Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Engel Türleri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
     
    Engel Türleri ve Araçları Klavuz Seçmek

    Yollarda tehlikede olan biz motor sürücüleri bir çok tehlikeye açık ve savunmasız bir vaziyetteyiz. Bir kere altımızda ki araç iki tekerlidir ve kendi başına dengede duramaz. Kaportası yoktur çarpışmalarda bize hiçbir koruma sağlamaz. Ufaktır ve diğer araçlarca fazla dikkate alınmaz. Bu sebeplerle bizlerde kendimize göre bazı taktikler geliştirmek zorundayız

    Engel türleri:








    Araçları Klavuz Seçmek:









    Klavuz seçerken bir süre aracı izlemek ve duruma göre, araç trafik kurallarına uyuyorsa, görülen alanda gelişigüzel hat değiştirmiyorsa, gereğinden fazla yavaş gitmiyorsa seçimimizi yapmalıyız. Takip mesafesini de normalden biraz daha fazla tutunuz. Buda esasen sizin görüş mesafenizi artırıcı bir faktördür. Önünüzde ki araç sürücüsü sizden daha ilerisini görebilir bilhassa tepelerde, kör dönemeçlerde, dağ yollarında. Onun hareketlerine bakarak ta siz bilgilenip gereken önlemleri alabilirsiniz. Kendi sürüş güvenliğimizi tamamen elden bırakmadan bu durumdan faydalanabilir hatta geceleri büyük araçların aydınlatma gücünden de yararlanabiliriz.

    Takip ederken ince bir nokta, hızdır. Genellikle bizden biraz hızlı giden araçları tercih edersek takip mesafesini muhafaza etmekte güçlük çekmeyiz ancak bizim rahat sürüş hız tempomuzun üzerinde ki hızlarda giden araçları takibe kalkmamalıyız. Son olarakta takip esnasında sadece eskort seçtiğiniz araca odaklanıp çevrenizin farkındalılığından uzaklaşmayınız. Periferik bakışınızla çevrinizi de sürekli tarayınız.

    Alpaslan Kuzucan
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alparslan Abi değerli bilgiler ve emek için teşekkürler.

    Şimdiye kadar uyguladığım taktik; kimseyi takip etmemek daha güvenli, takip edileceği zaman da güvenli mesafenin bırakılması şart.

    Önümdeki araç hataya karışmış, hatalı kullanıyor ve görüşümü kısıtlıyorsa ondan kurtulmaya çalışırım.

  3. #3
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alparslan Abi değerli bilgiler ve emek için teşekkürler.

    Şimdiye kadar uyguladığım taktik; kimseyi takip etmemek daha güvenli, takip edileceği zaman da güvenli mesafenin bırakılması şart.

    Önümdeki araç hataya karışmış, hatalı kullanıyor ve görüşümü kısıtlıyorsa ondan kurtulmaya çalışırım.
    Elbette normal sürüş şartlarında motosiklet genel trafik akışında 15-20 km daha hızlı olmalıdır. Araçları takip değil burada vermeğe çalıştığım kısıtlı alanlarda önünzdeki araçların hareketlerinden sonuç çıkarabilmek.

    Diğer cevabım, arkandaki yakın takipteki araçların birbirine girmesinin nedeni neydi?
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette normal sürüş şartlarında motosiklet genel trafik akışında 15-20 km daha hızlı olmalıdır. Araçları takip değil burada vermeğe çalıştığım kısıtlı alanlarda önünzdeki araçların hareketlerinden sonuç çıkarabilmek.

    Diğer cevabım, arkandaki yakın takipteki araçların birbirine girmesinin nedeni neydi?
    Haklısın Abi ben yorum yazayım dedim takip hakkında,yersiz oldu.

    Diğeri öbür konuda açıkladım abi yakın takip yapıyorlardı,yağmurda mesafeyi arttırmaları gerek. Bende suç yok, zorunlu vites aradım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler