Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

[TEST] Hyosung MS3 250

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Moto Test bölümümüzde yeni test konuğumuz segmentinde teknik özellikleri ve fiyatı ile tüm dikkatleri üzerine çeken Hyosung MS3 250.



    Türkiye yollarına nihayet çıkan Hyosung MS3 250 test motorunu 1.000 km de aldık ve 500 km boyunca kar hariç her türlü yol ve hava şartında test etme fırsatı yakaladık.




    Gücünü sunması bakımından oldukça cömert olan MS3'ü kullanmaya başladığımız daha ilk kilometrelerde farkettiğimiz ilk gelişme düşük hızlarda aracın son derece dengeli olması ve araca hakimiyetin kolay olması idi.



    Tipik maksi scooter çizgilerine sahip MS3 özellikle sahip olduğu ön cam ile yüksek süratlerde sürücüyü rüzgardan başarıyla koruyor. Hyosung MS3 250 'ye hakimiyette ki kolaylık özellikle virajlarda aracın kullanımından aldığınız keyfi en üst seviyeye çıkartıyor. 250 cc bir maxi scooter olmasına rağmen emsallerine oranla oldukça yüksek bir performans sunan MS3 iddialı fiyatı ile şehrin yeni gözdesi olmaya aday.



    ÖZELLİKLER

    Otomotiv stili gösterge panelinde analog devir göstergesi ve hız göstergesisinin yanı sıra LCD gösterge paneli, ışık gurubu, enjeksiyon ikazı (FI), yağ ikazı. LCD gösterge paneli üzerinde ise km sayacı, benzin göstergesi, hararet göstergesi, tripmetre ve saat bulunmakta.



    H7 55WX2 Halojen ampüllerle güçlendirilmiş farlar gerek uzun gerekse kısa hüzmelerde oldukça tatmin edici. LED'li sinyal ve stop gurubu ile oldukça modern çizgilere sahip araçta birde dörtlü ikaz mevcut bulunmakta.




    Aracın sele altı bölmesine bir kask, bir yağmurluk, mont ve eldivenlerim sığdı. Ayrıca aracın otomatik jiklesi ile motoruna sele altında ki bir kapaktan erişmek mümkün.



    Aracın frenlerine gelince, önde çift, arkada tek disk kullanımı ile rakiplerinin önüne geçen Hyosung MS3 250 sunduğu kombine fren sistemi ile gücünün yanı sıra sürücüyü tatmin edecek bir frenleme yeteneğinede sahip olmuş.



    Üstten çift egzantirikli (DOHC), tek silindirli, dört subaplı, su soğutmalı motora sahip aracın yakıt deposu 9 litre. Enjeksiyon sistemi ve Euro3 normlarına sahip araç yakıt yakmada cimri olduğu kadar çevre dostuda bir profile sahip. 24 bg güce sahip motoru ile 155-160 km/s süratlere çıkabilen araç 7.000 devirde 21.2 Nm tork sağlamakta.

    Aracın kornası trafikte seyir esnasında belli hızların üzerinde pek çok scooter ve motosiklet modeli gibi yetersiz kalmakta. Özellikle İstanbul trafiğinde ki sürücülerin kornalarını güçlendirmesi oldukça faydalı olacaktır.



    Aynalar aracın yollara çıkmasından evvel en büyük soru işareti olmuştu. Aslında pek çok firmanın teşhir ürünü gibi MS3 250 'de fuarda İstanbul 'u ziyaret ettiğinde standda ki yerini aynasız almıştı. Aracın aynaları son derece modern çizgilere sahip olan ve aynı zamanda GT 250R ve GT 650R modellerinde de kullanılan köşeli aynalara sahip. Ben işlevsellik adına daha çok yuvarlak hatlı aynaları tercih etsemde bu aynalar MS3'ün modern çizgisini tamamlayan bir unsur olmuş.



    2126 mm uzunluğa, 766 mm genişliğe ve 1375 mm yüksekliğe sahip MS3 790 mm sele yüksekliğine sahip. 1.85 m olan boyumla ayaklarımı uzatarak rahat bir sürüş yaptım.



    Araçta 120/70 13 53S ön 140/60 - 14 64S arka Shimko marka lastik bulunmakta. Kuru zeminde gayet başarılı olan lastik ile yağmurlu havada yaptığım sürüşte lastikler tam ıslanmamışken kapalı bir yolda yaptığım deneme amaçlı hızlı ivmelenmelerde arka tarafta gezinme oldu. Lastiklerin tamamen ıslanması sonrası aracın lastiklerinin performansı ise %60-65 oranında artış sağlıyor.




    Sol tarafta sağ - sol sinyal, uzun - kısa far anahtarı, selektör ve korna bulunmakta. Sağ tarafta ise marş, dörtlü flaşör, motor açma kapama düğmesi bulunmakta.

    Aracın diğer dikkat çeken özelliği ise gelişmiş vibrasyon önleyici sistemi ile güç ünitesinin yarattığı vibrasyonu pek çok devirde sürücüye yansıtmaması. MS3'ün egzozu oldukça sportif bir sese sahip ve motorun çıkardığı ses oldukça gür ve bir maxi scooter için çok etkileyici.

    35mm iç tüplü Teleskopik ön çatal, 85mm lik açılma-kapanma mesafesi sayesinde spor performansıyla konforlu sürüşü bir arada sunabiliyor. Çift şok emiciler, ayarlanabilir hidrolik geri yükleme özelliği sayesinde, virajlarda gereksiz yaylanmaların önüne geçebiliyor.



    MS3 'ü yaza oranla biraz daha serin havalarda kullandığımdan hararetle ilgili net bir ölçüm yapamadım. Ancak araçta kullanılan yüksek kapasiteli radyatör ve motor sıcaklığına bağımlı çalışan termostatik kontrollü fanın aracın güç ünitesinin soğumasında yeterli olacağı kanaatindeyim.



    Gerek artçı gerek sürücünün konforu seyir esnasında oldukça yeterli, özellikle sürücünün (benim boyuma yakın olanların) ayaklarını ileride tutması araca daha fazla hakim olmanızı sağlıyor. Artçı için dizayn edilen tutamaçlar motorun çizgisini tamamlamasının yanı sıra artçıya güvenli bir yolculuk yapması için olanak sağlıyor.



    Elektrikli cihazları (örneğin pda, cep telefonu vb.) şarj etmek için bir adet güç soketi kullanıma sunulmuş.



    Kolay kullanımı, düşük yakıt sarfiyatı, yüksek gücü ve emisyon değerlerine uyumluluğu ile tam bir şehirli olan MS3 sahip olduğu vibrasyon önleyici balancer (dengeleyici) ile yüksek süratlerde dahi konforlu bir sürüş yapmanıza olanak sağlıyor. 165 kg kuru ağırlığa sahip MS3, siyah, gri ve mavi renklerde satılmakta ve fiyatı kdv, ötv dahil 6.900 ytl.



    ARTILAR
    Enjeksiyon Sistemi
    Ön çift disk fren ve kombine fren sistemi
    Vibrasyon önleyici sistem
    Devir göstergeli gösterge
    Euro3 normlarına uygunluk
    DOHC güç ünitesi, güç
    Fiyat

    EKSİLER
    Küçük yakıt deposu (9 lt)
    Yakıt deposu ağzının küçüklüğü
    İşçilik kalitesi İtalyan ve Japon emsallerinin altında
    Korna



    TEKNİK DETAYLAR

    Motor Tipi DOHC, 4 Sübap, Sıvı Soğutmalı
    Çalıştırma Sistemi Elektrik
    Hacim 249 cc
    Silindir Adedi 1
    Maksimum Güç 24 hp
    Maksimum Tork 21.2 Nm / 7000rpm
    UxGxY 2126 x 766 x 1375 mm
    Tekerlek Mesafesi 1451 mm
    Yerden Yüksekliği 125 mm
    Ağırlık 165 Kg
    Vites Adedi Otomatik
    Ön Fren Çift Disk
    Arka Fren Disk
    Ön Lastik 120/70 13 53S
    Arka Lastik 140/60 - 14 64S
    Sele Yüksekliği 790 mm
    Yakıt Tank Kapasitesi 9 lt
    Akü 12V 12Ah

    www.motoaktuel.com
    Fotoğraflar: Çiçek YALÇIN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    başka bi yerdede incelemeye almışlardı.Görünüşünden çok çok fonksiyonlu bir motora benziyor. Paylaşım için sağol
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  3. #3

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    Komtan süpersin ...en ilgi çekici test i yapmış sın...emeğine sağlık..ben bu aracı çok merak ediyordum tamamen bilgi edinmiş oldum...alacaklar listesine kesinlikile geçti...çok alengilli bir araç..


    Bende bu haftadan sonra R 1200 C yi test edicem paylaşım sunarım inşallah.
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.

  4. #4
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Aynalar aracın yollara çıkmasından evvel en büyük soru işareti olmuştu. Aslında pek çok firmanın teşhir ürünü gibi MS3 250 'de fuarda İstanbul 'u ziyaret ettiğinde standda ki yerini aynasız almıştı. Aracın aynaları son derece modern çizgilere sahip olan ve aynı zamanda GT 250R ve GT 650R modellerinde de kullanılan köşeli aynalara sahip. Ben işlevsellik adına daha çok yuvarlak hatlı aynaları tercih etsemde bu aynalar MS3'ün modern çizgisini tamamlayan bir unsur olmuş.
    Bu motordaki özelliklere bakıyorum da, bir maxi scooter için neredeyse "yok" yok. Bildiğim hiç bir 250 cc'lik maxi scooter bu kadar dolu değil.

    Dikkatimi çeken bazı özellikler :
    * önler çift disk, arka tek disk ve kombine fren
    * devir saati
    * 24 HP güç
    * Enjeksiyonlu Euro3 motor
    * İçinde devir saati de bulunan ! mükemmel gösterge paneli
    * LED stoplar, halojen far
    * vs. vs.
    * Tüm yukardakilere rağmen süper uygun bir fiyat !

    Ama ne oldu ? millet aynalara taktı ! Al sana ayna, hem de köşeli !!!
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  5. #5
    lewane_lee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2006
    Motosikleti
    x max
    gerçekten çok harika bir motor ucuz olduğu içinde çok satarla heralde diğerlerine göree

  6. #6
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Ben bu motorun yeni 250'lik scooter iconu olacağına inanıyorum.Ama aklıma takılan tek soru;Neden öndeki jant çapı 13"'de arka 14"? Aslında lastiklerin yanak yükseklilerinin ölçüleride dikkate alındığında iki lastiğin çapları birbirine eşit.Benim gibi obsesifleri düşünüp eşit yapsalardı keşke.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  7. #7
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Tek silindir ve enjeksiyonlu bir motor. Yakıtı eminim düşüktür. 250cc bir scooter için özellikleri gerçekten iyi.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  8. #8

    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    G.O.P
    Motosikleti
    Hyosung Gv 250
    şık bi dizaynı var stoplar elcikler güzel olmuş

  9. #9

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama ne oldu ? millet aynalara taktı ! Al sana ayna, hem de köşeli !!!


    Bence büyük bir motosiklet olmadıkça yuvarlak aynaya gerek yok...hadi büyük motorlar çok yatılıyor yatırıldığında arkadaki ölü noktaları eksiğini kapatıyo yuvarlak ayna.....250 ccde gerek yok..herşeyde bir kusur bulmayalımm..

    değiştirirsin gider ...
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.

  10. #10
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Güzelmiş harbiden. Görünüm olarak hepsi birbirinin aynı ama teknik olarak gerçekten muazzam yapmışlar. Teşekkürler G,rkan Scooter sevenler düşünmeli bu motoru.
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2007
    komtanda yakındanda görme şansım oldu güzel scooter gerçekten

  12. #12

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    bu alet le 120-130 km/h rahat bi şekilde yolculuk edilir herhalde..
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.

  13. #13

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    Velespit :)
    100 km'de yakıt miktarını da ölçseymiş fena olmazdı yanii.. çünk kimi motorlar nerdeyse japon otomobilleri kadar yakıyor

  14. #14

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    komtan eline ayaklarına sağlık...
    birşey sorcam koltuk ve ayak koyma mesafesi çok mu yakın birbirine...
    seni rahatsız ettimi..
    ve de boy kaç acaba

  15. #15
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    komtan: bu testi motordelisi.com'a da yayınlarmısınız?

  16. #16
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ulen scooterlerın bile göstergesi dijital beee...
    bunu gt lere uyarlasalar makina sırf göstergeden satar bee....
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  17. #17
    departed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda dylan
    paylasım ıcın saol cok faydalı oldu.

  18. #18
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    güzel bir maxi scooter.hyosung her geçen gün kendini geliştiriyor
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  19. #19
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    NERDE BUNUN YAKIT VERİLERİ NERDE BUNUN MAXİMUM HIZI NERDE BUNUN PERFORMANS VERİLERİ BU NASIL TEST neden devlet buna bir çözüm bulmuyor nerde yetkililer

  20. #20
    lewane_lee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2006
    Motosikleti
    x max
    süper bi motor abi bence fiyat olarakta


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler