Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Mondial 125 Kt Test

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Arkadaşlar ben bir senelik 125 kt kullanıcısıyım ve bilgilerimi paylaşmak istedim.
    Benim ilk motorum motor sağlam ama şase o kadar iyi değil 95 oktan kurşunsuz benzin kullanın yüksek oktana gerek yok sıkıştırma oranı çok düşük 9.0.1 bu sıkıştırma oranına 93 oktan çok iyi dir kullanım Kılavuzundada 91 oktan dan yüksek az kurşunlu veya kurşunsuz benzin öneriyor.

    Gelelim motor yağına Kullanım kılavuzunda 20/50 öneriyor katıksız kalite diye ben castrolün 15/40 power1 kullanıyorum sorun yok nispeten yağ kalın istiyor makine fazla ısınan bir makine olduğu için kalın yağ daha iyi yağlamöa yağar yüksek ısılarda.
    Lastikleri şamrelli geliyor bu iyi değil ama dış lastikler Dubless özellikli 35 ytl masrafla tublees oluyor sibob değişiyor sök tak şamrel iptal bide arka lastik yol ıslaksa yola tutunma kabileyeti çok kötü hemen kayıyot virajlarda ani frenlerde bence değişiminde fayda var söküp takması çok zor kalın olduğu için..

    Şimdi hızda sıra yol düzgün olursa ben E-5 te 120km/s gördüm internette dişli değişimiyle daha fazla sürat yaptını duydum devir düşüyo hız yükseliyo ama yokuşlarda kalkması zor olur 125 cc için hele iki kişi çok zor ön dişli 15 arka dişli 41 genelde önü 17 dişli yapıyorlar...

    Yolda karşılaştığım kuryelerle konuştum 125 kt kullanan 30000km yol almış olanını gördüm titreşim yüzünden ön çamurluk kırılmış arka demir çantanın takılı olduğu kırılmış kaynaklıydı ama sanki bir 30000 daha giderim der gibiydi
    Sanki titreşim yüzünden sibob ayarları çabuk bozuluyor gibi tabi uzun yol giden ve 100 km nin altına inmeyenler için OHV motor yani sibobları itecekler itiyor zincir sistemi yok en tatlı kullanımı 7000- 7500 devirde en fazla gücüde bu devirde veriyo zaten kullanım kılavuzunda tabi 70-80 km sabit hızda gidersiniz.

    Depo su oldukça büyük 14,5 litre benzin göstergesi yok ama yedek depo sayesinde pek sorun olmuyor ben yedek depoyle 22 km yol gittim ve hala benzin vardı km ye 75000 yakıyor parçaları uygun fiyatta bir honda kalitesi yok ama iş görür bir makine yolda bırakmaz benim motorum 10,000 km ye geldi bir masraf açmadıbuji değitirdim ilk 500 bakımında NGK buji yan ayaklık unutulmaya karşı stop ettiriyor motoru bu iptal ediliyor zaten zamanla kendisi bozulup düşüyor

    Gelelim en önemli mevzulardan birine motorun titreşim 80-90 dan sonra gerçekten çok fazla sanırım bu nedenle bazı vidalar gevşiyor veya fabrikada yeterince iyi sıkılmadığı için ben motor saplamasındaki vidaya zamanında fark ettim gevşediğini 3000 km civarındaydı motor biraz daha fark etmeseydim arka teker salıncakla fırlayacaktı heralde arka tekerin ylpalamasından anladım elle tüm vidaları kontrol etmekte fayda var bide sürekli debriyaj el sıkacağını tutan vida gevşiyo onuda düz torna vidayla sıkıştırıyorum uzun yolda titreşim rahatsız edici hep 70-80 le giderseni rahatsız etmiyo ama arkadaki için aynı şey geçerli değil sırtlık sırtıma masaj yapıyor ayaklarım uyuştu diye şikayetler geliyor arka ayaklıklar titreşimi daha çok hissettiriyor

    Sabahları Ciglesiz kesinlikle çalışmıyor önce cigleyle çalıştırıyorum 15-20sn sonra rolantiyi 200devirde ısınmaya bırakıyorum ciklesiz uğraşmayın hele kışın akü biter ama karbiratör hava ayarrıyla bu sorun çözülüyormuş bunlar tabiki benim izlenimlerim genelde hep eksi özellikleri yazdım aklıma gelenler bunlar yapılması gereknler yağını değiştirin fazla zorlamayın motoru yüksek oktan kullanmayın yani kaliteli yağ ve zamanında değiştirin yağı motorsikletler için üretilmiş yağ kullanın ki şanzımanda korunsun
    Başaka izlenimi olan arkadaşlar varsa paylaşırlarsa sevinirim
    sorusu olan arkadaşlarada yardımcı olmaya çalışıyım...

    ÖZELLİKLERİ :

    Motor : Tek Silindir, 4 Zamanlı
    Silindir Hacmi : 124 cm³
    Silindir Çapı ve Strok : 56.5 x 49.5
    Sıkıstırma Oranı : 9.0:1
    Maksimum Tork : 9,3 NM / 7000
    Soğutma : Hava Soğutma
    Çalıştırma : Elden Ve Ayaktan Marşlı
    Ön fren : Disk
    Arka fren : Kampana
    Yağlama Tipi : Yağ Pompası
    Ateşleme : Elektronik CDI
    Ön Süspansiyon : Hidrolik Ön Maşa
    Arka Süspansiyon : Hidrolik Amortisör
    Ön Lastik : 3,00 – 18
    Arka Lastik : 3,50 – 16
    Ağırlık : 122 kg
    Boyutlar U-G-Y mm : 2040 x 865 x 1200
    Şanzıman : 5 Vites
    Salih_T bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    bizim arkadaşda da var bu makinadan 8000 km de kalkışta sanzımandan tuhaf bir ses geliyor çözemedim makina yakışıklı ğösterişli bir makina silindir cok terliyor ğibi motoru tutan saplamalar cok zayıf sinyaller ve far plastik motor aslında o kadar da kötü değil ama servisler berbat fiyat perfonmans bakımından alınabilir bir makina

  3. #3

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Şanzımandan gelen ses kullandığı yağdan ola bilir yada bebriyaj balatasının sonuna gelmiştir bence bu iki konuya dikkat etsin.
    Her servis bir değil bide servisini değiştirmeyi denesin ben istanbuldayım sürekli kullandığım iki servis var fena değil.....Mondial servis ikisida biri kyomki apaçi TVS gibi markalarında servisini veriyor... istanbul /çapada diğeri motorumu aldığım yer servisini okadar beğenmesemde sorun çöze biliyor istanbul /bağcılarda

  4. #4
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    ilk defa bir çinli için bu kadar uzun bi yazı okudum ellerine sağlık
    jackonbir bunu beğendi.
    BU ALANA REKLAM ALINIR

  5. #5

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Teşekkürler elimden geldiğince bilgilerimi paylaşmak istedim belki almak isteyen arkadaşlara bir yol göstermiş olurum başka bilgi verecek arkadaşlar varsa beklerim...

    Başka bilgilerini paylaşmak isteyen 125 kt kullanıcısı yokmu Arkadaşlar
    Bu arada dün kaza yaptım çiğ yağmış zeminde motoru yatırdım ve 20-25 metre sürüklendim şunları söyleye bilirim lastikleri kesin değişin motora motor koruma demiri kesin taktırın çünki bacağımın veya ayağımın kırıl masını engelleyen oydu motoruda korudu ama bacağım daha önemli sadece kalçam ağrıyor asfalta sürüklenmeden dolayı fuul korumalı montumda iş gördü yani dirseğimin asfalta nasıl çarptığını ben bilirim.
    Hava güzelde olmuş olsa unutmayın E-5 ' çiğ yağa bilir beni düşürende çiğdi ama verilmiş sadakam varmışki arkadan araç gelmiyordu 125 kt si olan arkadaşlar koruma demiri taktırın ve iyi bişey olsun bacağınızı koruyacak kadar uzun titreşimden kırılmayacak kadar sağlam....

  6. #6

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Yeni bir durumdaha silindir üst kapak contası çok çabuk yağ sızdırmaya başlıyor pek sorun yaratmıyor ama titiz kullanıcılar için bir uyarı

  7. #7
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    benim kt ile birlikteliğim 2 sene ve 8000 küsür km oldu. saolsun benzin bitmesi ve lastik patlaması hariç hiç yolda bırakmadı.üstünde zama zingo hiç bir aksesuar yok.yüksek hızlarda vibrasyonu çok düz yolda 105-110 arası max yapabiliyorum.iyi kide almışım dediğim bi motor.parçası hem ucuz hem de çok rahat bulunabiliyor.ugur un satış sonrası hizmetlerinde bütün parçaları fiyatları ve isimleri mevcut.parasına göre 4-4 lük motor.

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Bende sadece tek sis farı var frın hemen altına mondial yazısının oraya taktım role ile bağlantı yaptım sadece uzun yolda kör noktalarda yakıyorum bir sorun yaratmadı arkadada 35 litrelik kappa taktım daha yeni ağırlık olunca sanki motorun dengesini etkiliyormuş gibi...

  9. #9

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    BAYBURT
    Motosikleti
    rmz 200 gy
    guzel bilgiler vermişsin paylasım için teşekkurler
    !! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !!

  10. #10
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    benim arkada 46 lt heralde çin işi çanta var.vede çok işe yarıyor.

  11. #11
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    güsel ve aydınlatıcı bir yazı olmuş eline sağlık
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  12. #12

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Beğendiğinize sevindim Mondialin sitesinde parça fiyat listeside bulunmaktadır keşfedeli pek olmadı benim ama güzel bişey pistondan ampüle kadar fiyat listesi tüm mondialcilerin işine yaraya bilir...

  13. #13
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    100 cup la ilgili bilgisi olan varsa (mondial) memnun olurum.

  14. #14

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    125 Kt nin Arka lastiğinin kalitesi gerçekten çok kötü hemen kaydırıyor ıslak viraj ıslak zemin hiç affı yok bence 2000-3000 kmden sonra hemen değişin bide kışın aldıydanız hemen değişinderim kuru havada çok iyi ama virajlarda fren yapmayı bırakın tabi yol ıslanmışsa motoru yatırır yatırmaz arkanın kaydığını hissediyorsunuz ama dediğim gibi kuru havada ve yağmurun zaten temizlediği yol tutuşun iyi olduğu zeminlerde iyi sadece süpriz mesela viraja biraz hızlı girdiniz ve bir baktınız virajın içi ıslak hemen yanlayı veriyor motor biraz daha kauçuk oranı iyi bir lastik bu durumdan daha rahat kurtulmanızı sağlaya bilir benim kişisel önerim....

    Neden 125 kt almalıyız neden almamalıyız dersek Ekmeğini bu işten çıkaran arkadaşlar kuryeler nispeten Honda Yamaha gibi markalara bakmalı bence ama bütçesi kısıtlı arkadaşlar için vitesli motoru öğrenmek isteyen arkadaşlar için geçiş motoru olabilir veya akşamları ve hafta sonları zevk için kullanmak isteyenler için sorunsuz bir motordur bence scooterları yaramaz belirtiyim aynı anda aldığım arkadaşımın scootırından biliyorum veya bir motora bu kadar verilirmi deyip sadece hevesini almak isteyenler için mükemmel Hondanın 150cc cbf ye göre parça fiyatları çok çok çok ucuz buda bir artısı ama Honda titan cg bu motorların kalitesini kesinlikle aramayın.....

  15. #15

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    Ereğli
    Motosikleti
    belli değil...
    Tşkler paylaşım için. güzel bilgiler yardımcı olur alacak arkadaşlara..her zaman
    Kanuni Seyhan 150 Bunlardan daha iyi demi arkadaşım sanki onda bir kalite kokusu var gibi
    yani 125 Kt alacağıma 150 Seyhan tercih ederim ben

  16. #16

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Bencede Kanuni Motorsikletler daha iyi tabi mondiale göre bir fark var ama oda çin malı ve kendi sınıfında iyi Bir ara bir çok kuryenin altında vardı bide montajı türkiyede Kanuni fabrikalarında yapıldığından daha iyi topluyor olabilirler.
    Ama fiyat farkıda var bunuda göz önünde bulundurarak Hondada ala bilirsin Mondial ile Kanuni arasında gözle görünür bir fark var yani üç kuruş daha fazla verip aynı cc bir honda al bence illada ucuz olsun hevesimi alıyım vitesliden diyosan 125 kt en iyisi Temiz kullanır bakımlarını zamanında yaparsan uzun zaman götürür seni....

  17. #17
    hgunarbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-karşıyaka
    Motosikleti
    BMW F 650
    125 kt mondialin en başarılı olduğu modellerdir verildiği parayı çok çok hakediyor

  18. #18

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    Ereğli
    Motosikleti
    belli değil...
    mondial 125 kt'nin motorunun bana pek dayanacağını sanmıyorum

  19. #19
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    arkadaşlar kt coook saglam bir motor bizde var şimdiye kadar bizim yaptıklarımız dısında sadece farları ve tekerleri patlattı baska bişeyi yok motor 1 lt benzinle 45 km gitti 125cc iken 130 gordu yokus asagı(dişli 16lık)1500cc iken duz yolda 125 civarı bişey gordu kanunıler renk bakımı olarak guzel fakat kt kadar performanslı değil sadece kanınide orjinal 150 cc benim tercihim mondialden yana olur
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  20. #20

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Motoru 125cc den 150cc ye çevirmişsiniz galiba bunu nasıl yaptınız biraz açıklaya bilirsseniz kaça mal oldu hangi marka motor parçalarını kullandınız hangi parçalar değişti piston,Krank,Krank kolu ,Silindir Bunlar motorun fiyatını bulur bence işçilik yeni bir 150cc alsak daha mantıklı değilmi?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)