Lastiğe zarar veren nelerdir?
-
Bir çoğumuz kışın motosikletini kış uykusuna yatırıyor. Maalesef bu kış uykusunun lastiklere olan zararları çok fazla. Şimdi neler yapmanız gerektiği konusunda daha ayrıntılı birkaç madde sayalım.
Öncelikle "Lastiğe zarar veren nelerdir?" sorusuna bir yanıt bulalım.
Oksijen ve nem lastiğin düşmanlarıdır. Dış ortamdaki oksijen ve nem çok fazla zarar vermez ancak, lastiğin içine sıkıştırdığımız havanın içindeki oksijen ve nem çok daha tehlikeli. Çünkü bunlar serbest kalabilmek için lastiğin katmanları arasına sızıyor. Bir diğer sorun da güneş ışığı. Eğer güneş ışığı direkt lastiğe gelirse lastik hamur karışımı içinde bulunan antiozodant maddesi lastiği koruma uğruna azalıyor (kandaki antikorlar gibi).... Bunun yanında yağ, akü asidi, solvent, deterjan gibi petrol türevi ürünler, lastik yüzeyinde mevcut ise, bunlar da lastiğin ömründen gün çalmakta.
Peki o halde ne yapmalıyız?
1. Lastik 2,3 PSI fazla şişirilmelidir. Mümkünse lastikteki tüm hava boşaltılıp, Nitrojen tercih edilmelidir.
2. Lastik, Pudra, sulandırılmamış arap sabunu veya vazelin ile ince bir kat kaplanabilir,
3. Betonla temasını kesmek için yere tahta konulmalı veya naylon serilmelidir.
4. Yere temas eden alanda geçici düzleşmeyi önlemek için her ay motosiklet 50cm öne veya arkaya haraket ettirilmelidir.
5. Her türlü yağ, akü asidi, solvent, deterjan gibi petrol türevi maddelerden uzak tutulmalıdır. Eğer bu tür ürünler lastiğe daha önceden bulaştıysa, mutlak suretle sabunlu su ile yıkanıp, bol su ile durulanmalıdır.
6. Depolama ortamı havadar, nemsiz ve -50 derecenin altında olmamalıdır.
7. Unutulmamalıdır ki, 0'ın altındaki değerler de lastiğin sertleşmesine sebeptir. Sürekli bu ısıda sabit kalan lastik, kendini toplayamadan sertleşecek ve daha sonra motosikletinize bindiğinizde yol tutamaz hale gelecektir.
İşte bunları uyguladığınız takdirde mümkün olan en az zararı lastiğinize vermiş olursunuz. Ama siz siz olun, mutlaka sadece lastikleriniz için değil, motorunuzun ömrü içinde 10 günde bir motorunuzu çalıştırıp, lastikleriniz ısınana kadar dolaşın. Bu hem lastikleriniz için, hemde motorunuzda ki yağ süzülmesinden dolayı ilk çalıştırma esnasındaki sürtünme sonucu oluşacak zararlardan da motorunuzu koruyacaktır.
Zafer Yangın
Reklamlar
-
Çok doğru bi paylaşım
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz. 
-
Benim Cbf in lastiğine hiç biri zarar vermedi ama bir gün bir inşaatın yanından geçtim 3 tane çivi bir tanede vida battı inşaat yakınından geçerken aman dikkat.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
eski bir paylaşım..
1. madde dışında hepsi mantıklı, lastiği önerilen basınçta şişirmeli ve kesinlikle içine nitrojen doldurmamalıyız.. nitrojen geç ve az ısındığı için lastiğin ömrünü uzatır ama bundan dolayıda yol tutuşunu inanılmaz düşürür.. hepimizin de bildiği gibi ısınmayan lastik yolu az tutar..
-
Paylaşım için teşekkürler.
Scooterimi kış uykusuna yatırmadım ara ara geziler yaptım ve görüyorumki iyi yapmışım.
-
GKN adlı üyeden alıntı
eski bir paylaşım..
1. madde dışında hepsi mantıklı, lastiği önerilen basınçta şişirmeli ve kesinlikle içine nitrojen doldurmamalıyız.. nitrojen geç ve az ısındığı için lastiğin ömrünü uzatır ama bundan dolayıda yol tutuşunu inanılmaz düşürür.. hepimizin de bildiği gibi ısınmayan lastik yolu az tutar..
Gökhan konu lastiğin kış uykusuna hazırlanması.
-
GorkeM adlı üyeden alıntı
Gökhan konu lastiğin kış uykusuna hazırlanması.

ya baktım yıllardır kimse cevap yazmamış hortlatayım dedim
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz. 
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler
Yukarı Git