması lazım. O kısmı elden geçirmek, bakım yapmak yeterli olacaktır. Unutmayın ki teoride motorlar ne kadar sıcak çalışırsa o kadar verimli olur. Ekstra soğutma tam tersi etki yapıp yanma verimini düşürüp performansın azalmasına, yakıt tüketiminin artmasına da sebep olabilir.

ozgur1087
17 Haziran 2012, 13:40
motor 14 yaşında :)) yaşı gereği sanırım eski teknoloji durumunda,bu tip motorlara(bmw nin eski motorları ve diğer hava soğutmalı enduro modeller) için sentetik yağ önermiyorlar eksiltme yapıyor diye sanırım yada daha önemli sebepleri var.mineral yağ koysammı dedim yukarıda sapo arkadaşımızda sakın koyma demiş aklım karıştı eski motorlar için mineral yağ daha iyi değilmi?genelde arazi ağırlıklı sürüyorum max.2. vitese atabililiyorum, şehiriçi içinde aynı durum shell Advance 4T Ultra 15W-50 bi yağ daha keşfettim ama 20w-50 koymak istiyorum fakat 20-50 sadece mineral yağlar war sentetik yok hiçbiyerde bulamadım

zeda3000
17 Haziran 2012, 14:44
Motora fan uygulaması icin termostat takmalisiniz. Yagin giris ve cikisina baglanmasi gereken bir sistem Termostat elektrik cikisli olsunki , gerekli isiya ulastiginda acma yapsin. Aksi taktirde motorun fani hep calisir ve asla isinmaz. Bu da calisma problemi yaratir.

pinkkuvars
17 Haziran 2012, 18:31
Yardımcı olur mu bilemiyorum ama vl800 bakımları yeni yapıldı castrol 15*40 yağ konuldu ama şehiriçi trafik de aynı durumu bende yaşıyorum , uzun yolda yaşamamamın nedeni de sadece rüzgar alması. Sizinki biraz daha uygun trafiğe ama evdeki bilgisayarım bile yarım saat lik çalışmadan sonra çıldırdığına göre motorların bu halde olması normal diye tahmin ediyorum . trafik de solunum zorluğunu karbüratör ayarlarınıza bağladım. belki ayar değil de bir bakım istiyo olabilir yaşından da bahsetmişsiniz hiç bakım yapıldı mı?
Kendiniz bile yapabilirsiniz.

Teo23
17 Haziran 2012, 22:55
Hem ucuz hem de çok ısınan motorlar için bence uygun. Bir deneyebilirsin. Benim motorda çok farketti:

http://g1206.hizliresim.com/y/k/84cm5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

ozgur1087
18 Haziran 2012, 21:42
bugün shell 15w 50 yağ aldım kn 137 yağ filtreside yarın elime geççek bakalım yağ değişiminden ve subap+karburatör ayarından sonra ayrı ayrı değişimi sizlerle paylaşırım :) 20w 50 yağı hiç bir usta tawsiye etmedi bende 15w 50 aldım :S

Teo23
19 Haziran 2012, 05:46
Benim segmanlar kaçırıyor, yağ da yakıyor, belki o yüzden iyi gelmiştir.. :)

derin
07 Mart 2013, 19:24
Freewind'e rahatlıkla 20w-50 koyabilirsin. Servis kitapçığındaki listede mevcut.

forewer
07 Mart 2013, 19:55
bugün shell 15w 50 yağ aldım kn 137 yağ filtreside yarın elime geççek bakalım yağ değişiminden ve subap+karburatör ayarından sonra ayrı ayrı değişimi sizlerle paylaşırım :) 20w 50 yağı hiç bir usta tawsiye etmedi bende 15w 50 aldım :S
Aman mineral yağı tutup koyma da :cyclopsan. Maddi durumunuz el veriyorsa her zaman tam sentetik yağ kullanın. Belirttiğiniz bakımları yaparsanız motorunuz sizin gözünüzde yeniden doğar diye düşüyorum.