Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Hız Testi II

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide vasco cum hızları dediğimiz rakamların ölçü birimi km/saat değil mi?

    Yani

    Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h

    ise eğer bu şu demektir:

    1 saatte 149,4 km yol kateder

    30 dakikada 74,7 km yol kateder

    15 dakikada 37,35 km yol kateder

    ........ vs vs vs vs vs ..........

    4,1 saniyede 400 metre yol kateder.

    Kısacası motor araba uçak farketmez, ölçü birimimiz km/h ise.

    3 ayrı araç 400 metreyi 4,1 saniyede kat ediyorsa 1 saatte aynı mesafeyi katemeleri lazım.

    Daha doğrusu üçüde aynı anda 4,1 saniyede 400 metreyi katediyorsa üçünede doğru çalışan aynı ayarda gösterge takılı olsa hızlarıda o anda aynı rakamı gösterir.

    Yani bu üç motordan en az 2 si hatalı gösteriyor, yada üçü
    Abi 4.1 saniye 0. metreden 100. metreye kadar geçen zaman, 149.4 km/sa ise 100m çizgisini geçtiği andaki hızı.


    149.4 km/sa=41.5 m/s eder.


    100 metreyi 4.1 saniyede alırsak ortalama hızımız 87.8 km/sa olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Madem Arastirmamiz ilk hizlanmalara gore naked motorlarinda arastirmasini alalim Coq Altimdaki makina kalkislarda SS lerin hep canini yakiyo bunu kucumsememek lazim. Ducati Desmo teknolojisini gelistirdi surece bu degerler daha da yukselebilir gibi geliyo. 1098 gercekten deli bir makina ,
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #23

    Üyelik
    29 Mayıs 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    GIXXER
    Ducati iki silindirin avantajıyla, alt devirlerde daha canlı ve kısa mesafelerde daha iyi sonuç verebilir fakat ben gsxr - 1000 den daha hızlı olduğunu pek zannetmiyorum. Yani uzunda gsxr 1000 peşinden gider....Ben gsxr 1000 üzerine 1000lik makine tanımıyorum....
    Ama hep söylüyorum iyi motor sürücüsü olmak var,pilot olmak var....
    İş pilotta biter...
    #46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
    İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ne güzel geliştirmişsiniz konuyu.

    Çok iyi.
    Kendiniz sorup kendiniz cevaplamışsınız.

    Doğru cevabı da bulmuşsunuz.

    Diğer modelleri bu akşam asacağım.
    Görüşmek üzere...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #25
    CERREZCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yakında Olacak
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durun şimdi kafam karıştı iyice, şimdi ivmelenmeleri farklı olsada biri çok hızlı kalkış yapıp biri ilk başta tın tın gitsede ha durun be şimdi hayal ettimde mantıklı galiba...

    İki at olduğunu düşündüm biri önde gidiyor biri arkada (arkadakinin ivmelenmesi az) ama son anda arkadaki depara kalkıp öndekini burun farkıyla geçiyor. Doğal olarak öndeki mesela 149 km/h ile sabit giderken arkadakinin kıçını sinek ısırıyor ve o gazla 150 km/h yi bulup öndeki ile kafa kafaya (yani aynı sürede) finişe giriyor.

    Kendi kendimi çürüttüm be
    İşte bu açıklama süper.

  6. #26

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    geçmişim 2 silindir geleceğim 4 silindir olacak:))
    konuyu okuyunca bir yorum yazacaktım ama diğer yorumları okuyunca kafam alak bulak oldu

    heee hee o dediğinizden valla
    LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:

  7. #27
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Bilgilendirme için sağolasın coq hocam.

    Bu motorlar ara hızlanmaları(esneklikleri) ile ilgili bir bilginiz var mı? (test sonuçlarında)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  8. #28

    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03
    arkadaşlar X=V*t yani yol =hız * zaman bu formül ancak sabit hız için geçerlidir buradaki motorların hızlanmasında ivmelenme söz konusudur ve ivmelenmede uniform diildir yani (düzenli sabit artan ivme değildir) bu nedenle burada 3 test sonucuda doğru olabilir
    sabit ivmelenme olsaydı
    a = (vs - vi)/(ts - ti) ivmeyi buradan hesaplayabilirdik
    vs=son hız
    vi=ilk hız
    ts= son zaman
    ti=ilk zaman
    mesela (-40 m/s)/(10 s )= -4 m/s2= a
    x = (v2-v1)*(t2-t1) + (1/2)a*(t2-t1)^2

    ama burda durum daha kamaşıktır çünkü ivmelenme sabit diildir formülüde buraya yazamıyorum türev integral işaretleri lazım yani şöle söliyim
    değişken ivmelenmeli hızlanma durumudur ve her sonuç mümkündür çünkü 3 motorunda son hızı aynı olması demek sadece en son andaki hızlarının aynı olması demektir tüm süre boyunca ivmelenme grafikleri farklı şekillerde olmuştur

    yani test sonuçlarının bir hatası yoktur
    arkadaşlar biraz karmaşık olduysa kusura bakmayın meslek icabı hesaplar

  9. #29
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Tbilge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar X=V*t yani yol =hız * zaman bu formül ancak sabit hız için geçerlidir buradaki motorların hızlanmasında ivmelenme söz konusudur ve ivmelenmede uniform diildir yani (düzenli sabit artan ivme değildir) bu nedenle burada 3 test sonucuda doğru olabilir
    sabit ivmelenme olsaydı
    a = (vs - vi)/(ts - ti) ivmeyi buradan hesaplayabilirdik
    vs=son hız
    vi=ilk hız
    ts= son zaman
    ti=ilk zaman
    mesela (-40 m/s)/(10 s )= -4 m/s2= a
    x = (v2-v1)*(t2-t1) + (1/2)a*(t2-t1)^2

    ama burda durum daha kamaşıktır çünkü ivmelenme sabit diildir formülüde buraya yazamıyorum türev integral işaretleri lazım yani şöle söliyim
    değişken ivmelenmeli hızlanma durumudur ve her sonuç mümkündür çünkü 3 motorunda son hızı aynı olması demek sadece en son andaki hızlarının aynı olması demektir tüm süre boyunca ivmelenme grafikleri farklı şekillerde olmuştur

    yani test sonuçlarının bir hatası yoktur
    arkadaşlar biraz karmaşık olduysa kusura bakmayın meslek icabı hesaplar

    harika...bu vesileyle güzel bir formül görmüş olduk...
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  10. #30
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Biraz sonra diğer sonuçları da ekleyeyeceğim ama önce müsade ederseniz sorulan bir kaç soruya cevap vermeye çalışayım...

    Alıntı Juba adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Ama ne yalan söyliyim R1 benim gözümde daha bi hızlıydı öğrenmiş olduk hızını
    R1 gerçekten de hızlı. Fakat son hızda hızlı. Yani hepsinden daha yüksek süratlere çıkabiliyor...

    Alıntı ennginn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq, 4 ayrı pilot bu değerlere ulaştı. bunların ortalama kiloları nedir. Yani benim gibi 120 kğ olan birisi bu sonuçları alabilir mi. ( Engin tecrübene dayanarak soruyorum)

    Dani Pedrosa 'ya yarışlarda çok hafif olduğundan kilo eklenmesi konuşuluyordu bir arada da onun için sordum.
    Hocam estağfurullah. Sizin yanınızda laf söylemek en son bize düşer.
    Sadece bildiklerimi ekleyeyim. Yanlış bildiğim bir şey varsa arkadaşlar düzeltirler zaten..

    Kilo tabii ki çok önemli.
    Yani 60-70 kg çeken biriyle 100+ kg çeken birinin aynı performansı vermesi beklenmez.
    Fakat sizin de çok iyi bildiğiniz gibi süspansiyonlar duruma göre ayarlanabiliyor.
    Yani arada çok büyük kilo farkı yoksa pilotlar hemen aynı performansı gösterebilirler.
    Tabii iyi ayarlanmış bir motosiklet için geçerli bu söylediklerim...

    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu 3 motorda 400 metreyi 4,1 saniyede kat ettiyse neden hızları farklı ? Üçününde aynı olması lazım, acaba hangi markanın saati doğru :D
    Aslında sorunun cevabını arkadaşlar ve hatta yine kendin yanıtlamışsın.
    Bizim tüm buraya asılan testlerde sorduğumuz bir kaç kriter var.
    Bu kriterler yukarıdaki testte görülen ilginçliklerin de cevabı aslında.
    Arka tekere aktarılan güç.
    İvmelenme.
    Vites geçiş oranları..

    Bunlar çizgideki hızı belirleyen etmenler olabiliyor.
    Bazı motosikletler de her defasında farklı değer bile alınabiliyor.


    Alıntı Loft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resmen Honda 1000 RR Tanıtımı olmuş be coq usta

    Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
    Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
    Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h

    Ya hakketten biz bir şey bilmiyoruz yada bu adamlar bizi kandırıyo
    Loft;
    Şu bir gerçek ki bu yıl CBR 1000 RR yılı.
    Bu işi bilen herkes aynı şeyi söylüyor.
    Yapılan testlerin hemen hepsinde CBR 1000 RR kafaya oynuyor.

    Fakat buraya bişey eklemek istiyorum.
    Ben Honda kullandığım için gönlümün de Honda'dan yana olduğunu düşünüyor olabilirsiniz.
    Fakat ben takım tutar gibi marka tutmam.
    Bunun nedeni de manevi değil maddidir.
    Sırf bir markayı seviyorum diye paramı çöpe atacak kadar enayi değilim.
    Benim için önemli olan motosikletimin benim ihtiyaçlarıma cevap vermesi.
    Bu yıl Honda olur,önümüzdeki yıl Kawasaki olur.
    Örneğin ben son 4 yılda 3 tane Honda aldım.
    Ama daha önceki yıllarda ve iki Honda arasındaki zamanda Yamaha ve Kawasaki kullandım.
    Daha öncesi Suzuki de almışlığım var.

    Yani beni tatmin edecek şeye para veririm.
    Marka fark etmez.
    İşe yaramayacak motosiklete para vermek enayiliktir.

    Bu yıl 1000cc almak istesen, hangi motosikleti alırdın?
    diye sorarsanız mesela,
    çok ilginç bir cevap veririm.

    Alıntı shadow slx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bir r1 hayranı olarak hiçbir segmentte birinci gelemeyen r1 (tabi bu test sonuçları nekadar gerçekçi o tartışılır ama) üzdü beni şimdi almaktan vazmıgeçsem acaba
    Üsttede yazdım.
    R1 belki bu test sonuçlarında nal topluyor gibi görünebilir ama son hızda gerçekten diğerlerinin hepsinden üstün.
    İvmelenme konusunda da çok iyi bence...
    Daha sonra bir ara son hızları da vereceğim...

    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem Arastirmamiz ilk hizlanmalara gore naked motorlarinda arastirmasini alalim Coq Altimdaki makina kalkislarda SS lerin hep canini yakiyo bunu kucumsememek lazim. Ducati Desmo teknolojisini gelistirdi surece bu degerler daha da yukselebilir gibi geliyo. 1098 gercekten deli bir makina ,
    Naked motosikletlerin yapılış amacı biraz daha farklı olduğu için onlarda böyle bir test yapılmasına gerek duyulmuyor.

    Tabii ki Ducati'den bahsediyorsun, boru değil.
    Çok iyi bir motosiklet.
    Çok daha iyi de olacak.
    Sadece biraz daha zamana ihtiyacı var...
    (bence tabii)

    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgilendirme için sağolasın coq hocam.

    Bu motorlar ara hızlanmaları(esneklikleri) ile ilgili bir bilginiz var mı? (test sonuçlarında)

    Sonuçlara bakarak bir çıkarım yapmak mümkün.
    Bir ara tartışırız....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #31
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler...
    Aklıma bi nokta takıldı ama kılçıklık yapmıyayım arada
    Elinize sağlık...
    @coq
    0-100 metre
    (Motosikletlerin kalkıştan 100 metre mesafeyi kaç saniyede aldıkları ve yüzüncü metredeyken kaç kilometre hızda oldukları ölçüldü)

    1. Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h
    2. Suzuki GSX-R 1000 - 4,1 saniye - 148,3 km/h
    3. Honda CBR 1000 RR - 4,1 saniye - 147,1 km/h
    4. Kawasaki ZX-10R - 4,2 saniye - 145,9 km/h
    5. Aprilia RSV 1000 R - 4,2 saniye - 142,4 km/h
    6. Yamaha YZF 1000 R1 - 4,3 saniye - 150 km/h
    Topic hakkatten iyi yönde gelişmiş aklıma takılan 1. sıranın sürati ve işaretli süratti ki düşündüğüm yönde ara hızlanma ve ivmelenme faktörü tartışılmış...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  12. #32
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    şimdi bu durumda madem ivmelenmeden bahsediyoruz bu motorlar bu mesafede bu hıza kaçıncı viteste çıkıyor ki birbirlerine bukadar bariz fark atsın hız açısından. 5.ve 6.sıralardan bahsediyorum max.2 gibi düşündüm de şuan
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır

  13. #33
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide vasco cum hızları dediğimiz rakamların ölçü birimi km/saat değil mi?

    Yani

    Ducati 1098 - 4,1 saniye - 149,4 km/h

    ise eğer bu şu demektir:

    1 saatte 149,4 km yol kateder

    30 dakikada 74,7 km yol kateder

    15 dakikada 37,35 km yol kateder

    ........ vs vs vs vs vs ..........

    4,1 saniyede 400 metre yol kateder.

    Kısacası motor araba uçak farketmez, ölçü birimimiz km/h ise.

    3 ayrı araç 400 metreyi 4,1 saniyede kat ediyorsa 1 saatte aynı mesafeyi katemeleri lazım.

    Daha doğrusu üçüde aynı anda 4,1 saniyede 400 metreyi katediyorsa üçünede doğru çalışan aynı ayarda gösterge takılı olsa hızlarıda o anda aynı rakamı gösterir.

    Yani bu üç motordan en az 2 si hatalı gösteriyor, yada üçü

    abi inan hesap kitap kafa zaten rakamlarla box yapıyor sonra görüşürüz =)
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  14. #34
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Bu saniyelik farkları ,bizim gibi normal kullanıcıların fark etmesi imksansız,dolayısıyla hepsi çok iyi motorlar.bana hangi motoru seviyorsun yada hangi motoru seçersin deseler,R1 tektekerde çok dengeli bi makinadır,Gsxr1000 virajlarda ve ara hızlanmada harikadır,1000rr ( eski kasa ) gereksiz agresifliklerle doludur,Kawasaki oturuş pozisyonu diğer ss'lere göre daha süpersport'tur,dolayısıyla daha yorucudur,diyebilirim,yanlışmıyımm
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  15. #35

    Üyelik
    19 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2008 Yamaha YBR 125
    Motor her dakika da aynı ivmeyle hızlanmaz ki .. motorun hızı arttıkça hızlanma süresi düşer .....

    Yapılan teste itiraz eden arkadaşlarım biraz bilimsel düşünün
    [B][COLOR="Red"]λиtλlyλ[/COLOR][/B][COLOR="White"][B]ŚP0Я[/B][/COLOR]

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    SüperSport test sonuçlarını ilk mesaja ekledim.
    Merak edenler buyursunlar.

    Bir de hepsinden karışık bir sıralama yaptım....
    Topiğin gidişatına göre belki sonuçlar üzerine yorumda da bulunabiliriz.
    Eğer havamda olursam...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Etiketler bence konuyu açıklamaya yetmişş
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  18. #38
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    @coq
    0-400 metre

    1. Honda CBR 600 RR - 10,2 sn - 212,5 km/h
    2. Triumph Daytona 675 - 10,3 sn - 209,3 km/h
    3. Yamaha YZF 600 R6 - 10,4 sn - 218,7 km/h
    4. Kawasaki ZX-6R - 10,6 sn - 209,2 km/h

    Birden kendimi standart motorların drag yarışında gibi hayal ettim
    Aklıma bu geldi şimdi...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  19. #39
    EA-Bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2005
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    GSXR-1000
    COQ DOSTUM,

    DAHA ÖNCEKİ MARKA HIZ MUHABBETLERİNDEN BEN ARTIK YORULDUM YORUM YAPMİCAM. SEN HONDA DİYOSUN BEN KAWASAKİ. BİR TÜRLÜ ANLAŞAMADIK.

    zx6 297 km
    http://www.beatfiltering.com/index.p...dae858f6818723

    zx6 296 km turkiyede sanırım
    http://www.beatfiltering.com/index.p...0bb1d22dd18723

  20. #40
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı EA-Bolu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    COQ DOSTUM,

    DAHA ÖNCEKİ MARKA HIZ MUHABBETLERİNDEN BEN ARTIK YORULDUM YORUM YAPMİCAM. SEN HONDA DİYOSUN BEN KAWASAKİ. BİR TÜRLÜ ANLAŞAMADIK.
    Ben Honda demiyorum.
    Onu nerden uydurdun?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler