Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yamaha MT01 testi ...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Gercekten cok merak ettigim bir alet.. Hatta bizzat kendim test etmek icin anırırdım bile.. Neyse siz test edin, bizde okuyalim en azindan Kolay gelsin..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul - Ankara
    bu makinanın teknik verileri hiç öyle hantal olucakmış gibi bir görüntü vermiyor hp gücü çok önemli değil maksimum hızına etki eder hp gücü nitekim naked bir motor çok yüksek maksimum hızlara da ihtiyacı yok ama 150 nm tork ve 270+80 kilo da sürücü desek 350 kilo ağırlık için inanılmaz bir değer çok iyi kalkış ve ara hızlanma değerleri olucağı kesin arkadaşımız da test edince nitekim belli olacaktır

  3. #23
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye ki? yaklasik olarak 300km menzil verir. motosiklet icin gayet normal yani ...
    Bu motor 15 litre yakıtla 300 km gidebileceğini düşünmüyorum. Gerçekten gidebiliyorsa yamaha'ya helal olsun demek lazım

    Açıkcası ben bu motorun benzini içiceğini düşünüyorum

    Test sırasında yakıt konusunada dikkat edermisin. ? Bakalım bu tork canavarının yemek durumu nasıl

  4. #24
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Test sırasında yakıt konusunada dikkat edermisin. ?
    edecegim. bu aletin motoruna daha cok araba motoru gibi bakin. 1.6 enjeksiyonlu araba 15litreyle asagi yukari 300km gitmez mi?

  5. #25

    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Trek 24 vites dağ bisikleti :D
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    edecegim. bu aletin motoruna daha cok araba motoru gibi bakin. 1.6 enjeksiyonlu araba 15litreyle asagi yukari 300km gitmez mi?
    Bence en fazla 200km gider. 1.6 araba 15 litre ile hele Megane sedan 150km anca gider..

  6. #26

    Üyelik
    12 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul - Ankara
    300 km zor 1.6 bora redline civarında gezince 18 litre ortalama veriyor 100 km de normal kullanımda 8 - 8.5 litre civarı motosikletin redline civarında dolaşma ihtimali daha yüksek olduğu için yakıcaktır çok muhtemelen

  7. #27
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    bu adamlar (http://www.motorcyclenews.com/MCN/bi...nt/?&R=EPI-255) test etmisler, ve "34mpg" ortalama yakit tüketimi diyorlar.

    34 miles-per-gallon. 1 gallon = 3.785 litre, 1 mile = 1.609 km
    yani 34x1.609/3.785x15 = 216km menzil eder...

  8. #28

    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Trek 24 vites dağ bisikleti :D
    çok az ama öyle değilmi ?

  9. #29
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    valla ben hiç tahmin edemiyorum bir depoyla 300 km gidebileceğini.benim motorum 650cc 2 silindir artı enjeksiyonlu olmasına rağmen agresif kullanımda en fazla 280-300 civarı yakıyo.sonuçta burda 1670cc söz konusu.

    he birde türkiye de satılma konusu var.valla caddelerde o kadar çok goldwing görüyorum ki,bu motoruda görürsem hiç şaşırmam.
    Drift Religion

  10. #30
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    haberlerdeki hava raporuna göre yarin yagmur yagma ihtimali cok yüksekmis. testimizi ertelemek zorunda kalabiliriz...

  11. #31
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    evet, bugün ögleden sonra acan hava ile birlikte MT01'e binildi - ancak ben kullanmadim ve üclüye sonradan katilmak zorunda kaldim.

    bizzat kullanmadigim icin pek birsey yazamiyacagim, sadece arkadaslarin dediklerini 2-3 cümleyle aktaracagim:

    "mother of all vibrations" - "vibrasyonlarin anasi". bu alet tam, ama gercekten tam, bir chopper gibi calisiyor. durdugu yerde bile yan ayna öyle bir sarsiliyor ki isikta arkani görmen mümkün degil. devir yükseldikce bu sarsintinin frekansi yükseldiginden yan aynalar tekrar bir ise yaramaya basliyor.

    ses desen aynen büyük (gercekten büyük) bir Harley Davidson gibi. yer gök inliyor valla. sehir icinde giderken gittiginiz yolda sizi fark etmeyen varsa emin olun ki o arkadas sagir.

    MT01'in herseyi cok uc. alet büyük, sesli ve yine büyük, daha büyük, en büyük. cilgin birsey. hani H-D'lerden büyük motosiklet biliniyor. FAT BOY dedigin alet Schwarzenegger'in yaninda bile hala büyük durabiliyor. MT01 o kadar olmasa da genel görünüsü itibariyle beklenmedik derecede büyük. baska motosikletlerle yan yana duruken alet biraz daha iri duruyor, ama üstüne binince "büyükmüs!" diyerek aydinlaniyorsun. cok ilginctir ki agir olmasina ragmen yavas gitmedigin sürece bunu fark etmiyorsun. cok yavaslayinca agirlik merkezinin biraz yüksekte olmasindan dolayi kivrakligini kaybediyor ve biraz daha dikkatli kullanilmasi gereken bir arac oldugunu hissettiriyor. yani dar dönemecler / virajlar biraz dikkat istiyor.

    tork deyince akan sular duruyor. Tork = MT01 = Tork. baska tork yok, MT01 var. cilgin birsey. neden adamlar 5 vites koymakla ugrasmislar anlayamadik. 3 tane yeterdi. 1 kalkmak icin, 2 gitmek icin ve 3 otoban icin. öyle 4 ve 5 biraz daha hizli gitmek isteyenler icin olabilir ama bu aletle hizli gitmenin pek bir özelligi yok. benim CBF500 gibi gidiyor, evet ara hizlanmalar "biraz" daha iyi ama bu motosikletin kullanis sekli otobanda eskitmek olmamali. bu alet, sehir icinde dikkat cekmek ve kara yolunda cocuklar gibi eglenmek isteyenler icin.

    yakit tüketimi. yakiyor, iyi yakiyor. dolu depo (15 litre) ile yaklasik 170km yol yaptik ve isigi yandi. tabii ki burada kullanis seklimiz biraz daha "eglence" modundaydi. dag tirman, asagi in, dön tekrar tirman, sag dön tirmanmaya devam et ... (bu sene suya düsen Z750 planlarimi gelecek mart ayinda hayata gecirmeyi planliyorum, yaz ortasina kadar Z750 - FZ6N-S2 - CBR600RR üclüsünün videolarini bekleyebilirsiniz. orada "dag tirmanisindan" neyi kastettigimi daha iyi anlayacaksiniz)

    ben niye kullanmadim: bu aleti görünce bir türlü sevemedim. neden tam bilemiyorum, herhalde su aralar gözüm sadece Z750 görmek ve üstüne Akrapovic veya Remus eksoz yakistirmakla mesgul oldugundan, bilemiyorum. ama sevmedim ve kullanmak istemedim.

    vibrasyonu seven ve kisin motor üstünde üsme problemi olan arkadaslar bu MT01'e yönelsinler. hem cok eglenecekler hem de iyi isinacaklar - yazin ne yaparlar bilmiyorum ama kisin, biraz pahali da olsa, üsüme problemleri olmayacak.

    resimlerini yarin felan koyarim, internette gayet güzel resimler var zaten. benimkiler sadece biraz daha "gercekci" görünecekler - yerde yag lekeleri (benzincide cekmistim de), arka planda calilar, felan ...






  12. #32
    cepni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2006
    Motosikleti
    vaR1
    arkadaşım test yazın için çok teşekkürler. bu yaz başında bende mt-01 almayı düşünüyordum .hatta 3 veya 4 kez almaya gittim, hep son anda karar değiştirdim. ama aklımın bir köşesinde bu motor yatıyordu. geşke alsaydım dediğimde oldu. hatta şu anki motorumu verip mt-01 almayıda düşündüm motor hakkında duyduğum olumsuz tek şey sıcaklık konusuydu sürücüyü kavuruyormuş.vibrasyon hakkında bir şey duymamıştım yazını okuduğum çok iyi oldu. tekrar teşekkürler

  13. #33
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    arkadaslarla MT01 hakkinda konusurken en öne cikan konulardan biri hep vibrasyon oldu. kullanan iki kiside sürekli cok titrestigini söylediler. ikinci olarak da motorun saglam isindigini ve bacaklari güzel yaktigini anlatiyorlardi. buna ragmen inanilmaz torku sayesinde cok eglenceli bir motosiklet de dediler.

    MT01 tam amaclanani yapmis, kocaman bir chopper motorunu naked bike'a uyarlamislar - bana acikcasi ters geldi ...

    long live the king! long live the Z750!

  14. #34
    cepni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2006
    Motosikleti
    vaR1
    evet z 750 iyi ama benim favorim k1200r

  15. #35
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı cepni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet z 750 iyi ama benim favorim k1200r
    lol. farkli siniflardaki aletler. yas biraz daha ilerlesin, para biriksin benimde gönlümde bir K1200R var. emekli olduktan sonra da R1200GT - R1200ST - K1200GT - K1200LT tarzi agir touring alet isterim.

    simdilik Z750 ve daglardaki virajlari istiyorum

  16. #36
    cepni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2006
    Motosikleti
    vaR1
    z 750 de güzel istanbul trafiğinde bana yetiyor açıkcası. 6500 km yaptım hiç bir şikayetim yok. bmw nin servis ücretleri çok fazla olmasa direk gidip almıştım hayırlısı belki seneye.

  17. #37

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Maaşallah tren gibi. Alacak olana kazasız sürüşler dilerim...

  18. #38

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslarla MT01 hakkinda konusurken en öne cikan konulardan biri hep vibrasyon oldu. kullanan iki kiside sürekli cok titrestigini söylediler. ikinci olarak da motorun saglam isindigini ve bacaklari güzel yaktigini anlatiyorlardi. buna ragmen inanilmaz torku sayesinde cok eglenceli bir motosiklet de dediler.

    MT01 tam amaclanani yapmis, kocaman bir chopper motorunu naked bike'a uyarlamislar - bana acikcasi ters geldi ...

    long live the king! long live the Z750!
    Buradan anlaşılıyorki sen ve arkadaşların teknik açıdan hiç incelemeden motoru analiz etmişsiniz.

    Birincisi MT-01'in motoru chopper motoru değil. Bu motorun bloğu Yamaha warriordan alınmıştır, ancak motorun içindeki piston krank gibi parçaların ataleti
    düşürülerek ve besleme sistemi de modifiye edilerek sportif karakterli bir motor elde edilmiştir. Bu düşük devir bandı ile kendine has bir karaktere sahip son derece kıymetli bir araçtır.

    Birde vibrasyon konusuna açıklık getirmek lazım, kimi motorlar rölantide sallanarak çalışır(boxer bmwler gibi) ama dengeleyeci millerle üst devirlerdeki titreşimin genliğini düşük tutabilirler. Mesela yeni nesil r1200xx serisi bmwler böyle. Aynı şekilde ben de MT01i denedim. Bana göre de 2000-4000 devir arası vibrasyon son derece düşüktü.

    Arkadaşlarının tecrübesini bilemeyeceğim ama MT serisi Yamahalar gibi özel motorları commuter olarak bile kullanılan z750 ile filan karşılaştırıyosanız bu işte daha çok yol katetmeniz gerekir

  19. #39
    işçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2009
    Şehir
    karacabey
    Motosikleti
    rks 150 titanic
    baktım inceledim v max'ın oğlan kardeşi ama daha uslusu gider bu akla gelen heryere gider hemde

  20. #40
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    bence çok tipsiz ama kaliteli motor
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)