Gercekten cok merak ettigim bir alet.. Hatta bizzat kendim test etmek icin anırırdım bile.. Neyse siz test edin, bizde okuyalim en azindan Kolay gelsin..
Gercekten cok merak ettigim bir alet.. Hatta bizzat kendim test etmek icin anırırdım bile.. Neyse siz test edin, bizde okuyalim en azindan Kolay gelsin..
Legends may sLeep.. But they never diE..!
bu makinanın teknik verileri hiç öyle hantal olucakmış gibi bir görüntü vermiyor hp gücü çok önemli değil maksimum hızına etki eder hp gücü nitekim naked bir motor çok yüksek maksimum hızlara da ihtiyacı yok ama 150 nm tork ve 270+80 kilo da sürücü desek 350 kilo ağırlık için inanılmaz bir değer çok iyi kalkış ve ara hızlanma değerleri olucağı kesin arkadaşımız da test edince nitekim belli olacaktır
Bu motor 15 litre yakıtla 300 km gidebileceğini düşünmüyorum. Gerçekten gidebiliyorsa yamaha'ya helal olsun demek lazım
Açıkcası ben bu motorun benzini içiceğini düşünüyorum
Test sırasında yakıt konusunada dikkat edermisin. ? Bakalım bu tork canavarının yemek durumu nasıl
300 km zor 1.6 bora redline civarında gezince 18 litre ortalama veriyor 100 km de normal kullanımda 8 - 8.5 litre civarı motosikletin redline civarında dolaşma ihtimali daha yüksek olduğu için yakıcaktır çok muhtemelen
bu adamlar (http://www.motorcyclenews.com/MCN/bi...nt/?&R=EPI-255) test etmisler, ve "34mpg" ortalama yakit tüketimi diyorlar.
34 miles-per-gallon. 1 gallon = 3.785 litre, 1 mile = 1.609 km
yani 34x1.609/3.785x15 = 216km menzil eder...
çok az ama öyle değilmi ?
valla ben hiç tahmin edemiyorum bir depoyla 300 km gidebileceğini.benim motorum 650cc 2 silindir artı enjeksiyonlu olmasına rağmen agresif kullanımda en fazla 280-300 civarı yakıyo.sonuçta burda 1670cc söz konusu.
he birde türkiye de satılma konusu var.valla caddelerde o kadar çok goldwing görüyorum ki,bu motoruda görürsem hiç şaşırmam.
Drift Religion
haberlerdeki hava raporuna göre yarin yagmur yagma ihtimali cok yüksekmis. testimizi ertelemek zorunda kalabiliriz...
evet, bugün ögleden sonra acan hava ile birlikte MT01'e binildi - ancak ben kullanmadim ve üclüye sonradan katilmak zorunda kaldim.
bizzat kullanmadigim icin pek birsey yazamiyacagim, sadece arkadaslarin dediklerini 2-3 cümleyle aktaracagim:
"mother of all vibrations" - "vibrasyonlarin anasi". bu alet tam, ama gercekten tam, bir chopper gibi calisiyor. durdugu yerde bile yan ayna öyle bir sarsiliyor ki isikta arkani görmen mümkün degil. devir yükseldikce bu sarsintinin frekansi yükseldiginden yan aynalar tekrar bir ise yaramaya basliyor.
ses desen aynen büyük (gercekten büyük) bir Harley Davidson gibi. yer gök inliyor valla. sehir icinde giderken gittiginiz yolda sizi fark etmeyen varsa emin olun ki o arkadas sagir.
MT01'in herseyi cok uc. alet büyük, sesli ve yine büyük, daha büyük, en büyük. cilgin birsey. hani H-D'lerden büyük motosiklet biliniyor. FAT BOY dedigin alet Schwarzenegger'in yaninda bile hala büyük durabiliyor. MT01 o kadar olmasa da genel görünüsü itibariyle beklenmedik derecede büyük. baska motosikletlerle yan yana duruken alet biraz daha iri duruyor, ama üstüne binince "büyükmüs!" diyerek aydinlaniyorsun. cok ilginctir ki agir olmasina ragmen yavas gitmedigin sürece bunu fark etmiyorsun. cok yavaslayinca agirlik merkezinin biraz yüksekte olmasindan dolayi kivrakligini kaybediyor ve biraz daha dikkatli kullanilmasi gereken bir arac oldugunu hissettiriyor. yani dar dönemecler / virajlar biraz dikkat istiyor.
tork deyince akan sular duruyor. Tork = MT01 = Tork. baska tork yok, MT01 var. cilgin birsey. neden adamlar 5 vites koymakla ugrasmislar anlayamadik. 3 tane yeterdi. 1 kalkmak icin, 2 gitmek icin ve 3 otoban icin. öyle 4 ve 5 biraz daha hizli gitmek isteyenler icin olabilir ama bu aletle hizli gitmenin pek bir özelligi yok. benim CBF500 gibi gidiyor, evet ara hizlanmalar "biraz" daha iyi ama bu motosikletin kullanis sekli otobanda eskitmek olmamali. bu alet, sehir icinde dikkat cekmek ve kara yolunda cocuklar gibi eglenmek isteyenler icin.
yakit tüketimi. yakiyor, iyi yakiyor. dolu depo (15 litre) ile yaklasik 170km yol yaptik ve isigi yandi. tabii ki burada kullanis seklimiz biraz daha "eglence" modundaydi. dag tirman, asagi in, dön tekrar tirman, sag dön tirmanmaya devam et ... (bu sene suya düsen Z750 planlarimi gelecek mart ayinda hayata gecirmeyi planliyorum, yaz ortasina kadar Z750 - FZ6N-S2 - CBR600RR üclüsünün videolarini bekleyebilirsiniz. orada "dag tirmanisindan" neyi kastettigimi daha iyi anlayacaksiniz)
ben niye kullanmadim: bu aleti görünce bir türlü sevemedim. neden tam bilemiyorum, herhalde su aralar gözüm sadece Z750 görmek ve üstüne Akrapovic veya Remus eksoz yakistirmakla mesgul oldugundan, bilemiyorum. ama sevmedim ve kullanmak istemedim.
vibrasyonu seven ve kisin motor üstünde üsme problemi olan arkadaslar bu MT01'e yönelsinler. hem cok eglenecekler hem de iyi isinacaklar - yazin ne yaparlar bilmiyorum ama kisin, biraz pahali da olsa, üsüme problemleri olmayacak.
resimlerini yarin felan koyarim, internette gayet güzel resimler var zaten. benimkiler sadece biraz daha "gercekci" görünecekler - yerde yag lekeleri (benzincide cekmistim de), arka planda calilar, felan ...
arkadaşım test yazın için çok teşekkürler. bu yaz başında bende mt-01 almayı düşünüyordum .hatta 3 veya 4 kez almaya gittim, hep son anda karar değiştirdim. ama aklımın bir köşesinde bu motor yatıyordu. geşke alsaydım dediğimde oldu. hatta şu anki motorumu verip mt-01 almayıda düşündüm motor hakkında duyduğum olumsuz tek şey sıcaklık konusuydu sürücüyü kavuruyormuş.vibrasyon hakkında bir şey duymamıştım yazını okuduğum çok iyi oldu. tekrar teşekkürler
arkadaslarla MT01 hakkinda konusurken en öne cikan konulardan biri hep vibrasyon oldu. kullanan iki kiside sürekli cok titrestigini söylediler. ikinci olarak da motorun saglam isindigini ve bacaklari güzel yaktigini anlatiyorlardi. buna ragmen inanilmaz torku sayesinde cok eglenceli bir motosiklet de dediler.
MT01 tam amaclanani yapmis, kocaman bir chopper motorunu naked bike'a uyarlamislar - bana acikcasi ters geldi ...
long live the king! long live the Z750!
z 750 de güzel istanbul trafiğinde bana yetiyor açıkcası. 6500 km yaptım hiç bir şikayetim yok. bmw nin servis ücretleri çok fazla olmasa direk gidip almıştım hayırlısı belki seneye.
Maaşallah tren gibi. Alacak olana kazasız sürüşler dilerim...
Buradan anlaşılıyorki sen ve arkadaşların teknik açıdan hiç incelemeden motoru analiz etmişsiniz.
Birincisi MT-01'in motoru chopper motoru değil. Bu motorun bloğu Yamaha warriordan alınmıştır, ancak motorun içindeki piston krank gibi parçaların ataleti
düşürülerek ve besleme sistemi de modifiye edilerek sportif karakterli bir motor elde edilmiştir. Bu düşük devir bandı ile kendine has bir karaktere sahip son derece kıymetli bir araçtır.
Birde vibrasyon konusuna açıklık getirmek lazım, kimi motorlar rölantide sallanarak çalışır(boxer bmwler gibi) ama dengeleyeci millerle üst devirlerdeki titreşimin genliğini düşük tutabilirler. Mesela yeni nesil r1200xx serisi bmwler böyle. Aynı şekilde ben de MT01i denedim. Bana göre de 2000-4000 devir arası vibrasyon son derece düşüktü.
Arkadaşlarının tecrübesini bilemeyeceğim ama MT serisi Yamahalar gibi özel motorları commuter olarak bile kullanılan z750 ile filan karşılaştırıyosanız bu işte daha çok yol katetmeniz gerekir
baktım inceledim v max'ın oğlan kardeşi ama daha uslusu gider bu akla gelen heryere gider hemde
bence çok tipsiz ama kaliteli motor
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)