Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni Kasa Tvs Apache 150 İnceleme-Test

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Merhaba;

    Ülkemizde commuter kategorisinde en çok tercih edilen motosikletlerden biri olan Tvs Apache Rtr 150'nin incelemesiyle karşınızdayız.

    2014 yılında ufak bir revizyona giren Tvs Apache 150,yeni kasasıyla bir önceki kasaya nazaran göre biraz daha albenili bir görüntüye sahip.

    Ybr ve Cbf’ten daha güçlü,daha performanslı bir motor bloğuna ve daha sportif bir tasarıma sahip olması Tvs Apache’nin belirgin özelliklerinden.

    Motosiketin teknik özellikleri şu şekilde;





    İncelemeye sağ gidondan başlayalım;



    Sağ gidonda;
    -Marş düğmesi
    -Far On-Off düğmesi
    -Switch Stop (Motor Durdurma Düğmesi) yer almakta.

    Sol gidonda ise;
    -Korna düğmesi
    -Sinyal lambası düğmesi
    -Uzun-kısa far düğmesi
    -Selektör düğmesi mevcut.




    Ön far tasarımı.



    Ön far ampulü ise Halojen HS 12V, 35/35W.
    Gece sürüşlerinde orta seviyede bir aydınlatmaya sahip.

    Göstege panelinde ise;
    Dijital hız göstergesi
    Devir göstergesi mevcut

    Devir göstergesi üzerinde üç adet sembol bulunmakta.

    Bunlar sırasıyla;

    1- Yakıt uyarı göstergesi lambası
    Yakıt düşük bir seviyeye geldiğinde yakıt uyarı lambası birkaç km boyunca sürekli olarak yanar. Bu durum sürücüye motosikletin yakıt seviyesinin düşük olduğu ve bir an önce doldurulması gerektiği konusunda uyarı verir.

    2- Servis hatırlatıcı gösterge lambası

    Bakım süresi geldiğinde, servis hatırlatıcı gösterge lambası kontak anahtarının On konumuna çevrilmesi ile birlikte 10 saniye yanar, bu durum motosikletin bakımı yapılana kadar devam eder

    3-Akü şarj göstergesi lambası.

    Akünün şarj edilmesi gerektiğinde (düşük akü) akü sembolü ile birlikte kırmızı renkte bir gösterge lambası yanar.

    Dijital Hız Göstergesi ise oldukça zengin detaylara sahip;

    Göstergenin hemen altında üç adet lamba bulunmakta.

    Bunlar;
    1. Uzun far gösterge lambası
    2. Boş vites gösterge
    3. Sinyal gösterge lambası




    Göstergede ise ;
    Dijital saat
    Yakıt göstergesi.
    Hız göstergesi ( Hızınızı kilometre/saat cinsinden gösterir.)
    Kilometre sayacı
    Mesafe göstergesi A ve B
    Yüksek hız göstergesi (Top speed)
    En kısa zaman göstergesi (0-60 km)
    Kilometre sayacı.





    Benzin Deposu;


    Yakıt deposu kapasitesi : 16,0 litre (rezerv dahil)
    Rezerv : 2,5 litre


    Sele;

    Oldukça rahat,konforlu.
    *Sele yüksekliği : 790 mm

    Motor Bloğu:



    4 zamanlı, hava soğutmalı, tek silindirli OHC
    10,4 kw(yaklaşık 14 hp) 8500 d/dk
    Maksimum tork (Nm) : 12,5@6000 d/dk

    Güç bakımından bu motor bloğu ybr ve cbf’e göre daha güçlü.
    Tork değerleri yine ybr’den güçlü (ybr’nin 125 cc olduğunu unutmamak gerek)
    Cbf ile aynı.

    Motosiklet gerçekten rakiplerine nazaran oldukça seri. Hızlanma ve top speed olarak rakiplerinden daha önde. Özellike 90-105 km/h arasında giderken bile gaz açtığınızda motosikletin verdiği tepki ybr ve cbf’e göre daha güzel.

    Eğimi görünce ve biraz rüzgarı arkanıza alırsanız 120 km/h’lara çıkması kolaylaşıyor. Biraz daha zorlarsanız 130’lara çıkıyor. Ben 130’a kadar çıktıktan sonra tamam bu kadar yeter dedim. Tabi ön dişli modifikasyonu ile bu hızı daha yukarı çekmek mümkün.
    Ancak çok gerekli bir durum değil bu. Neticede şehir içi ve a noktasından b noktasına ekonomik yolculuklar için tasarlanmış bir commuterdan bahsediyoruz.

    Stabil 90-95 km hız ile uzun yolda gayet güzel yolculuk etmek mümkün. Bu hızlarda sollama için gazı çevirdiğinizde motosikletin ben gitmiyorum,vites düşür dememesi,gaza halen tepki veriyor olması gerçekten güzel bir detay.

    Motor bloğunun sağlamlığı konusunda ticari maksatla motosikleti kullanan kurye arkadaşlarımızın motor üstünde yapmış olduğu kilometreler ve motosikletin yıllardır piyasada tutunuyor olması bizim için gerekli referansı vermekte.

    Gelelim titreşim konusuna. Motor bloğu dediğimiz gibi sınıfının en güçlüsü. Bu gücü sağlarken biraz titreşim söz konusu. Yüksek devirlerde elcik ve peglerde hissedilir derecede var. Hatta 110 km/h’dan sonra aynalarda biraz bulanıklık söz konusu.

    Ancak bu zangır zangır ,böbrek taşı düşüren tarzda bir titreşim kesinlikle değil.

    Uzun yolda mola verdiğinizde ya da yolculuğunuzu tamamladığınızda titreşimin verdiği olumsuz bir hissiyatla karşılaşmadım ben. 2 saatlik 150-160 km’lik şehirler arası yolculuğumda 90km'nin altına düşmeden,yüksek devirlerde yani titreşimin arttığı devir aralığında yapmış olduğum sürüşün sonunda beni kesinlikle titreşim rahatsız etmedi.

    Tabi göreceli bir kavram bu titreşim konusu. Bizim rahatsız olmadığımız bu titreşimden bir başkası rahatsız olabilir.

    Ancak motosikletin uzun yolda cbf ve ybr’ye çok daha güzel performans gösteriyor olması oldukça keyif verici bir unsur.

    Ayrıca motosiklette ayak marşı da mevcut.

    Karbüratör ;Mikuni BS-26

    Motosiklet gerçekten yakıt olarak rakipleri gibi az yakan bir özelliğe sahip.
    Kullanıma bağlı olarak 100 km/de 2.4-3.0 arası ortalama değerler söz konusu.


    Egzoz.

    Ön fren;
    270 mm disk fren.

    Arka fren.
    130 mm kampana fren.

    Tvs Apache'nin frenajı oldukça güzel. Lastiklerin daha iyi bir takım lastikle değiştirilmesi frenajı kusursuz hale getirebilir.

    Lastikler;


    Lastik ebadı Ön : 90/90 x 17 (İç lastiksiz)

    Arka : 110/80x17 (İç lastiksiz)

    Rakipleri gibi Tvs Apache’nin de stok lastikleri maalesef ki yol tutuşu bakımından çok güven vermiyor.
    Değiştirmekte fayda var.

    Ön amörtisörler;



    Arka amörtisörler
    Ters monotüp, gazlı, dikdörtgen salıncaklı, 5 kademede ayarlanabilir amortisörler.


    Stop/fren lambası;

    LED göstergeler (0,5W/3,5W)

    Motosiklette orta ayak ve yan ayak mevcut.



    Oturuş Pozisoyonu



    Birkaç genel resim;







    Son olarak;

    Tvs Apahce rakipleri Cbf 150,Ybr 125,Cb 125 gibi modeller içinde en güçlüsü,en performanslısı olarak dikkat çekiyor.
    Tasarımı dikkat çekici. Hatta 2011'de tasarım değişikliğine giden Yamaha Ybr 125'in,Tvs Apache'nin tasarımına benzediğini söylemek mübalağa olmayacaktır.
    Oturuş pozisyonu ybr ve cbf kadar dik değil.
    Yakıt konusunda oldukça ekonomik,sağlamlığı kanıtlanmış.
    Gücün getirdiği bir titreşim var diyebiliriz.

    Motosikletin artıları
    *Kategorisinde en güçlüsü
    *Kategorisinde tasarım olarak en albenilisi
    *0-80 km'ye kadar hızlanması çok iyi. (Bir commutera göre)
    *Dijital gösterge.

    Motosikletin eksileri
    *Rakiplerine nazaran titreşimli olması.
    *Servis ve bayi ağının rakipleri kadar yaygın olmayışı.
    Bknz: http://www.tvsturkiye.com/bayiler.asp

    Nisan 2015 itibari ile fiyat:5.880 Tl

    Faydalı ve fikir vermesi ümidiyle...
    t.madde, karadenizz, Pisman ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Objektif ve güzel bi inceleme olmuş.. Almayı düşünen kafası karışık olan arkadaşlara fikir verecektir.. Elinize sağlık ..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  3. #3

    Üyelik
    18 Mart 2014
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Tracer700
    kendimde 3 kötü özelliğini yazayım 1.cisi ön amörtisör çok fazla yumuşak2.cisi orjinal lastikleri kötü ebatlarında lastik seçeneği fazla yok3. cüsü de malum titreşimi bazen ben rahatsız oluyom bazende aklıma bile gelmiyor ruh halime göre diğer türlü üçüncü senem hiç bir arızasını görmedim
    EneS_Turker bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir Ödemiş
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    İnceleme çok güzel olmuş elinize sağlık en yakışıklı 150cc tartışmasız fiyatı beni aşmasaydı kesinlikle drift yerine alacağım ilk motorum bu olurdu

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Objektif ve güzel bi inceleme olmuş.. Almayı düşünen kafası karışık olan arkadaşlara fikir verecektir.. Elinize sağlık ..
    Çok teşekkür ederim,sağolun.

    Alıntı orh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendimde 3 kötü özelliğini yazayım 1.cisi ön amörtisör çok fazla yumuşak2.cisi orjinal lastikleri kötü ebatlarında lastik seçeneği fazla yok3. cüsü de malum titreşimi bazen ben rahatsız oluyom bazende aklıma bile gelmiyor ruh halime göre diğer türlü üçüncü senem hiç bir arızasını görmedim
    Katkınız için çok teşekkürler,kazasız,belasız keyifle sürüşler dilerim size.

    Alıntı fatih581 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnceleme çok güzel olmuş elinize sağlık en yakışıklı 150cc tartışmasız fiyatı beni aşmasaydı kesinlikle drift yerine alacağım ilk motorum bu olurdu
    Teşekkürler,her motosikletin kendine göre bir güzelliği var. Drift'te çok keyifli bir motosiklet

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İnceleme güzel olmuş, teşekkürler. Açıkçası motora balansör koymayıp alınan 14 BG güç bir şey ifade etmiyor. Bu Hintlilerin artık herkes gibi balansörlü motor yapmaya başlamaları lazım. Titreşimi yüzünden ve o fiyatıyla bunu kesinlikle almam. Bir de şunu merak ediyorum, adı titreşimle anılan pahalı bir motosikleti hiçbir bayide test ettirmeyen distribütör neyine güveniyor acaba ?
    figodayi bunu beğendi.

  7. #7
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Mod olarak uğraşıp böyle detaylı ve güzel bir inceleme yapmanız çok iyi olmuş,almak isteyenlere yardımcı olacaktır bu konu

  8. #8
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Uğur emeğine sağlık. Güzel inceleme olmuş.
    Bende bişey ekliyeyim. Apachenin oturuş pozisyonu commuterden çok racing havasında. Uzun boyluların rahat edemeyeceği kesin.
    Ama hakikaten makina güzel gidiyor. Ve yakışıklı. Hakkını yemiyelim.
    Titreşimi de yorucu değil. Ama var.
    Genede ybr ve muadillerini tercih ederim. Hemm parçası ucuz hem yağ yakmaz.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnceleme güzel olmuş, teşekkürler. Açıkçası motora balansör koymayıp alınan 14 BG güç bir şey ifade etmiyor. Bu Hintlilerin artık herkes gibi balansörlü motor yapmaya başlamaları lazım. Titreşimi yüzünden ve o fiyatıyla bunu kesinlikle almam. Bir de şunu merak ediyorum, adı titreşimle anılan pahalı bir motosikleti hiçbir bayide test ettirmeyen distribütör neyine güveniyor acaba ?
    Yorumunuz ve katkınız için ben teşekkür ederim.

    Alıntı CrosseR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mod olarak uğraşıp böyle detaylı ve güzel bir inceleme yapmanız çok iyi olmuş,almak isteyenlere yardımcı olacaktır bu konu
    Teşekkür ederim,almak isteyipte kafasında acabaları olanlar için ufakta olsa bir fikir verebildiysek ne mutlu

    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur emeğine sağlık. Güzel inceleme olmuş.
    Bende bişey ekliyeyim. Apachenin oturuş pozisyonu commuterden çok racing havasında. Uzun boyluların rahat edemeyeceği kesin.
    Ama hakikaten makina güzel gidiyor. Ve yakışıklı. Hakkını yemiyelim.
    Titreşimi de yorucu değil. Ama var.
    Genede ybr ve muadillerini tercih ederim. Hemm parçası ucuz hem yağ yakmaz.
    Tahsin abi teşekkür ederim.
    Gücün getirdiği bir titreşim var. Commuterlar içinde de dediğin gibi oldukça albenili.
    Ben keyif aldım açıkçası tvsnin sürüşünden

  10. #10
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur emeğine sağlık. Güzel inceleme olmuş.
    Bende bişey ekliyeyim. Apachenin oturuş pozisyonu commuterden çok racing havasında. Uzun boyluların rahat edemeyeceği kesin.
    Ama hakikaten makina güzel gidiyor. Ve yakışıklı. Hakkını yemiyelim.
    Titreşimi de yorucu değil. Ama var.
    Genede ybr ve muadillerini tercih ederim. Hemm parçası ucuz hem yağ yakmaz.
    Tvsler yağ mı yakıyormuş tahsin abi ? Cbf mi bu ?
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  11. #11

    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    Hatay
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125st
    Balansörsüz yada düşük ağırlıklı balansör ile cbf de 14 hp güç verir.

  12. #12

    Üyelik
    17 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda cbf
    Merhabalar motordan anlayan abilerime gelsin soru ben ogrenciyim bu motoru almayi dusunuyorum ama bir abim dedi cok yol yapcaksan bakimi seni zorlar 2000 km de bir bakim yapmak lazimmis bilgisi olan yazabilirmi

  13. #13
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı Arif1628 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar motordan anlayan abilerime gelsin soru ben ogrenciyim bu motoru almayi dusunuyorum ama bir abim dedi cok yol yapcaksan bakimi seni zorlar 2000 km de bir bakim yapmak lazimmis bilgisi olan yazabilirmi
    bakım dediği yağ zincir 2500 de bir yağını değiştirirsin arada zinciri yağlarsın standart şeyler her motorda olan
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  14. #14

    Üyelik
    17 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda cbf
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakım dediği yağ zincir 2500 de bir yağını değiştirirsin arada zinciri yağlarsın standart şeyler her motorda olan
    Tesekkurler abi baya bilgin var senin yav

  15. #15
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı Arif1628 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler abi baya bilgin var senin yav
    hayır tam tersi çokta bilgili değilim forumu takip ediyorum bende birşeyler öğrenmek için öğrendiğim çoğu şeyide buradan öğrendim
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  16. #16
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Resmi sitede 8700 lira fiyat yazıyor. Açıkçası aynı paraya activa alırım. Sonuçta iş harici kullanacağım bir vasıta. İş için alınacaksa bence şu iki nedenden dolayı ben almam ; titreşim ve rahatsız oturuş pozisyonu.

  17. #17
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resmi sitede 8700 lira fiyat yazıyor. Açıkçası aynı paraya activa alırım. Sonuçta iş harici kullanacağım bir vasıta. İş için alınacaksa bence şu iki nedenden dolayı ben almam ; titreşim ve rahatsız oturuş pozisyonu.
    hocam piyasası olmadığı için 6 bine 0 gibi 2. eller var bu motoru 0 almak saçma ben ne kadar yapmış olsamda bu hatayı
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  18. #18
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Motorunla barışık olmayı, elde olanın kıymetini bilerek kabullen. Benim hiç motorum yok, apache de olsa razıyım valla. Ama çok param olsa bunu sıfır almam tabi.

  19. #19

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Arif1628 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar motordan anlayan abilerime gelsin soru ben ogrenciyim bu motoru almayi dusunuyorum ama bir abim dedi cok yol yapcaksan bakimi seni zorlar 2000 km de bir bakim yapmak lazimmis bilgisi olan yazabilirmi
    2 lt yağ 20 tl, yağ filtresi 15 tl 35 yapar. 20 tl ye de kendine 17mm ve 8mm anahtar alır kendin yağı boşaltır yenisini doldurursun. yapamam dersen motorcu 20 tl ni alır. 2000 km için çok değil bence. bujisi 150000km gidiyor. hava filtresi değişimi 8000km. sen düşün.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler