PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren hidroliği ile ilgili



Cglr
16 Haziran 2012, 23:16
arkadaşlar 4000 km de mondial 150 zc'm var fren hidroliği kutularında seviye dibe geldi . bunlara dot3 konuluyor dediler ama bende dot4 de var. internette araştırdım , dot4 olan araçlara dot3 koymayın yazmışlar ama hiç dot 3 kullananın dot4 kullanabilmesiyle ilgili bir bilgilendirme yok. sizden ricam biraz bilgi vermeniz :cherry:

canerol
16 Haziran 2012, 23:37
fren hidrolik kutularının bir çoğunda yazıyor dot 4 3 diye altına üstüne bir bakmak lazım

Samet Ağır
17 Haziran 2012, 00:52
fren hidrolik kutusunun üzerinde ne yazıyorsa onu bulmalısın kimseye bakma orada yazan en doğrusudur da... ama neden dibe kadar indi önce onun sebebini bulmalısın tabiki....

Jubaa
17 Haziran 2012, 01:04
Fren hidroliginin 4000km de bitmesi biraz garip.
Bi bak bakalim fren hotrumlarinda yada kaliperlerin orda bi yerde kacak var mi?
Yada fren hidroligini koydugun kutuda kacak var mi?

Kullanma kilavuzu ne diyorsa onu koy.
Kendin yapicaksanda frenin havasi nasil alinir youtube da google da arastir ogren sonra yap.
Fren sakat is sakaya gelmez.

Uğur
17 Haziran 2012, 01:29
19.350 Km'dir aynı marka-modelin fren hidrolikleri olduğu gibi duruyor ve fren kabiliyeti de gayet iyi.
Bence Jubaa'nın dediği gibi fren hotrumlarinda yada kaliperlerde bir kaçak olabilir.
Sakın ihmal etmeyin..

Slayerrr
17 Haziran 2012, 02:16
Dot3 kullanılması tavsiye edilen bir araçta Dot 4 kullanabilirsin, sorun olmaz hatta fark edilir derecede değil ama iyi bile olur. Eğer dibe geldi dediğin hidrolik kutusundaki pencereden görünense, fren balataların bitmeye yakın olduğunu için olabilir. Aşınıp incelen fren baltaları çok az hidrolik seviyesinin düşmesine sebep olabiliyor. Yeni balata taktığında da eski seviyesine geri geliyor.

zeda3000
17 Haziran 2012, 02:49
Dot3 kullanılması tavsiye edilen bir araçta Dot 4 kullanabilirsin, sorun olmaz hatta fark edilir derecede değil ama iyi bile olur. Eğer dibe geldi dediğin hidrolik kutusundaki pencereden görünense, fren balataların bitmeye yakın olduğunu için olabilir. Aşınıp incelen fren baltaları çok az hidrolik seviyesinin düşmesine sebep olabiliyor. Yeni balata taktığında da eski seviyesine geri geliyor.

Boyle bir sey soz konusu bile degil. Iki yagin kaynama noktasi , akiskanligi cok farkli. Yanlis yag piston ve contalara zarar verir. Fabrika verilerinden cikmak kesinlikle onerilmez.

Slayerrr
17 Haziran 2012, 03:25
Boyle bir sey soz konusu bile degil. Iki yagin kaynama noktasi , akiskanligi cok farkli. Yanlis yag piston ve contalara zarar verir. Fabrika verilerinden cikmak kesinlikle onerilmez.

Evet kaynama noktaları farklı, Dot4 15 derece daha yüksek sıcaklığa dayanabiliyor. Yani dot4 bir nevi daha üst seviye bir yağ diyebiliriz. Dot4 kullanılması gereken araçta dot3 kullanılmaz ancak dot3 kullanılması gereken araçta dot4 kullanılabilir. Hatta dot3 kullanılması gerekenlerin kullanım kılavuzunda genelde "dot3 ya da dot4" fren hidroliği kullanın yazar. Hatta konuyu açan arkadaşın motorunun (150 zc) hidrolik kapağında da aynı şekilde İngilizce bir ibare mevcut.

KeaSH-07
17 Haziran 2012, 10:03
dot3 dot4 hakında bilgim yok ne desem yanlış olur.ama senin motorda sızıntı var biyerinde onu ilk bi bul.çünkü bende 2005 bws var 7 senelik makine hiç daha fren hidroliğini değiştirmedim azalma bile yok denecek kadar az.arabada var ford fiesta 2007 oda oyle hidroliğinde azalma yok.hiç bi aracımın hidroliğini bitiremediğim için yağ türleri ve farklarını bilmiorum.bak sana motorun bunları mecbur öğretiyor :D sen yağ eklemekten önce sızıntıyı kesin bul kardeş bana çok tuhaf geldi yeni motorda bitmesi

Cglr
17 Haziran 2012, 12:19
arkadaşlar benim düşünceme göre bir kaçak olsa freni sıktığımda bütün hidroliği dışarı atar o basınçla , ikinci mevzu ise bakıma götürdüğümde adam 4000 km de balata bitmez dedi , balata bitmediyse hidrolik nereye gitti , korkuyorum açıkcası sonuçta gazdan bile önemli birşey motorda fren

Jubaa
26 Haziran 2012, 02:23
Kaynama noktasai yuksek demek ayni zamanda optimum isiya ulastigi derecede daha yuksek demek, belirli bi isiya geldiginde en iyi performansi gosterir o yag.
Eger sen o isiya cikmayacak bi sistemde bu yagi kullanirsan gozle gorulen tek sey bi dahaki sert frenlemende vuracagin nesne olur.