Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Scorpion EXO-400 Sonic Kask İncelemesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Sağol İsmail..bugün bi uğrayayım ben tekrar oraya. ( Muhtemelen gaza gelip alırım ya.. )
    Görüşürüz ilk fırsatta..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol İsmail..bugün bi uğrayayım ben tekrar oraya. ( Muhtemelen gaza gelip alırım ya.. )
    Görüşürüz ilk fırsatta..
    Eğer alacak olursan renkli vizör fiyatlarınıda sor, çünkü exo400'ün vizörü exo1000 modeline uymuyor, yani siyah vizörü 69 liradan daha pahalı olabilir. Web sitesinde vizörler yok.
    Rica ederim abi. İlk fırsatta görüşmek üzere
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #23
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Zannedersem ufak bi fiyat farkı vardı. Ama EXo 1000'de güneşlik var bildiğim kadarıyla. Ek vizöre gerek yok.

  4. #24

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Evet, Exo1000'de dahili güneş vizörü varmış

    Web Bike World sitesinin yaptığı araştırmaları buldum nette:
    Exo400 Modeli : http://www.webbikeworld.com/r2/motor...rpion/exo-400/
    Exo1000 Modeli : http://www.webbikeworld.com/r2/motor...pion/exo-1000/
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  5. #25
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    Hmmm bak şimdi bunları okuyunca fikrim biraz değişti. EXO 1000 genelde zayıf notlanmış. Havlandırma, ağırlık, güneş vizörü hepsi zayıf...Biri de EXO 400'ün ağırlığından şikayet etmiş. Malzeme kalitesi beni oldukça etkilemişti ama şimdi bunları okuyunca, ne yapsam bilemiyorum ..

  6. #26

    Üyelik
    26 Ocak 2008
    İsmail konuyu açalı bir hafta olmuş, şimdi gördüm abi. Kusura bakma geç olacak ama: Allah kazasız, gülegüle kullandırsın. Gerçi kabahat sende de yok değil; taksit imkanı olduğundan haberdar biziz, arayıp haber vermiyorsun Borçları bitirip motoru aldığımda Kırıkkalelere yalnız göndermem seni... Allah' a emanet ol...

  7. #27

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmmm bak şimdi bunları okuyunca fikrim biraz değişti. EXO 1000 genelde zayıf notlanmış. Havlandırma, ağırlık, güneş vizörü hepsi zayıf...Biri de EXO 400'ün ağırlığından şikayet etmiş. Malzeme kalitesi beni oldukça etkilemişti ama şimdi bunları okuyunca, ne yapsam bilemiyorum ..
    Neler demişler abi ya anlatta bizde bilelim Benim anlayabildiğim kadarıyla genelde orta - kötü notlar vermişler kaska ama neye göre vermişler detaylarını anlayacak kadar ingilizcem iyi değil. Birde WBW'nin yorumlarında görünce aklıma geldi , neden bilmiyorum ama kaskın içi gerçekten de çikolata kokuyor

    Alıntı motutku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail konuyu açalı bir hafta olmuş, şimdi gördüm abi. Kusura bakma geç olacak ama: Allah kazasız, gülegüle kullandırsın. Gerçi kabahat sende de yok değil; taksit imkanı olduğundan haberdar biziz, arayıp haber vermiyorsun Borçları bitirip motoru aldığımda Kırıkkalelere yalnız göndermem seni... Allah' a emanet ol...
    Vay Ahmet abim sen uğrarmıydım buralara yahu
    Teşekkür ederim iyi dileklerin için.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #28
    septimus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX 650 F
    İsmail, şimdi başka sitelere de baktım. Genel kanı, ağır, sessiz ama hava akışı çok iyi değil, malzeme kalitesi iyi, antifog ve güneş vizörü +.

    Ağır olması düşündürüyor beni. Bakalım biraz daha araştırayım.

  9. #29
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar;

    Yeni aldığım Scorpion EXO-400 kaskımın detaylarını elimden geldiğince paylaşacağım.
    Ebay gibi yurtdışı alışveriş sitelerinde ve uluslararası motosiklet dergilerindeki değerlendirmelere göre Scorpion markası özellikle Amerika'da çok tutulan bir kask.

    Kaskın motomax sitesindeki özellikleri şöyle:



    Türkiye distribitörü Motomax olduktan sonra ülkemizdede giderek yaygınlaşacağını düşünüyorum.
    Çünkü Fiyat/performans oranı gerçekten güzel bir kask.
    Motomax'ın Ankara şubesinden 199 liraya 6 taksitle aldım.

    Kaskımız sharp'ın http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/ sitesindeki güvenlik testlerinde ise 3 yıldız almış.

    Gelelim resimlere, kaskın kutusu :







    Kutu içeriğinde; şık bir taşıma kılıfı, kullanım kılavuzu ve ekstra vizör kenarları için 2 adet yedek vida var.




    Beni bu kaskta en çok etkileyen olay sıfır buğu olması. Yani vizör ne yaparsanız yapın buğulanmıyor. Eve geldiğimde vizörü çıkarttıktan sonra ağzımı iyice yaklaştırıp hohlamama rağmen hiç bir şekilde buğu yapmadı.






    Bu da sürüşte kullanıcıyı çok rahatlatıyor. Eski kaskım olan LS2 Targa'da vizörü kapatınca anında başlayan buğu problemini sprey ile çözmeye çalıştım fakat o zamanda vizörde bulanık bir tabaka oluşuyor ve görüş net olmuyordu.

    Bu yaşadıklarımdan sonra "sıfır buğu" gerçekten çok iyi oldu.

    Kaskın ağırlığı resimlerdende gördüğünüz gibi 1550 +- 50 gr. olarak belirtilmiş.
    Biraz ağır gibi görünsede sürüşte hissedilmiyor. Gerçi önceki LS2 ile kıyaslarsak aynı ağırlıktalar.



    Meşhur buğu yapmayan vizörümüz Kanada üretimi:



    Havalandırma kısmına bakarsak yüksek hızlarda (cbf 150 için 100+ km/h gibi) ufak bir ıslık sesi alıyor içeriye fakat denediğim zaman havalandırma kanalları sanırım açıktı. Bu yüzden yaptığını düşünüyorum. Ama tabiki farklı tarzda motosikletlerde havalandırma ve aerodinamik konusu daha önemli olabilir.




    Kaskın iç pedleri tamamen çıkartılabiliyor ve yıkanabiliyor. Gayet kaliteli geldi bana:







    Vizör takma ve çıkarma mekanizması gerçekten çok başarılı ve basit. Kullanımı gayet kolay.





    Kaskın genel görünümünden bazı resimler:






    Bu kaskla ilgili deneyimlerimi kaskı daha iyi tanıdıkça ilerleyen zamanlarda aktarmaya devam edeceğim.

    Sonuç olarak fiyat/performans olarak güzel bir ürün.

    Üst modellerinde olan (EXO450-750-1000) çene altı rüzgar önleme aparatı (aeroskirt) ve yanak pedlerinin şişerek yüze daha iyi oturmasını sağlayan AIRFIT özelliği bu modelde yok.

    Soğuk havalarda aeroskirt aparatına ihtiyaç duyulabilir.

    Kaskın bir diğer eksi olarak değerlendirebileceğim durumu ise vizörün en az 2cm civarında açılması yani daha küçük olarak açamıyorsunuz.

    Gerçi buğu yapmadığı için sürekli kapalı kalsa da problem değil ama uzun yaz sürüşlerinde bu sıkıntı olabilir.

    Kazasız sürüşler...

    kask hakkında + - neler söyleyebilirsiniz acaba almayı düşünüyorumda
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  10. #30
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Kask bugün geldi.Test imkanı oldugunda sonuçları buraya yazarım...





  11. #31
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    teşekkürler bekliyoruz
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  12. #32
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Bende test yazısı yazmadım hiç kusura bakmayın 2 tane var exo 400; eşimdeki sizinkilerin aynısı, benimkisi parlak düz siyah.

    Bende uzun zaman kullandıktan sonra bakımının nasıl yapılacağını anlatayım bari

    Yanak pedleri çok kolay sökülüp makinada sıkmadan yıkanabilir, ama benim gibi abartırsanız tüm kaskın içini çıtçıtlarından söküpte yıkayabilirsiniz. Genelede aldığım kaskların içinde ağır bir plastik kokusu olurdu (ls2 ye oda parfümü sıkmak zorunda bile kalmıştım kokusu gitsin diye) ama bu kasklarda tatlı bir çukulatamsı koku var. 1 hafta sonra kayboluyor tabiki.
    Vizöre yapıştırılan bantı atmayın, kaskı kullanmadığınız zamanlarda yapıştırarak herhangi bir yere sürtme olayına karşı önlem almış olursunuz. Vizörlerde buğu yapmamayı ayrı bir film tabakası ile sağlamamışlar. Kaskın kendinden özelliği buhar tutmaması dolayısı ile başka markalarda karşılaştığımız dökülme gibi olaylar bu vizörde yok. Temizliğini özellikle iç tarafını kağıt peçete ve tüylümsü şeylerle yapmayın. Yapışıp kalırlar, ılık sabunlu suda yıkayıp, durulayıp kurumaya bırakın. Benim kaskta ufak tefek çizikler var ama nolanı kullanığımda bu kadar sürede visör birsürü çizik ile dolmuştu, bunda olmadı, olanlarda benim hatam duvara falan sürtme ama visörler çok sağlam.
    Burun aparatını yazın çıkartabilirsiniz, benim gibi karadenizli iseniz yazın kaskı sürekli tak çıkar yaptığınızda rahatsız ediyor kışın ise aeroskirt dedikleri bir parça gerekli mutlaka soğuk olmaması için, ayrıca bu parça ses içinde etkili.
    Kaskın vizörü çok kolay çıkartılıp takılabiliyor, yedek vidasıda poşeti içinde garantisi ile beraber. Havalandırma kanallarını isteğinize göre ayarlayabiliyorsunuz, yazın tepedeki tüm kanalları açıyorum kafam serin olsun diye. Taşıma çantası havalı, saklıyacağınız zamanda baya işe yarıyor
    Bendekilerde bunlar:

    Eşiminki:



    Benimki:



    Buda aeroskirt dedikleri zımbırtı:



    Bu arada bunlar 7 kaskım içinde en çok kullandıklarım ve en çok sevdiklerim. Buhar olayı zaten ilk taktığımda mest etmişti beni, hohlayıp durmuştum buhar olucak mı diye

    Son olarak söylemeyei unutuyordum bu kask hem DOT hemde snell 2005 onaylı, snellin ne olduğunu bilen bilir zaten ece ile snelli karşılaştırmaya çalışanlara sadece gülerim
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  13. #33
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    bu kaskın nolan n 62 lere oranla + ve - leri nelerdir ikisi arasında kaldım
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  14. #34
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Firma aslında Kanada firması ama kaskları çinde üretiyorlar diğer üreticiler gibi, ayrıca çok eski bir üretim tarihi yoksa bu kasklar için ABD satışı 160 $ ın üstünde, 199 TL ye çok uygun...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:01 ----------

    Alıntı elegance45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kaskın nolan n 62 lere oranla + ve - leri nelerdir ikisi arasında kaldım
    N62 hiç kullanmadım bilemeyeceğim ama ucuz nolanlara 5 basar söyleyebilirim
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  15. #35

    Üyelik
    20 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf 150 siyah inci
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende test yazısı yazmadım hiç kusura bakmayın 2 tane var exo 400; eşimdeki sizinkilerin aynısı, benimkisi parlak düz siyah.

    Son olarak söylemeyei unutuyordum bu kask hem DOT hemde snell 2005 onaylı, snellin ne olduğunu bilen bilir zaten ece ile snelli karşılaştırmaya çalışanlara sadece gülerim
    Hocam, bir şey soracağım ama gülme, sharp ile snell kıyaslaması yapmak doğru mu? yine bu fu forumdan takiple sharptan 5 yıldızlı marushin 777 serisi bi kask aldım ama marushinin snell sertifikası yok, kafam karıştı acaba hangisi daha güvenilir testler, sharp mı snell mi? hata mı ettim canım kıymetli paraya kıyıp bi de ex0-400 mü alayım ne yapayım ?

  16. #36
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Kafam Rahatını Biliyormuşta Ondan Böyle Makaslara Filan Giriyomuş (: Verdiğiniz linkten Kendi Kaskıma Baktım 5 Yıldız Almış (:
    http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/se...etails/?id=188
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  17. #37
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı kontalba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, bir şey soracağım ama gülme, sharp ile snell kıyaslaması yapmak doğru mu? yine bu fu forumdan takiple sharptan 5 yıldızlı marushin 777 serisi bi kask aldım ama marushinin snell sertifikası yok, kafam karıştı acaba hangisi daha güvenilir testler, sharp mı snell mi? hata mı ettim canım kıymetli paraya kıyıp bi de ex0-400 mü alayım ne yapayım ?
    Snell onaylama mekanizması, kaskın güvenirliğini ölçüp (yanlış hatırlamıyorsam bir kask üreticisinin %20 kaskını isterse direkt el koyup deneyebiliyor) güvenli anlamına gelen etiketini yapıştırtan kurum. Snell 2005 ise hepsinden üstün bence...

    Sharp farklı bir olay, bağımsız gözüken ama bence bağımsız olmayan -ki bazı sonuçları gerçekten alakasız...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  18. #38

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı elegance45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kask hakkında + - neler söyleyebilirsiniz acaba almayı düşünüyorumda
    Artılar:
    + Kesinlikle buğu yapmayan Kanada üretimi vizör
    + Kask kafaya tam oturuyor.
    + LS2'den bu kaska geçtiğimde gerek buğu bakımından olsun, gerek kask içine aldığı rüzgar bakımından olsun "Dünya varmış bee" dedim

    Eksiler:
    - İçeriye 100km/h civarı hızlarda bir miktar ses alıyor ama yüksek kaliteli kasklarda dahi bu ses olayı varmış. Aslında bu bir eksi sayılmaz çünkü kulak tıkacı ile bu problem kökünden çözülüyor.
    - Draggy'nin yukarıda resmini koyduğu aeroskirt aparatı yani çene altı rüzgar önleyici kutudan çıkmıyor. Eğer ihtiyaç duyarsanız ya benim gibi kendiniz yapacaksınız ya da ekstra satın alacaksınız.

    Başka bir eksisi yok şu ana kadar.



    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask bugün geldi.Test imkanı oldugunda sonuçları buraya yazarım...
    Hayırlı olsun Elint. Aeroskirt aparatını daha önce bahsettiğim gibi ben kendim yaptım. Ebayde 5-10 dolar civarına universal olan bazı ürünler var. Bir göz at istersen.
    Gerçi kaskı kullandıktan sonra zaten lazım mı değilmi kendinde anlarsın.
    Allah kaza bela vermesin. Sağlamlığını test etmen gerekmez umarım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:55 ----------

    Draggy hocam,
    değerli bilgilerini paylaştığın için teşekkürler
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  19. #39
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    Alıntı septimus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail eline sağlık. Kask konusunda bir türlü aradığımı bulamadım. İlk kaskım Lazer Vertigo, hava klapeleri sorunlu olduğundan (çenedeki sürekli kendiliğinden açılıyor, üstteki de uçup gitti ) AGV GP I almıştım geçen sene. Oda aerodinamik olarak berbat bir kask (bence). Yüksek süratlarda (130 - ... arası) yüzüme çok fazla baskı yapıyor, çok rüzgar gürültüsü alıyor, ayrıca klapeler bunda da sorunlu. Motomax'de bende inceledim bu ve EXO 1000'i. Oldukça kaliteli gözüküyordu. Ancak satıcı yüksek süratlere pek uygun değil gibi bişey dedi o yüzden vazgeçmiştim. Yüksek sürat denilince otobanda ortalama 150 km civarı seyrederim, sen ne dersin ? Sence bende kullanabilir miyim bu kaskı ? (Aslında EXO 1000'i düşünüyorum ama profil olarak pek farklı değiller gördüğüm kadarıyla)

    bir ingiliz test videosunda gayet başarılı ve övgülü sözlerle bahsediyor, ancak dikkatimi çeken bu ve benzeri kasklar genellikle akrobasi hobby yapanlarda var, örnek olarak iconda bunlara dahil. ancak sürat işin içine girince görüyorum ki, KBC markası(made in usa olarak) daha çok yarışçıların kafasında, beni tek düşündüren ama almamı geciktiren konu budur. yoksa exo1000 teknik olarak harika
    let it be

  20. #40
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Hayırlı olsun Elint. Aeroskirt aparatını daha önce bahsettiğim gibi ben kendim yaptım. Ebayde 5-10 dolar civarına universal olan bazı ürünler var. Bir göz at istersen.
    Gerçi kaskı kullandıktan sonra zaten lazım mı değilmi kendinde anlarsın.
    Allah kaza bela vermesin. Sağlamlığını test etmen gerekmez umarım
    İyi dileklerin için sagol Aydogan.Aslında şuanlık yüksek hızlara çıkmadıgım için aeroskirt aparata ihtiyaç yok gibi fakat 90 km gibi hızlarda o rahatsız etmeyen sesi kesmek ve kaskın altından gelen soguk havayı engellemek için(malum karadenizdeyiz ) acil olmasada almayı düşünüyorum. Birde siyah visör'e bakmak lazım


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler