izmirde olsam binerdim ama konyada olunca olay çok farklı oluyor. bazen soğuktan yürüyemiyoruz bile. böyle havalarda binmek aptallık olur konyada. ama havalar bu ara ısınmaya başladı. böyle giderse yakında bende çıkarcam motoru.
Yağmur demem Çamur demem ama Karda da binmem.
Karda bile binerim , kayakçılarla yarışırım.
Sabunmuyum eriyeyim yağmurda da binerim
Hava sıcak olsun yağmurda da karda da binerim
Yağmurda binmem 1 haftalık hava durumunu takip ederim
Tatlı su motorcusuyum kuru zeminin hastasıyım
izmirde olsam binerdim ama konyada olunca olay çok farklı oluyor. bazen soğuktan yürüyemiyoruz bile. böyle havalarda binmek aptallık olur konyada. ama havalar bu ara ısınmaya başladı. böyle giderse yakında bende çıkarcam motoru.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
kar için belki tehlike ama uzun yolda yaz yagmuruna hyr demem...
sehir içi tehlıkelı...
ferdi abimiz ne demiş yağmur demem çamur demem bende onun yolundayım hava benim için hiç farketmez
kartalca.68@hotmail.com
çok uzun yıllardır cross kullanıyorum her şartta binerim kar ihtimali marmariste yok .. en fazla olsa olsa şiddetli yağmur olur su geçirmez takımım var kaskıda takarım en kral yağmur vız gelir tırıs gider ... ha kardada kullanılır ama bir yere kadar zaten eğer şartlar motora binemeyecek kadar kötü ise evden çıkmayın derim..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
YAZ,KIŞ,YAĞMUR,KAR,ÇAMUR BENİ MOTORDAN AYIRAMIYOR.MOTORA HER ZAMAN BİNERİM.....
UMUT DENEN ŞEY UMUTSUZLUK KORKUSU İNANÇ DENEN ŞEY YOKLUĞUN DUYGUSU
Yağmurda motosiklet sürermisiniz?
Motosiklet Teorisi #20, Yağmurda Sürüş...
Yağmurda sürüş doğayla içiçe olan biz motorcuların başlıca sorunlarından biri. Yağmurda görüş mesafemiz daralır, otomobillerdeki avantajmız “sileceği”nden yoksun olmamız büyük bir eksikliğe dönüşür, yollar kayganlaşır, yayalar dikatsizleşir, günlük güneşlik havada dahi “görünmez” olan bizler hepten kayboluruz diğer araçların buğulu cam ve ıslak aynalarında…ayrıca diğer araç sürücüleri bu tip havalarda motosiklet sürücülerini etraflarında görmeyi de beklemezler.
Yağmurda sürüş için önce biz hazırlıklı olmalıyız bu şartlara biraz. Motosikletler yağışta kuru havaya gore daha fazla arıza yapar. Su hava basıncıyla bütün elektrik devrelerinin derinliklerine kadar girebilir, “aman basınçlı suyla motosiklet yıkamayın” diye öğütte bulunan bütün arkadaşlarınızın tavsiyeleri boşa gider ister istemez. Yani motorun tüm su geçirmez noktalarının gerçekten öyle olması gerekiyor.
Yağmurda sürüş için motosikletin ön camı olmalı, ve bu turing tipi olmalı, lastikler bakımlı, taze, diş derinlikleri yeterli olmalıdır. Sürüşten once tüm stop, sinyal ve farlarının gerektiği gibi çalışır durumda olduğunu kontrol etmelisiniz ayrıca.
Motor hazırsa sıra size geliyor… Bir yağmurluğunuzun olması ve çizmelerinizin su geçirmez olması şart tabii...yağmur mevsiminde bunları motorda bulundurmakta ve yağışı gördüğünüzde ıslanmadan evvel giymenizde fayda var. Tam kapalı bir kaskınız olmalı ve eldivenlerinde başparmak dışı yada işaret parmağı iç kısmının süet olması lazim ki vizorünüzü silebilesiniz. Kaskın havalandırması da önemli, yağış sırasında sıcaklık düşer ve vizör kolayca buğulanır. İşin aksi tarafı kaskın tepe hava kanalını kapatmanız gerekir, çünkü oradan içeri su dolar ve kaskın içi sırılsıklam oluverir hemen ki bu buğulanmayı daha da artırır.
Elleriniz için şayet su geçirmez eldiveniniz yoksa büyük boy bir çift bulaşık eldiveni bulundurup bunu normal eldiveninizin üstüne giyebilirsiniz, eldiven yenlerini ceketin/ varsa yağmurluğun üstüne çıkartin ki kollarınızdan içeri su yürümesin. Ancak bu plastık eldiven vizörü silmenizi zorlaştıracaktır.
Vizörde ve otomobil ön camlarında su tutmaması için kullanılan sprey mamuller vardir, bunlardan kullanabilirsiniz. Bunlar akrilik vizöre herhangi bir zarar vermeyecektir ama yinede kutuların üstünü okumak iyi bir alışkanlıktır.
Sıra sürüşe geliyor…Önce “uzun” farınızı yakarak işe başlayın.
Yağmur yağmaya başladıktan bir kaç saat sonra sorun değil ama, ilk yağış anında yoldaki bütün kil, çamur, yağ, pislik, antifriz, yakit artıklari vb. yüzeye çıkar ve yüzey özellikle trafigi ağir yollarda çok kaygan olur.
Fren ve gazı daha pürüzsüz, yumuşak kullanmanız gerekiyor. Takip mesafelerini artirmak lazim...zaten öndeki araçlarin püskürttuğü su ve çamurdan da uzaklaşmak için bu şart. Araçlari sollamaya pek meraklı olmayın, hele kamyon,TIR gibi büyük tekerlekli araçlar bir iki dakika süresınce bütün görüşünüzü kaybettirecek kadar çok su püskürtür yanlardan ki o sirada yagmur yağmiyor dahi olabilir...yoldaki su yeter buna…
Yağmurda metal yüzeyler (menhol kapakları, ızgaralar, tren/tramvay rayları, köprü genleşme ızgaraları vb) son derece kayganlaşır. Plastik kaplı/boyalı (yaya geçidi çizgileri/ yol cizgileri vs.) kayganlaşır.
"Gözünüzle" kullanmaya calışacaksınız yağışta. Motorun baktığınız yere gitmekte olduğunu düşünün sürekli. Hızınızı virajlarda fazla yatmaya gerek kalmayacak şekilde ayarlamayı unutmayın.
Su birikintisinden gecerseniz “aquaplaning” e karsi hazirlikli olun ama unutmayın ki yağis sirasinda yolda özellikle drenaj da yeterli degilse her zaman bir iki mm, yada daha fazla "su filmi" bulunur ve bu da aquaplaning denilen olaya yol açabilir. Yani illa "birikinti" olmasi gerekmez. “Aquaplaning” tekerleklerin altından kaçamayarak sıkışan suyun aracı yoldan kaldırması – kesmesi şeklinde özetlenebilir ve çok tehlikelidir. Böyle bir şey başınıza gelirse yapılabilecek şeyler çok kısıtlıdır, belki hafifçe gaz kesebilirsiniz o kadar, gözünüzü karşıdan ayırmayın. Fren, vites, gaz ve gidonla oynamayın, gidonu gayet relaks tutmaya ve elinizden geldigince relaks olmaya, yapabiliyorsaniz sırıtmaya çalışın...Bu durumda motorun bir yada iki tekerleği birden yerden kesilmiştir, düz bir doğrultuda gitmiyorsanız düşersiniz. Yani virajlarda su birikintisine girilmeyecek...yani gördüğünüz kadar gitmeye çok daha fazla dikkat edeceksiniz. Aquaplaning genellikle arka tekerlekte çekiş kaybıyla ortaya çıkar ve bunu “motorun devrinin artması ama hızınızın değişmemesi” şeklinde algılarsınız. Motor bu durumda yatmaya başlarsa yapabileceğiniz tek şey yumuşak ve soğukkanlı bir kontra tekniği ile düzeltmek olabilir.
Gece ve yağmurda sürüşü kesinlikle tavsiye etmem. Zaten dediğim gibi görünmüyoruz, bu şartlarda hiçkimsenin sizi görmekte olduğunu varsayamazsınız. Bir de asfaltın rengi simsiyah olur, ve yol çizgilerinin görünüşü de oldukça zayıflar…Çukur, engebe, su birkintisi gibi tehlikeler tamamen görünmez hale gelir. Vizorünüzdeki su damlacıklarının ışığı dağıtması nedeniyle karşıdan gelen araçların farları görüşünüzü tamamen engeller. Cok risklidir ve gereği ne olursa olsun bu riski almaya değmez.
Kritik - kilit kelimeler...
"smooth" (düzgün-pürüzsüz-yumuşak-ani olmayan)
"gözlerle kullanmak"
"gördüğün kadar gitmek"
"uygun takip mesafesi"
"gece ve yağmur....sakın ha!"
ve tabii
"HER zaman TAM kuşam"
Donald Duck
(Resat Arbas)
E-Mail: donald_duck@newyorkcity.com
Eveeeeeeeeeettttttttttttttt
Off Off Gelen giden bütün arabaların suyu sizin paçalarınızdan aşağı akar sonra eve sudan çıkmış balık dönersiniz ama hazırlıksız yakalandığınız yağmursa tabi bu.
Birde yağmur böle bol bol yağarssa tehlike yoktur ama eğer yağmur çiselerse işte o zaman hazırmısınız mmotorsiklet ile ralliye
evet sürdüm neden sordun..
bişey sormak istiyorsan manalı sorma
direk sor abicim ..
hemde ne yağmurdu resmen fırtına vardı rüzgar bi yandan yağmur bi yandan açık arazide giderken yoldaki yola tutunma direncim görülmeye değerdi...
AĞIRADAM... SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....
tecrubemın yetersızlıgı nedenıyle saganak yagısta kullanmam fakat ortalama bır yagmurda kullanırım
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
yağmur'mu kar kar yaa deli diyeceksiniz ama yeminle artık gitmem çünki eve dönene kadar akla karayı seçtim küçükyalı bakkalköy arası o deneyimi!de yaşadım aman sakın denemeyin yağmur olsun bizim olsun ciselediği zaman DİKKAT sağanakta devaammmmm
çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......
Motorum çalıştığı ve kıyafetlerim uygun olduğu sürece sürerim abi
Bir de mecbur kalınca değil de keyfim isteyince sürerim
ısı olan napcak gecen saganak yagmur vardı butun kuryeler yollarda napsınlar ekmek parası.Yagmurluugu gıymıs Heryerlerını posetle bantlamıslar kaskı sıle sıle ıs yapmaya calısıyolarda yazık valla.Benım motorum enduro olmassa surmem healrde
en son necdet abi'yle balıkesir'den istanbul'a yağmurda 4 saatte geldik.İnce ince yağan yağmurda belki yanlıslık yaptık ama biraz süratliydik açıkçası ..
anladık ki yağmur için bir hazırlık aşaması gerekiyor.aslında bu topic'te yağmurda ne tür malzeme kullanmalıyız ya da nasıl bir hazırlık yapmalıyız şeklinde bilgileri de paylaşırsak güzel olur kanaatindeyim.ben hemen başlatayım:
1-Yağmurluk
2-Özellikle su geçirmeyen türden motosiklet botu
3-Kask vizörünü su tutmayacak hale getiren sprey
4-Yine çamur olan kask için bez
5-Üşütmeye ve direnci artırmaya karşı c vitamini
aklıma gelenler bunlar..
aşırı yağmurda motor kullanmak çok zevkli oluyor fakat kuru hava şartlarına göre sürüş yapılmamalı die düşünüyorum.Hız azaltmalı,dikkat iki kat daha yoğun olmalı,ve birikmiş sulara paldır küldür dalınmamalı die düşünüyorum.ayrıca hasta olmamak içinde sağlam giyinmeli.motorun bakımını her sürüşden sonra aksatmamalı.Bu kış motorumu yatırmicam kar yağmadıgı surece çıkıcam bu benim için güzel bir tecrübe olacak.
HER DÖRT TEKER VE YUKARISI BİRER TEHLİKE UNSURUDUR 5562
acemiyim valla, dolmuşa biner giderim acil bi durum yoksa
sadece kazanmaya oynayanlar kazanır...
Şu an mesela bursa da yağmur var ve ben eve gideceğim
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
şimdilik hayır
Ducatista
erhan yağmur yağmak üzere burada onun farkınamı vardında anket yapıyon az sonra s ende çıkacaksın galiba yağmura yakalanırsam gideyımmı gitmeyyımmı diyorssun..
ve yağmur başladı çiselemeye..
AĞIRADAM... SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....
Evet ,yılın 365 günü sürebilirim.
1990 senesinin kasım ayında sağanak yağmurda aynı gün içinde İzmir-Bursa Bursa -İzmir yaptım 700 km.
Sakın deli demeyin gücenirim,Ben kendini bilmeyen birisimiyim yahu.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
niyeki? delimiyim ben sürmem ben motosiklet motosiklet yağmurlu havalarda şeker gibi eririm sonra
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)