PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kampana fren sistemi hakkında bilgi gerekli arkadaşlar.



sonofwind
25 Mayıs 2012, 23:26
Merhaba arkadaşlar.Şuanda kendime bir motosiklet imal ediyorum daha doğrusu bitirdimde.Ön amortisör ve ön jant,kampana fren cg serisi diye geçenlerden aldım.1. durum ön tekerin milini iyice sıktığım zaman sanki teker kitlenecek kadar zor dönüyor ve bir sürtünme sesi geliyor(bu arada daha önce hiç kampanalı bir motosiklet kullanmadım)2.durum mili biraz daha az sıkınca teker gayet rahat dönüyor lakin freni sıkınca kampananın solda olmasından da dolayı gidon sabit bir şekilde durmasına rağmen ön teker ani fren yüklenmelerinde hafif sola dönüyor gibi.Bu sola dönme durumu kampananın kamasının da kampanayla birlikte sol tarafta frenin sıklmasıyla birlikte birbirlerine değmesiyle kampananın doğasında olan bir durum mu acaba? (Sola dönüyor dediğim durum amotisörler ve gidon paralelken teker biraz bu parelelliği bozuyor fakat ön teker milini sonuna kadar sıkılınca bu durum olmuyor lakin o da tekerin dönmesi çok zorluyor. )Bu konuda biraz bir bilgi lazım arkadaşlar.

adem80
25 Mayıs 2012, 23:38
ön teker arka tekere göre yamuk duruyor. Şöyle izah edeyim. Ön teker izinden arka teker yürümüyor. Motoruna birini bindir sen arkadan başka motorla git. Arkadan baktığında ön lastiğin,arka lastiğe göre sağdan veya soldan gittiğini göreceksin. Hangi tarafa çavıksa ön mili sök o tarafa pul veya yerine geçecek başka bişey koy. Taaki arka teker ön tekerin izinden yürüyene kadar. O zaman frende kasmada kalmaz. Fren ayarınıda çok sıkı yapma. Biraz boşluk bırak.

sonofwind
25 Mayıs 2012, 23:58
İlk cevap için teşşekkür ederim.Motosikleti öle göz kararı yapmadım Rake,trial dünya standartlardında.Biz de tam olarak ne olarak adlandırılıyor bilmiyorum ama şase yi jig de yaptığım için tekerleklerde herhangi bir iz problemi yok.Birbirine paralel.E şasede de bir kaçıklık da olamaz jig oldığu zaman.Acaba kampanayımı iyi takamadım.Yav nerdende girdim bu kampana işine bu işler disk frende hiç başıma gelmedi.

adem80
26 Mayıs 2012, 00:35
keşke yakın olsaydımda bi bakıverseydim arkadaşım. Kampanayı komple çıkar milin girdiği yere kampananın içine, mil ortasından geçecek ama. Bi pul koy, tak lastiği çevir. Sürtünme sesi kesilir, teker rahat döner. Bari bunu yap.

Mengu16
26 Mayıs 2012, 00:37
Merhaba arkadaşlar.Şuanda kendime bir motosiklet imal ediyorum daha doğrusu bitirdimde.Ön amortisör ve ön jant,kampana fren cg serisi diye geçenlerden aldım.1. durum ön tekerin milini iyice sıktığım zaman sanki teker kitlenecek kadar zor dönüyor ve bir sürtünme sesi geliyor(bu arada daha önce hiç kampanalı bir motosiklet kullanmadım)2.durum mili biraz daha az sıkınca teker gayet rahat dönüyor lakin freni sıkınca kampananın solda olmasından da dolayı gidon sabit bir şekilde durmasına rağmen ön teker ani fren yüklenmelerinde hafif sola dönüyor gibi.Bu sola dönme durumu kampananın kamasının da kampanayla birlikte sol tarafta frenin sıklmasıyla birlikte birbirlerine değmesiyle kampananın doğasında olan bir durum mu acaba? (Sola dönüyor dediğim durum amotisörler ve gidon paralelken teker biraz bu parelelliği bozuyor fakat ön teker milini sonuna kadar sıkılınca bu durum olmuyor lakin o da tekerin dönmesi çok zorluyor. )Bu konuda biraz bir bilgi lazım arkadaşlar.
Üst platin yada alt platin civataları iyi sıkılmamış olabilir. Fren gücü tekerin bir tarafından uygulandığı için eğer amortisörler platin'lere sıkıca bağlanmadıysa esneme yapıp bi tarafa çekebilir. Ön teker milini çok fazla sıkmak bu etkiyi azaltır tabi. Ön teker milini sonuna kadare sıksanız da teker rahat dönmeli, dönmüyorsa ya ön teker rulmanlarında sorun vardır yada fren ayarı fazla sıkıdır.

delileoo
26 Mayıs 2012, 01:07
sen önce bi resmini cek ön fren düzeninin ve teker göbeğinin dostum olayı öyle değerlendırelim bizim için daha kolay olur böyle sadece imaginationla olmuyor yani

greyhorse
26 Mayıs 2012, 18:24
[QUOTE=sonofwind;2696266].Motosikleti öle göz kararı yapmadım Rake,trial dünya standartlardında.Biz de tam olarak ne olarak adlandırılıyor bilmiyorum ama şase yi jig de yaptığım için tekerleklerde herhangi bir iz problemi yok.Birbirine paralel.E şasede de bir kaçıklık da olamaz jig oldığu zaman.

Hem sorunun hemde şase mastarının fotografını'da ekler misin?Kusursuz bir şasi yaptıgını söyleyipte kampana montajında mı takıldın?Standartlarını görelim.

sonofwind
28 Mayıs 2012, 12:15
[QUOTE=sonofwind;2696266].Motosikleti öle göz kararı yapmadım Rake,trial dünya standartlardında.Biz de tam olarak ne olarak adlandırılıyor bilmiyorum ama şase yi jig de yaptığım için tekerleklerde herhangi bir iz problemi yok.Birbirine paralel.E şasede de bir kaçıklık da olamaz jig oldığu zaman.

Hem sorunun hemde şase mastarının fotografını'da ekler misin?Kusursuz bir şasi yaptıgını söyleyipte kampana montajında mı takıldın?Standartlarını görelim.
Herkese merhaba arkadaşlar.Konuyla ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.Öncelikle şunu belirtmeliyim şasem için kesinlikle kusursuz kelimesi kullanmadım.Tekerleklerin alt ve üst çizgilerinde her hangi bir iz problemin olmadığını ve 24 derece açıda trail çizgisinin hakimiyet ve frenajda olması gereken standart ölçülerde olduğunu belirttim.Yoksa benim gibi atölyesi göçebe olanın şasesi kusursuz olamaz.Saygı ve sevgilerimi sunarım.

greyhorse
28 Mayıs 2012, 12:32
Kimsenin emeğini kötülemek niyetinde degiliz sadece yanlıs anlasılma var acılar standart'larda olabılır.Yanlız mastar'daki bir olcu hatası şasiyi yanlıs imal etmene neden olabılır o yuzden fotograf eklemenı ıstedım.sonradan ekledıgın fren sıstemınde sıkıntı olacagını sanmıyorum şase'de ufak bir sapma soruna yol açabilir yada ön düzen orjinal değilde toplama (başka motorun ise)sorun yaşayabilirsin.Kesin bir fikir verebilmemiz için video yada fotograf eklemen lazım.Jig'in üstüne koy aks'ları bagla gerçi ölçerek , tartarak yapmışsındır yamukluk varsa görebilmen lazım.Sorun sadece yolda gıderken'mı oluyor?Fren sıstemı kampana oldugu ıcın dısk'tekı gıbı yamukluk v.b sorunun olmayacak tahmınen sorun on teker burclarındadır tekerı tam hızalaman gereklı.tezg

sonofwind
29 Mayıs 2012, 23:32
Kimsenin emeğini kötülemek niyetinde degiliz sadece yanlıs anlasılma var acılar standart'larda olabılır.Yanlız mastar'daki bir olcu hatası şasiyi yanlıs imal etmene neden olabılır o yuzden fotograf eklemenı ıstedım.sonradan ekledıgın fren sıstemınde sıkıntı olacagını sanmıyorum şase'de ufak bir sapma soruna yol açabilir yada ön düzen orjinal değilde toplama (başka motorun ise)sorun yaşayabilirsin.Kesin bir fikir verebilmemiz için video yada fotograf eklemen lazım.Jig'in üstüne koy aks'ları bagla gerçi ölçerek , tartarak yapmışsındır yamukluk varsa görebilmen lazım.Sorun sadece yolda gıderken'mı oluyor?Fren sıstemı kampana oldugu ıcın dısk'tekı gıbı yamukluk v.b sorunun olmayacak tahmınen sorun on teker burclarındadır tekerı tam hızalaman gereklı.tezg
Merhabalar.Kötülemek niyetinde olmadığınız sağlıklı bir şekilde yarıdım etmek için video ya da resim istemenizden belli.İlgilenğiniz için de ayrıca teşekkür ederim.Videolu anlatım isüper olacaktı lakin çekmeye gittiğimde pil aksilik yaptı.Sorunu da %90 halletim.Son durum hakkında videoyu koymadan küçük bir anlatım geçeceğim.Sorun aslında frene basınca çekme durumunu süspansiyonun alt kovanlarından olduğunu fark ettim.Boşta manevra yaparken sorun yok.Lakin motosikletin tekerini örnek olarak kaldırıma dayadığım ve sağa sola yaptığım zaman alttaki kovan kasılıyor ve maşa çok hafif bir şekilde gidon sağa sola hareket ederken tekerlek kaldırımın baskısıyla sabit kalıyor.Biraz daha maşayı zorlayınca dönüyor.Boştayken herhangi bir sorun yok e off road yapmayacağıma göre bu durum normal mi yoksa lastiği kaldırıma nekadar sıkıştırırsam sıkıştırayım amortisörler gidonu sağa sola çevirdiğim zaman çelik gibi en ufak bir esneme yapmamalımı?

ozgurakman
29 Mayıs 2012, 23:52
Merhabalar.Kötülemek niyetinde olmadığınız sağlıklı bir şekilde yarıdım etmek için video ya da resim istemenizden belli.İlgilenğiniz için de ayrıca teşekkür ederim.Videolu anlatım isüper olacaktı lakin çekmeye gittiğimde pil aksilik yaptı.Sorunu da %90 halletim.Son durum hakkında videoyu koymadan küçük bir anlatım geçeceğim.Sorun aslında frene basınca çekme durumunu süspansiyonun alt kovanlarından olduğunu fark ettim.Boşta manevra yaparken sorun yok.Lakin motosikletin tekerini örnek olarak kaldırıma dayadığım ve sağa sola yaptığım zaman alttaki kovan kasılıyor ve maşa çok hafif bir şekilde gidon sağa sola hareket ederken tekerlek kaldırımın baskısıyla sabit kalıyor.Biraz daha maşayı zorlayınca dönüyor.Boştayken herhangi bir sorun yok e off road yapmayacağıma göre bu durum normal mi yoksa lastiği kaldırıma nekadar sıkıştırırsam sıkıştırayım amortisörler gidonu sağa sola çevirdiğim zaman çelik gibi en ufak bir esneme yapmamalımı?

bilgim dahilinde cevaplıyorum: esneme yapmamalı. öyle elle esnerse sert bir çukur darbesinde yamulur gider