Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Yeni Başlayanlara Dönüş Bilgileri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Alfawings, yazılarınızı sürekli okuorum, çoğunlukla yazdıklarınıza katılıyorum. Ancak bu konuda en azından kısmen de olsa hatalı olduğunuzu düşünüyorum. Daha önceki mesajımda itiraz ettiğim noktayı belirttim. Özellikle seri dönüş - tembel dönüşü kısmını son derece yanlış buldum, tam tersi daha doğru ve güvenli.
    Sorun yok. Bildiğin gibi yap.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    11 Ocak 2011
    verilen egitim zorlugu kalitesiyle dogru orantılı degildir
    motor kullanmıyor olmam trafikte olmadıgım anlamına gelmez bahsettiginiz tehlikelere bende denk geldim benim demek istedigim aklı basında olan adam zaten nerde nasıl davranması gerektigini bilir

    konuda motorun virajın icinde nasıl konumlandırılması gerektigi ile ilgili bir bilgi yok sadece donusun nasıl yapılması gerektigi belirtirmis yani siz tecrubelerinizden dolayı bunları astıgınızdan direk aklınız aracın nasıl konumlandırılması gerektigine gitmis ve resime gore yorum yapmıssınız diye dusunuyorum

  3. #63
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    1. çizimdeki viraj alış şekli bugüne kadar okuduklarımı ve bildiklerimi aynı zamanda uyguladıklarımı,tamamen safdışı bırakmıştır.Herzaman virajın içini tarıya bileceğimiz konumda olmamız gerekmiyormu?.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  4. #64
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. çizimdeki viraj alış şekli bugüne kadar okuduklarımı ve bildiklerimi aynı zamanda uyguladıklarımı,tamamen safdışı bırakmıştır.Herzaman virajın içini tarıya bileceğimiz konumda olmamız gerekmiyormu?.
    Nasıl yani?

    Virajın içi neresi ve siz taramayı sadece yol olarak mı sınırlıyorsunuz?

    Şimdi okları takip edin, dönüşün yönü dönüşe başlama noktalarının konumlarından bellidir. Sonra kendi hattınız içinde sağa dönüşe hattınızın ortasının biraz daha dışından girin, apeksleyin ve çıkışta gazlayın. Yada müteakip dönüşün gereğini yapın. Burada sadece noktaların yerleri gösteriliyor. Konu bu...

    Siz bu kadar farklı ne yapıyordunuz?

    Yardımcı olurum belki diye sordum. Cevap yazmak zorunda değilsiniz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:37 ----------

    Alıntı BLCKSNRTY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    verilen egitim zorlugu kalitesiyle dogru orantılı degildir
    motor kullanmıyor olmam trafikte olmadıgım anlamına gelmez bahsettiginiz tehlikelere bende denk geldim benim demek istedigim aklı basında olan adam zaten nerde nasıl davranması gerektigini bilir

    konuda motorun virajın icinde nasıl konumlandırılması gerektigi ile ilgili bir bilgi yok sadece donusun nasıl yapılması gerektigi belirtirmis yani siz tecrubelerinizden dolayı bunları astıgınızdan direk aklınız aracın nasıl konumlandırılması gerektigine gitmis ve resime gore yorum yapmıssınız diye dusunuyorum
    Elbette bilir. Kişi motosiklet kullanmayı bilmiyor diye hiç ömründe trafik görmemiş demek değildir. Dönemeçlerin dönüş ile ilgili noktaları veriliyor burada. Altında yazılanları da bir okuyun.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  5. #65
    anil89tas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2010
    Şehir
    Akseki/ANTALYA
    Motosikleti
    Sıfırdan
    hocam iyi geceler.ben de yeni başlayanlardan sayılırım.yaklaşık 1500 km yol yaptım ama hep sakin yollardaydı.kullandığım motor cruiser (ramzey qm 250).uzun ve kalabalık yollarda viraja girince çok tedirgin oluyorum.motoru yatırırken yanımdan geçen taşıtlar sanki çarpacak gibi geliyor ve rahat dönüş yapamıyorum.nasıl aşabilirim bu durumu?yazınızı okudum ama benim durumun açıklamasını bulamadım.şimdiden teşekkürler

  6. #66
    yt_servan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/merter
    Motosikleti
    Triumph TİGER
    Anlayamadığım bir konu açmışsınız, bilgi paylaşımında bulunmuşsunuz ve insanların yorum yapmasını beklemişsiniz. Olumsuz gelen yorumlara karşı bu hiddetiniz neden? Sonuç itibari ile bir tartışma söz konusu. Eğer kişilerin yorumlarını kaldıramıyacaksanız topic açmamanızı öneririm.
    Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın

    Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur

  7. #67
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı anil89tas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam iyi geceler.ben de yeni başlayanlardan sayılırım.yaklaşık 1500 km yol yaptım ama hep sakin yollardaydı.kullandığım motor cruiser (ramzey qm 250).uzun ve kalabalık yollarda viraja girince çok tedirgin oluyorum.motoru yatırırken yanımdan geçen taşıtlar sanki çarpacak gibi geliyor ve rahat dönüş yapamıyorum.nasıl aşabilirim bu durumu?yazınızı okudum ama benim durumun açıklamasını bulamadım.şimdiden teşekkürler
    Hoşgeldiniz. 100 km daha çok yenisiniz ama herkes bu yoldan geçiyor. Motoru yatırmayın. Olabildiğince, trafiği aksatmadan, hız kesip dik dönmeğe çalışın hatta mümkün ise ana arterlere ve trafiğin hızlı aktığı yollara şimdilik çıkmayın. Bir müddet alışkanlıklarınızı geliştirin derim. Benim yine yazılarım arasında bu sitede dönüş teknikleri ve yatış korkusunu yenmek ile ilgili yazılarıma bakmanızı tavsiye ederim.

    Kolay gelsin.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  8. #68
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Elinize saglik hocam.
    Asagidaki paragrafta yani su.

    Not Mesajı:

    Doğru dönüşe başlama noktası ve apeksi size;
    a)Tüm dönüş boyunca gazı sabit olarak tutabilme imkânı verir
    b)Motorunuz dengede kalır sadece motorun boşta gezer duruma düşmesini engelleyici doğal gazlamayı muhafaza edebilirsiniz
    c)En önemli gösterge ise doğru çıkış nokasının elde edilmesine yaramasıdır.



    a) maddesindeki gazi sabit tutabilme kismini, "hizi sabit tutabilme"
    olarak degistirirsek, daha dogru bir anlatim olacak sanirim.
    Tekrar tesekkurler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #69
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize saglik hocam.
    Asagidaki paragrafta yani su.

    Not Mesajı:

    Doğru dönüşe başlama noktası ve apeksi size;
    a)Tüm dönüş boyunca gazı sabit olarak tutabilme imkânı verir
    b)Motorunuz dengede kalır sadece motorun boşta gezer duruma düşmesini engelleyici doğal gazlamayı muhafaza edebilirsiniz
    c)En önemli gösterge ise doğru çıkış nokasının elde edilmesine yaramasıdır.



    a) maddesindeki gazi sabit tutabilme kismini, "hizi sabit tutabilme"
    olarak degistirirsek, daha dogru bir anlatim olacak sanirim.
    Tekrar tesekkurler.
    Olabilir. Önemli olan motoru boşta gezer duruma düşürmemektir. Arka tekerin gerekli jiroskopik gücü yaratmasını sağlayan itici gücünün devam etmesidir.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  10. #70
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006


    Ben dönüşüme böyle başlıyorum ve böyle bitiriyorum.

    Polemik amaçlı değil,öğrenmek için soruyorum.Bakın sizi burda öğretici vasfına koyuyorum,lütfen buraya dikkat edelim.
    Çizim kötü olmuş olabilir bukadar becerebildim

    Teşekkür ederim.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  11. #71
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    Şimdi sayın alfayı başka bir motosiklet forumunda aynı bu başlığı açmış gördüm ama orada sizce bunda br ynalış var mı diye sormuş çizim aynı çizim.Bir başkası çizim üzerinde başka bir hat çizip ben olsam böyle dönerdim demiş.Bu cevaba sayın alfa siz galiba benden daha iyi motocusunuz diyerek epeyce mutevazi yaklaşmış gibi gördüm olaya ama çiziminin burda bu kadar eleştiri aldığından başka bir forumda aynı çizimi koyarak kendi doğruluğunu onaylatmak istemiş.Şimdiye kadarki 3-5 mesajda farklı yorumlar var.Bunu yazmamın sebebi aslında doğru yanlış viraj dönmek değil istediğinde gayet saygılı ve paylaşımcı yaklaşım içinde olabiliyor şimdilik öyle gördüm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 ----------

    yok abi ben yanlış anlamışım.Siz galiba yarışçısınız diyen normal üyeymiş resimdeki çizimin yarışvari olduğunu söylemek istemiş değişen bişey yok yani burdaki yorumlarla aynı işte
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler