Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bir Motosiklet Nasıl Test Edilir.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Birçok motosiklet sürücüsü için, özellikle yeni motosiklet alacaklar için motosiklet testleri çok önemlidir. Peki, bu testler hangi etmenler göz önünde bulundurularak hazırlanır? Kıstas ne olmalıdır? Bu testi sizler de yapabilirmisiniz?

    Bu makalede genel olarak bir motosikletin hangi kıstaslara göre test edildiğini, neleri değerlendirmemiz gerektiğini anlatmaya çalışacağız. Elbette, profesyonel bir test sadece sürüş tecrübeleri ve bazı parametrelere dayalı değildir. Bunun için deney ortamı, bazı araç ve gereçlere de ihtiyaç vardır. Dolayısıyla bizler sadece ve sadece elimizdeki parametreler ve sürüş zevkimize göre değerlendirme yapabiliriz. Örneğin test edilen bir motosikletin, amortisörlerinin sert veya yumuşak olması değerlendirmesinde; A sürücüsüne göre sertken. B sürücüsüne göre yumuşak olarak değerlendirilebilir. Amortisörlerin ölçü olarak sertliğini ise ancak profesyonel olarak çeşitli araçlarla ve ölçümlerle değerlendirilebiliriz. Bu değerlendirme ise elbette mühendislerin işidir.

    Bahse konu parametreler ise motosiklete ait teknik verilerdir. Bu verileri normal bir sürücü sürüş yaparak değerlendiremez. Sadece diğer motosikletlerle (aynı segmentteki) karşılaştırılabilir.

    Özetle aşağıdaki kıstaslara göre değerlendirme yapılabilir:



    1.Motosikletin Fiziksel Görünümü ile İlgili Değerlendirmeler.



    1.a.Yolcu kapasitesi-Yük durumu



    Motosikletin dış görünüş açısından iki kişiyi taşıyacak büyüklüğe sahip olup olmadığı, Scooter ise sele altı bagaj kapasitesi, normal motosiklet için bagaj durumu… Ne kadar yük taşıyabileceğinin ve bagajları bağlama yerlerinin tespiti.Selenin dizaynı ve materyali, konforlu olup olmadığı, yüksekliği, sürücü ve artçının rahatça oturup oturamadığı vb..



    1.b. Göstergeler-Gidon



    Gidon üzerinde bulunan düğme ve kumandalara rahatça ulaşılıp ulaşılmadığı, kullanım kolaylığı, ön panelde bulunan göstergeler ve özellikleri, göstergelerin işlevselliği, seyir halinde rahat kullanılıp kullanılamadığı ( Km ve devir saati göstergesinin haricinde saat, hararet, yakıt, ortalama benzin tüketim bilgisi, odyometre göstergeleri, basit bir yol bilgisayarı gibi göstergelerin bulunup bulunmadığı) vb..



    1.c.Aynalar



    Motosikletin aynalarının boyut olarak ölçüleri, işlevsellik yönünden görüntü açısı ve derinlik hissine haiz olup olmadığı, aynaların gidondan yüksekliği ile dışarıya çıkıntısının orantı olarak problem yaratıp yaratmadığı, sürücünün kolaylıkla aynaları ayarlayabilmesi vb..



    1.d. Ayak Mesnetleri



    Öncünün ve artçının motosiklet üzerinde ayaklarını koymuş olduğu mesnedin lastik bir yüzeye sahip olup olmadığı (Lastik veya kauçuk olması elektriklenmeyi önler). Öncünün ve artçının ayaklarının mesnede yetişip yetişmediği, Özellikle artçının seyir halinde mesnedin bulunduğu yer dolayısıyla ayaklarının rahat edip etmediği, egzozun artçının ayaklarına zarar ve ısı verip vermediği (bazı egzozların sıcaklığı artçıları son derece rahatsız etmektedir)



    1.e.Orta ve Yan Ayaklık



    Orta ve Yan Ayaklık olup olmadığı, kullanım kolaylığı, yan ayaklığın motoru kesip kesmediği (bazı motosikletler güvenlik açısından yan ayak indirilince otomatik olarak stop eder).Motosiklet üzerindeyken yan ayaklığın açılıp açılamadığı vb..



    1.f. Genel Görünüm



    Motosikletin granajı, genel görünümü, iki aks arası uzaklık, yükseklik ve bu durumların ivmelenme, frenleme, viraja etkileri. Rüzgârlık varmı-yokmu. Var ise yüksek hızlarda titreme yapıp yapmadığı, sürücüye etkisi vs..



    1.g.Işıklandırma



    Motosikletin farları,sinyalleri,işlevselliği,kullanım kolaylığı vb..



    2.Motosikletin Gücü ile İlgili Değerlendirmeler.



    Motosikletin: cc, beygir gücü, tork bilgilerinin değerlendirilmesi. İlk kalkıştaki ivmelenmesi, gazı hemen alıp almadığı, (Scooterlar için otomatik şanzıman olup olmadığı ve buna paralel olarak ilk hızlanma ve ivmelenme durumu).

    İlk çalıştırmada titreme olup olmadığı. İlk çalıştırmada ve sonrasında gaz verme ve motorun karşılık vermesi arasında geçiş zamanı.

    Ara hızlanmalarda(gazlarda) ve vites geçişlerinde ivmede düşüş olup olmadığı. Vitesin sınır tork ve devirine göre gücü (vitesin hakkı olan güce sahip olup olmadığı). Devirlerdeki oran ve tork paylaşımı.Yokuş yukarı ivmelenme, yokuş aşağı ivmelenme, virajlarda ara gaz ve gücün tepkisi vb..

    Yüklü ve yolculu kullanımda ivmelenme, güç te kayıp olup olmadığı, Motosikletin ağırlığı, ağırlık durumlarının hızlanmaya-ivmelenmeye etkisi,

    Motosikletin rodajda olup olmadığı…(Eğer rodajda ise %30 luk bir hız kaybı normaldir). Sürüş esnasında yapılabilecek hızlanmalar, süreler, viteslerin hangi devirde ve oranda hızlanmaya müsaade ettiğini değerlendirme vs..



    3. Motosikletin Fren Sistemi ve lastikleri ile İlgili Değerlendirmeler.



    Motosikletin fren sistemi nasıl? (Sabit diskli, bileşik fren sistemi,ABS vs..). Frenlerin ayrı ayrı uygulanması ve sonuçları. Sadece ön fren-sadece arka fren ve kızaklama durumları. Motosiklet üzerinde yapılan frenleme çalışmalarında gerek denge ve gerekse acil durumlarda sürücüye kolaylık sağlama açısından performansı.Frenleme ve denge bağlantısı.Virajlarda frenleme.vb..

    Lastiklerin markası,yazlık-kışlık olması veya motosikletin kullanım amacına uygun olup olmadığı, yola tutunma ile ilgili değerlendirmeler.



    4. Amortisörler ve İlgili Değerlendirmeler



    Amortisörlerin yeri. Kaç adet ayar derecesinin olduğu. Ayarlanabilir olup olmadığı. Kasisli yollarda yapılan denemelerde titreşimin hangi seviyede sürücü ve artçıya aksettiğinin tespiti.Scooterlarda süspansiyonun sertliğine bağlı olarak altın zaman zaman yere sürtmesi veya sürtmemesi.Değişen yol yüzeylerine göre rolü vs..



    5.Yakıt Tüketimi ve sürüş keyfi



    Motosikletin yakıt hacmi, bir depo benzin ile ne kadar mesafe gidilebildiği, yakıtı ne kadar yaktığının hesap edilmesi vs.

    Ayrıca sürüş esnasında motosiklete hâkimiyet, rahatlık veya dezavantajları, araç sollama, yolda akıcılık, sürüş esnasında veya sonrasında sürücüyü yorup yormadığı, ses ve titreşim vb..



    Oktay ÇELİK

    Motosiklet Eğitmeni

    Baş komiser


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ulan dedim makale bile yazmaya başladı aştı kendini ama, nerdeeee
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan dedim makale bile yazmaya başladı aştı kendini ama, nerdeeee
    Başkomiserime şikayet edeceğim seni

  4. #4
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Hangi kanaldakine? Adanalı'ya mı yoksa arka sokaklar'dakilerden birine mi
    Oktay Başkomserimi diyorsan o bizden bana bişey demez
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi kanaldakine? Adanalı'ya mı yoksa arka sokaklar'dakilerden birine mi
    Oktay Başkomserimi diyorsan o bizden bana bişey demez
    Sen atıp tutacağına bir GV 250 testi yap boş oturma öyle

  6. #6
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Bence sen de sabah ilk iş göz doktoruna git.. GV 250 değil GT 250 comet Yazmış olmak için yazarsan, ilk sayfalara bakmazsan Keeway'e Landcruiser'e benzetiyorum bile yazarsın Naked motosikleti
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sen de sabah ilk iş göz doktoruna git.. GV 250 değil GT 250 comet Yazmış olmak için yazarsan, ilk sayfalara bakmazsan Keeway'e Landcruiser'e benzetiyorum bile yazarsın Naked motosikleti
    Ha Comet ha Gv ne farkeder aynı motor var üstünde

  8. #8
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Paylaşım için teşekkürler motor hocası çok değerli bilgiler.

  9. #9

    Üyelik
    22 Mayıs 2009
    Şehir
    Fяσм мγ hєaят
    Motosikleti
    γaкıηda σLćaк ;}
    Teşekkürler 2. el alanlar için gerekli bilgiler...
    [COLOR="Black"][B]Benim naçiz vücudum nasıl olsa bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ebediyen yaşayacaktır.
    M. Kemal Atatürk[/B][/COLOR]

  10. #10
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    içinizden geldigi gibi test edin işte ruhunda ne hissettiriyor önemli olan o :D
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  11. #11
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Test etmek hangi motosikleti test edeceğinede bağlı bence..
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler