Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KLX 250 Test İnceleme Değerlendirme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Yaklaşık 1 ay önce aldığım fakat vakit ayırıp binemediğim yeni motorumu sizlerle paylaşıp deneyimlerimide aktarmak istedim.


    Motosiklete atladığım gibi Arnavutköy ormanına doğru yola koyuldum.

    İstanbul Bahçelievler-Arnavutköy arası yaklaşık 26 km ve yolun tamamına yakını otoyol.

    Depoyu Şirinevler Opette fulledim Km sıfırladım.

    Dönüşte de aynı Opete girdim ve tekrar depoyu fulledim. Km bilgiside yine opete vardığımdaki son ölçümdür.







    Genel olarak ivmelenme harika. 2. vites çok uzun ve trafik yada arazide size ne isterseniz yapma fırsatı veriyor.
    Oturuş pozisyonu ve aynalar boy-kilo durumuna göre değişiklik gösterecektir. Oturuş pozisyonu bana gayet uygun olsada aynalardan özellikle de sol aynadan pek birşey görmek mümkün değil. Motorun doğası gereği ayna çok da önemli değil. Trafikde binecekseniz çeşitli aparatlarla bunu halledebilirsiniz.

    İstanbul yollarında çukurlardan geçtiğinizde çok sallamıyorsunuz çünkü etkilenmeniz mümkün değil.

    Bütün gün defalarca ormanın heryerine girip çıktım yol var yok önemli değil ) Hiçbir rahatsızlık vermiyor. Motorda isteksizlik yok. "Gazı ver az da dengede dur ben giderim" diyor.


    Bi ara yolumuzu küçük bir orman sakini kesti.


    Ve Selfie miz )



    Amacım hem kendimi hemde motoru test etmekti. İkimizin neler yapabileceğini merak ediyordum

    Orman içinde ne için var olduğunu anlamadığım bir yol vardı. Fotoğrafı aşağıda.

    Çok dik bir rampa kayalık ve taşlık olan bu rampadaki açı 30 ila 40 derece arasında değişiyordu. Yaklaşık 200 metrelik bu rampada 1. vitesde hiç durmadan çıkabildim. Motor adeta ben buralara aitim diyordu.




    Burasıda o rampanın başlangıç noktası Sazlıdere baraj gölü.



    Orman içinde birçok yol var ve neredeyse tamamı 4 tekerlerin girmemesi için kum tepeleri ile kapatılmış durumda. Tepeyi aşıp devam ettiğinizde ormanda tek başınasınız.

    Rasgele bütün yollara girip olabildiğince gezdim. Yolların çoğu bozulmuş yağmur suları yarım metreyi aşan yollar yapmış kendine.

    Ve ben bu kanallardan birinden geçemiyorum.


    Motor Karter üzerinde asılı kaldı.



    Yol dik bir yokuş ve benim de yönüm yukarı.





    Yaklaşık 10 dakika burayı aşmak için uğraşıyorum ama olmuyor.

    Hava çok sıcak. Dinleniyorum. Biraz kendime geldikten sonra tekrar deniyorum. İkinci 10 dakikada motoru kurtarmayı başarabiliyorum.




    Gezmeye devam.




    Yine bir kanal ve motor içinden çıkmıyor.

    Bu sefer yönüm aşağı doğru ama farketmiyor. Yolun yokuş olması başlı başına problem.






    Nekadar uğraştıysam motoru kurtaramadım.

    Tekrar dinlenip kafayı toparlamaya çalıştım. Motoru kaçırırsam aşağu yuvarlanacak.

    Yukarıdaki fotoda çıkmamış ama ön tekerin 20 cm önü derin bir boşluk.

    Motoru viteste bırakıp çekiştirerek çıkarmaya karar veriyorum.

    Sol el gidona sağ el kuyruk altındaki şaseye olacak şekilde kaldırmak istiyorum. Ve inanaılmaz şekilde kuruğu sağ elimle kaldırabiliyorum.

    Hiç zor olmadı. Yarım metreden daha derin olan bu kanaldan çıkardığım için çok mutluydum. Sonra gidonada asılınca o da çok rahat yukarı çıktı.


    Birçok test yazısı okumama rağmen hiçbirinin bu denli bilgi vermemesi beni üzdü.

    Bu motor gerçekten kullanıcı dostu.



    Ormanda biraz daha dolaştıktan sonra dönüş yoluna koyuluyorum.

    Tekrar km sıfırladığım opete vardığımda tripmetre 98,7 km yi gösteriyordu.






    Otoyolda yaklaşık 50 km 80-120 km hızlarda ful gazlamalı kullandım.
    Ormanda ful gaz ve neredeyse hep 1. ve 2. vites

    Kısacası dolu dolu bir 100 km sonunda kaydettiğim tüketim 3,71 lt benzin 1 litre su 1 kola 2 canga bir gofret )

    benzin litre fiyatı 4,72 tl toplam ödediğim 17.51 tl

    1 km de ki tüketim yaklaşık 175 krş.




    Genel bir değerlendirme yapacak olursam. Çok memnun olduğumu söylemem yanlış olmaz.

    Tabiki memnun olmadığım yanları da var.

    Ayağa kalkarak yaptığım sürüşlerde kamburum çıktığı için sağlıklı bir sürüş sağlayamadım. Ayrıca fren gaz debriyaj gibi ana kontrollerede hakimiyet çok azalıyor. Benim boyum 1.80 ve gidon yükseltme aparatına ihtiyacım var. Debriyaj ve fren açılarınıda ayarlamam gerekli.

    Sele bildik sele. Daha ormana varmadan toto sinyal verdi dönüşe geçtiğimde oldukça rahatsızlık veriyordu.

    Lastikler çimde beni hayal kırıklığına uğrattı. yokuş yukarı çimde durdum kalkmak istediğimde motor yürümedi tekerlek boşa dönüyordu. Aslında bunun sorumlusu lastik olmayabilir. Çimler genel olarak önceki gün yağan yağmurda bolca ıslanmış ve kaygan bir zemin oluşturmuştu. Bunu yazmamdaki sebep çimde dikkatli olun.

    Umarım okuyan arkadaşlara faydalı olabilmişimdir.

    Bu yazının 2. bir versiyonu daha olacak. O da 15 günlük bir akdeniz turu sonrası deneyimlerimi içerecek.

    Herkesin yolu açık tekeri düz olsun diyorum.
    TAYFUNBORA, Pisman, naug_hty ve 14 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Emeğinize sağlık, bu arada maşallah çok güzel alet.
    Sinan Er bunu beğendi.

  3. #3
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Güzel ve zevkli bir paylaşım olmuş
    Sinan Er bunu beğendi.

  4. #4
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Hayırlı olsun. Güzel yazı güzel fotolar.
    Facebook grubumuza da bekleriz.
    Bu tip motorlarda lastikler ne tam arazi ne de asfalt lastiği. Bunu hesaba katmak lazım.
    Arazi ağırlıklı kullanacağın zaman lastik basınçlarını 12-14 psi'ya düşürüp dene, özellikle ıslak zeminlerde faydası olacaktır.
    Arazide kullanırken kanalı önceden görmek ve girmemek gerekiyor, girince de hiç çıkmaya çalışmayacaksın temel bir kural
    Sinan Er bunu beğendi.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  5. #5
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Güle güle kullanın, araziye tek çıkmamanız temennisiyle..
    Carbondioxid ve Sinan Er bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Hondolog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullanın, araziye tek çıkmamanız temennisiyle..
    Gezi/değerlendirme güzel , ancak yukardaki aparkat tam çene altına nakavt. ,imza.
    cenkito ve Sinan Er bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    21 Şubat 2012
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [B][SIZE=5]Genel bir değerlendirme yapacak olursam. Çok memnun olduğumu söylemem yanlış olmaz.

    Tabiki memnun olmadığım yanları da var.

    Ayağa kalkarak yaptığım sürüşlerde kamburum çıktığı için sağlıklı bir sürüş sağlayamadım. Ayrıca fren gaz debriyaj gibi ana kontrollerede hakimiyet çok azalıyor. Benim boyum 1.80 ve gidon yükseltme aparatına ihtiyacım var. Debriyaj ve fren açılarınıda ayarlamam gerekli.

    Sele bildik sele. Daha ormana varmadan toto sinyal verdi dönüşe geçtiğimde oldukça rahatsızlık veriyordu.

    Lastikler çimde beni hayal kırıklığına uğrattı. yokuş yukarı çimde durdum kalkmak istediğimde motor yürümedi tekerlek boşa dönüyordu. Aslında bunun sorumlusu lastik olmayabilir. Çimler genel olarak önceki gün yağan yağmurda bolca ıslanmış ve kaygan bir zemin oluşturmuştu. Bunu yazmamdaki sebep çimde dikkatli olun.

    Umarım okuyan arkadaşlara faydalı olabilmişimdir.

    Bu yazının 2. bir versiyonu daha olacak. O da 15 günlük bir akdeniz turu sonrası deneyimlerimi içerecek.

    Herkesin yolu açık tekeri düz olsun diyorum.

    1- öncelikle hayırlı olsun mükemmel bir seçim yapmışsınız
    2- ıslak çimde dişli cross lastik bile dans eder tecrübe ile sabit
    3- ben arka lastiğimi 120-90-18 sawa rockrider ile değiştirdim çok memnunum aklınızda olsun fiyatıda uygun
    4- gidon yükseltme aparatı ve manetlerin aşağı yukarı ayarı ile sürüşünüz çok rahatlayacaktır
    5- sele için bişey diyemiyorum rahatsız ettiğinde ayakta sürüşle biraz olsun rahatlıyor toto.
    uzun yol için ise polar kumaş ya da esnek mat süngeri, at semeri gibi katlayıp uzun sürüşlerde rahatlık sağlayabilirsiniz

    tekrar hayırlı olsun

  8. #8
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Güzel yazı güzel fotolar.
    Facebook grubumuza da bekleriz.
    Bu tip motorlarda lastikler ne tam arazi ne de asfalt lastiği. Bunu hesaba katmak lazım.
    Arazi ağırlıklı kullanacağın zaman lastik basınçlarını 12-14 psi'ya düşürüp dene, özellikle ıslak zeminlerde faydası olacaktır.
    Arazide kullanırken kanalı önceden görmek ve girmemek gerekiyor, girince de hiç çıkmaya çalışmayacaksın temel bir kural
    Teşekkürler. Face grubuna zaten üyeyim ama sizde organizasyon yok ki.

    Alıntı Hondolog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullanın, araziye tek çıkmamanız temennisiyle..
    Haklısın da her zaman yanına birilerini bulamıyorsun.

    Alıntı naug_hty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- öncelikle hayırlı olsun mükemmel bir seçim yapmışsınız
    2- ıslak çimde dişli cross lastik bile dans eder tecrübe ile sabit
    3- ben arka lastiğimi 120-90-18 sawa rockrider ile değiştirdim çok memnunum aklınızda olsun fiyatıda uygun
    4- gidon yükseltme aparatı ve manetlerin aşağı yukarı ayarı ile sürüşünüz çok rahatlayacaktır
    5- sele için bişey diyemiyorum rahatsız ettiğinde ayakta sürüşle biraz olsun rahatlıyor toto.
    uzun yol için ise polar kumaş ya da esnek mat süngeri, at semeri gibi katlayıp uzun sürüşlerde rahatlık sağlayabilirsiniz

    tekrar hayırlı olsun
    Teşekkürler.

    Alıntı Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğinize sağlık, bu arada maşallah çok güzel alet.
    Teşekkürler
    Alıntı Memory42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel ve zevkli bir paylaşım olmuş
    Teşekkürler
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin inş
    Sinan Er bunu beğendi.

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Elinize sağlık,inceleme yazınız için teşekkürler. Keyifle okudum.
    Allah güzel günlerde,keyifle kullanmayı nasip etsin.
    Yeni motosikletiniz hayırlı olsun.
    Sinan Er bunu beğendi.

  11. #11
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Face grubuna zaten üyeyim ama sizde organizasyon yok ki.
    Grup daha yeni kuruldu. Bunun dışında Anadolu yakasında CRF vb. karışık grubumuz var programı uyan beraber takılıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)