Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Standart Iridyum buji nedir? Gerek varmıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Standart Iridyum buji nedir? Gerek varmıdır?

    SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..

    Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
    Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.

    Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
    Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.

    Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
    Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
    Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.

    Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
    Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
    Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.

    Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenizeuyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.

    Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
    Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
    Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.

    Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.

    Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.

    İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.

    Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........




    Şu bilgiyide ekleyelim

    Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.

    İnşallah anlaşılır bilgi olmuştur.

    alıntıdır..
    ferhatkars, ssates, essegesse ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    20 beygirlik güç artışıı acaba aktarma organları ve diğer unsurlar kaldırabiicekmi kafadan uydurans işler millet 20 beygir güç üretebilmek için ne paralar harıyor bilseniz

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motor deyince sadece 10 beygirlik çinlileri düşünmeyin hemen..

    100-150-200 hp gücünde olan motorlarda pekala olabilir bu...

    150 hp lik yzf motosikletim 170 hp ye çıkınca şanzumanı dişlisi dağılacakmı yani??
    atmayın yahu...çok biliyorsunuz...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #4
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    güzel bilgi,paylaşım için teşekkürler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  5. #5
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    sağol kanka şeytan ufak ayrıntıda gizlidir işime yarayacak bir bilgi idi öperim gıdışından
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    günceldir...
    paracıklarınızı iridyuma boşa vermeyin...onun yerine gidin benzin alın...1 saat fazladan gezin

  7. #7
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.

    bu kısmı tam anlayamadım acarmısınız?

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Dogan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.

    bu kısmı tam anlayamadım acarmısınız?
    motoru devamlı düşük devirde kullanıyorsanız soguk buji alırsınız...bujilerin çalışırkende kendilerini temizleme özelliği vardır...
    oda belli bir sıcaklıkda olur...300-400 derece gibi...
    siz motoru düşük devirde kullanırsanız bujinin kendini temizleme sıcaklıgına ulaşamaz ve buji zamanla bozulur...
    kullanma tarzına uygun bir buji seçin...
    hani ngk bujiler de rakamlardan harflerden oluşan modeller varya...onun gibi...

  9. #9
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Günceldir..

    Boşuna para kaptırmayın iridyum nanesine.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günceldir..

    Boşuna para kaptırmayın iridyum nanesine.
    İridyum, platinyum, altın paladyum metallerinden üretilmiş bujiler mevcut sadece iridyum değil, elektrodu bakır olan bujiyle, iridyum olanının ömrü yarı yarıya farklıdır, diğer buji ile ilgili başlıklarda çok sayıda yazmışımdır o yüzden konu hakkında araştırma yapmadan bilgi sahibi olmadan böyle söylemeniz doğru olmaz, durduk yere standart bir buji 10 tl ise aynı marka ölçü ve sıcaklık numarasındaki bujinin iridyum veya diğer metal-elementten yapılanlarının fiyatına 30-40 tl istemezler.Kısaca ateşleme kıvılcımı yüksek devirlerde daha odaklı bir biçimde olur, kurum kaplaması daha az olur ve elekrod ömrü bakır (standart) olandan daha fazla olur bu kadar basit aradaki fiyat farkıda elektrodun ucunda kullanılan işçilik ve iridyum metalinin farkıdır.Topraklama elektrodu (bujinin ucundaki yarım c biçimindeki kanca gibi eğiklik) iridyumlarda dahada küçültülmüştür yüksek devirlerde akım salınımı yapılırken atlama yapmaması için.

    Lpg li otomobillerde daha verimli yanma elde etmek için iridyum veya laser iridyum (daha da ince elektrod) buji tercih edilir.Hatta topraklama kısmınada farklı metallerden yamalar eklemeler yapılır ömrü uzun ve nokta atışlı kıvılcım elde etmek için.

    essegesse, darkmotor ve BatuhanK bunu beğendiler.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Güzel bir konu, güzel faydalı bilgiler var.

  12. #12
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    biri çıkmış, bir şey olmaz tak gitsin, motor düzgün çalışır diyor, öteki geliyor, şanzumanı freni dağıtırsın, akü bobin yakarsın diyor. biri bobinleri kabloları da değişmen lazım diyor, öteki kablo lazım değil diyor. biri çok akım çeker diyor, öteki az çeker diyor.

    google'da iridyum site:motosiklet.net yazıyorsun, 500 konu çıkıyor, hepsi de aynı. biri bok atmış, diğeri güzel oldu motor demiş. bir kesin bilgi verebilecek yok mu yav.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  13. #13
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Ben ninja varken iridyum taktim bi fark olmamisti 1000cc motorda belki faydasi olur

  14. #14
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Bence kulaktan dolma bilgiler ile motorunuz üzerinde, bujilerinde değişiklik yapmayın. Kullanım kitabında hangi marka, ölçü ve cins buji kullanın diyorlar ise onu tercih edin. Değişim kilometrelerine uyun. İmkanınız var ise daha erken de değiştirirsiniz o daha da iyi olur. Ben hep bunu uyguladım. Bu güne kadar hiç bir şekilde arıza ile, yolda kalma ile vb. karşılaşmadım. Sağını solunu kurcalamanın pek bir mantığı yok.

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Güzel insanlar YUKARIDA RESİMLE YAZIYLA ANLATMAYA ÇALIŞTIM NE OLDUĞUNU FARKLI YAPIDA BUJİLERİN ama kapasite meselesi almayan insanın kafası almaz işte...500 tane konu var yazmış bir arkadaş bende ne olduğunu yazdım işte 500 tane konuya gerek yok, ayrıca o 500 konuyu anlamanız için ingilizceyi çok iyi bilmeniz gerekir teknik ingilizce dahil.

    Evinizde odada 100 mumluk (wattlık) ampul var normal ampul, çalışıyor sigortalar atmıyor hiç sorun yok ama ayda 10 tl elektrik parası geliyor...
    Lambayı alıp floresan 50 wattlık ampulle değiştiriyorsunuz aynı ışığı veriyor HATTA DAHA FAZLA! fakat 5 tl elektrik parası geliyor...
    İRİDYUM BUJİLERLE STANDART BUJİLERİN ateşleme açığa çıkması ve ömür farkı vardır, motorunuzun bobinine tesisatına zarar vermez bobin kaldıysa tabi...

    Ayrıca kulaktan dolma bilgiler diye bana diyosanız buyrun aksini iddia edin veya yanlış olduğumu teknik olarak açıklayın veya dünyadaki büyük buji üreticilerinin boş iş yaptığını ve para kazanamak için bu işi yaptıklarının ispatını delillerle gösterin.

    Yukarıdaki resimde soru işaretli kısım var orasını her beyin algılamıyor işte veya görmek istemiyorlar, kapasite meselesi.

    Maddelerin sıcaklıkta erime değerleri:


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

    Kimse kimseye alın kafanıza göre buji takın demiyor zaten iridyum takmak istenirse aynı değerde iridum IX-yani iridum uzanlılı (ngk için) buji takmanız gerekir.Dileyen alır dileyen almaz o soru işaretinin olma ihtimali yüksek olur veya erkenden buji değiştirirsiniz, ayrıca iridumlarda bozulmaz anlamına gelmez, son ortalama 20-25 sene içinde bujilere elektromanyetik parazit kirliliğini önlemek ve (aracın) elektroniği zarar görmesin diye bujilerin içine direnç eklenmiştir iridyum olsun standart olsun, buda yüksek devirlerde ateşleme zayıflaması yapabiliyor veya buji görevini görmez hale gelebiliyor (direnç yıpranmasından dolayı).Buji kodunda R ibaresi vardır:


  16. #16
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel insanlar YUKARIDA RESİMLE YAZIYLA ANLATMAYA ÇALIŞTIM NE OLDUĞUNU FARKLI YAPIDA BUJİLERİN ama kapasite meselesi almayan insanın kafası almaz işte...500 tane konu var yazmış bir arkadaş bende ne olduğunu yazdım işte 500 tane konuya gerek yok, ayrıca o 500 konuyu anlamanız için ingilizceyi çok iyi bilmeniz gerekir teknik ingilizce dahil.
    kapasitesine, üslubuna yandığım
    o 500 konuda sorulan güzel bir soru: normal buji 5tl, iridyum 40 - 50tl. 20000tl'lik motorda 35tl fark mı yani şimdi? neden fabrika iridyum takmaz.
    o 500 konuda, kullandım, fark göremedim diyenler 3te 1, performans düştü diyenler 3te 1, arttı diyenler 3te 1.

    fark görmeyenlerle, performans düştü diyenlerin beyin kapasiteleri mi yetmiyor? yoksa motorda bir uyumsuzluk mu oluyor?

    bende kapasite sorunu var, bir geri zekalıya anlatılır gibi anlatılırsa belki anlarım.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  17. #17
    Eagle_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    X-Treme Max
    İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar.

    Alıntı olduğu için ilk mesaj sahibine sataşmadığımı düşünerek şunu soruyorum. Yüksek ateşleme ne oluyor? Buji neden yüksek amper isteyip bizim bobinlerimizi zorluyor veya yetmiyor?

    Iridium IX - daha da fazla performans için alternatif

    İridyum asil metalinden orta elektrotlu bu yüksek performanslı bujiler çok sayıda otomobil üreticisi tarafından orijinal ekipmanda kullanılıyor. Bunlar özel olarak en yeni motor teknolojileri için geliştirildiler, ancak eski modeller için bile, güç potansiyelinin tamamını kullanabilmek için standart tipe alternatif oluşturuyorlar.
    Ayırt edici özellikleri:

    Elektrot malzemesi olarak iridyum kıvılcım erozyonundan hemen hemen hiç etkilenmez.
    İridyum sadece 0,6 mm çapında çok ince orta elektrotlar üretmeye imkan veriyor.
    İnce orta elektrotlarında ateşleme kıvılcımının yanına daha fazla tutuşabilir yakıt karışımı ulaşır. Bu da güvenilir bir alevlenmeyi ve alev cephesinin daha iyi yayılmasını sağlar.

    Üretici zaten alın bunu %5 beygir artışı demiyor. Biz daha iyi bir buji geliştirdik orta ince elektrot sayesinde daha iyi oldu diyor.

    Ama bazıları para tuzağı diyor. O zaman bu iş şu şekilde işliyor ngk diyor ki hadi bi ürün geliştirip daha çok kazanalım (cidden böyle diyorlar) adı iridyum olsun daha güzel ateşliyor diyelim pazarlama yapıp daha çok para kazanalım. Bosch: ngk iridyum buji diye bişey yapmış standart bujiye iridyumu çakıp satıyorlar ne para kaldırdılar çabuk mühendislere söyleyin biz de iridyum buji yapıyoruz.

    İşler böyle olsaydı evet para tuzağı olurdu ama ne bosch ne de ngk merdiven altı firmalar... bir argesi oluyor bir geliştirmesi oluyor ve bu şekilde piyasaya çıkıyor. Standart buji zaten güzel bir şekilde ateşleme yapıyor ama bu bujiler zor şartlar da en iyi ateşlemeyi yapıyor uzun ömürlü oluyor maddesinden dolayı korozyona daha dayanaıklı oluyor. Buji zaten kaç para uzun ömürlü olmasa ne olur diyorsanız haklısınız standart bujide aynı işi yapıyor. Kendi motorum için standart 7lira iridyum 33lira. 5 buji parası verdikten sonra uzun ömürlü olsa ne olmasa ne derseniz haklısınız standart buji en mantıklısı. Ama şöyle bir şey demiş ngk:

    Optimum starting
    The laser-welded central electrode made from iridium has a diameter of only 0.6 mm. This keeps the required ignition voltage low and ensures that the ignition spark the plug generates is a powerful one.

    Az buçuk ingilizcemle anladığımı google çevirisiyle paylaşıyorum. Bu düşük gerekli ateşleme gerilimi tutar ve fiş üretir ateşleme kıvılcımı güçlü biri olmasını sağlıyor .

    Benim çevirim ise gerekli olan ateşleme gerilimini daha düşük seviyeye indirdiği, benim buradan anladığım sağlamsa bobin sorun çıkmayacağı hatta daha güçlü gerilim değil daha az gerilim yeterli yani neden bobin değiştiriyoruz yada değiştirmezsek neden iridyum buji işe yaramıyor?

    İkinci şey Fewer misfires
    With standard spark plugs, the distance between the electrodes increases over time. This affects the ignition quality, resulting in misfires. In the case of iridium spark plugs, however, the distance between the electrodes remains constant for the entire service-life of the spark plug.

    Kısaca diyor ki kullandığımız madde erimiyor buji aralığımız açılmıyor ömrü boyunca ve ateşleme kaçırıp performans düşüklüğü yaşamıyorsunuz.

    Üçüncü olarak
    Improved acceleration
    The small diameter of the electrodes, coupled with the taper-cut ground electrode, improves the ignition of the air-fuel mix.
    This enables the engine to run at full power and the motorbike to accelerate more rapidly.

    Türkçe sitesindeki çeviride de söylediği bu aslında İnce orta elektrotlarında ateşleme kıvılcımının yanına daha fazla tutuşabilir yakıt karışımı ulaşır. Bu da güvenilir bir alevlenmeyi ve alev cephesinin daha iyi yayılmasını sağlar.

    Bu da şu demek mühendis motoru dizayn ediyor 12 beygir olacak ama sürtünmeler ateşleme gibi bir sürü faktör teoriyi pratiğe dönüştürüken verimi düşürüyor. Bu buji bu işi geliştirmiş %50den %90a değil belki ama atıyorum %99dan-%99.1e... Sitesi bize bir oran vermiyor malesef

    Daha iyi bi ateşleme ve daha az yakıt tüketimi... Ama sorun şu ki gelinen teknolojiyle zaten ateşleme olarak verimde bir sıkıntı yok ama pazralamadan mıdır bilinmez yazılan cümlelerden bizlere %50lik bir artış olacak gibi geliyor. Herşeyi çalışan bakımlı bi motorda bu bujinin katkısı %1 belki 2 olabilir. Bu da dediği düşük gerilim ihtiyacından dolayı motora binecek yük azaldığından ve ateşlemede ne kadar etkisinin olduğunu bilmediğimiz verim artışından.

    İnce elektrottan dolayı daha düşük gerilime ihtiyacı var yüksek devirlerde motora daha az yük bindireceğini anlıyorum buradan. Biri bana açıklasın neden daha fazla amper neden farklı bobinler kablolar gerekiyor. İridyumun özdirenci yüksek diyenler bir noktada haklılar ama buradaki iridyum malzeme o kadar küçük ki direnç uygulayacak çok az bir boyutu var nasıl daha fazla ampere ihtiyaç duysun? Bilen biri varsa bana açıklasın ben de mühendisim makaleleri anlayacak kadar ingilizceye sahibim her türlü materyale açığım. Arabamda iridyum buji kullanıyorum memnunum motoruma da takmak istiyorum eğer kötü bişeyse bende boşuna para harcamayayım.

    Neden pahalılar sorusuna gelirsek kullandığımız motoru 1tane sıfırdan yapmaya kalksak bir servet harcamamız gerekir. Seri üretimle motorlara arabalara bu kadar ucuza sahip olabiliyoruz. Bir de arz talep var. Üretici diyor ki zaten normal buji verimli bu bujinin katkısı bana çok az yakıt tüketimini de çok aşağı çekmiyor daha fazla maliyete gerek yok. Bu sefer üretim sayısı diğer bujilere göre daha az ama geliştirlmesi için harcanan paraları da çıkartması lazım bu sebepten fiyat olarak yüksekler çok iyiyse zamanla yaygınlaşıp standart buji halini alırlar ama özel üretim yönteminden doayı maaliyet yüksek üretim miktarına rağmen standart buji fiyatlarına yaklaşmazsa yeni bir geliştirme yeni bir maddeyle iridyum buji rafa kalkar ve iridyumdan biraz daha iyi bujiyi tartışmaya devam ederiz.

    Sonuç olarak benim görüşüm bu buji standart bujiye göre daha iyi mi evet iyi. Belki binde bir belki binde 5 ama yüzde on daha iyi değil performans ve yakıt için konuşursak. Hissedilir bir performans artışı sağlar mı bence sağlamaz. Aldım motorum süper gidiyor diyenlerin buji dışında değiştirdiği bişey yoksa eski bujilerinde mutlaka sıkıntı vardır. Aldım kötü oldu diyenler sadece buji değiştirdilerse ya uyumlu buji kullanmadılar ya aldıkları buji sıkıntılı. Yada ben konuyu hiç anlayamadım size burada saçmalıyorum eksik bildiğim şeyler var.

    Alacak mıyım evet. Peki neden? Daha düşük ateşleme gerilimi ve korozyona direnci sebebiyle. Ben bunlar için tek buji kullanacağımdan 25tl fark ödeyeceğim. Bu beni ne zenginleştirecek ne fakirleştirecek. Uzun ömrünü de düşünürsek maliyet açısından sıkıntı yok. Orta devirlerde performans artışı olacağını söylüyor bu da olursa geyet güzel. Ama biri de şu yazılanlar yanlış ve bu sebepten. Bu buji yüksek amper çeker çünkü... bobin değiştirmeden başka şeyler olmadan standart bujiden daha kötü olur bu sebepten dolayı olmaz diye güzel bi açıklama yaparsa boşuna 25liramı çöpe atmayayım bende.

  18. #18
    Bartas3010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Activa, 98 zx6r
    Abi yanlışın var 5-10 beygir vermesi imkansız. Hani nasıl protein tozu insanı arnolda çevirmiyor bunlar da öyle. Verse verse 0.1 - 0.2bg arası bir şey verir o da gerçekten verirse. İşte şunu tak beş beygir falan olayları hep hikaye. Fabrikadan çıkan motorun beygirini yükseltmek öule kolay değil. Anca mekanik tasarımı değişir öyle artar ki bu da fabrika dışında zor (yeni kranklar onlar bunlar vs). Ama bu bujilerde motor sıcakken işler değişiyor olabilir yani kastım sallıyorum pistte 10 tur sonrası mesela. Standart bir yol kullanıcısına katkısı olacağını düşünmüyorum ki çok da uzay değil ücreti bir şeyler verse de vermese de kullanılabilir bence.

  19. #19
    Eagle_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    X-Treme Max
    Alıntı Bartas3010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi yanlışın var 5-10 beygir vermesi imkansız.
    Bana dediysen eğer ben de zaten BİNDE-1 yada BİNDE-5tir dedim ama %10 olmaz dedim.

    Bir de şu bilgi var onu da ekleyeyim.

    Should I Gap My Plugs?

    September 30, 2012

    A spark plugs Gap directly affects the tip temperature and the voltage necessary to fire the plug. NGK spark plugs traditionally leave the factory pre-gapped for their most popular application. However, a plug may fit hundreds of engines, from cars to golf carts. Gapping the plugs to your engine’s specifications is important to prevent pre-ignition, detonation, fouling and poor fuel economy. Even if the preset Gap matches that required by your engine, it is always good practice to physically check the Gap as it may have shifted during transportation (not all spark plugs are packaged in a way that protects the firing end ).





    Gapping is not recommended on Multi-Ground plugs.



    Fine Wire Plugs

    Plug manufacturers typically warn against gapping Fine Wire spark plugs due to the fragile nature of their electrodes. They say a Fine Wire plug will outperform a standard spark plug, even if not properly gapped. However, NGK understands a spark plug can only operate to its optimum potential if properly gapped. Proper gapping technique should be followed with any spark plug, but special care should be taken with Fine Wire plugs. NGK will not warranty a plug who’s Center Electrode is snapped during gapping.

    Yani bütün memnun olmayanların sorunu yanlış gap aralığı olabilir. Buji kağıt üzerinde uyumlu görünse de aynı bujiyi kullanan çeşitli motorlar olabilir her üreticinin olmasını istediği bir buji tırnak aralığı vardır ve bu aranın motora göre ayarlanması lazım. Bütün bujilerin tırnak aralığı ayarlanabilir çok tırnaklı bujiler hariç yalnız ince elktrotlu olanlar fazla kırılgan olduğundan daha fazla dikkat istiyor ve elektroda tırnak aralığı ayarlama sırasında zarar gelirse garantiye girmez diyor.

    Ayarlanmazsa bobin de yetmez iridyum motoru da bozar. Hiçbişey değişmedi diyenlerse haklı olabilirler belki son hızlarını arttırmaz ama ara hızlanmalarını biraz etkilemiştir tabi farkedilecek düzeyde mi?.. Kullanma klavuzunda tırnak aralığı mesafesi belirtilir fayda göremedim diyenler yada zararı oldu diyenler kullanma klavuzuyla bujiyi karşılaştırsın taşınma sırasında yere düşmüş yamulmuş yada sizin aracınızın istediğinden daha uzun tırnak aralığı bile olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)