PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor kilitlenmesi



shi_bumi
01 Nisan 2012, 23:40
Baba yadigarı çinli 150 cc bir scooter (jinding) ile yaklaşık 500 km.lik kısa bir tur sonrası eve varmaya 3-5 km. kala motor birden stop etti. Sağa çekip bir kaç defa marşa bastım. Marş motoru döndürdü ama motor çalışmadı. Bu 2-3 denemeden sonra ise şimdi marşa basıyorum ama motordan bir klik sesi geliyor ama dönmüyor. İşin kötüsü ayak marşı da motoru döndürmüyor. Sanırım motoru kitledim. Motoru yaklaşık 200 km. 80-90 km aralığında kullandım. Herşey iyi gidiyordu. Tam be " vay be 150 cc bir çinli bile keyif veriyor" derken şu başıma gelene bakın :) Galiba yıllardır hayalini kurup bir türlü fırsat bulamadığım motor açma işine artık girebileceğim. Ama önce teşhisi doğru koymak lazım. Tarif ettiğim semptonlar ile daha önce karşılaşan var mıdır merak ediyorum.

adem80
01 Nisan 2012, 23:49
geçmiş olsun. Motorun yağını kontrol etmişmiydin? İçinde yeterli yağ varmıydı? İçindeki yağ kaç km de idi? Kitlemesi için başka sebeb bulamıyorum.

shi_bumi
01 Nisan 2012, 23:58
Bende kendi kendime kızdım daha sonra çünkü motor yağını kontrol etmemiştim. Hiç aksatmam normalde hep bakarım ama bu sefer unutmuşum işte. İçindeki yağ kaç km.de bilmiyorum. Bence de yağsızlıktan oldu. Eğer motor bitmişse mecburen indirip yapmaya çalışacam. Tamircilere para veremem bu saatten sonra.

Tropiksera
02 Nisan 2012, 00:03
yağsızlıkdan motor güm olmuş arkadaşım, geçmiş olsun.

adem80
02 Nisan 2012, 00:07
çın malı parçaları ucuzdur. Baya bi işlem gerekiyo. Silindir gömlek Ya rektefe olcak yada sıfırını takacaksın. Segman piston değişcek. Krank kolu,krank,krank rulmanları kontrol edilcek. Arızalı varsa değişcek. Yani zor iş. Yapabilecekmisin?

shi_bumi
02 Nisan 2012, 00:13
Elim yatkındır ama motor açma işi ilk olacak. Önce bir motoru indireyim de ondan sonra yavaş yavaş girişecem.

adem80
02 Nisan 2012, 00:15
tamam kolay gelsin :)

Tropiksera
02 Nisan 2012, 00:17
Elim yatkındır ama motor açma işi ilk olacak. Önce bir motoru indireyim de ondan sonra yavaş yavaş girişecem.

www.albaymotor.com burdan sipariş ver çok ucuz parçalarını parayı bügün yatır ertesi gün elinde..

aparat
02 Nisan 2012, 00:28
Bende kendi kendime kızdım daha sonra çünkü motor yağını kontrol etmemiştim. Hiç aksatmam normalde hep bakarım ama bu sefer unutmuşum işte. İçindeki yağ kaç km.de bilmiyorum. Bence de yağsızlıktan oldu. Eğer motor bitmişse mecburen indirip yapmaya çalışacam. Tamircilere para veremem bu saatten sonra.

Güzel kardeşim bak şimdi...

Öncelikle geçmiş olsun...

Hem ağrıza yapan motoruna teşhis koyacak kadar bilgin yok,hemde tamircilere para vermem bu saatten sonra diyorsun.bu iş sana daha pahalıya patlaya bilir,bir ustaya götür derim...

sessizsakin
02 Nisan 2012, 00:58
bi skutır alıp kilitleyesim geldi resmen :P

serkanADH13
02 Nisan 2012, 01:40
Motor kitleme sebepleri arasında en yaygın ve kesin diye bilinen ilk unsur YAĞSIZ KALMIŞ OLAN MOTOR'dur,,,
Dier bir secenekte Pek çok kişinin aklına Gelmeyen ve motor kitlemesinin yağsızlıktan başka sebebi olamaz diye düşünen arkadaşların duymadıkları YAĞ FİLTRESİ TIKANMASI'dır,
Son olarak ise yalnızca segmanların kitlediği en az görülen ve motor yarıldıktan sonra kendi yapmaya çalışan ve motor toplandıktan 3..5 gün sonra tekrar kitledikten sonra motorcuya yaptırıp sebebini o zaman anlayabılen arkadaşların çoğunlukla anlattıkları YAĞ DEVİRDAİM KANAL TIKANIKLIGI'dır,
bu olayın asıl sebebi ise,
yağ pompası yağı silindir üst kapağına taşıyan yağ kanalının içine giren minicik Çapaklar...Sıvı conta Kalıntıları VS gibi parcaların kanalı tıkayıp segmanların üst kısmındaki kapağa yağ vermemesınden kaynaklıdır...

Arkadaşlar Piyasadakı 35,, 40 liralık silindirleri ve krankları almlarını önermıyorum,
üzerine 20,,,30 lira daha ekleyın en azından ORJINAL MONDIAL yedek parcalarını tercıh edın,
çünki,
35 lıra olan bır sılındırın o satıcıya gelıs fıyatı 15,,20 lıra olacaktır,
o parcanın cıkma hurdasını hurdacıya satıyorsunuz sert alemınyum oldugundan 8,,,10 lıra tutuyor,
yanı yenı taktıgınız urun 3..5 ay sonra sıkıntı cıkartabılır,,

m.şanveren
02 Nisan 2012, 02:09
Motor kitleme sebepleri arasında en yaygın ve kesin diye bilinen ilk unsur YAĞSIZ KALMIŞ OLAN MOTOR'dur,,,
Dier bir secenekte Pek çok kişinin aklına Gelmeyen ve motor kitlemesinin yağsızlıktan başka sebebi olamaz diye düşünen arkadaşların duymadıkları YAĞ FİLTRESİ TIKANMASI'dır,
Son olarak ise yalnızca segmanların kitlediği en az görülen ve motor yarıldıktan sonra kendi yapmaya çalışan ve motor toplandıktan 3..5 gün sonra tekrar kitledikten sonra motorcuya yaptırıp sebebini o zaman anlayabılen arkadaşların çoğunlukla anlattıkları YAĞ DEVİRDAİM KANAL TIKANIKLIGI'dır,
bu olayın asıl sebebi ise,
yağ pompası yağı silindir üst kapağına taşıyan yağ kanalının içine giren minicik Çapaklar...Sıvı conta Kalıntıları VS gibi parcaların kanalı tıkayıp segmanların üst kısmındaki kapağa yağ vermemesınden kaynaklıdır...

Arkadaşlar Piyasadakı 35,, 40 liralık silindirleri ve krankları almlarını önermıyorum,
üzerine 20,,,30 lira daha ekleyın en azından ORJINAL MONDIAL yedek parcalarını tercıh edın,
çünki,
35 lıra olan bır sılındırın o satıcıya gelıs fıyatı 15,,20 lıra olacaktır,
o parcanın cıkma hurdasını hurdacıya satıyorsunuz sert alemınyum oldugundan 8,,,10 lıra tutuyor,
yanı yenı taktıgınız urun 3..5 ay sonra sıkıntı cıkartabılır,,

Bak bu sıvı conta işi harbiden söylediğin gibi,çok sakat bir durum..Dışa taşan sıvı contayı tıraşlıya bilirsin fakat içeride taşmış olan conta ...düşünemiyorum bile.Zaten yeni motor yaptıran kişilerin sıvı contayla revizyon edilmiş motorları %80 tekrar açılıp tamir görmüştür.

motodriftt
02 Nisan 2012, 02:16
arkadaşım scooter kolay bir motor degil nasıl indirecen motorunu bende wardı bujiyi bula bilmek için 1 saat aradım:) mobilet degil yani

serkanADH13
02 Nisan 2012, 02:26
her türlü yedek parca temın edebılırım Her bırı orjınal MONDIAL ürünüdür,
bilgin olsun...
Bk buradada Senin motorun açılmış ve yenılenıp toplanmış halı ayrıntılı yazılıdır ;)
kusura bakma resımlerını cekerken bır elımde telefon dıer elımdede motorun parcaları oldugundan bu kadar resımlendırebıldım :)
Takıldıgın yerde sorabılırsın Yardımcı olurum...
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/95673-125-ve-150-cc-scooter-krank-degisimi-full-resim-ve-ayrintilari-ile.html

dürümdöner
02 Nisan 2012, 02:38
scooter motoru toplamada birsey yok en zor kısmı sente ve subap ayarı yani gerisinin ne kadar kolay olabileceğini sen düşün..takıldığın merak ettiğin emin olamadığın yerde sorabilirsin özelden mesaj atabilirsin..çekinmene gerek yok..ama motoru indirmeden önce şaseden ayırmadan önce üst kapağı sök silindiri bi çıkar bak bakalım krank dönüyor mu? yoksa silindir piston kurtarır mı?

mterayes26
02 Nisan 2012, 02:44
arkadaşım scooter kolay bir motor degil nasıl indirecen motorunu bende wardı bujiyi bula bilmek için 1 saat aradım:) mobilet degil yani

KUPAYI kaldır hersy onunde dostum , hazır işim de yokken getırın yapayım moorlarınızı , bır arıza yaptı bır dagıttım herseyı ogrendım :d

shi_bumi
02 Nisan 2012, 10:14
Güzel kardeşim bak şimdi...

Öncelikle geçmiş olsun...

Hem ağrıza yapan motoruna teşhis koyacak kadar bilgin yok,hemde tamircilere para vermem bu saatten sonra diyorsun.bu iş sana daha pahalıya patlaya bilir,bir ustaya götür derim...

Kardeşim teşhisi koyduk işte ya sadece emin olmaya çalışıyorum. Forumlar rating alsın diye senin gibileri özellikle mi buluyor modaratörler bilmiyorum

Ne kadar pahalıya patlayabilir ki ? En kötüsü motoru alır atarım denize olur biter.

Forumu biraz araştırırsan o kadar da bilgisiz olmadığımı görürsün. Kendi aracımın triger kayışını kendim değiştirebiliyorum. Bu sana biraz fikir verebilir. Subap ayarı yapmak falan onları hiç söylemiyorum bile. Bir ara iyice çıldırıp otomatik şanzumanı bile açtım ama cozlayıp hemen kapattım :)

aparat
02 Nisan 2012, 10:34
Kardeşim teşhisi koyduk işte ya sadece emin olmaya çalışıyorum. Forumlar rating alsın diye senin gibileri özellikle mi buluyor modaratörler bilmiyorum

Ne kadar pahalıya patlayabilir ki ? En kötüsü motoru alır atarım denize olur biter.

Forumu biraz araştırırsan o kadar da bilgisiz olmadığımı görürsün. Kendi aracımın triger kayışını kendim değiştirebiliyorum. Bu sana biraz fikir verebilir. Subap ayarı yapmak falan onları hiç söylemiyorum bile. Bir ara iyice çıldırıp otomatik şanzumanı bile açtım ama cozlayıp hemen kapattım :)

Yok yahu modoretörlerin öyle bir çaba içerisinde olduğunu sanmıyorum, hepsini bir araya toplayıp sormak lazım :P

elin yatkın olablir cesaretli olabilirsin, paran ve vaktin çok olduktan sonra benim için bir sakıncası yok. paran ve vaktin boşa gitmesin diye yazmıştım affola...

Subap ayarı yapıyorsan sıkıntı yok işi çözmüşsün,ben daha subapların nerede olduğunu bile bilmiyorum...

resimli anlatımını bekliyorum en azından bende feyz almış olurum...

Allah kolaylık versin...

ethemm76
02 Nisan 2012, 10:47
Yaw müdürüm, o kadar motordan anlıyonda yağına neden bakmıyon :) Hiç motordan anlamıyor olsaydında yağ kontrollerini aksatmasaydın şu anda halen motorunu kullanıyor olabilecektin. Yanlış anlama, motor mekanik bilgi ve becerisi olan bi kardeşime yakıştıramadım bu ihmali. Diğer arkadaşlarıma örnek olması dileği ile.

shi_bumi
03 Nisan 2012, 16:16
Problemin egzantrik zincirinin kopması sonucu oluştuğu belli oldu. Resimleri müsait bir zaman ekleyeceğim. Zincir kopmuş ve motoru kitlemiş. Zinciri söktüm ve motor rahatça dönüyor şimdi. Başka parçalarda hasar var mı bakmaya devam ediyorum. Silindir ve piston iyi görünüyor. Kranka ulaşmaya çalışıyorum.

sessizsakin
03 Nisan 2012, 16:50
pistonun durumu iyi ise ve üst silindir başlığını çıkardıktan sonra krank rahat rahat dönüyor ise bir sıkıntı yoktur başka muhtemelen.

ama zincirin kopması ile subaplar falan biraz hasar almıştır heralde :)

drumstar
03 Nisan 2012, 17:03
iyi yine ucuz kurtulmuşsun. bu yağa bakma olayının tamircilikle pek bi alakası yok galiba. tamirci olmamıza rağmen 3-4 ay 150lik scooter'a yağsız binmişliğim vardır benim de :thumleft: allahtan kitlenmedi :)

shi_bumi
03 Nisan 2012, 18:46
volanı bir sökebilsem. Daha volanın önündeki somunu bile sökemedim.

maxi97
03 Nisan 2012, 19:15
volanı bir sökebilsem. Daha volanın önündeki somunu bile sökemedim.

anca çektirme ile sökülür o. diğer türlü sökülemez diye biliyorum.

ygk
03 Nisan 2012, 19:38
herkes 300 kmde bir bak diyorda ben yağ seviyesine sadece yağ değişiminde çıkan yağdan bakıyorum. 0.9 litre alıyor her yağ değişiminde 0.85 gibi bir yağ dışarı çıkıyor. araya gidenleri eksiltme değil motorun içinde kalan olarak bakıyorum. çünkü yağ değiştikten sonra bir miktar yağı dışarı atıyor. 4000 kmde bir değiştiriyorum yağı. tüm motorlarla yaptığım km 40.000 oldu daha motor kitletemedim :D
biraz şans işi galiba. shi_bimu arkadşaım kolay gelsin sanada. bildiğim kadarıyla zincir kopmuşsa ya çok deforme olmuş yada gergi gitmiştir. zincirle beraber gergiyide değiştirmeni tavsiye ederim. tabi başka hiç bir yere zarar vermediyse

shi_bumi
03 Nisan 2012, 20:03
Gergide hasar almış onuda değiştireceğim. Aktarma kayışı da kopmak üzereymiş nedense. O da değişecek.

Volanın önündeki somunu sökerken krankın dönmesini nasıl engelliyoruz. Şu an krank her iki yöne de serbestçe dönüyor ve somunu çıkarmak neredeyse imkansız.

http://img710.imageshack.us/img710/4898/mmmxq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/710/mmmxq.jpg/)

Samet Ağır
03 Nisan 2012, 20:06
havalı tabancan yoksa işin zor...
ya bi yerleri ezer kırarsın,yada yamultursun..malzemeler kaliteli değil biliyorsun...
o somunu sökmek için taş motoru anahtarına benzer ama daha büyük bir sabitleme aparatı var...onunla dönmeyi engellemelisin..ya uyduracaksın yada bi lastikçide 3 saniyede söktüreceksin,aynı şekilde sıktıracaksın...bu da önemli........

otopsici
03 Nisan 2012, 20:07
Baba yadigarı çinli 150 cc bir scooter (jinding) ile yaklaşık 500 km.lik kısa bir tur sonrası eve varmaya 3-5 km. kala motor birden stop etti. Sağa çekip bir kaç defa marşa bastım. Marş motoru döndürdü ama motor çalışmadı. Bu 2-3 denemeden sonra ise şimdi marşa basıyorum ama motordan bir klik sesi geliyor ama dönmüyor. İşin kötüsü ayak marşı da motoru döndürmüyor. Sanırım motoru kitledim. Motoru yaklaşık 200 km. 80-90 km aralığında kullandım. Herşey iyi gidiyordu. Tam be " vay be 150 cc bir çinli bile keyif veriyor" derken şu başıma gelene bakın :) Galiba yıllardır hayalini kurup bir türlü fırsat bulamadığım motor açma işine artık girebileceğim. Ama önce teşhisi doğru koymak lazım. Tarif ettiğim semptonlar ile daha önce karşılaşan var mıdır merak ediyorum.
tabi alıştın gt 650 ye

shi_bumi
03 Nisan 2012, 20:18
Nerdeeee nefis GT650'm.....

shi_bumi
03 Nisan 2012, 22:23
havalı tabancan yoksa işin zor...
ya bi yerleri ezer kırarsın,yada yamultursun..malzemeler kaliteli değil biliyorsun...
o somunu sökmek için taş motoru anahtarına benzer ama daha büyük bir sabitleme aparatı var...onunla dönmeyi engellemelisin..ya uyduracaksın yada bi lastikçide 3 saniyede söktüreceksin,aynı şekilde sıktıracaksın...bu da önemli........

Havalı tabanca ile hakikaten saniyesinde söküldü.

Çektirme ile volanı da söktüm.

Yeni problemin resmi aşağıda.

http://img833.imageshack.us/img833/1491/fotoraf0001t.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/fotoraf0001t.jpg/)

Kırmızı ile işaretli somunu çıkartamıyorum bu sefer de.

Silindir ile piston iyi durumda görünüyor.

http://img854.imageshack.us/img854/3496/fotoraf0002kf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/fotoraf0002kf.jpg/)

http://img269.imageshack.us/img269/9833/fotoraf0003q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/269/fotoraf0003q.jpg/)

aparat
03 Nisan 2012, 23:43
Havalı tabanca ile hakikaten saniyesinde söküldü.

Çektirme ile volanı da söktüm.

Yeni problemin resmi aşağıda.

http://img833.imageshack.us/img833/1491/fotoraf0001t.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/fotoraf0001t.jpg/)

Kırmızı ile işaretli somunu çıkartamıyorum bu sefer de.

Silindir ile piston iyi durumda görünüyor.

http://img854.imageshack.us/img854/3496/fotoraf0002kf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/fotoraf0002kf.jpg/)

http://img269.imageshack.us/img269/9833/fotoraf0003q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/269/fotoraf0003q.jpg/)


ya çekiç ve keski yardımıyla ki bu kara düzen ...yada onun için olan özel tırnaklı lokma ucu ve havalı tabanca ile...

shi_bumi
04 Nisan 2012, 00:32
Normal somunlar gibi saat istikametinin tersine mi çıkar (yani sola doğru) yoksa saat istikametine mi ? Gece gece gürültü olacak diye çok hızlı vuramadım ama sağlam bir tornavida ve çekiç yardımıyla çıkarmaya çalışıyorum. Yerinden kımıldamadı namussuz...

aparat
04 Nisan 2012, 00:37
Normal somunlar gibi saat istikametinin tersine mi çıkar (yani sola doğru) yoksa saat istikametine mi ? Gece gece gürültü olacak diye çok hızlı vuramadım ama sağlam bir tornavida ve çekiç yardımıyla çıkarmaya çalışıyorum. Yerinden kımıldamadı namussuz...

gündüzün şerri gecenin hayrından iyidir :) sen o işi sabaha bırak ters diş olmaması lazım,ama tırnaklı lokma ucunu bulup havalı tabanca ile sökersen daha kolay olur ...

shi_bumi
05 Nisan 2012, 22:59
Alet işler el övünür derler ya. Resmen doğru. Havalı tabanca ile 2 dakikada söktüm herşeyi. Volandan sonraki önceki resimlerde verdiğim somun ters yöne sökülüyor bilginize. O somun sökülür sökülmez her şey ortaya çıktı. Krankı söktüm kolayca. Bir problem görünmüyordu. Motoru tekrar birleştirmek için tüm yüzeyleri conta kalıntılarından temizleyerek iyice zımparaladım. 4 liraya aldığım conta setiyle motoru tekrar birleştirmeye başladım. Egzantrik zincirini 15 liraya aldım taktım. Sente ayarını kendimce milimetrik olarak yaptım. Yarın subap ayarı yapıp geri kalan parçaları birleştireceğim. Hafta başı ilk marşa basılır herhalde.