Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

100cc Debriyajlı Motor Tavsiyeleri ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürekli 80 gidersin, zorlayınca 90-100 yaparsın. Uzun yol yapılır da sağlıklı son hızı (yani 80km) şehirdışı için yetersiz kalır rampalarda 50-60'a düştüğün de olacak, ama motoru zorlamazsan gider uzun yol. Çin malı vitesli motorlarda yedek parçayı hiç düşünme, bol ve ucuz yedek parça.
    125 cc.lerin sağlıklı hızı 80, 100lerin ise 70tir. üstü tehlikeli... zaten çinli cuplar (lifan hariç) 80i düzde geçemiyor(euro3 olanlardan bahsediyorum, zaten önceki versiyonlar da 90 falan yapabiliyor max)

    Alıntı fbcino adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoran MTR100 Sport vb. kesinlikle tavsiye yorum. Bir arkadaşım kullanıyor, motor iki kişi ile çekmiyor.

    Bende 100 lük motor araştırıyorum 2-3 aydır. Çelik SKT100-3 Sport modelinde karar kıldım. 9.4 hp dikkat çekiyor.
    Asya Dinamik100 var 7 hp
    Arora 100-8aslan var 8.45 hp

    Karar yine de sizin, birde şu var alacağınız motor kesinlikle 5 vites ve dik motor olsun. 100 lük motor vergisiz. Ruhsatta 100 yazar ama siz 5 vites olduğu için çok kolay 125 veya 150 lik yaptırabilirsiniz.

    Biz Çelik SK100-3 Sport alacağız eğer çekişini beğenmezsek, ustalık dahil 100 TL civarı bir fiyata 125 hatta 150 lik yaptırılıyormuş siz yine bir soruşturun. 150 yaptıranlar pek randıman alamıyormuş ama 125 yaptıranlar 140 a dayıyormuş ibreyi.
    Hem vergisiz 125 lik motor kullanmış olacağız.

    Neden 91 tl ödeyeyim ki yılda? 91 TL ile 2 ay rahat rahat motor sürüyorum.

    Ayrıca yukarda verdiğim modeller 1900- 2100 tl fiyat aralığında.

    Ekleme: Kesinlikle tel jant almayın! Pişman olursunuz. (Tecrübe ile sabittir)
    torkları ne kadar ki? sadece beygir bişey ifade etmez. ayrıca o motorla 140 yapanların beyni yok heralde... nasıl duracak, nasıl dönecek...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Ocak 2012
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc.lerin sağlıklı hızı 80, 100lerin ise 70tir. üstü tehlikeli... zaten çinli cuplar (lifan hariç) 80i düzde geçemiyor(euro3 olanlardan bahsediyorum, zaten önceki versiyonlar da 90 falan yapabiliyor max)



    torkları ne kadar ki? sadece beygir bişey ifade etmez. ayrıca o motorla 140 yapanların beyni yok heralde... nasıl duracak, nasıl dönecek...
    Hocam yol dümdüz otoban oldumu ne viraj var ne araç var bomboş.120-125 e kadar bende çıktım mondial 100 ukh ile Tabi 1 defaya mahsustu.Son hızını görmek istedim.Amacım yarışlara katılmak filan değil yani.Tabi şehir içinde o hızları yapanlara o kelimeyi kullanırsanız daha iyi olur :(

  3. #23
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Kuba cg 100 sport tavsiye edebilirim size uretim yerini görmüş bir Gaziantepli olarak... Paranızın hakkını kesinlikle vericektir...

  4. #24

    Üyelik
    09 Temmuz 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    asya
    arkadaşım bende asyanın 2012 model 100cc 5 vites motorundan var çok memnunum düz yolda 300 kmde 2 kişi 110 yaptık,rodajdan çıktıktan sonra çok rahat 120 yapar diye tahmin ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    ben asyayı 1750 tl ye aldım çok rahat kullanımı keyif veriyor 3. viteste ön kaldırıyorum ve 200cc ye kadar yükseltilebiliyor

  5. #25

    Üyelik
    09 Ağustos 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Pulsar
    Alıntı rugged adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dik motordan kastınız düz kadro olmasımıdır ? Eğer öyleyse Honda cgl 125 sürdüm 15dk otobanda ilerledim ve kasıklarıma ağrılar girmeye başladı sebebi ise koltuk kısmı iki bacağımın arasında çok geniş kalıyor yani bacağım sürekli açık durması gerekiyor böylece ağrı yapıyor.Şöyle örnek vereyim; Arora 100-8aslan yerine AR 100-8A SUPER STAR almayı tercih ederim tabi bu bir örnekti.Hem görüntü açısından hem dümdüz kadro değil şekilli depoya yatılacak türden olması daha iyidir benim için.
    Evet Honda cgl 125. dik motor. Ar100-8a Super Star dediğin model 4 vites bir motor. Kendi kullandığım bisan bms 100 motorum 4 vitestir. 60 km hızda 4. vitese atıyorum 60-110 arası 4 le hızlanıyor. (Göstergeler 7-8 km kadar afarklı gösteriyor) Tabiki de 110 da 11 bin devirde gidiyor. (9 bin redline) Aşırı benzin tüketimi ve motor ömrü azalıyor. (80 de motoru 5. vitese atsak motor rahatlar ve benzin tüketimi azalır. 100 le gidersek motor 8 bin devirde seyir eder 5. viteste.)
    5 vites motorlar 200 cc ye kadar yükseltilebiliyor. Ne kadar güvenlidir bilemem.
    Yakıt tüketimi 100 cc'de 2.5 lt reyi hiç geçmedi bende.
    Tork bakımından en yüksek çelik diye biliyorum sitelerden karşılaştırmak lazım.
    Dediğim gibi asya, çelik ve motoranın modelleri birbirinden kopyalanmış gibi, artçının ayaklarını koyacağı yer çelikte değişik yapılmış ve hoşuma gitti. Bana sorarsanız çelik sk100-3 sport

    Çeliğin sitesi açılırsa linkini atarım.

  6. #26
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    100 cc lerde secenek cok az ve ayrıcada hepsi aynı nerdeyse secenek ise sana kalmıs ama secerkende yedek parcanın bol olması bulundugun yerdeki yetkili servisi ve de 5 vites olması çok önemlidir... sana tavsiyelerim kuba cg100 sport arora ar100-8a asya kedi dinamik 100 yada dinamik lux 100 olucaktır

  7. #27

    Üyelik
    20 Ocak 2012
    Alıntı fbcino adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet Honda cgl 125. dik motor. Ar100-8a Super Star dediğin model 4 vites bir motor. Kendi kullandığım bisan bms 100 motorum 4 vitestir. 60 km hızda 4. vitese atıyorum 60-110 arası 4 le hızlanıyor. (Göstergeler 7-8 km kadar afarklı gösteriyor) Tabiki de 110 da 11 bin devirde gidiyor. (9 bin redline) Aşırı benzin tüketimi ve motor ömrü azalıyor. (80 de motoru 5. vitese atsak motor rahatlar ve benzin tüketimi azalır. 100 le gidersek motor 8 bin devirde seyir eder 5. viteste.)
    5 vites motorlar 200 cc ye kadar yükseltilebiliyor. Ne kadar güvenlidir bilemem.
    Yakıt tüketimi 100 cc'de 2.5 lt reyi hiç geçmedi bende.
    Tork bakımından en yüksek çelik diye biliyorum sitelerden karşılaştırmak lazım.
    Dediğim gibi asya, çelik ve motoranın modelleri birbirinden kopyalanmış gibi, artçının ayaklarını koyacağı yer çelikte değişik yapılmış ve hoşuma gitti. Bana sorarsanız çelik sk100-3 sport

    Çeliğin sitesi açılırsa linkini atarım.

    Yok hocam,Ar100-8a Super Star 5 vites.
    https://www.arora.com.tr/?/motorsikl...-8a-super-star

  8. #28

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    cupu sakın satma yarım debriyaj yapmayı bilmion konuşuorsun.vitese az bas cupda debriyaj olur sonra bırak yerinden fırlar önü bile kalkar

  9. #29

    Üyelik
    09 Ağustos 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Pulsar
    Asya 100-8a superstar 5 vites olmuş, almadan önce tekrar sorup öğrenmekte fayda var. Evet 125 lik görünümü var motorda. Bu modeli Balıkesir'de bulmak zor. O yüzden bizim için Çelik iyi. Ayrıca servis, yedek parça olayına dikkat etmlisin. Servis çok sorun olmuyor, ben motorumu 500 den sonra servisine götürmedim zaten pek iyi ilgilenmiyorlar motorla. Yedek parça sıkıntı oluyor sinyal lambasını kırdım aynısından bulamadım sadece turuncu plastik kısmını değiştirdim.

  10. #30

    Üyelik
    20 Ocak 2012
    Alıntı erensipahi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cupu sakın satma yarım debriyaj yapmayı bilmion konuşuorsun.vitese az bas cupda debriyaj olur sonra bırak yerinden fırlar önü bile kalkar
    Kardeşim saçmalama.Yarım debriyaj yapmayı bilmeyecek değiliz.Gelmişsin bana burda yarım debriyaj yapmayı öğretiyorsun
    O şekil yaparak motorun anasını bellersin..

  11. #31

    Üyelik
    09 Ağustos 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Pulsar
    http://www.kolatmotor.com.tr/urun_detay.php?ID=4

    Bunun kırmızısını bir aya kadar "0" olarak almayı düşünüyorum. Bana en mantıklı gelen model bu.

  12. #32

    Üyelik
    20 Ocak 2012
    9000 devirde 9.4Hp diyor doğrumu acaba ? Birde max hız 90 diyor,140 kadran var.

  13. #33

    Üyelik
    09 Ağustos 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Pulsar
    Ben bayağı araştırdım bu motoru ve bir kaç ustaya sordum buralarda torku gerçekten yüksekmiş, marmarasiste abi ile de uzun uzun mesajlaştık 120 çok rahat yapıyormuş. Değerler gerçek olmasa dahil baktım çekmiyor 80-100 TL verir 125 lik yaptırırım.
    100 cc lerin debriyajlıların içinde en yüksek hp ye sahip Çelik. Tork olayı nedir ben pek anlamıyorum ama benim 100 lük bisanda 2.4 hp kuvvetli.

  14. #34
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yatay motorlu debriyajlı 100'lük motorların bence debriyaj kolu ve debriyaj telinin çektiği noktanın tasarımı hatalı, debriyaj kolunu sıktığınızda debriyaj yeteri kadar ayırmıyor yada debriyajı bıraktığınızda debriyajda yeterli baskı oluşmuyor. ayrıca debriyaj yayı çok zayıf debriyaj teli yağmurda ıslanınca sonraki günlerde takılma yapıyor, böyle debriyaj olmaz olsun diyorum trafikte. Dik silindirli 100'lük motoru önce bu sebepten dolayı tercih etmelisiniz. Çinli cup motoru tasarımı zaten Honda C100-H den çalıntı ve GY6 scooter motoruna göre çok uyduruk bir kopya olmuş, debriyajlı versiyon iyice uyduruk olmuş.

  15. #35

    Üyelik
    20 Ocak 2012
    Bu dik motorun yada yatay motorun çalışma prensibini anlıyamadım hala.Dikte pistonlar yukarı aşağı yaparken yatayda pistonlar sağa sola mı yapıyor

  16. #36
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı rugged adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dik motorun yada yatay motorun çalışma prensibini anlıyamadım hala.Dikte pistonlar yukarı aşağı yaparken yatayda pistonlar sağa sola mı yapıyor
    Motoru dışardan görünce pistonun nasıl hareket ettiğini anlamıyorsan yapabileceğim bişey yok arkadaşım

  17. #37

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0114753/detay/

    linkteki motor güzel görünüyor. bunu da incelemende fayda var. ayrıca fiyat çok iyi

  18. #38

    Üyelik
    20 Ocak 2012
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru dışardan görünce pistonun nasıl hareket ettiğini anlamıyorsan yapabileceğim bişey yok arkadaşım
    Hocam neyine göre.Tam çakamadım davayı.Koltuğuna ve kadrosuda göre derim ben dik yada yatay motor diye.

  19. #39
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    yatık motorsa adı ùstünde pistonlar yatay hareket eder dik motorsa pistonlar dikey hareket eder çaktın mı :d

  20. #40
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı rugged adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam neyine göre.Tam çakamadım davayı.Koltuğuna ve kadrosuda göre derim ben dik yada yatay motor diye.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)