Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda XL 1000 V Varadero ayrıntılı testi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Bu seferki test konuğumuz Honda XL 1000 V Varadero.

    Varadero, adını Küba’nın varadero plajından almıştır. 20 km kesintisiz plaj tüm Dünyada oldukça ünlüdür.



    1999 yılında rakiplerinin büyük ve güçlü enduro-touring sınıfı motosikletlerine Afrca Twin ile rekabet edemeyeceğini anlayan Honda, bu sınıfta ciddi bir ürünle yer edinmek istiyordu. Oldukça heybetli ve şık olan ilk Varederoyu 1999 yılında kullanıcıların begenisine sundu.



    İlk nesil (1999-2002) Varadero’da zamanının oldukça ünlü V-Twin race maskineis olan Honda VTR 1000 FireStorm’un 996 cc lik karburatorlu motoru kullanıldı. Yenilenen ve güncel (2003 – 2006) Varaderoda ise bu motorun biraz daha geliştirilmiş ve enjeksiyon adapte edilmiş versiyonu bulunmakta.

    Motosikletimiz:







    Motoru alıp ilk benzinciden benzini doldurdum ve ofise getirip detayları incelemeye başladım.

    İlk olarak gözüme takılan şey kontak anahtarında kontak “on” pozisyonundan sonra bir pozisyon daha var. Bu pozisyonda, kontak kapalı ama dörtlü flaşör ikazı çalışıyor. Fakat maalesef bu pozisyonda iken ne direksiyonu kilitlelyebiliyorsunuz ne de anahtarı çıkarabiliyorsunuz. Yani acil bir durumda gece yol kenarında 4 lü ikazınızı çalıştırıp motosikletinizin yanından uzaklaşmanız mümkün değil. Çünkü anahtar çıkmıyor.





    Motosikletin sele altı bölmesinde kullanım kılavuzu ve takım çantası için yer mevcut ama ekstra bir genişlik sözkonusu değil. Aküye ulaşmak çok kolay. Seleyi açmak için, arka tutamağın altındaki kilidi kullanıyoruz. Sele iki parça gibi gorunse de aslaında tek parça.



    Motosikletin kontrol düğmeleri ve sistemi bilindik motosikletlerle aynı.
    Sağ kolda marş, sol kolda ise, 4 lü ikaz, uzun – kısa far hüzmesi, selektör, korna, sinyaller ve jikle mevcut.

    Sol kumanda



    Sağ Kumanda



    Motosikletin aynaları boyut olarak küçük olmasına rağmen işlevsel olarak oldukça büyük. Arkayı çok net ve olması gerektiği gibi gösteriyor. Bilindiği üzere yuvarlak aynalar motorun her yatış açısında arkadaki görüntüyü hiçbir kayba ugratmadan ve ölü nokta yaratmadan gösterirler..



    Test motosikletimizde yeni değiştirilmiş taze Metzeler Tourance lastikler vardı. Bilindiği üzere Metzeler Tourance ilk çıktıgı 99 yılından bu yana enduro- touring sınfının en optimum lastiği. Lastikler kuru yolda gayet başarılılar. Islakta dahi çok limit zorlamadıkça sorun yaşatma hissi vermiyor. Özellikle dağ yollarında Varadero-Tourance ikilisi birlikte çok keyifli bir gezi sunuyor sürücüye.



    Motosikletin oturuş pozisyonu, tam bir enduro oturuş pozisyonu. Peglerin yeri gayet guzel, ağırlığınızı pege verip motosikleti yönetmek çocuk oyuncağı gibi. İlk motoru teslim aldıgımda gidon biraz öne dogru ve daha dikti. Daha sonra göbekteki 4 cıvata vasıtası ile gidon u yaklaşık 2 cm kadar geriye aldım ve ben kendi adıma daha rahat ettim. Tabi bu sürücüden sürücüye değişebilir alışkanlıkların getirdiği bir sonuc çünkü.

    İlk motoru teslim aldığımda durdugu yerdeki agırlığı ciddi derecede korkutacak cinsten. 241.5 kilo boş ağırlığın üzerine 25 litre de benzin gelince insan “amanın ben bununla nasıl başa çıkarım” gibisinden düşünmekten kendini alıkoyamıyor. Ta ki 1. vitese takıp debriyajı bırakana kadar. O koskoca heybetli durdugu yerde yana giderse tutamam diye korktugunuz alet kalktıktan sonra tam anlamıyla “kuş” a dönüyor. Dar dönüşler dahi o kadar basit ve hafif ki insanı hayerete düşürüyor bunca agırlık nereye gitti diye düşünesi geliyor insanın.





    Varaderonun tarzı gereği en sevdigi yol bol virajlı dağ yolları. Bende bunu göz önüne alarak test parkurumu bu tarz bir yol seçtim. İstanbul çıkışlı, Yalova, Çınarcık, Armutlu, Gemlik, İznik, Karamürsel, Eskihisar, İstanbul şeklinde nerdeyse tamamı viraj olan yaklaşık 350 km lik bir parkur. Yola çıkıp motosiklete alışmaya başladıgınızda, heybetli görüntüsünün ardından ne kadar uysal ve emir dinleyen bir kişilik yattığını farkediyorsunuz. Varadero ile viraj dönmek gercekten çok büyük keyif. Dar yollarda ve sollamalarda, şanzıman oranlarının başarısı ortaya çıkıyor. 2. vites 80-90 km hızlarda hiç bagırmadan ve rahatsız olmadan rahat rahat yol alınabiliyor. Bu da virajlı yollarda ve sollamalarda, ani akselerasyon ve yavaşlamalarda çok sportif kullanıma izin veriyor. Ayrıca fren kullanımını da en aza indirgemek mümkün . Devamlı vites değiştirmek zorunda olmamak güzel. Sürat arttıkça sanki motosiklet kendisi yolu ve virajları biliyormuş gibi bir ahenk içinde yana yana süzülerek gidiyor. 17 yıllık motosiklet hayatımdaki sayılı keyifli yolculuklarımdan birini yaptım Varadero ile.

    Frenler konusunda Varadero rakiplerinden bir adım ilerde. Hem DUAL CBS hemde ABS bir arada sunulmuş. CBS (Combined Brake System ) yani kombine fren sistemi her iki freninde birlikte çalışmasını sağlıyor. Ön ve arka fren 3 pistonlu kaliperlere sahip. Kullanıcı arka frene bastıgı anda, arka fren kaliperinin 3 pistonunun ortadaki pistonu ön fren kaliperlerine basınç gönderiyor. Arada bir de delay valve dediğimiz geciktirici mevcut. Yani arkaya bastıgınız anda ön fren tutmuyor birkaç saniye basılı tutarsanız ön fren devreye giriyor.

    Arka kaliperimiz:



    Aynı şekilde kullanıcı ön fren manetini sıktıgında ise, arka frene güç gidiyor. Öndeki CBS çalışması biraz daha farklı, ön kaliperlerden soldaki kaliper direk maşaya baglı değil. Oynak bir parcaya bağlı kaliper ve bu parcanın üzerinde silindir ve piston mevcut. Ön fren sıkıldıgında kaliper, diski sıkarken doğal olarak dönme yönünde ileri bir basınc uyguluyor. Bu basınc da arka kalipere fren basıncı iletiyor. Motosiklet durduğu zaman ön freni sıkınca arka frene guc gitmiyor. Motosikletin hızına ve sizin ön freni sıkma gücünüze göre arka frene basınc gidiyor.

    Ön sol hareketli kaliper sistemi.



    Biraz daha yakından bakalım.



    Ön sağ kaliper standart.



    Bu sisteme bir de ABS eklenince, 140 la girdiğiniz bir virajın ortasında korkmadan frene asılabiliyorsunuz ve motosiklet çizgisini dahi bozmadan yavaşlıyor. Gercekten çok güven verici. Viraj içinde fren yapabilmek bir lüks. Tabi bu güveni kötüye kullanıp sınırları zorlamamak lazım.



    Motosikletin dizaynı göreceli bir kavram olmasına rağmen benim hoşuma gitti. Özellikle grenajlardaki sinyaller motoru daha sportif bir hale sokmuş. Keşke beyaz olsalardı bence daha şık olurdu.



    Ön camın 2 kademe yükseklik ayarı mevcut. Ama yine de benim gibi 1.90 lık insanlar için pek yeterli değil. Ekstra cam daha konforlu olur.

    Likit sogutma radyatörleri grenajın iki yanına monte edilmiş. Bu sayede ortadan giren hava iki yandan çok daha rahat şekilde çıkıyor ve çok saglıklı bir sogutma sağlıyor. 700 km kadar kullandım her yol ve şartta hararet ikazı 3. kademenin üstüne hiç çıkmadı. Ayrıca bu radyatör dizaynının bir artısı da ön tekerleğin attığı çamurlara ve uzun yoldaki böcek kelebek vs haşerata maruz kalıp hava gecişi tıkanmıyor.





    Sağ radyatörde fan mevcut.




    Far aydınlatması gayet yeterli. Uzun ve kısa hüzmeler görevini başarıyla yerine getiriyor. İstege bağlı Xenon takılırsa tadından yenmez.




    Amortisörler bozuk ve stabilize yolda da, düzgün asfaltta da hiç bir sorun yaşatmadı. Arka süspansiyonda rebound ve damper ayarı mevcut. Hemen koltugun altındaki bir kol vasıtası ile sertlik ayarı yapmak oldukça basit. Diğer ayar için ise düz bir tornavida yarıdmı ile amortisörün altındaki vidacık çevrilerek yapılıyor.



    Ön süspansiyolarda ise maalesef herhangi bir ayar bulnumuyor. Ama hiç keşke daha sert ya dayumuşak olsaydı dediğim bir an olmadı onca değişik yol tipinde kullanmama rağmen. Optimum bir sertlik secilmiş.

    Artçının konforu oldukça yeterli düzeyde. Ekstra bir rahatsızlık veya fazladan bir konfor sözkonusu değil. Ön sele de oldukça geniş ve sertliği uygun. Rahatsız edici bir durumla karşılaşmadım.



    Bence her motosiklette olması gereken ana sehpa bu motorda da yok maalesef. Opsiyonel olarak birkaç yüz € karşılığında takabiliyorsunuz. Ama bence verilen paraya değer. Zira 240 küsür kiloluk motosikletin ana sehpa olmadan zincirini yağlamak tam bir eziyet.



    Çift eksoza sahip motosikletin arkadan görünümü




    25 litrelik benzin deposunun menzili akıllı bir kullanımla 450 km nin üzerinde. Sakin kullanımda 5 redline kullanımda 6.7 litre gibi bir değer elde ettim. Benzin deposu yapısı oldukça geniş. Benzin ışığı yandıktan sonra depoda 4 litre benzin kalıyor. Sakin kullanımla 70 km götürebilir.


    Motosikletin boyutları Türk insanının aradığı gibi fazlasıyla büyük. O kadar buyuk ki yanına geldiğinizde insan dehşete kapılıyor. Durdugu yerde ben bunu nasıl zaptedeceğim diye düşünüyor insan.. Oysa yola çıktıgınızda korkulacak bir şey olmadıgını anlıyorsunuz.

    Gelelim motorumuzun karakteristik özelliklerine.

    Motosiklet, üstten çift eksantrikli 8 supaplı, likit sogutmalı 90 derece V2 motora sahip. Bu motor Honda VTR 1000 Firestorm dan alınmış. Fakat gücü biraz düşürülerek orta devirleri daha canlı hale getirilmiş. Motorumuz 8000 d/d de 94 HP güç üretirken, 6000 d/d de 98 NM tork üretiyor. Özellikle tork 2500 devirden sonra çok kararlı bir şekilde geliyor. 5000 devriden sonra tok bir homurtu ile motorun gaza verdiği ani tepkiler sebebiyle kendinizi race bir makinedeymiş gibi hissediyorsunuz. Denemelerimde 0-100 km 4.2 saniyede çıkabildim. Ama çok profesyonel bir dragcının elinde 4 saniyenin altına iner rahatlıkla.



    Yeni nesil Varadero’da motorla biraz modifikasyon yapılmış ve karburatorden enjeksiyona gecilmiş. Kullanıcılardan gelen feedbackler dogrultusunda, uzunca bir 6. vitesin de oldugu oldukça yumuşak vites gecişleri olan bir vites kutusu adapte edilmiş. Özellikle değinmeden edemeyeceğim bir konu da vites oranları. Bu kadar güzel seçilmiş vites oranları ilk defa görüyorum. Her vites için keşke biraz daha kısa olsaydı ya da keşke bu vites biraz uzun olsaydı diye hiç düşünmedim. 6 .viteste 150 km/h @ 5000 rpm, 210 km/h @ 7000 rpm. Ve elinizde daha gaz oldugunu bilmenizi isterim. Yüksek yapısına rağmen yüksek süratten ve de rüzgardan hiç etkilenmiyor diyebilirim. Ama lastik hava basınçları çok önemli.



    Sonuç olarak, Honda XL 1000V Varadero fiyat/performans olarak oldukça iddialı bir model. Birçok rakibinde olmayan ABS destekli Dual CBS, yol bilgisayarı ile bir adım öne çıkmayı başarıyor.



    TEKNİK ÖZELLİKLER


    Motor: 90 derece V-2 silindirli, likit sogutmalı, DOHC, 8 supaplı
    Yakıt sistemi: PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu
    Çap: 98.0 mm
    Strok: 66.0 mm
    Max Güç: 94 HP @ 8.000 RPM
    Max Tork: 98 NM @ 6000 RPM
    Silindir hacmi: 996 cc
    Çalıştırma: Elektrikli marş
    Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
    Aktarma sistemi: Zincir
    Vites kutusu: 6 ileri vites
    Vites oranları:
    1. : 2,57
    2. : 1,68
    3. : 1,29
    4. : 1,10
    5. : 0,96
    6. : 0,85
    Kaster açısı: 27º 30’
    Akü: 12V 18 Ah
    Ön lastik: 110/80R 19
    Arka lastik: 150/70R 17
    Ön fren: Üç piston kaliperle donatılmış 296 mm çapında çift disk.
    Arka fren: Üç piston kaliperle donatılmış 256 mm çapında tek disk.
    Uzunluk: 2,290 mm
    Genişlik: 924 mm
    Yükseklik: 1,509 mm
    Aks aralığı: 1,559 mm
    Yerden yükseklik: 180 mm
    Kuru ağırlık: 241 Kg
    Yakıt deposu: 25 litre
    mehmetenis bunu beğendi.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Kuru ağırlık: 241 Kg
    Off, Allahtan hayalim transalp
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  3. #3
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    çok profesyonel bi test olmuş almayı düşünenler için çok faydalı teşekkürler

  4. #4
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Uzun süredir testlerini göremiyorduk. Güzel olmuş Eralp abi. Ellerine sağlık


    Fiyatını göremedim.

    Fiyatı: HONDA XL 1000V ABS VARADERO > 27.000 YTL



  5. #5

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    1.jenerasyonunu kullanmıştım.gerçektende harika bir makina.ama en az 1 85 olmak lazım zaptedebilmek için.benim gibi 1 70 olunca olmuyor

  6. #6
    kadavra450 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    test için çok teşekkürler ama keşke kadranların olduğu yerinde fotoğrafını çekseydiniz.

    birde ben bayılıyorum bu touring/enduro motorlara yauv...
    Ho :RED
    H1 :KABUL

  7. #7
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    severek okudum test yazısını daha bol test yazıları okumak lazım .

    aklıma ilk takılan soru yakıt sarfiyatı oldu transalple nerde ise aynı hatta red line yani devirli kullanımda transalptende az yakıyo..bu işin mantığı nedir.her iki motorda v2 güçleri arasında ciddi farklar var ama yaktıkları yakıt aynı
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #8
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    yakıtının az olması sanırım enjeksiyon teknolojisinden. kullanıcılarından duyduğuma göre boyut ve ağırlık olarak büyük olmasına rağmen kullanırken çok rahatmış.

    herşeyiyle mükemmel bir motosiklet gibi gözüküyor. ayrıca çok karizmatik
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  9. #9
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklıma ilk takılan soru yakıt sarfiyatı oldu transalple nerde ise aynı hatta red line yani devirli kullanımda transalptende az yakıyo..bu işin mantığı nedir.her iki motorda v2 güçleri arasında ciddi farklar var ama yaktıkları yakıt aynı
    Abi sende taktın TA ya haa milleti vazgeçirmeye çalışıyorsun

    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herşeyiyle mükemmel bir motosiklet gibi gözüküyor. ayrıca çok karizmatik
    Hee öyle de çok büyük be
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  10. #10

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NS300 Forza
    Varadero; tek kelimeyle muhteşem. İnsan inceledikçe kendini kaptırıyor sanki kendisinde bir tane varmış ta öylesine inceliyormuş gibi ama olmayışının gerçekliğini şöyle monitörün basından uzaklaşınca anlıyorsun ve içini bir hüzün kaplıyor. Bu iş bir hastalık degildir de nedir.

    Eralp abi teşekkürler test için.

  11. #11
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    gayet akici ve her insanin anlayabilecegi bi dilde anlatmissiniz tebrikler..bide yol bilgisayarini ve on paneli gosterseydiniz..tam super olacak.. tekeskkurler..
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  12. #12

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Maşallah, at gibi makine
    Teşekkürler Eralp abi, yine döktürmüşsün, eline sağlık.
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  13. #13

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Eraplt abi honda motor merkezinde cbf 150 yi test ederken bende oradaydım. Bana abi için bir derginin test sürüşçüsü demişlerdi. O yüzden yanına gelip tanışma fırsatı bulamamıştım .Varadero için söyleyebileceğim en büyük şey: ayrınıtların ve işçiliğin muazzam olduğudur.İnsan sadece selesinde oturmaktan bile heyecan duyuyor. Benim varadero ile resimlerim:



    Yanda gözüken motor honda cbf 150, daha piyasaya çıkmamıştı. eralpt abi motoru oraya park edince bende tepesine çıkma şansı buldum

    not: Elbette motor hocalara ait oldugundan, takdir edersiniz sürme şansım olmadı ama cbf ile birkaç metre bu şansı yakaladım
    Kask tak!

  14. #14
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    eralp abi eline saglik cok iyi olmus calisma.
    buyuk zevkle okudum testi
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  15. #15
    Police - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    Samsun
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

  16. #16
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    eralpt ELİNE SAĞLIK GERÇEKTEN GÜZEL Bİ MOTOR. YANİ BEN ŞAHSEN MOTOR DA BİRAZDA GEÇMİŞİM OLSA TEK KARARIM HONDA OLURDU ZATEN..
    BENİM İŞYERİNİN ÖNÜNE VARADEROLU POLİSLER GELİYOR.BEN SADECE BAKMAKLA KALIYORUM BİR İKİ DE RESİM ÇEKİYORUM
    KIRMIZI BOĞA..

  17. #17

    Üyelik
    13 Mayıs 2007
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    honda cbr 125r yamaha bws
    öncelikle selamlar ben gökhan aranıza yeni katıldım umarım diğer arkadaşlar gibi benlede uyum içerisinde olmanızı diler saygılarımı sunarım bide abal üzülme senin de olur

  18. #18
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Tam uzun yol makinası
    252525

  19. #19

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    2007 honda shadow
    bir abimizde var inanılmaz memnun ve her fırsatta uzun yola vuruyor kendini...Paylaşım için teşekkürler

  20. #20
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    motorize polis ekiplerinde de bu motordan var. sesi harika bence...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler