italyanların tüm dünyaya tanıttığı dev markası ''sadece motosiklet üreten''firma aprilia ya yakışan güzel bir tasarım harikası bence
italyanların tüm dünyaya tanıttığı dev markası ''sadece motosiklet üreten''firma aprilia ya yakışan güzel bir tasarım harikası bence
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Valla bu italyanlar terbiyesiz azizim...
Yaptılarmı motoruda, reklamınıda abartıyolar...
Ayıp ya böle zırt pırt bişey çıkarılmaz ki...
Vahşiiiiiiii
Ducatista
makina diye buna derler valla süper bişey.
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
Motosiklet çizgileri değişiyor sürekli.80'lerin düz ve dörtgen çizgileri yerini 90'larda daha oval çizgilere bırakmıştı; şimdi de üçgen, çokgen ve keskin köşeli hatlar ön plana çıkmaya başladı.Ama açıkçası ben bu gelişimden hoşlanmadım.Çok futuristik, biraz estetikten uzak görünüyor bana yeni modeller.ER 6, MT 03, MT 01, KLE 650 ve daha birçok yeni motor aynı değişimin sonuçları.Gerçi her değişim insana baştan garip, yabancı gözükür.Ama anlaşılıyor ki önümüzdeki 1-2 yıl içinde değişen modellere alışmamız gerekecek..belki bazıları çoktan alışmıştır da benim gibiler geri kalmıştır
Çok geometriksel duruyo Zati alamamda iğrenç diyeyim
çok güzel bir motor ama sanki biraz fazla teknolojik görünüyor?naked motorlarda klasik çizgi her zaman daha asi görünür.
ama yinede bu makina mükemmel!
The World is yours...
Tasarım dedinmi, Aprilia dünyada tektir..
zamanda yolunu kaybedip mad max den geriye günümüze bi canavar bu sanırsam -üffffffffffffffffffffffffffffffffff
May The Force Be With You
Cok gzl bi motor.Agzimin sulari akti...Ama ne benzin yakar bu
Yaw yapmayın etmeyin ona motor denmez manyak motor kardeşim bu motorla Türkiye turunu çıkılır yaw
Arkadaşlar böyle resimleri koymayın allah aşkına nedir bu böyle ya makinanın duruşu sırf asalet kim çizmiş bunu yapmayın yaaaaaaa.
Motorun tipi biraz soguk duruyor sanki. Keskin hatlar buna neden diye dusunuyorum. Teknik ozelliklerine diyecek yok. Diger arkadaslarin da dedigi gibi olsa binmek isterim, o ayri mesele!
= = = Be Aprilia racer! = = =
motor cok sahane duruyo egzosların konumuna ve seklıne bıttım paylasım ıcın tesekkurler..
motorun görünüşü , tasarımı, kalitesi süper ama hepsi onla bitimiyor...
aprilia sahibi biri olarak yazıyorum...anladınız siz onu....
herkese slm,
8 yıldır ölü olan konuyu tekrar canlandıralım ;)
yurtdışında tutulan ve kıyaslamaları Triumph Street Triple ve Yamaha MT09 ile yapılan Aprilia Shiver...
Neden bu tarz güzel motosikletler ülkemizde çok tutmaz bir türlü anlamış değilim, Ferco nun da pazarlama stratejisini biraz değiştirmesi gerek galiba. Şu an ellerinde bu model yok hatta siparişte bile yok. Bir çok servis modeli bile bilmiyor
Neyse gelelim asıl konumuza, neredeyse sıfır km ye yakın 2014 Aprilia Shiver ımı dün teslim aldım ve uzun zamandır kullanılmadığı için biten aküsünü, yağını vs değiştirmek için hemen servise indirdim. Bugün de iftara yakın bir saatte teslim aldım. iftar yorgunluğu geçince doğru ilk sürüşe, geç olmasa sabaha kadar inmeyecektim üzerinden ;)
Aklınızda neden Tr de sayılı olan, ikinci eli sıkıntılı olacağı neredeyse kesin, servislerin bile doğru dürüst tanımadığı bir modeli aldım sorusu gelmiştir.
1- Herşeyden önce motorun boyutları ilk tercih sebebimdi, 193cm boyumla çoğu naked model altımda oyuncak gibi kalıyor, daha önce Triumph Street Triple R kullandım bir süre ve çok sevmeme rağmen satmak zorunda kalmıştım. Ayrıca altımda gerçekten çok küçük kalıyordu. Alma kararımdan önce yurtdışı forumlarda çok araştırdım ve boyu 195 ve daha uzun olan kişilerin rahatlıkla, diz mesafesinde sıkıntı yaşamadan kullandıklarını netleştirdim. Üzerine oturunca da hiç bir sorun olmadığını gördüm. Bana uyacak ve fuarda üzerine oturduğum diğer alternatifler ise BMW F800R ki hem çok ara bir model hem de (yok ama bütçe olsa bile) 45 bin TL bu motora biraz fazla, ikinci eli ise Aprilia dan bile kötü olabilir. Diğer model ise R 1200R, tamam süper, herşeyi okey ama 80 bin TL uçuk bir rakam
2- Tam bir İtalyan, malzeme kalitesi gerçekten çok güzel. Duruşu, asiliği,sele yüksekliğinin 81 cm olması, 90 beygir ve 81 tork oluşu ise diğer önemli etkenler. Biraz ağır mı evet ağır. ıslak ağırlık 210kg civarı. biraz korkutmuştu ağırlık. Ama kullanmaya başlayınca yanıldığımı hemen anladım. belki Triumph STR dan bile daha kolay kontrolü olduğunu söyleyebilirim,sadece dizliklerle kullanınca deponun üst kısmı tam oturdu ancak deponun ince oluşu sayesinde tam olarak kavrayabiliyorum.
3- İlk sürüş modu kullanan motor olması, Yağmur - Tur - ve Spor modları var. Yağmur moduyla gittim biraz alışana kadar ve şehir içi için oldukça ideal. tepkiler çok yumuşak. Tur modu biraz daha agresif ama çok aşırı bir fark yok. Spor modunu daha denemedim,rodajda olduğu için 3. vites 6000 civarı gereken şehir içi hızlara fazlasıyla ulaşıyor ;) Spor modu için rahat bir zamanda rahat bir yol ve motora iyice alışmak gerek çünkü motorun tamamen değiştiğini yazmışlar.
4- frenler gerçekten çok güzel ve güven veriyor. uzun zamandır yattığı için lastikleri Michelin Pilot Power 3 ile değiştirdim.sıfır lastiklerle 40-45 km yol yapmama rağmen oldukça güven verdi. Motor çok kolay kontra alıyor ve yönlendirmek gerçekten çok rahat.
5- en büyük çekincelerimden biri ise yurtdışı formlarda okuduğum düşük devirlerde biraz bayılması idi. Ancak beklediğimden çok daha iyi çıktı, Triumph STR ı araştıranlar varsa tüm alt devirlerde çekişinin ve ivmelenmesinin çok iyi olduğunu bilirler. Neredeyse STR a yakın bir alt devir gücü
var.
6- youtube da neredeyse tüm videoları izledim almadan, sesi biraz zayıf gelmişti ama forumlarda herkes sesinden överek bahsetmişti. 2 silindir 750 cc bir motor için gerçekten süper bir sesi var, hele gazı kesince arada ufak patlamalar yapması gerçekten insanın yüzüne bir gülümse koyuyor ;)
hiç mi bişeyini sevmedin diyenler olacaktır, şu an için tek sevmediğim yanı alttan gelen ısı. İtalyan işte tasarım yapıcam derken bazı şeyleri takmıyor tahminimce hem V-twin olması hem de egzoz un sele altında olması sebebiyle dehşet bir sıcaklık veriyor. Özellikle sağ bacakta fazlasıyla hissediliyor. Akşam ve 20 derece sıcaklıkta bu kadar hissettiğime göre gün içi 30-35 derecelerde ne hale gelir bilmiyorum :(
Bir diğer eksisi ise süspansiyonlar, önler de ayar yapma şansı sıfır, arkalarda ise sadece ön yükleme ayarı var. Önler biraz sert geldi açıkçası. Arkalara hiç ayar yapmadım ama yapmam gerekecek gibi duruyor. hem çok zıplıyor hem de tam denemesem de virajlarda biraz sıkıntı yaratacak gibi duruyor. Daha tam araştırmadım ama ilerleyen zamanlarda değiştirebilirim.
şu an için ilk izlenimlerim bunlar, en kısa zamandan fotolar ve videoları yüklemeye çalışacağım...
jant renkleri ve egzoz hariç tamamen aynı olduğu için bir youtube videosu:
https://youtu.be/PF9bEMqyhKE
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)