Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

2007 Yamaha Fazer S2 yi yakından tanıyın!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 1000 / 2006
    Fazer dedik S2 dedik bekledik bekledik ve nihayet geldi Turkiye'ye.
    Beldeyama da bizleri kırmadı ve test için yeni S2 yi bizlere tahsis etti.
    Naçizhane bendeniz de 50.000 km. Fazer tecrübeme dayanarak motosikletin farklılıklarını (görsel ve teknik) sizlere aktarmaya çalışacağım.

    Sağlıklı bir karşılaştırma olabilmesi için 2 yeni motosikleti karşılaştırmak doğru olacaktı. Bu nedenle benim 2nci aldığım 0 Fazer ımla S2 yi karşılaştırdık.

    Öncelikle bir boy göstersinler bakalım bizlere





    Yeni S2 yi 250 km civarında kullandım.
    İlk İzlenimlerim : Motosiklete ilk bindiğimde hiç öyle yabancılık çekmedim. İlk dikkatimi çeken gösterge paneli oldu. Ve gösterge panelinin sağ ve sol taraflarının ne kadar boş ve plastiğinin kalitesiz görünüşü oldu. Gösterge paneli olan kısmın bu kadar boş olması beni rahatsız etti. Neyse bu konuya sonra geri döneceğim zaten. Marşa bastım motor çalıştı. Eeee bu benim bildiğim Fazer işte dedim içimden.

    Tek tek sunlar bunlar farklı diye yazmaktansa sizlere aklımda olan ve hissettiklerimi yazacağım. Zaten S2 nin mevcut Fazer lardan farklarını bu linkten okuyabilirsiniz.

    Bir Fazer kullanıcısı iseniz öncelikle baştan belirtmek isterim ki "fazla bir beklentiniz var ise bir kenara bırakın". Bu S2 bizim bildiğimiz Fazer.

    S2 de ilk denemek istediğim şey bir çok Fazer kullanıcısının da rahatsız olduğu gaz koluna verdiği aşırı tepkilerin düzelip düzelmediği idi. S2 ile yola çıkıp gaz kolunu eskiden kullandığım gibi kullanmaya başladım. Eeee aynıı. yine gaz koluna verdiği tepkiler rahatısız edici idi. Yine gazı kapatınca ve sonrasında yavaşça açmaya çalışsanızda hop diye atlıyor motor. Yani değişen hiçbir şey yok. Aksine üst devirlerde (8000 ve üstü) gaz koluna verdiği hassasiyet daha da abartı hal almış. On-Off düğmesi gibi çalışıyor üst devirlerde gaz kolu.

    Motosiklette farklı olan birşeyler vardı ama kısa sürede pek bir şey anlamamakla birlikte sesin farklı olduğunu fark ettim. Ozellikle kalkışlarda biraz hızlı ivmelenme gerçekleştirdiğinizde türbün gibi bir ses geliyor eksozdan. Hoş bir ses. Sonrasında incelediğim de ; ses oranlarının mevcut Fazer lar ile farklı olduğunu gördüm.

    Şöyle ki ;
    Standart Fazerlarımız da ses gürültü miktarı 93 db. iken, Yeni S2 de 91 Db e düşürülmüş. Sanırım Avrupa normları ile ilgili bir değişiklikten dolayı.

    Gidonun sağında kı kısımda bu etiketi siz de gorebilirsiniz.
    Fazer :


    Fazer S2


    Hissettiğim en iyi değişikliklerden birisi FREN ler idi. Mevcut Fazer larımızda ki fren kaliperlerin de 2 piston var iken yeni Fazer S2 de 4 piston bulunmaktaydı.

    şöyle ki ;
    04-05-06 Fazer larda ön kaliperlere iç taraftan baktığınız da 2 piston yuvasının boş olduğunu göreceksiniz.



    Fazer S2 lerde ise kaliperlerde 4 piston olduğunu ve bizde o boş olan kısmın dolu olduğunu görebilirsiniz.



    Gelelim bu 4 pistonun farkına. Kesinlikle 2 pistona gore 4 pistonlu kaliplerlerin farkını anında hissediyorsunuz. Kaliperlerin daha güçlü disklere tutunduğunu bilmek insanı güvende hissettiriyor. Nedense bana acaip güven verdi. Frenlerin iyileştirilmiş olması cok iyi.
    Bir enteresan izlenimde arka frenden edindim. Acaip bir şekilde iyi tutuyordu arka fren oysa bir değişiklik yoktu arka frende. Güçlü arka frene alışmak biraz zor diyebilirim. Çunku eski Fazer da bile çabuk kitlenme sorunu yaşayan kullanıcılar S2 de daha da dikkatli davranmak zorunda kalacaklardır. Ama alışılabilecek bir durum. Frenler için özetlersek; güzel değişiklikler olmuş.

    Unutmadan bu fren kaliplerlerini birebir eski Fazer larınıza monte edebiliyorsunuz. Sorunsuz çalışıyor mevcut Fazer larda da.

    Sürüş İzlenimlerim : S2 ye binmeden önce dıştan baktığımda önden daha alçak olduğunu gözle fark edebiliyorsunuz. Bu bir göz yanılması mı yoksa gerçekten alçak mı diye düşünerek üstüne binince bir fark olmadığını anlıyorsunuz. Sanırım yeni kafa karenajı bu şekilde bir izlenim edinmemize neden oluyor. Teknik olarak bir bilgi edinemedim bu konu ile ilgili. Ama dediğim gibi bir farklılık göremedim.
    S2 nin sürüş karakteri bildiğimiz Fazer ile aynı. Ama motorun yolda ki stabilitesi sanki daha iyi gibi idi. Özellikle gidonun hafifliği etkileyici idi. Tepkileri gayet stabil.
    Fakat yine eski problemimiz olan yuksek hızlarda ki ön tarafın hafiflemesi sorunu mevcut Fazer lar kadar olmasa da devam etmekte. 190-200 km/h ın ustunde yine ön taraf tepkileri korkutucu düzeylere çıkıyor. Biraz iyileşmesinin nedeni de ön çamurluğun dizaynına bağlıyorum. Önden gelen rüzgarı lastiğin yere daha fazla basması için dizayn edilmiş şekilde olması.



    Değişen ön camın etkisini ise çok fazla göremedim. 1.81 olan boyuma göre, önden gelen rüzgar yine kaskımın alt tarafında patlıyordu. Cam ın yuksekligi cok az daha fazla S2 de. 0.5 cm kadar daha yuksek. Bu da pek bir şey değiştirmemiş.



    En önemli değişiklerden birisi de yolcu peg lerinin konumu ve dizaynı. Mevcut Fazer a göre yolcu pegleri 3,5 cm. kadar daha aşşağı alınmış ve pegin üstü titreşimleri azaltma da yardımcı olacak lastikle kaplanmış. Artcılarının eski Fazer a göre daha rahat edeceği kesin.

    Bu arka peg kısmını komnple değiştirmek gerekiyor. Sadece Peg leri tutan demiri değiştirelim le olmuyor. Neden derseniz. bizim Fazer larımızda o kısım kaynaklı iken S2 de civatalı. Bu nedenle civataların bağlı olduğu dikey metal ile birlikte değiştirilmesi gerekiyor.



    Sürücü Peg konumunda hiçbir değişiklik yok.



    Gösterge panelinden de bahsedelim. Gösterge paneli yazının ilk başında da soylediğim gibi bir garip olmuş yerleşimi. Gösterge panelinin sağı ve solunun çok boş olması hoş durmamış. İşlevsilliğe gelince ise. Devir saatinin analog olması harika. Digital ekranında okunması gayet başarılı her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Motor sıcaklığı göstergesi ise digital olarak net motor sıcaklığını gösterecek şekilde tasarlanmış. (Örnek 72 derece gibi ).
    Ama devir göstergesi ibresinin ilk konumunun tam dik aşşağı olması daha hoş olacağı kanaatindeyim.

    S2 nin gösterge paneli görüntüsü şöyle :




    Yabancı bir arkadaşın çektiği videosu ise :



    Fazer ise:





    LASTİK :
    Motosikletin lastik anlaşması değişmemiş. Halen motosikeletin üzerinde Bridgstone lastikler gelmektedir.

    GÖRSEL OLAN DEĞİŞİKLİKLER :

    İlk göze çarpan Kafa karenajı oluyor. Daha kısa olan ön kafa karenajı ön sinyalleride açıkta bırakmış ve L bir parça ile kafa demirine tutturulmuş.

    Değimiş olan Sele kaplaması. Sele nin işlevsellği hiç değişmemiş diyebilirim. Ön kısmın biraz daha oyuk bir yapıya sahipp olması depo yu daha iyi kavramanıza yarıyor.
    Ayrıca boyu kısa olan kullanıclar icin de bir nebze olsun işe yarayabilir. Koltuk daha mı rahat ? diye sordugunuzu tahmin eder gibiyim.
    HAYIR daha rahat değil. Eski Fazer ile aynı. Sadece üst kaplaması değişmiş. Artçıya olabilecek bir artısı ise selenın uç tarafında ki kumaş kısmın öne doğru kaymayı biraz daha engelleyici seviyede olması.
    Resimlerde ki görüntü aldanmayın. S2 daha geniş gibi duruyor. Tamamen deseni ile alakalı
    S2 selesi birebir bizim motorlarımıza uyuyor.

    foto ile karşılaştırmak gerekirse :

    S2 Selesi :


    Fazer Selesi:


    Gidon (Didon):
    Yeni S2 nin gidonu cok daha şık duruyor bunu soylemek zor olmasa gerek. Gidonun orta kısmında ki kaplama gerçekten hoş görünüyor.
    Bu gidon ortasındaki kaplamayı mevcut Fazer larınıza uygulayabilirsiniz. Baglantı yerleri birebir uymaktadır.

    S2


    Fazer


    Arka Maşa :
    S2 deki yeni arka maşa daha ince yapıya ve daha estetik bir görüntüye sahip.


    Fazer


    Ön Çamurluk.
    S2 nin yeni çamurluğu görsel ve işlevsel olarak cok daha iyi.

    S2:


    Fazer


    Arka Yan Kapaklar:
    S2 de kullanılan yeni arka kapaklar dizayn olarak aynı. Fakat üzerindeki cıkartmalar farklı. Güzel bir desen uygulamıslar yan kapakların uzerine.
    Bu kapaklar da mevcut Fazer larımıza birebir uymaktadır. Fakat renk tutma gibi bir probleminiz olabilir Mavi ve Bordo da.

    S2 Yan Kapak :


    Fazer


    Ön Amortisor tüpleri S2 de SİYAH kullanılmışken mevcut Fazer larımzda GRİ olarak kullanılmış.
    Siyah daha bir güzel görnümüş.


    S2 de bir ekleme de KASK Kilidi olmuş. Motorun sol tarafında sele kilidinin hemen yanında kaskları kilitlemek için bir kilit entegre edilmiş.


    ÖZET ve YORUM :
    S2 ile mevcut Fazer larımı karşılaştırdığımızda çokta öyle elle tutulur bir fark olmadığını söylemek zor olmasa gerek.
    Klasik Fazer karakterine sahip ve kısmen bazı noktaları iyileştirilmiş bir motosiklet S2.
    Ama halen düzeltilmesi gereken noktaları mevcut. Bu eksiklikler de giderildiği takdirde Fazer vazgeçilmez bir motor olacaktır.
    Bir sonraki Fazer neslinin eksiklikleri giderilmiş şekilde çıkması ümidi ile.



























    NOT : Karşılaştırma 04-05-06 Fazer ile 07 model Fazer S2 arasında yapılmıştır. Yorumlar tamamen şahsıma aittir. Profesyonel bir test amacı ile yapılmamıştır.
    Sadece Fazer kullanıcılarına bilgi vermek amacı ile yayımlanmıştır. Eksikler ve hatalar içerebilir.

    Test: Aşkın Kaymaz
    Fotoğraflar : Barış ER

    Kaynak: Fazerturkiye.org









    saygılar,
    Volki34 bunu beğendi.
    FAZER 1000 / 2006 MODEL / BEYAZ
    www.motolab.com.tr
    www.yamahaturkiye.org


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Aşkın eline sağlık güzel bir inceleme olmuş.
    Dediğin gibi motorda ufak tefek değişiklikler yapılmış fazer makyajlandı desek daha doğru olur. Ama bu makyaj biraz pahalıya patlamış eski kasa ile bariz bir fiyat farkı var.

    Bende fuarda motoru inceledim yeni devir göstergesi güzel ama ön konsolda çok ufak kalmış pek şık değil benim hoşuma gitmedi.

    Ayrıca merak ettiğim bir nokta motor 2 kasa seçeneği ile satılıyor yeni kasa 98hp eski kasa 78hp, bu aradaki güç farkını motorda ne gibi düzenlemeler yaparak düşürdüler. Sadece AB standartları için mi böyle bir uygulama oldu.
    İki kasa seçeneği ile motor satılması bence iyi bir uygulama değil. Yamaha R6 modeli içinde yine aynı şekilde yapmıştı.

  3. #3
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    İştahım kabardı

    Teşekkürler ashkin.. Çok faydalı olmuş (:
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  4. #4

    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 1000 / 2006
    Erhan cım,

    78 Bg. lik olanında ki tahmin su sekilde. Fazer larımızın alt devirlerde ki tork egrisine baktigimizda seninde gorecegin gibi biraz zayif kalmasi 78 bg. likte duzelmis olabilir diye tahmin ediyorum.
    en kisa zamanda onun da testini yapacagim. sizlerle paylasirim.
    Bu arada 78 bg. lik Fazer in gaz kolu turu bizim mevcut Fazer larimizin yarisi kadar desem )
    FAZER 1000 / 2006 MODEL / BEYAZ
    www.motolab.com.tr
    www.yamahaturkiye.org

  5. #5
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Alıntı ashkin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada 78 bg. lik Fazer in gaz kolu turu bizim mevcut Fazer larimizin yarisi kadar desem )
    Demek ki ufak bir modifikasyonla 98bg. ye çevirilebilecek.
    Şaka bir yana ben teknik olarak nasıl bir değişikli yapıldığım merak ediyorum.
    Sanırım Yamaha tarafından da resmi bir açıklama yok. Bu konuyu araştıracağım.

  6. #6

    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 1000 / 2006
    ahha. yok sadece o kadar la degil )
    ECU de de degisiklikler yapılmış. Ama zihni sinir biz Turkler ECU yu de programlayıp 98 yaparız gibime geliyor
    FAZER 1000 / 2006 MODEL / BEYAZ
    www.motolab.com.tr
    www.yamahaturkiye.org

  7. #7
    arinrin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X9 250 Evo
    Super bir karşılaştırma, elinize sağlık
    Eğer bir gin vitesli motor alsam ilk düşüneceğim motor

  8. #8
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    sızı bı yerden tanıyormuyum
    ellerıne saglık askın abi..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  9. #9
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    tanissam ne tanismasam ne ayni makina yillardir, heralde dusenlere aciyip frene 2 kaliper koymuslar
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  10. #10
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Evet dediğin gibi ECU ile oynamışlar. Galiba avrupada 78bg de ndaha güçsüz modelleride satılıyor.

    Ne kadar çok Fazer şeçeneğimiz var

    FZ6 (2006 versiyon)
    FZ6
    FZ6 Fazer (2006 versiyon)
    FZ6 Fazer ABS (2006 versiyon)
    FZ6 Fazer
    FZ6 Fazer S2
    FZ6 Fazer S2 ABS

  11. #11

    Üyelik
    09 Mart 2007
    Şehir
    istanbul/bostancı
    Motosikleti
    cbr 125
    ellerıne saglık arkadasım guzel bır paylasım ve bılgılendırıcı sagoll
    ZAFERE KADAR DAİMA!!

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bu arada 78 bg. lik Fazer in gaz kolu turu bizim mevcut Fazer larimizin yarisi kadar desem
    Demek ki ufak bir modifikasyonla 98bg. ye çevirilebilecek.
    Bu fikri ben 6 ay önce race motor alıpda korkudan binemediğini söyleyen birine tavsiye etmiştim ;

    Bir ustaya yada bu işlerden anlayan birine danışıp, gaz koluna yada gazı çevirdiğinde karbiratör yada enjeksiyondeki hareket eden mandala fiziksel bir sınırlama koyabilirsin. Mesela gaz kolunu çevirdiğinde gaz teli sadec 1/4 oranında hareket edeceği için istemeden yada gaza gelerek yüksek devirlere çıkıp bir yere patlama olasılığın oldukca azalır.

    Tabi bu yapacağın, motorun ağırlığına ve dengesine alışana kadar ki düşmelerine engel olamaz hatırlatayım.
    Yamaha benden araklamış fikri

  13. #13
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Gayet güzel bir test olmuş, dergilerdekinden de daha açıklayıcı, teşekkür ederiz...
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  14. #14
    mabad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    ist.
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer
    cok guzel bi test olmuş..elinize saglık

  15. #15

    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 1000 / 2006
    Alıntı rayjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tanissam ne tanismasam ne ayni makina yillardir, heralde dusenlere aciyip frene 2 kaliper koymuslar
    dostum hayırdır dikkat ettimde test yazimi koydugum tüm motosiklet sitelerde hep aynı cevabi vermissin.
    Fazer ile ilgili kuyruk acın mı var (şaka)
    FAZER 1000 / 2006 MODEL / BEYAZ
    www.motolab.com.tr
    www.yamahaturkiye.org

  16. #16
    catma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA PCX 150 & YAMAHA MT 07
    ashkin test yazın için çok teşekkürler... Fazer S ve S2 serileri arasındaki farkları açık şekilde açıklamışsın, objektif bir karşılaştırma olmuş, tebrik ederim....
    PEUGEOT 103 SPORT>HONDA CBF 500>YAMAHA FAZER 600>HONDA CBF 1000>YAMAHA YBR125>SUZUKİ DL 650>HONDA VFR 800X>HONDA MSX125>YAMAHA MT07 & HONDA PCX 150

  17. #17
    super_meke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    varadero
    cok ıyı bı calısma yapmıssınız paylasımınız ıcın tesekkurler

  18. #18
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Fiyatlarıda bayağı farklı
    2006 model 16.000 YTL yenisi

    2007 model 19.750 YTL
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  19. #19
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    hmm fazla da bir fark yokmuş. bana farlarında bir değişiklik varmış gibi görünüyordu ama sadece makyzjdan kaynaklanan göz yanılsamasıymış.

  20. #20
    eskici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    kktc de sürgünde... 3 yıllık hasretlik yaşayacam belliki
    Motosikleti
    tiger250, nexus 500, virago 1100
    Alıntı ennginn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyatlarıda bayağı farklı
    2006 model 16.000 YTL yenisi

    2007 model 19.750 YTL
    eee anlatılan farklarlar bukadar edermiki???

    yani arada 3.750 ytl fark var
    KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
    MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU
    %0.1


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler